Skocz do zawartości

XCOM 2


blantman

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 27.05.2020 o 23:07, XM. napisał:

Przeszedłem. Super gra, ale te loadingi i korva 15cm, 95% i chybiony strzał to hoi im w doope - mutant sto razy lepszy pod względem bycia fair wobec gracza. Awatar jednak mocno rozdmuchany, banalnie szło nad nim panować.

Jest git, zagralbym w dlc

no granie w to bez dysku ssd xD jak dobrze że grałem na pc :pawel:

  • Minusik 1
Odnośnik do komentarza
  • 9 miesięcy później...
  • 7 miesięcy później...

Nadeszła ta pora, że udało się kupić pełną wersję ze wszystkimi DLC. Swoją drogą niezłe cyrki, bo jesli ktoś ma na koncie wersję podstawową z PS+, to nie może kupić wersji Complete zawierającej wszystko za ~75zł, tylko musi kupować każde DLC oddzielnie za chore pieniądze. :facepalm: Support $ony odmówił pomocy, więc musiałem polować na przeceny żeby nie zapłacić fortuny za to, ale w końcu się udało.

 

Jedynkę ogrywałem przez długi czas (platynka included) i uważam ją za dobry remake, ale niestety nie dorównującą oryginałowi - była zbyt uproszczona i szybko stawała się schematyczna.

 

Oglądając materiały z dwójki odrzucał mnie ten futurystyczny klimat, bo jednak bronienie Ziemi przed ufolami na zasadzie "ziemska technologia vs obcy" wydaje się najciekawszym settingiem, a tutaj mamy świat po inwazji, no ale...

 

Odpaliłem grę w ubiegłym tygodniu i kur.wa przepadłem bez reszty. Co za sztosiwo! Nie grałem w podstawkę Xcom2, tylko od razu wleciałem jak dzik w paśnik w WotC plus wszystkie dodatki. Co tu się dzieje od samego początku :obama: Jest tyle rzeczy do ogarnięcia, że szybko można się pogubić, ale to wszystko jest tak zayebiste i organicznie połączone, no głowa mała. Wspaniała jest ta losowość na wielu płaszczyznach, wymuszająca adaptację do sytuacji od pierwszych tur rozgrywki. Uwielbiam takie klimaty, gdzie mamy bardzo ograniczone zasoby, każdorazowo inne warunki i musimy zoptymalizować nasze szanse, arządzać  ryzykiem. Kwintesencja gameplayu.

 

Fajnie że w końcu żołnierze mają sporo opcji customizacji i wszyscy nie wyglądają tak samo, ponadto gra wciąż pisze "własną opowieść", każda misja jest inna, co chwilę dzieją się jakieś epickie akcje czy fuckupy co sprawia że autentycznie można się zżyć z naszą ekipą. Rozegrałem z 20 misji, a wciąż pamiętam niektóre akcje które odwalili poszczególni żołnierze. Coś pięknego.

 

Jest masa zmiennych i rzeczy do przemyślenia, zdarza się siedzieć 10 min przed podjęciem jakiejś decyzji w bazie czy na misji, a na pierwszy strzał wziąłem tylko poziom normal bez iron mana. Ale już zacieszam na myśl o rozgrywce na prawilnym poziomie bez save'a :banderas:.

Jak dotąd udało się grać bez większych strat i problemów, ale wczoraj wleciałem do bazy pierwszego Chosena i jak zobaczyłem co się odpyerdala pod koniec tej misji w jego komnacie, to musiałem zrobić przerwę to rozchodzić. Totalny hardkor, bez odpicowanego optymalnie squadu nie ma co podchodzić nawet.

 

Już widzę że gra pochłonie mi setki godzin, oczywiście 100% będzie robione. Wspaniały tytuł i mogę już spokojnie powiedzieć, że jest to godny następca oryginału, który w końcu go przewyższył.


Jeszcze słówko odnośnie optymalizacji, gra na starej generacji podobno chodziła kiepsko, ja gram na PS5 i 0 problemów, nawet jak jest misja gdzie wyskakuje masa Zagubionych i wszystko exploduje - gra śmiga płynnie, jedynie loadingi mogły by być krótsze, ale to tylko jak misja się wczytuje czyli raz na godzinę.

 

Edytowane przez smoo
  • Plusik 2
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
  • 3 tygodnie później...

