Skocz do zawartości

Divinity: Original Sin


Suavek

Rekomendowane odpowiedzi

A niech gra ma własny temat na forum - należy jej się.

 

Kolejna gra Larian Studios odpowiedzialnego za dotychczasowe odsłony serii Divinity, których większość była naprawdę zacnymi i ambitnymi grami. Głównie RPG, z wyjątkiem Dragon Commander.

 

Divinity: Original Sin obecnie jest w fazie Beta/Early Access z oficjalną premierą zapowiedzianą na 22 czerwca. Zapowiada się naprawdę ambitna pozycja, której "ficzery" można wymieniać długo, spośród których na szczególną uwagę zasługuje interakcja z otoczeniem, rozbudowane dialogi, swoboda i multum sposobów rozwiązywania sytuacji, a także co-op z AI lub drugim graczem uwzględniający dialogi między avatarami, np. w kwestii decyzji o losie napotkanego NPC itp. Całość w formie cRPG z turowym systemem walki.

 

 

Cena na Steam to 36 Euro za podstawkę i 70 Euro za cyfrową edycję kolekcjonerską. Tymczasem w sklepie gram.pl jest ciekawa oferta na kolekcjonerkę pudełkową za niecałe 130zł, która zawiera dwa egzemplarze gry, oprócz całej gamy innych bonusów - http://sklep.gram.pl/pc/divinity-grzech-pierworodny-edycja-kolekcjonerska.shtml

 

Dotychczasowe opinie są bardzo pozytywne, zarówno od strony "żurnalistów" jak i graczy z dostępem do bety.

Odnośnik do komentarza
  • 3 tygodnie później...

Taki urok polskiej dystrybucji, że sprzedają teoretycznie grę w języku polskim. A klienci potrafią niezły raban zrobić jeśli gry sprzedawane w PL są w języku angielskim. Smutna prawda, języków się nie chce ludziom uczyć. ;>

 

Ja mam tylko nadzieję, że kolejnych przesuw premiery już nie będzie.

Odnośnik do komentarza

Steamworks.

 

Z tego co czytałem co-op działa na zasadzie drop-in/drop-out, gdzie gość przejmuje jedną z postaci gospodarza. Nie licząc najemników są tylko dwie główne postacie.

 

Ja tam planuję grać singla we własnym zakresie, znajomy także, a na multi zaczniemy osobną rozgrywkę. Nie widzę sensu we "wpraszaniu" się do czyjejś gry w niewiadomym stadium rozgrywki i sterowanie postacią, którą to nie ja rozwijałem od początku.

Odnośnik do komentarza

No właśnie temu mnie mechanika co-opa ciekawi najbardziej, bo mam kumpla z którym od lat zawsze gry co-opowe przechodzimy razem, od Prologu po creditsy. Żaden z nas nie gra samemu. Więc moja postać jest/będzie w 100% moją.

 

 

Skoro mówisz, że są 2 postacie to rozumiem, że nie ma jako takiej kreacji postaci i pewnie jedyne co mogę wybrać samemu to imię. O grze wiem bardzo mało ale miałem nadzieję, że jest jakaś kreacja klas etc :/

Odnośnik do komentarza

Są dwie postacie - facet i kobita. W obu przypadkach decydujesz o profesji i wyglądzie postaci. Poza tym w poprzednich Divinity wybór klasy nigdy nie odcinał gracza od innych drzewek umiejętności, więc niezależnie od tego co wybierzesz na początku z biegiem czasu będziesz mógł np. rycerzem rzucać czary, czy się dobrze skradać.

 

Odnośnik do komentarza

16h na liczniku narazie i nie pamiętam kiedy w tak dobrego RPGa grałem. Mogli zrobić tylko trochę więcej dialogów określających osobowość naszych postaci wg mnie bo coś wolno się nabija to bycie "heartless" s(pipi)ysynem :D

 

Nie spodziewałem się, że tak mi się spodoba combat w turowym RPGu. Wykorzystywanie różnych rodzajów magii i efektów które na siebie oddziaływują daje dużo fun'u. Dla przykładu - gaszenie siebie lub ziemi i zmywanie trucizny przez przywołanie deszczu, wysadzanie gazu/kwasu czarami ognia, robienie kałuży w którą późiej strzelamy prądem. 

W niemal każdej walce trzeba tak kombinować bo gra jest wymagająca, gram na normalu i muszę przyznać że jest ciężko wygrać z większą grupą przeciwników za pierwszym podejściem. Może dlatego że na początku jednemu z bohaterów ustawiłem słabe skille z niewiedzy i teraz próbuje zrobić z niego coś co się nadaje do gry.

Odnośnik do komentarza
Gość _Be_

A jak wypada fabularnie? Obstawiam, że poziom Baldurów to nie jest, ale liczę na coś trochę więcej niż schemat - idź do krypty, wybij groźne szczury i szkieletory - wróć po golda i xp.

Edytowane przez _Be_
Odnośnik do komentarza

A jak wypada fabularnie? Obstawiam, że poziom Baldurów to nie jest, ale liczę na coś trochę więcej niż schemat - idź do krypty, wybij groźne szczury i szkieletory - wróć do golda i xp.

