Skocz do zawartości


Zdjęcie
- - - - -

Metroid Prime


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
118 odpowiedzi w tym temacie

#21 Mantis

Mantis
  • Użytkownicy
  • 529 postów
  • GG3995935
  • Tlenpides1@o2.pl
  • SkądKielce
  • PSN IDMantis0426

Napisano 07 May 2010 - 12:57

Właśnie odkupiłem na allegro w zestawie Metroid Prime i Metropid Prime 2, prawie 150 zeta wydane, ale nie żałuję ani grosza, obie gry uważam za jedne z najlepszych w moim życiu. Co do backtrackingu - mi nigdy on nie przeszkadzał, uwielbiam wielokrotnie powracać do gry i choćby tylko po to by pooglądać jeszcze raz zwiedzane lokacje i porozpływać się nad artyzmem ich wykonania. Akurat w obu częściach MP lokacje należą do jednych z najbardziej wykątkowych i z przyjemnością odwiedza się je setki razy. A i sam gameplay świetnie rozwiązuje te ciągłe powracanie do starych lokacji, na tym bowiem głównie ta seria polega. Ja jestem zakochany.

Moim zdaniem najlepszy opis MP jest w poradniku PE nr.4 zima 2003. Do MP2 świetny jest też w poradniku PE, ale już nie pamiętam numeru, bo akurat go nie mam. Jak ktoś wie, to niech przypomni, bo sam bym go kupił.

Użytkownik Mantis edytował ten post 07 May 2010 - 13:01

  • 0




#22 QuadraxiS

QuadraxiS
  • Wyrzutki
  • 98 postów

Napisano 07 May 2010 - 13:02

Właśnie odkupiłem na allegro w zestawie Metroid Prime i Metropid Prime 2, prawie 150 zeta wydane, ale nie żałuję ani grosza, obie gry uważam za jedne z najlepszych w moim życiu. Co do backtrackingu - mi nigdy on nie przeszkadzał, uwielbiam wielokrotnie powracać do gry i choćby tylko po to by pooglądać jeszcze raz zwiedzane lokacje i porozpływać się nad artyzmem ich wykonania. Akurat w obu częściach MP lokacje należą do jednych z najbardziej wykątkowych i z przyjemnością odwiedza się je setki razy. A i sam gameplay świetnie rozwiązuje te ciągłe powracanie do starych lokacji, na tym bowiem głównie ta seria polega. Ja jestem zakochany.

Moim zdaniem najlepszy opis MP jest w poradniku PE nr.4 zima 2003

Nic dodać nic ująć.Witaj w klubie :thumbsup:

Użytkownik QuadraxiS edytował ten post 07 May 2010 - 13:02

  • 0

#23 Mantis

Mantis
  • Użytkownicy
  • 529 postów
  • GG3995935
  • Tlenpides1@o2.pl
  • SkądKielce
  • PSN IDMantis0426

Napisano 07 May 2010 - 15:14

Za wielki plus obu części uważam też muzykę. Dopełnia ona swoim brzmieniem wizerunek całkiem obcego nam środowiska. Jest taka "inna", zupełnie jak napotykane formy życia, no i lokacje. Bardzo mi się podoba ta dbałość o najdrobniejsze detale. Retro Studio tworząc oba Metroidy starało się dopiąć wszystko na ostatni guzik i sprawić, że wszystko co napotkamy zapadnie w naszej pamięci. Przykładem może być menu główne w pierwszej części - czegoś takiego nie widziałem nigdzie indziej.
  • 0

#24 QuadraxiS

QuadraxiS
  • Wyrzutki
  • 98 postów

Napisano 07 May 2010 - 17:47

Za wielki plus obu części uważam też muzykę. Dopełnia ona swoim brzmieniem wizerunek całkiem obcego nam środowiska. Jest taka "inna", zupełnie jak napotykane formy życia, no i lokacje. Bardzo mi się podoba ta dbałość o najdrobniejsze detale. Retro Studio tworząc oba Metroidy starało się dopiąć wszystko na ostatni guzik i sprawić, że wszystko co napotkamy zapadnie w naszej pamięci. Przykładem może być menu główne w pierwszej części - czegoś takiego nie widziałem nigdzie indziej.

