Skocz do zawartości

Nintendo Switch Online - problemy itd.


blakuś

Rekomendowane odpowiedzi

Zakładam ogólny temat ( na wzór działów Online jakie mają PS4 i XBOX ).

Jeżeli ktoś ma problemy z wyszukiwaniem graczy ( w Splatoon 2 ale nie tylko ), nie może dołączyć do innych graczy ( "Inna konsola nie odpowiada") to polecam:

Sprawdzenie rodzaju NATu: System Settings -> Internet -> Test Connection. Podczas testu przy NAT type są możliwe 4 różne litery:
A, B, C, D - literka A i B oznaczają że nie powinno być problemów z łącznością ( niestety same Nintendo na swoich stronach za bardzo nie opisuje co oznaczają dokładnie poszczególne litery  ).

Jeżeli jest C lub D to można spróbować jakoś poprawić sytuację robiąc następujące rzeczy:

- duże problemy może sprawiać sam dostawca internetu, jeżeli domyślnie dostawca przydzielił Ci zewnętrzne IP dynamicznie, to mogą być problemy ( dzięki Kinoji ). Na szczęście większość dostawców po skontaktowaniu się z nimi czy dodatkowej opłacie ustawiają statyczne IP.
 

- w routerze dodać Switcha jako zaufany sprzęt ( podaje się numer MAC konsolki - wtedy firewall w routerze nie blokuje Switcha ).
W moim routerze który dostałem od UPC opcję miałem w tym miejscu:
l4SRSDB.png


- ustawić Switchowi stałe IP, a następnie DMZ - u mnie poprawiło się z D na C ale nadal nie jest to maksimum. Samo ustawienie sprowadza się tylko do wpisania w polu DMZ Address IP konsolki ( polecam stałe IP - inaczej co tydzień [ w moim przypadku ] router losuje od nowa pule IP i będzie trzeba ponownie wprowadzać IP )
kBky1Ne.png
 
- zmiana pasma WiFi na 5Ghz ( pomaga przy częstym gubieniu zasięgu - masa osób ma routery z ustawionym pasmem 2,4 Ghz jako domyślne - u mnie w bloku jest ok 30 sieci WiFi więc po prostu na 2,4Ghz WiFi zaczyna zwalniać)
w6VSCBx.png


Jeżeli ktoś jednak się zdecyduje na większe kroki to... otwarcie portów 1-65535 na UDP dla Switcha, kochane Nintendo  :reggie: 
Zamiast zrobić tak jak robi MS czy SONY - że od razu podają poszczególne porty które są używane przez ich konsolki, to Nintendo po swojemu wymaga by otworzyć wszystkie porty - do teraz nie wiadomo które dokładnie używa konsola do komunikacji.
Nie muszę mówić że to spore zagrożenie dla sieci domowej, jednak fakt faktem u mnie z NAT C skoczyło nagle na A i pozbyłem się problemów z Mario Karcie gdy nie mogłem do kogoś dołączyć i wybijało mi błędy.

 

Edytowane przez blakuś
  • Plusik 7
Odnośnik do komentarza

Zmonitorowanie, których portów używa dany sprzęt w sieci w konkretnym momencie to prosta sprawa, np. oprogramowaniem ettercap, ciekawe natomiast czy nintendo wymusza na producentach gier używanie konkretnych portów czy też przespało i trzeba dla każdej gry osobno dodać porty lub po prostu przekierować wszystkie.

 

Samo przekierowanie wszystkich portów na switcha nijak nie zmniejsza bezpieczeństwa sieci domowej, przynajmniej do momentu aż okaże się, że switch ma dziurę, która pozwala na atak z zewnątrz, przejęcie go i używanie jako komputera do dalszej inwigilacji sieci wewnętrznej (ekstremalnie wątpliwa sytuacja).

 

Dużo większy problem to jak ktoś używa innych konsol i robił zabiegi z portami dla poprawienia komunikacji z nimi.

Odnośnik do komentarza

Zmonitorowanie, których portów używa dany sprzęt w sieci w konkretnym momencie to prosta sprawa, np. oprogramowaniem ettercap

 

Dużo większy problem to jak ktoś używa innych konsol i robił zabiegi z portami dla poprawienia komunikacji z nimi.

Dziś sprawdzę tą aplikację.

 

no właśnie martwiłem się że będzie gryzło się z PS3 ( pootwierałem porty dla niej - w końcu mam normalny NAT 2 ), ale jak nie działa na raz PS3 i Switch to jest okej

Odnośnik do komentarza

Kurcze skąd wy tego neta macie, przecież w 95% przypadków to dostawca kontroluje otwarte porty i bezpośrednie podłączenie do sieci Internet to rzadkość.

 

W moim przypadku wlasnie tak bylo. Silowalem sie kilka dni z forwardowaniem portow, zakladaniem DMZ itp i nic to nie dawalo. Dopiero kiedy dowiedzialem sie, ze defaultowo od dostawcy mam dynamiczne IP i poprosilem o zmiane na statyczne wszystko zaczelo dzialac jak nalezy.

 

Mysle, ze do pierwszego posta przydaloby sie dorzucic o tym informacje.

Edytowane przez Kinoji
  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Miał ktoś problem ze zrywającym połączeniem? I to tylko na Switchu.

 

W każdym wyścigu w Mario Karta tracę połączenie, nie wiem co może być przyczyną.

 

EDIT. Problem rozwiązany (mam nadzieję)

 

EDIT 2. Jednak nie. Przyczyną chyba jest odległość od routera, bo nic innego nie przychodzi mi do głowy. Router mam w drugim pokoju, w Lini prostej to jakieś cztery metry. Jedną kreskę zasięgu pokazuje mi na konsoli. Inne urządzenia mają full. Rozumiem, że zostaje serwis konsoli?

Edytowane przez Lipa
Odnośnik do komentarza

 

EDIT 2. Jednak nie. Przyczyną chyba jest odległość od routera, bo nic innego nie przychodzi mi do głowy. Router mam w drugim pokoju, w Lini prostej to jakieś cztery metry. Jedną kreskę zasięgu pokazuje mi na konsoli. Inne urządzenia mają full. Rozumiem, że zostaje serwis konsoli?

 

Mama to samo pytanie. Czy po prostu Switch ma tak gówniany zasięg?

Odnośnik do komentarza
  • 6 miesięcy później...

Jak sądzicie - co Nintendo zaproponuje w abonamencie? Wiem, że to czcze dywagacje, ale jestem ciekawy czego się spodziewacie. Mnie najbardziej interesuje forma Virtual Console, a właściwie czy w ogóle się pojawi na Switchu. Są jakieś przesłanki za lub przeciw, które znacie?

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym prosimy o zapoznanie się ze zaktualizowaną Polityką prywatności Polityka prywatności.