Skocz do zawartości

Legend of Zelda: Majora's Mask 3DS


Figaro

Rekomendowane odpowiedzi

Po co sprzedalem 3ds'a... Whyyyyyy!?!? Dobrze, ze do premiery jeszcze troche czasu co spokojnie kupie ponownie. Zastanawialem sie jakis czas temu czy nie brac MM na Gacka ale teraz nie mam watpliwosci, ze lepiej zaczekac na odswiezona wersje. Sporo slyszalem/czytalem o tej czesci i nie moge sie doczekac az sam ja przejde.

 

Edit: z tym Gackiem palnalem. Chodzilo mi o wersje z vc na Wii. Tak to jest jak sie pisze z pracy...

Edytowane przez decoyed
Odnośnik do komentarza

Mam tylko nadzieję, że zmienią kwestię zapisywania gry. Pamiętam jak pierwszy raz grałem to chyba ze 4 razy przechodziłem prolog gry, bo nie mogłem dojść do momentu, w którym można zapisać :)

 

dobry post z neogafa:

 

Everyone who wants them to change the save system/three-day system clearly has no clue as to what makes Majora's Mask so great.

 

The save system is SUPPOSED to weigh down on you and make you unhappy and uncomfortable and always worry you in the back of your mind. You know why? Because it's supposed to affect you psychologically, just like the GODDAMN FALLING MOON. It's tying the gameplay into the story and into the overall theme, and it does it on a fundamental level because you CAN'T forget about the situation of the game. The Inverted Song of Time, the Owl Statues, and the Song of Double Time all work to let you control the flow of time so that it feels like you can fight back against the Skull Kid and the Moon, and that you're not actually as helpless as that masked bastard would have you believe. He might be able to bend reality, but you're able to put strategy and forethought into each of your 3-day trips. And that's how you beat him. By using your brain. Because he literally cannot.

 

Do you see all of the parallels and foils that are happening there? Altering the save system/three-day system would fundamentally ruin those elements.

 

The owl system lets you save and quit your game whenever you want. If you can't take 30 seconds to go talk to a damn statue then go play something that doesn't tax you so much, because you're not ready for such a glorious journey.

 

Odnośnik do komentarza

Mi bardziej chodziło o sam początek gry. Potrzebujesz chyba z 3-4 godzin (grając po raz pierwszy) żeby zrobić sejwa. Jak już "wsiąkniesz" w rozgrywkę to jest zupełnie inaczej, ale uwierz mi, słabo zaczynać grę kilka razy, po coś Ci przeszkodziło i musiałeś przerwać. Zwłaszcza że nie możesz odpuścić sobie całego początku, wprowadzenia itp. Ten prolog naprawdę się dłuży. W dzisiejszych czasach, zwłaszcza na konsoli przenośnej, wiele osób może nie dotrwać do możliwości zrobienia zapisu gry. Fakt, można klapnąć konsolkę, to jest jakieś rozwiązanie, ale nadal uważam że w prologu warto by było dodać możliwość zapisu, choćby po samym wejściu do miasta, żeby oszczędzić ponownego oglądania wszystkich cut-scenek z początku.

Odnośnik do komentarza

 

ale uwierz mi, słabo zaczynać grę kilka razy, po coś Ci przeszkodziło i musiałeś przerwać.

Właśnie dlatego Majora jest mało przystępna dla dorosłego (czytaj: pracującego, a jeszcze gorzej dzieciatego) gracza.

 

Właśnie dlatego powinni to zmienić :) Majora na pewno nie jest grą dla przeciętnego młodszego odbiorcy w wieku gimnazjalnym. Jest zwyczajnie za trudna. 

Odnośnik do komentarza

 

 

ale uwierz mi, słabo zaczynać grę kilka razy, po coś Ci przeszkodziło i musiałeś przerwać.

Właśnie dlatego Majora jest mało przystępna dla dorosłego (czytaj: pracującego, a jeszcze gorzej dzieciatego) gracza.

 

Właśnie dlatego powinni to zmienić :) Majora na pewno nie jest grą dla przeciętnego młodszego odbiorcy w wieku gimnazjalnym. Jest zwyczajnie za trudna.

 

Wszyscy Ci, którzy dzisiaj najbardziej jarają się MM3D przechodzili ją na N64 w wieku gimnazjalnym lub młodszym.

Odnośnik do komentarza

 

 

 

ale uwierz mi, słabo zaczynać grę kilka razy, po coś Ci przeszkodziło i musiałeś przerwać.

Właśnie dlatego Majora jest mało przystępna dla dorosłego (czytaj: pracującego, a jeszcze gorzej dzieciatego) gracza.

 

Właśnie dlatego powinni to zmienić :) Majora na pewno nie jest grą dla przeciętnego młodszego odbiorcy w wieku gimnazjalnym. Jest zwyczajnie za trudna.

 

Wszyscy Ci, którzy dzisiaj najbardziej jarają się MM3D przechodzili ją na N64 w wieku gimnazjalnym lub młodszym.

 

Wtedy gry byly inne, trudniejsze i nikt nie rzucal w nie (pipi) tylko dlatego ze nie mialy strzalki pokazujacej droge do celu i widzenia przez sciany. Teraz malo kto przelknie archaizmy jak save po 3 godzinach a juz na pewno niewiele osob (nawet doroslych) ma czas aby taki prolog powtarzac kilak razy.

Odnośnik do komentarza

Wtedy gry byly inne, trudniejsze i nikt nie rzucal w nie (pipi) tylko dlatego ze nie mialy strzalki pokazujacej droge do celu i widzenia przez sciany. Teraz malo kto przelknie archaizmy jak save po 3 godzinach

System save'ów w Majorze to _nie_ jest archaizm, tylko świadoma decyzja projektowa: co dobrze wyjaśnia cytat z postu Figaro.

 

a juz na pewno niewiele osob (nawet doroslych) ma czas aby taki prolog powtarzac kilak razy.

Przede wszystkim dorosłych, w większości to oni cierpią na chroniczny brak czasu.

Odnośnik do komentarza

System sejwów w Majorze to masakra i na bank to ulepszą, muszą. Powinien być wybór czy chcesz po staremu czy nowocześnie. Mnie zawsze wkurzały cyrki z sejwami w grach. W starych Residentach było to idealnie zrobione (archaizm z głową) - znalazłeś taśmę i maszynę, robisz trwałego sejwa i.możesz zgasić konsolę.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym prosimy o zapoznanie się ze zaktualizowaną Polityką prywatności Polityka prywatności.