Tak jest!Muzyka to kolejny atrybut trylogii.Mnie osobiście obok muzy na wejście do Pendrana Drifts najbardziej kręci motyw kiedy lądujemy na G.F.S Valhalla w MP3.Naprawdę robi się nieprzyjemnie-fajnie :verymad:::).Podobnie jak cała reszta także i muzyka jest inna od tego co słyszymy w grach na co dzień.Perfekcyjnie dopasowana do klimatu i charakteru rozgrywki.Tak jak pisze Mantis,MP jest dopieszczony w każdym calu.Musiał bym się zdrowo nagłowić jeśli miałbym wskazać tytuł równie dopracowany.Do pełni szczęścia zabrakło konkretnego online a wtedy Halo mogło by się cmoknąć w trąbę!:P.A tak MP we wszelkich rankingach jest zawsze o oczko za produktem Bungie.Ale dla mnie przygody Samus w singlu to absolutny nr1 wśród fps-ów.

Użytkownik QuadraxiS edytował ten post 07 May 2010 - 17:48

  • 0

#25 Nemesis

Nemesis
  • Premium Member
  • 7570 postów

Napisano 07 May 2010 - 20:57

I ten ciągły backtracking. To jest jedna z bardzo niewielu serii, w której ciągły backtracking jest jednym z najistotniejszych atutów gry. Przeważnie traktowany jest jako wada w innych grach.
  • 0

#26 QuadraxiS

QuadraxiS
  • Wyrzutki
  • 98 postów

Napisano 07 May 2010 - 21:13

I ten ciągły backtracking. To jest jedna z bardzo niewielu serii, w której ciągły backtracking jest jednym z najistotniejszych atutów gry. Przeważnie traktowany jest jako wada w innych grach.

Tak, to jeden z elementów rozpoznawczych serii.To się sprawdza tylko w przypadku tak fantastycznego dizajnu jaki ma MP.Do niektórych lokacji aż chce się wracać nawet tylko po to żeby ją minąć choć można by iść inną -krótszą drogą.Gra i bez tego jest obszerna a backtracking potęguje tylko to wrażenie.A i do ptaszków można postrzelać:D

Użytkownik QuadraxiS edytował ten post 07 May 2010 - 21:14

  • 0

#27 Mantis

Mantis
  • Użytkownicy
  • 529 postów
  • GG3995935
  • Tlenpides1@o2.pl
  • SkądKielce
  • PSN IDMantis0426

Napisano 08 May 2010 - 09:45

W MP2 już na samym początku, w pierwszej lokacji podobają mi się latające motylki, gdy się zwinie Samus w kulę, to one jeszcze wokół niej zaczynają się zlatywać. Właśnie takie detale wpływają na świetny odbiór całej serii Metroid Prime, a podobnych smaczków jest ogrom. Właśnie co do morphball - jest on równie ważnym składnikiem rozgrywki, co cała reszta. Rozwiązano etapy w trybie "kuli" rewelacyjnie i nie nudzą ani trochę, a wręcz przywodzą wspomnienia z platformówek 2d.
  • 0

#28 QuadraxiS

QuadraxiS
  • Wyrzutki
  • 98 postów

Napisano 08 May 2010 - 12:31

W MP2 już na samym początku, w pierwszej lokacji podobają mi się latające motylki, gdy się zwinie Samus w kulę, to one jeszcze wokół niej zaczynają się zlatywać. Właśnie takie detale wpływają na świetny odbiór całej serii Metroid Prime, a podobnych smaczków jest ogrom. Właśnie co do morphball - jest on równie ważnym składnikiem rozgrywki, co cała reszta. Rozwiązano etapy w trybie "kuli" rewelacyjnie i nie nudzą ani trochę, a wręcz przywodzą wspomnienia z platformówek 2d.

