Skocz do zawartości

SYSTEM SHOCK


Mejm

Rekomendowane odpowiedzi

To dyskutujmy.

Pierwsze wrażenie: o kuźwa, jak to za(pipi)iście wygląda, niby ten sam układ pomieszczenia, ale te ściany, oświetlenie, detale, para, poruszanie się postaci. Kolejna świetna rzecz, każda nowa rzecz jest przez bohatera oglądana, jakby zastanawiał się przez chwile co to jest: oczywiście na plus, nagrania logów: super, manipulacja obiektami, np. stacją leczącą, wchodzisz faktycznie do środka, artefakty pojawiające się w przypadku, gdy dostajemy obrażenia: na plus. Czuję, że będzie mocny tytuł, wychodzi na XO, więc jest szansa na ogranie w przyszłości, na swój kalkulator niestety nie mam co liczyć :D

Gdybym miał w chwili obecnej lepsza maszynę brałbym z kickstartera bez zastanowienia.

 

Problemem tej gry może być tylko to, że pierwotne projekty stacji były po prostu bez sensu, tu korytarz, tam kanał wentylacyjny, jakaś pochylnia, nic się nie trzymało kupy, co było po prostu dość męczące. Chciałbym, żeby poprawili cały rozkład pomieszczeń, ale wygląda na to, że nic z tego nie będzie, bo chyba wszystko będzie odwzorowane w 100%.

 

Znaczącą poprawę widać w SS2, gdzie gracz ma wrażeni przebywania na prawdziwym, przemyślanym konstrukcyjnie, olbrzymim statku kosmicznym. Wszystko jest na swoim miejscu, Swoją drogą w Dead Space widać, że to SS2 stanowiło dla twórców podstawę projektowania poziomów

Edytowane przez Andreal
Odnośnik do komentarza
Problemem tej gry może być tylko to, że pierwotne projekty stacji były po prostu bez sensu, tu korytarz, tam kanał wentylacyjny, jakaś pochylnia, nic się nie trzymało kupy, co było po prostu dość męczące. Chciałbym, żeby poprawili cały rozkład pomieszczeń, ale wygląda na to, że nic z tego nie będzie, bo chyba wszystko będzie odwzorowane w 100%.

 

Czy ja wiem czy bez sensu? Mi sie wlasnie podobalo ze byly malo liniowe, skomplikowane i laczyly sie w paru miejscach. Chociazby pierwszy etap, medyczny. Niby sa pomieszczenia typowo medyczne ale wlasnie mozesz zjechac do jakiegos szybu technicznego. I fajnie, pewnie zanim stacje szlag trafil byly one dostepne dla ekipy technicznej i jako postronny wejsc bys nie mogl, ale teraz jak wszystko poszlo wpi.zdu wejscia sa dostepne. Wiem, ze troche glupio to brzmi takie tlumaczenie, ale ogolnie design map w grach ad 94 to byl zawsze labirynt, doslownie.

 

SS1 medi:

1stfloor.jpg

 

VS

 

SS2 Medi:

medsci1.png

Odnośnik do komentarza

Chodzi mi o to, że niby stacja kosmiczna, a tak naprawdę labirynt jak sam zauważyłęś, w SS2 miałeś wrażenie poruszania się po naprawdę dobrze zaprojektowanym statku.

Co by nie było twórcom SS należą się i tak brawa, że w owym czasie byli w stanie stworzyć tak klimatyczną, rozbudowaną i skomplikowaną grę.

Odnośnik do komentarza

Pobrało się i odpaliłem na chwilę, szkoda że nie da się zmienić ustawień graficznych poza rozdzielczością, bo laptopek się krztusi przy oglądaniu tego pierwszego pomieszczenia. Pod wieczór pogram dłużej, chociaż teraz mogę stwierdzić, że graficznie robi wrażenie, zwłaszcza efekty.

