Skocz do zawartości

Kierownice


Rekomendowane odpowiedzi

Gość pawel_k

pograłem dzisiaj chwilę w GTR2 na logitechu g25 - najbardziej zaszokowało mnie działanie pedałów - dokładnie chodzi o bardzo duży ich opór, szczególnie hamulca... i tu moje pytanie - czy w DFP pedały działają jak w g25 czy jak w zwykłym driving force - czyli po prostu zero oporu i zapadanie się do końca ?

 

i jeszcze pytanie co do zakresu obrotów - 900 stopni to jednak jest jak dla mnie za dużo, więc czy da się to ograniczyć np. do 540 stopni? wiem że kombinacją klawiszy zmniejsza się zakres obrotów do 200 stopni ale nie wiem czy np. w ustawieniach samych gier zdarza się opcja zmniejszenia obrotu kółka? i dodatkowo po takim zmniejszeniu jak zachowuje się koło - czy jest jakaś blokada mechaniczna że dalej obrócić się nie da koła (nawet za pomocą force feedback) czy po prostu kółko można kręcić do 900 stopni ale samo działanie po 200 stopniach po prostu nie wpływa na grę?

Edytowane przez pawel_k
Odnośnik do komentarza
pograłem dzisiaj chwilę w GTR2 na logitechu g25 - najbardziej zaszokowało mnie działanie pedałów - dokładnie chodzi o bardzo duży ich opór, szczególnie hamulca... i tu moje pytanie - czy w DFP pedały działają jak w g25 czy jak w zwykłym driving force - czyli po prostu zero oporu i zapadanie się do końca ?

 

DFP jest na sprezynach , hamulec chodzi ciut ciezej od gazu , ale nie jest to G25.

i jeszcze pytanie co do zakresu obrotów - 900 stopni to jednak jest jak dla mnie za dużo, więc czy da się to ograniczyć np. do 540 stopni? wiem że kombinacją klawiszy zmniejsza się zakres obrotów do 200 stopni ale nie wiem czy np. w ustawieniach samych gier zdarza się opcja zmniejszenia obrotu kółka? i dodatkowo po takim zmniejszeniu jak zachowuje się koło - czy jest jakaś blokada mechaniczna że dalej obrócić się nie da koła (nawet za pomocą force feedback) czy po prostu kółko można kręcić do 900 stopni ale samo działanie po 200 stopniach po prostu nie wpływa na grę?

 

Zasysasz profilera , to stery do kiery , w nich ustawiasz kat obrotu. Plynnie do 900 stopni. Powyzej 200 zmienia sie blokada , nie blokuje mechanicznie a silowo za pomoca silnika od FF. Generalnie jezdzac w GR2 , GTR1 , GTL czy rF jesli ustawie 500 to wiecej nie pokrece , silnik blokuje ale na chama...przekrecisz kiere..ale tylko raz. Tak , wplywa to na gre...jesli z ustawiona blokada z silnika FF przekrecisz kiere , to jesli dobrze pamietam simracing.pl , zlamiesz blokade mechaniczna , jakies zapadki i koniec zabawy.

Odnośnik do komentarza
Mam mały problem z kółkiem M$, chodzi o to że gdy puszczam kierownice wraca ona do swojego polożenia, i to jest OK ale nie prostuje się w 100%. Powiedziałbym że zostaje odchylona o jakieś 2-3 stopnie w lewo. Jak próbuje ją wyprostować to ff wraca ją do tego samego punktu. Wie ktoś może dlaczego tak jest i jak temu zaradzić? Można jakoś zresetować kółko za pomocą odpowiedniej kombinacji klawiszy?? Niby mam instrukcję ale na 200 stronach znajdują się jedynie informacje o tym jak podłączyć kiere do konsoli (w 12 językach) :D

Z każdą grą tak masz? Ja miałem tak z Enthusia, ale to nie było kółko Microsoftu. W moim przypadku wystarczyło wejść w opcje gry i skalibrować ponownie wheel'a.

Sprawdzilem, taki problem wystepuje z kazda gra. Problem wystepuje nawet gdy nie ma zadnej gry w czytniku a kierownica jest podlaczona do konsoli. Co robic??

Odnośnik do komentarza

Właśnie ostatnio po raz pierwszy (w Media Markt) widziałem DFP z logiem Logitecha, a nie GT. Jedyna różnica jaką odnotowałem (prócz innego loga :) ) to inna praca krzyżaka na kierownicy. Chodził bardziej luźno niż u mnie. Być może było tak dlatego, że ktoś po prostu zepsuł ten przycisk podczas sprawdzania kiery :). Tak czy siak DFP ładniej wygląda z logiem GT.

Odnośnik do komentarza

Fotka, którą zapodał Pajda jakiś czas temu pokazuje jak wygląda naklejka u spodu DFP rev B (metalowe potencjometry):

 

http://img160.imageshack.us/my.php?image=p80700020fd.jpg

 

 

Właśnie sprawdzałem i moja druga DFP ma metalowe potencjometry. Z pierwszą miałem trochę problemów, a zwłaszcza z jej pedałami (rev A?), które czasami przestawały działać i musiałem je odłączyć i podłączyć do kierownicy by zaczęły działać. Na szczęście tą pierwszą wymieniłem na nową bo Logitech daje 2 lata gwarancji na DFP.