Mnie od początku jarały dwa motywy.Efekt wody i pary na szybce .Nie raz specjalnie stawałem obok źródła pary albo wskakiwałem do wody i tak kilka razy pod rząd :D.W dwójce trochę mi tego brakowało(też jest, ale dużo rzadziej i jakby mniej widoczne).Nawet takie z pozoru głupie strzelanie do liści na drzewach.Zależnie od tego w którą część drzewa walniesz stamtąd zlatuje porcja liści.Spada do pewnego momentu a potem koniec.Potem strzelasz w inną partię drzewa i tak dalej.Niby takie nic a jednak człowiek zaczyna podziwiać ludzi,którzy zadali sobie trud aby pamiętać o tak z pozoru nieistotnej rzeczy.

Użytkownik QuadraxiS edytował ten post 08 May 2010 - 12:33

  • 0

#29 sokol

sokol
  • Użytkownicy
  • 63 postów
  • SkądNidzica

Napisano 09 May 2010 - 13:00

Udało mi się przejść grę na 100%. Nie było łatwo, zwłaszcza z ostatnim bossem. Podsumowując dla mnie, tak jak napisałem wyżej gierka na 8/10 ale tylko dlatego, że do końca to nie mój klimat. Co do wykonania o którym koledzy piszą powyżej, podpisuję się całkowicie. Mi chyba najbardziej podobała się ta śnieżna kraina (zapomniałem już jak się nazywa). Gameplay w tym klasyku to majstersztyk, także przymierzam się powoli do innych części z tej serii. Aktualnie mam na oku jedną z pozycji na GBA, bo w sumie z Metroidów w które grałem najbardziej mi się podobał Super na nesa, więc celuję w te 2D.
  • 0

#30 Nemesis

Nemesis
  • Premium Member
  • 7570 postów

Napisano 09 May 2010 - 16:57

Udało mi się przejść grę na 100%. Nie było łatwo, zwłaszcza z ostatnim bossem. Podsumowując dla mnie, tak jak napisałem wyżej gierka na 8/10 ale tylko dlatego, że do końca to nie mój klimat. Co do wykonania o którym koledzy piszą powyżej, podpisuję się całkowicie. Mi chyba najbardziej podobała się ta śnieżna kraina (zapomniałem już jak się nazywa). Gameplay w tym klasyku to majstersztyk, także przymierzam się powoli do innych części z tej serii. Aktualnie mam na oku jedną z pozycji na GBA, bo w sumie z Metroidów w które grałem najbardziej mi się podobał Super na nesa, więc celuję w te 2D.


Gratuluję zatem 100% scanu, bo mi przy próbie podejścia do 100% na koniec uzbierało się jedynie 80. To jedna z najlepszych i najbardziej niezwykłych gier. A ta lokacja, o której wspomniałeś nazywa się Phendrana Drifts i faktycznie należy do najładniej wykonanych w grze.
  • 0

#31 QuadraxiS

QuadraxiS
  • Wyrzutki
  • 98 postów

Napisano 09 May 2010 - 17:39

Udało mi się przejść grę na 100%. Nie było łatwo, zwłaszcza z ostatnim bossem. Podsumowując dla mnie, tak jak napisałem wyżej gierka na 8/10 ale tylko dlatego, że do końca to nie mój klimat. Co do wykonania o którym koledzy piszą powyżej, podpisuję się całkowicie. Mi chyba najbardziej podobała się ta śnieżna kraina (zapomniałem już jak się nazywa). Gameplay w tym klasyku to majstersztyk, także przymierzam się powoli do innych części z tej serii. Aktualnie mam na oku jedną z pozycji na GBA, bo w sumie z Metroidów w które grałem najbardziej mi się podobał Super na nesa, więc celuję w te 2D.


Gratuluję zatem 100% scanu, bo mi przy próbie podejścia do 100% na koniec uzbierało się jedynie 80. To jedna z najlepszych i najbardziej niezwykłych gier. A ta lokacja, o której wspomniałeś nazywa się Phendrana Drifts i faktycznie należy do najładniej wykonanych w grze.

