Pomoc - Szukaj - Userzy - Kalendarz
Pełna wersja: -< Jak połączyć dwa kompy? >-
Forum PSX Extreme > Platforma > PC
Marcin$
Jestem kompletnie ciemny w tym temacie, więc proszę o wyrozumiałość. Sprawa ma się tak. Mam w domu PC i laptopa. Chciałbym je połąćzyć, aby np. móc grać na LANie. Czy ktoś mi może OD PODSTAW wytłumaczyć co mam robić? Jeśli piszecie o jakimś kablu, to fajnie żeby załączyć zdjęcie tego kabla, bo wogóle nie znam się na tych nazach tongue.gif Z góry wielkie dzieki happy.gif
szeni
1. Jeśli Laptop kosztował więcej niż 2 tysiące złotych, to powinien mieć wbudowaną kartę sieciową. Sprawdź - jeśli ma, to z tyłu, obok USB-ków i innych powinno być gniazdko podobne do telefonicznego, tylko nieco grubsze i większe (tzw. RJ-45). Jeśli jest - przejdź do punktu 3.
2. Jeśli w laptopie nie znalazłeś karty sieciowej, to musisz takową dokupić. Jako że laptopy mają to do siebie, że ich wnętrze niełatwo modyfikować - kup kartę sieciową zewnętrzną. Będzie to wyglądało jak mała skrzyneczka, którą podłączasz do portu USB w laptopie, i wtykasz do niej końcówkę tzw. kabla RJ-45.
3. Do komputera stacjonarnego musisz dokupić kartę sieciową. Z powodów czysto estetycznych i komfortowych radzę Ci zakupić wewnętrzną, która wyglądem i sposobem instalacji podobna jest do modemu czy karty graficznej. Razem ze sprzętem dostaniesz potrzebne sterowniki. UWAGA: Możliwe, że Twoja płyta główna ma już wbudowaną kartę sieciową. Upewnij się, przeglądając jej instrukcję i oglądając tył komputera (patrz pkt. 1.)
4. Do połączenia komputerów będzie Ci potrzebny kabel RJ-45. Jest podobny do zwykłego kabla telefonicznego (RJ-11), z tą różnicą, że jego wtyczka jest większa.
Wikipedia, na której znajdziesz wszystkie potrzebne informacje: http://pl.wikipedia.org/wiki/RJ-45