 

 

Regularnie gram na DFP od 4 lat. Tak jak pisałem wcześniej moja pierwsza DFP została wymieniona (na gwarancji) na nową, która służy mi do dziś. Tak więc wiem wszystko o tym sprzęcie. Do grona słabych punktów DFP można doliczyć źle przemyślane łopatki za kierownicą. Mniej więcej po jakimś roku w mojej drugiej DFP zacząłem mieć z nimi problemy. Chodzi o to, że czasem, gdy naciskałem raz na jedną z łopatek to gra reaguje jakbym nacisnął szybko dwa razy, a to wina samej konstrukcji kiery, a nie gry. Działa to mniej więcej tak. Łopatka, którą naciskamy bezpośrednio, naciska na mniejszy przycisk wewnątrz kierownicy. Problem w tym, że ta łopatka czasem trafia na krawędź małego przycisku wewnątrz kierownicy i wtedy przycisk wciska się dwa razy. Gra reaguje na to jakbyśmy szybko wcisneli jeden przycisk dwa razy. Gdy coś takiego wydarzy mi się w ToCA 3 to już ma zrąbaną skrzynie (w przypadku przycisku odpowiadającego za redukcje). Na szczęście można to bardzo łatwo naprawić. Wystarczy nakleić kawałek taśmy klejącej na ten mały przycisk w kierownicy i problem nie będzie występował. Sam tak zrobiłem i od teraz moja DFP działa perfekcyjnie. Słabym punktem DFP są również pedały, które są bardzo słabo wykonane. W dodatku wlatuje do nich masa kurzu, który potem ciężko usunąć.

 

DFP to świetna kierownica. Najlepsza pod względem stosunku jakości do ceny. Ogólnie to tylko G25 i być może nowiutkie Driving Force GT jest lepsze, ale to nie zmienia faktu, że DFP to najlepszy wybór, gdy chcemy kupić tanio świetną kierownicę.

 

Odnośnik do komentarza
Zauważyłem, że niektóre kiery driving force pro mają logo gran turismo a niektóre logitecha. Oprócz tego czymś więcej się różnią?

Mam DFP z logiem GT, w pudełku także z logiem GT. Mój kumpel ma DFP z logiem Logitecha i w pudełku z logiem Carbona i napisem "Compatibile with Playstation 3" jego kierownica chodzi o niebo lepiej, cieszej i wydaje się być mocniejszy FF. Pedał hamulca chodzi ciężej i jest solidniejszy. Niestety w materii łopatek nic nie zmieniono.

Odnośnik do komentarza
  • 1 miesiąc temu...

Logitech Driving Force Pro - nic dodać nic ująć. Jest to poprostu profesjonalna kierownica do profesjonalnej jazdy. Serwowana jest głównie z myślą o GT4, a tu swoje zadanie spełnia wyśmienicie. Nie ma nic lepszego, jak zrobić kilka rundek "boczkiem" na jednej z tras w GT4. Kocham tę kierownicę nie tylko ze względu na jej możliwości, ale między innymi na miód jaki daje podczas gry.

 

Plusy:

+ 900 stopni

+ Megamocny Force Feedback(uwaga bo można dostać kontuzji, a tak btw to wycisk jak na siłowni :D^^)

+ Bardzo solidne wykonanie

+ Jakość materiałów

 

Minusy:

- Bardzo głośna (lepiej grać w dzień :P )

- Brak kompatybilności z niektórymi (szczególnie starszymi) tytułami

 

 

 

PS: Sam posiadam tę z logiem Logitech na kierownicy, sprowadzona z Niemiec i jako orginalne nowe pudełko to takie czarno-zielone z napisem o kompatybilności z PS3.

Edytowane przez winner
Odnośnik do komentarza
  • 1 miesiąc temu...

Witam. Znajomy ostatnio zakupił kierownice Logitecha DRIVING FORCE EX, głównie z przeznaczeniem do PS3. Wszystko hula tak jak trzeba, jest tylko jedno małe "ale" które rodzi pytanie. Chodzi o przycisk MODE (taki mały czarny na prawo od krzyżaka). Przycisk ten podobno odpowiada za zmianę ustawień force feedback'a (sam ff działa), sęk w tym że jego naciśnięcie kompletnie nic nie daje. Sprawdzane na PS2/PS3 z grą F1. Czy możliwe że przycisk ten nie działa z wszystkimi grami, czy coś jest nie tak z samą kierownicą?

Edytowane przez lechu
Odnośnik do komentarza
  • 1 miesiąc temu...

Mam pytanie do posiadaczy kierownicy G25(najlepiej do tych, którzy grają na niej w GT5 Prologue). Czy brak większości przycisków na kierownicy, nie jest na dłuższą metę uciążliwy? - chodzi mi głównie o to, czy tak banalne czynności jak swobodne poruszanie się w menu gry, zmiana ustawień w samochodach, ustawianie masy różnych pierdół w opcjach, czy podczas samej jazdy, obracanie się do tyłu i na boki nie wkurzają kiedy trzeba odrywać rękę i latać po przyciskach gdzieś na konsoli przy drążku zmiany biegów? Pytam, bo niebawem planuję kupno PS3 z GT5P i kierownicą i prawdę mówiąc nie wiem, czy wybrać G25, która zapewni wrażenia najbardziej zbliżone do jazdy prawdziwym autem, czy Driving Force GT, która jest ponoć również bardzo dobra, ma wszystkie przyciski tam gdzie być powinny...ale jednak nie jest wykonana tak solidnie jak G25. Osobiście skłaniałbym się ku G25 ale chciałbym, usłyszec Waszą opinię odnośnie "wygody użytkowania" tego kółka, czy można się szybko oswoić z brakiem przycisków na kierownicy, czy wogóle się tego nie odczuwa?

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...

dzięki, ale mam jeszcze jeden problem... nie moge zmieniać biegów manetkami przy kierownicy, oczywiście chce używać manetek tylko w tych samochodach w których rzeczywiście występują, chociażby takie f430. Niestety podczas jazdy działa tylko układ H i sekwencja... Dodam że w menu gry manetki działają. Jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...