Jeśli poprawią optymalizację, dzięki czemu wyciągnę taaaką grafikę przy jakichś solidnych fpsach, to :obama:

Odnośnik do komentarza

Doczytałem opis z kickstartera, wygląda na to, że poziomy mogą zostać przebudowane, nie będzie to kopia, a faktycznie odnowienie materiałów, również na podstawie szkiców koncepcyjnych z oryginalnego SS, to nie może się nie udać.

 

A teraz niech ktoś się weźmie za pierwszego DeuEx.

 

Jak tak dalej pójdzie trzeba będzie w smoka inwestować. Już mam klika gier do ogrania na PC, w które bawić się nie mogę z oczywistych powodów.

Edytowane przez Andreal
Odnośnik do komentarza

Jedyny minus poki co?

Machanie rurka. Animacja nie ma tej "sily", a na wrogach nie czuc feedbacku ze faktycznie dostal w ryj stalowa rurka, pod tym wzgledem jest to poziom obliviona chyba.

 

Cala reszta za to? Ja (pipi)ie, dawac mie to juz :obama:

 

Gry wyglada przepieknie a sam klimat wgniata w fotel, widac ze nie robia tego na odwal sie.

Odnośnik do komentarza

To machanie rurka pewnie tez wyjeli prosto z SS1 bo tam wygladalo tak, ze sie nia machalo i w pewnym momencie sprite sie rozlatywal. Jedynie bylo slychac miesisty odglos uderzania w cialo/metal.

 

W ogole jak obejrzalem gp to myslalem, ze zamienili rurke na mlot. Na szczescie nie.

 

e233f02b0188d31e1d633c92cc39074e_origina

 

 

W ogole ten laptop tez prezentuje sie ladnie, no ale 5k$ w ciemno to chyba za ryzykowna opcja xD:

c5cc3a5d1eda797a3215a3adc567bed2_origina

Odnośnik do komentarza

Ale czemu do grania? Nikt tak nie pisal. Po prostu ladnie go wystylizowali, nawet nie patrzylem na parametry. #baba

 

Czuje, ze bede odpisywal na kazdego posta w temacie. Trzeba sie ogarnac :obama:

 

Widzicie w ogole gifa w moim poprzednim poscie czy statyczny obrazek? Bo mi cos sie ze.sralo.

Odnośnik do komentarza

Patrząc na parametry to do grania jak znalazł, prezentuje się naprawdę ładnie, nie powiem, ale grać na laptoku? Próbowałem u szwagra na smoczym MSI, czasami próbuje u siebie na indykach czy starociach. Jak na razie najlepiej wyszła mi gra w Fez na podpiętym padzie, czy też krótkie sesje w symulatory chodzenia, na dłuższy dystans bym odpuścił. Poza tym smoczy laptop na baterii wytrzyma może z pół godziny :D

 

A obrazek statyczny.

 

Głupia sprawa, ale ta para naprawdę mnie kręci:

Plnrp3CIIbcc0.gif

Edytowane przez Andreal
Odnośnik do komentarza

Dwójeczka już kupiona na steamie i czeka na swoją kolej do ogrania, ale pytanko. Naczytałem się w necie niepochlebnych opinii na temat systemu respawnu przeciwników, że jest przesadzony, warto go zatem jakoś ograniczyć albo całkowicie wyłączyć?

Odnośnik do komentarza

Jak gralem w dwojke przy premierze to byl jakis kod na to wpisywany w grze ale szczerze to nie dzialal. Ogolnie respawn jest tlumaczony tym, ze to duzy statek wiec bezsensem byloby umieszczac na jednym poziomie powiedzmy 20 przeciwnikow skoro zaludnienie szlo w setki. W jedynce byl jakis algorytm wyliczajacy respawn po tym jak wyczysciles x przeciwnikow (zabiles 30 wiec na levelu gra pilnowala zeby poziom nie spad np. ponizej 10). W dwojce nie wiem ale sadze, ze podobnie. Pewnie sa jakies mody, poszperaj.