Dodatek dodaje masę głębi i losowości, mamy tu sporo nowych mechanik między innymi:

 

- 3 nowe frakcje z unikatowymi klasami żołnierzy, mini osią fabularną

- nowy system kart rozkazów powiązany z frakcjami, gdzie raz na miesiąc wybieramy pasywne buffki, zdobywane losowe na drodze misji ruchu oporu

- nowy system misji ruchu oporu, czyli dodatkowe misje na które wysyłamy żołnierzy bez konieczności prowadzenia ich za rączkę w trybie taktycznym, ale z możliwymi twistami i unikalnymi nagrodami (dodatkowe rozkazy, sprzęt, żołnierze, a także alternatywna opcja trenowania rekrutów)

- nowy system więzi między żołnierzami

- nowy system wybrańców obcych, pełniących role bossów danego obszaru. Potrafią się oni losowo pojawić w trakcie misji i konkretnie namieszać, ponadto  potrafią wytropić avengera i spuścić nam wpyerdol w najmniej oczekiwanym momencie. Są nowe misje związane z ich tropieniem i atakiem na ich bazę (hardkor, pierwsze podejście to ptaktycznie gwarantowany wipe ekipy)

- przebudowany system makroekonomii czyli zarządzania projektem poza misjami

- dodatkowi przeciwnicy w tym nowa frakcja "zagubieni" czyli takie jakby zombie atakujące zarówno gracza jak i obcych. Mega rajcowny element dodający masę frajdy i możliwości w dedykowanych im misjach (mogą też losowo się pojawić w normalnych misjach wprowadzając mega zamęt. Epickie pojedynki gdy do "zwykłej" misji nagle dolącza Wybraniec obcy a na to wszystko wlatuje horda zombiaków to czysty ekstatyczny banderas).

- nowy sprzęt do odkrycia i wyprodukowania

- dodatkowo są DLC wprowadzające roboty a'la MEC, nowych obcych tzw. Władców czyli mega zbuffowane wersje Archona, Żmijii i Berserkera, działające podobnie jak wybrańcy, czyli pojawiają się losowo w trakcie misji i spuszczają nam wpierdul. Odblokowują nowe bronie i pancerze.

 

Generalnie bardzo dużo zmian, ja sobie nie wyobrażam grania bez dodatków, to jest kopalnia miody bez dna, gra niemal idealna jak dla mnie. Nie grałem w golasa Xcom2, ale nie wyobrażam sobie teraz wrócić do podstawki, byłoby mega biednie.

Edytowane przez smoo
  • Plusik 1
  • Lubię! 3
Odnośnik do komentarza

Zaskoczyła mnie permadeatch. Cały czas muszę wrzucać do walki newbiesów jak ci z awansami zginą? To trochę bez sensu, bo za dwa dni gra będzie miała mocno wyższy poziom trudności, a ja będę leciał z leszczami na wypasionych obcych :facepalm:

 

Spoiler

Mój najl3pszy soldier

 

49711f6f-154c-44ac-ac4c-5ce4d4818c4b.png

 

 

Edytowane przez Boomcio
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza

Jak się ograsz to nie będą tak ginąć. Z dobrą taktyka można nawet późniejsze misje rekrutami przejść.

 

Zasada nr 1, dla każdego ruchu który chcesz wykonać miej plan B. A na pewno na każdy strzał poniżej 90% miej alternatywny plan działania. Zawsze kończ turę za pełną osłoną, nie odkrywaj terenu w innym ruchu niż początek własnej tury (jak odkryjesz kolejną grupkę obcych będąc już związanym walką, to masz przechlapane). No i pamiętaj o materiałach wybuchowych, to jest gwarantowany dmg.

 

Druga rzecz, że rekruci są łatwi do zastąpienia, dodatkowo za chwilę będziesz mógł ich szkolić na misjach ruchu oporu.

 

 

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

Wczoraj skończyłem pierwsze przejście, zajęło około 60h :obama:. Ostatnia misja to niezły hardkor, gdy gra się pierwszy raz i nie wiadomo co nas tam czeka.

 

Z bolączek wersji konsolowej to miałem kilka crashów (randomowych, ale wszystkie w tej samej misji) i przydałoby się trochę lepsze UI w niektórych miejscach (szczególnie czytelność poziomu HP wroga jest kiepska). Tutaj niestety nie ma modów jak na PC.

 

PROTIP dla ludzi, którzy będą grać pierwszy raz z DLC: odznaczcie integrację dodatków (Alien rulers i Shens last gift) z kampanią WotC, gdyż integracja powoduje usunięcie z rozgrywki fabularnych misji z tych dodatków, co wprowadza chaos narracyjny w grze, oraz czynie ją trochę łatwiejszą (zmienia się mechanika działania Sparków i Rulerów, a ich sprzęt można budować od razu na Poligonie). Za zrobienie ich misji są też trofea.

 

Już myślami jadę kolejną rozgrywkę, tym razem oczywiście tryb z jednym zapisem, tylko waham się czy iść w poziom trudności Commander czy od razu Legend, gdzie gra się tak na prawdę zaczyna.

 

Przy okazji też muszę odpalić XCOM:EW na PS3 i trzasnąć platynkę, bo gra kupiona kiedyś na promce i zupełnie o tym zapomniałem (podstawka już dawno splatynowana).

Edytowane przez smoo
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym prosimy o zapoznanie się ze zaktualizowaną Polityką prywatności Polityka prywatności.