Ja też gratuluje :thumbsup:.Znalezienie wszystkich zasobników z rakietami i życiem to nie byle co.Mnie udało się to za drugim razem.Dwa zasobniki Energy Tanks są tak ukryte...
Co się zaś tyczy ulubionych lokacji to moją jest Chozo Ruins.Ruined Gallery,Ruined Fountain,Hall of Elders,Energy Core,Gathering Hall mają genialną architekturę.Ze wspomnianego Phendrana Drifts nr1 to Chozo Ice Temple w zestawie z Chapel of Elders a także Control Tower i Observatory.
A co myślicie na temat mapy?Dla mnie to kolejne małe arcydzieło.

Użytkownik QuadraxiS edytował ten post 09 May 2010 - 17:40

  • 0

#32 Inuki

Inuki
  • Użytkownicy
  • 1068 postów

Napisano 09 May 2010 - 18:21

Również gratuluję 100%; ja przy pierwszym podejściu miałem 91%. Drugiego jeszcze nie skończyłem, bo aktualnie MP2 jest na tapecie :lol: Dwójka nie jest zła, ale czegoś mi w niej brakuje w porównaniu z jedynką; nie wiem tylko czego :ermm: Może to to, że dwójka jest jak dla mnie dużo prostsza? Chodzi mi o bossów; w jedynce np. taka Flaahgra dała mi nieźle w kość. Męczyłem się z nią prawie dwa tygodnie i aż ze złości mnie piekliło :angry: Jak już się udało zielsko przejść to chodziłem po domu dumny jak paw 8) W dwójce tego już nie ma; mam na liczniku 63% i do tej pory nic i nikt mnie nie wkurzył; nie zmienia to faktu, że gra się świetnie. Niedługo do kolekcji dojdzie Wii i obadamy MP3, chodziaż zastanawiam się czy nie poczekać do premiery "Other M"; może jakaś ładna wersja konsolki wyjdzie 8)
  • 0

#33 QuadraxiS

QuadraxiS
  • Wyrzutki
  • 98 postów

Napisano 09 May 2010 - 19:31

Również gratuluję 100%; ja przy pierwszym podejściu miałem 91%. Drugiego jeszcze nie skończyłem, bo aktualnie MP2 jest na tapecie :lol: Dwójka nie jest zła, ale czegoś mi w niej brakuje w porównaniu z jedynką; nie wiem tylko czego :ermm: Może to to, że dwójka jest jak dla mnie dużo prostsza? Chodzi mi o bossów; w jedynce np. taka Flaahgra dała mi nieźle w kość. Męczyłem się z nią prawie dwa tygodnie i aż ze złości mnie piekliło :angry: Jak już się udało zielsko przejść to chodziłem po domu dumny jak paw 8) W dwójce tego już nie ma; mam na liczniku 63% i do tej pory nic i nikt mnie nie wkurzył; nie zmienia to faktu, że gra się świetnie. Niedługo do kolekcji dojdzie Wii i obadamy MP3, chodziaż zastanawiam się czy nie poczekać do premiery "Other M"; może jakaś ładna wersja konsolki wyjdzie 8)

No nie wiem czy dwójka jest prostsza :no:.Może bierze się to z tego,że zaliczyłeś jedynkę i poznałeś mechanizmy którymi ta gra się rządzi a to w dużym stopniu ułatwia granie w kolejne części.Gwarantuje,że jeszcze zaklniesz nie raz :shout::D.Poczekaj na spotkanie z Quadraxisem 8).Pierwsze spotkanie z Quad MB w Sanctuary Fortrees doprowadziło nie do szału.
Zaś w temacie trójki i Other M.To jest jakaś myśl.Nie wykluczone,że ukaże się jakaś kolekcjonerska wersja konsoli.Tak czy owak MP3 wypierdzieli cię z kapci :woot:.Już niedługo się przekonamy jak to będzie z Other M.Wyraziłem swoje zdanie na ten temat na tym portalu(nie na forum tylko w portalu) w dziale Wii.