Jeśli chodzi o wątek główny to jest ciekawy ale do tej pory za mało wiem, żeby to jakoś konstruktywnie ocenić bo do tej pory robie zadania dodatkowe w pierwszym miescie hehe. Sam początek gry daje wrażenie że to kolejna gra o herosach (sourcehunterach) którzy są cool idą zabić zło (i po części to prawda) ale dosłownie chwilę później mamy okazje dowiedzieć się że stoi za tym wszystkim cos jeszcze. Ciężko mi to napisać bez spoilerów, po prostu wygląda na to, że nie będzie tak banalnie i bezmyślnie jak na przykład w Diablo 3.

 

Co do zadań dodatkowych to nie są wcale takie głupie, z pewnością nie były robione "na odpier dol" jak to ma często miejsce. Schemat zabij szczury-wróc po expa nie jest mocno odczuwalny (mało tych krypt i podziemi na początku). Te dodatkowe questy to bardziej mix odpowiednich wyborów i dialogów w miescie (mini gra papier kamien nożyce po pewnym czasie wkoorwia, to na minus), uzywania magii, umiejętności i przedmiotów no i walki.

Niektóre z nich można też wykonać na kilka sposobów, spoiler co do zadania dodatkowego  :P

 

 

W skrócie. Napotykamy elfa który nienawidzi orków i chce żebyśmy zabili dla niego adoptowana córkę jednego z ważniejszych gości w mieście. Jako dowód mamy mu przynieść jej amulet.

 

Ukradłem jej amulet (bo nie chciała oddać, nie udało mi się jej przekonać przez mini grę papier-kamień-nożyce ale da się to zrobić), poszedłem do dowódcy strażników powiedzieć o co chodzi po czym udałem się do elfa i go aresztowali.

Można też powiedzieć jej o zleceniu po czym zabić elfa albo zabić ją i oddać elfowi amulet

 

Odnośnik do komentarza

Smutne, że tak ambitna gra wychodzi, a praktycznie żaden "renomowany" serwis jeszcze nie pokusił się o recenzję. Na metacrapticu raptem jedna widnieje, która i tak była pisana jeszcze na podstawie bety.

 

A potem się słyszy, że "na PC nie ma dobrych exclusive'ów", bo studio nie wydaje milionów na marketing, a wszelkie tytuły i honory zbierają crapy pokroju Skyrima...

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
Gość _Be_

Smutne, że tak ambitna gra wychodzi, a praktycznie żaden "renomowany" serwis jeszcze nie pokusił się o recenzję. Na metacrapticu raptem jedna widnieje, która i tak była pisana jeszcze na podstawie bety.

 

A potem się słyszy, że "na PC nie ma dobrych exclusive'ów", bo studio nie wydaje milionów na marketing, a wszelkie tytuły i honory zbierają crapy pokroju Skyrima...

 

bo gracze to takie mendrki, jak grafika nie jest fotorealistyczna i jeszcze widok jest izometryczny to gra jest smieszna i może być przekąską przez prawdziwymi tytułami jak battlefield 1500 kup kolejne dlc zeby dostac super fajne bronie i tysiąc celowników za dolary.

 

A jeszcze jedno Adi, jest dużo tekstów, dialogów i tego typu rzeczy?

Odnośnik do komentarza

 

A jeszcze jedno Adi, jest dużo tekstów, dialogów i tego typu rzeczy?

 

Sporo. Może nie tyle co w baldurach (z tego co pamiętam, bardzo dawno w nie grałem) ale wystarczająco żeby typowy janusz gamingu się zniechęcił po zobaczeniu literek i poszedł na BFa bo tam nie trzeba czytać. Zagadać i zapytać się o większość istotnych dla nas spraw można każdego z tym, że wiadomo, teksty zwykłych wieśniaków na ulicy podpisanych jako "citizen" się powtarzają, nie ma cudów.

Wyborów moralnych nie brakuje już na samym początku gry, dostajemy za nie punkty osobowości zależnie od tego co zrobimy które z kolei dają nam bonusy. Np jak jesteśmy choojem bez serca (heartless) mamy bonus do backstabowania.

rPOfXIN.jpg

 

Oprócz NPCów dialogi prowadzimy również między członkami naszego party. Nie tylko tą główną dwójką którą tworzymy na początku ale i resztą, np laska która dołącza do nas w pierwszym mieście ma mocną niechęć do każdego kto używa magii source, mówi o tym głośno gdy musimy z kimś takim współpracować, wyskakuje wtedy okno dialogowe i dwójka głównych bohaterów może się do tego ustosunkować (z reguły 2 lub 3 opcje).

 

Edit: Jeśli gra utrzyma taki poziom to moim zdaniem mocna 9/10. Ma kilka bolączek (można powiedzieć że kickstarterowych), dzień po premierze było kilka bugów crashujących grę ale patche są wydawane codziennie i obecnie śmiga jak należy. Posiadacze słabszych komputerów narzekają też na słaby performance ale nie wiem dokładnie jak z tym jest. Niektórzy zaliczą do minusów marginalną obecność voice actingu bo przecież czytanie jest dla starych ludzi. Drażniło mnie też na początku wolne bieganie, jak miałem dobiec z jednego końca miasta na drugi to klikałem i szedłem się odlać (później się ten problem po części rozwiązuje ;) )

Edytowane przez UberAdi
  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Ja mogę tylko dodać od siebie info odnośnie walki. Sam gram na hardzie, bo lubię wyzwania i ta gra naprawdę potrafi sprawdzić jak rozplanowaliśmy swoich bohaterów, jaki mają ekwipunek oraz jakie mamy umiejętności taktyczne. Bardzo często walczymy z przeważającymi siłami wroga i każdy nieuważny ruch może skończyć się zgonem naszej postaci.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...