 

Czy to wku.rwia? No troche tak. Sam mialem o to bol dupy lata temu ale teraz mysle, ze to dobra opcja. Zreszta obczajcie bioshocki, tam jest to samo.

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

W tym demie już widać zmiany względem oryginału, bo nie zwiedzamy początku 1 poziomu w taki sam sposób jak przedtem, dostajemy laser wcześniej, nie ma wszystkich logów tam, gdzie powinny być (?) no ale to tylko demo. Wszystko wydaję się teraz takie bardziej skupione na atmosferze, jak w Bioshocku a mniej na ślęczeniu przed mapą i zastanawianiu się, gdzie jeszcze nie zaszliśmy. Imo gra poza odświeżoną grafiką i zmianami w gameplayu przeszła sporą transformację. 

Naczytałem się w necie niepochlebnych opinii na temat systemu respawnu przeciwników, że jest przesadzony, warto go zatem jakoś ograniczyć albo całkowicie wyłączyć?

 

Z początu irytowało, ale potem uświadomiłem sobie, że to jednak był dobry pomysł, bo w SS zawsze było dużo backtrackingu i w sumie tak pusto i nudno by było poruszać się tryliard razy po tych samych poziomach.

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Jakie dobre to demko  :fsg:  Cud, miód i orzeszki. Widzę, że te zamierzone 900k $ zbiorą raczej bez problemu, skoro już jest ~460k, tak więc nic tylko czekać. Wygląda to ślicznie, acz wymagania wydają się kosmiczne. Przecież to śmiga na Unity - powinno iść nawet na kalkulatorze  :pawel:  No chyba, ze jego najnowsze wersje są tak strasznie zasobożerne.

Odnośnik do komentarza

Demko przeszedłem, ale poszedłem we właściwą stronę i ominąłem chyba rozwidlenie, ewentualnie pokój, coś przeoczyłem w pomieszczeniu, gdzie po przekierowaniu zasilania winda zjeżdża pod podłogę do ciemnego korytarza. Tak mi się przynajmniej zdaje, że coś tam jeszcze chyba było. Jutro jeszcze raz pyknę i sprawdzę.

 

Niemniej- nie zwracam wielkiej uwagi na grafikę, ale skoro w tym demku to zrobiłem, to coś jest na rzeczy- niezłe efekty i design stacji też ok, przeciwników już mniej. Co dalej na plus, to że o wspomnianym kierowaniu prądu, który uruchamia przełącznik windy, nie ma żadnej informacji o tym co robić, że trzeba coś w ogóle robić, czego efekt był taki, że zrobiłem to i wszedłem dalej, myśląc, że otworzyłem jakiś opcjonalny korytarz, a tu koniec demka. Przyjemne uczucie, że jedyne co gra mówi, to że prawy klik=interakcja ze światem, i tyle, sami musimy dojść do wszystkiego.

 

Na minus walka rurą- nie widzę w niej ani krzty finezji i chociaż zrozumiałe, że nie będę z nią piruetów i parad tańcował, to jednak walka nią polegała na kilkukrotnym podbieganiu i cofaniu, w czasie których czasem cios kontaktował, czasem nie (problemy z oceną odległości). Pewnie efekt byłby trochę tylko lepszy od przytulenia się do mutanta i spamowania atakami w łeb, bez zawracania sobie głowy własnym hp, wszak znalazłem dość apteczek, a będąc sknerą raz cofnąłem się nawet do łóżka-doktora.

 

No i jeszcze poprawić różnorodność przeciwników tego samego typu. Bardzo przyjemny klimat, raz nawet cyknąłem się i cofnąłem do ślepej uliczki, coby mieć ścianę za plecami i czekałem chwilę aż coś wyjdzie.

 

Chciałbym powiedzieć "czekam", ale backlog. Nie dziwię się jednak tym, co otwarcie krzyczą HYPE!, samo demko jest bowiem miłym kwadransem, a w pełnej wersji będzie tylko lepiej.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym prosimy o zapoznanie się ze zaktualizowaną Polityką prywatności Polityka prywatności.