Użytkownik QuadraxiS edytował ten post 09 May 2010 - 19:34

  • 0

#34 sokol

sokol
  • Użytkownicy
  • 63 postów
  • SkądNidzica

Napisano 09 May 2010 - 20:26

Schlebiacie mi kochani. Przyznam bez bicia, że musiałem się posłużyć poradnikiem extreme, aby wszystko na 100% przejść. Już nie pamiętam czego dokładnie nie mogłem znaleźć bo to było dość dawno, ale chyba dwóch zasobników energii. Ja osobiście uwielbiam takie "poszukiwania", ale czasem gra pokonuje nawet tak cierpliwego gracza jak ja i wówczas muszę sięgnąć po pomoc. Ale scany zebrałem wszystkie sam :) Tym się pochwalić mogę. A ja mam inne pytanie. Który z bossów wam się najbardziej podobał? Mi szczerze pisząc ta "modliszka" co trzeba było po lustrach walić, aby ją załatwić.
  • 0

#35 QuadraxiS

QuadraxiS
  • Wyrzutki
  • 98 postów

Napisano 09 May 2010 - 23:25

Schlebiacie mi kochani. Przyznam bez bicia, że musiałem się posłużyć poradnikiem extreme, aby wszystko na 100% przejść. Już nie pamiętam czego dokładnie nie mogłem znaleźć bo to było dość dawno, ale chyba dwóch zasobników energii. Ja osobiście uwielbiam takie "poszukiwania", ale czasem gra pokonuje nawet tak cierpliwego gracza jak ja i wówczas muszę sięgnąć po pomoc. Ale scany zebrałem wszystkie sam :) Tym się pochwalić mogę. A ja mam inne pytanie. Który z bossów wam się najbardziej podobał? Mi szczerze pisząc ta "modliszka" co trzeba było po lustrach walić, aby ją załatwić.

Ja sam nie korzystałem z opisu choć był taki moment,że chciałem to zrobić.Na szczęście nie miałem wtedy jeszcze netu więc niejako zmuszony byłem odszukać wszystko sam.
Jeśli chodzi o bossów to z MP zdecydowanie Omega Pirat i tytułowy Metroid Prime szczególnie pierwsza faza.Z MP2 oczywiście Quadraxis a trzeciej części waham się pomiędzy Ghor a Omega Ridley.
  • 0

#36 Figaro

Figaro
  • Użytkownicy
  • 17021 postów

Napisano 20 November 2011 - 19:55

Pograłem pół godzinki i olaboga. CO ZA DEBILNE STEROWANIE :o
  • 0

#37 ragus

ragus
  • Premium Member
  • 14868 postów
  • SkądOlsztyn

Napisano 20 November 2011 - 19:56

No, sterowanie mocno się zestarzało. Po przejściu jedynki na Wii nie wyobrażam sobie grania na padzie od GC.
  • 0

#38 Figaro

Figaro
  • Użytkownicy
  • 17021 postów

Napisano 20 November 2011 - 19:58

Po kiego im prawa gałka jak nic z nią nie robisz ;[

Sam klimat gry jest baaardzo fajny no ale nie wiem czy wytrzymam. I trudna się zdaje.
  • 0

#39 ogqozo

ogqozo

    Użytkownik ogqozo edytował ten tytuł minutę temu

  • Senior Member
  • 18987 postów
  • GG9067453
  • SkądJarosław

Napisano 20 November 2011 - 20:25

Pograłem pół godzinki i olaboga. CO ZA DEBILNE STEROWANIE :o


Dobrze, że ty jesteś mądry. Metroid nie jest generalnie serią dla ludzi, dla których używanie prawej gałki jest miernikiem inteligencji, no ale to chyba nie jest jakieś nowe odkrycie.


Gra jest w sumie bardzo łatwa, w przeciwieństwie do Metroidów 2D ma bardzo mało elementu zręcznościowego, na pewno nigdy na tyle trudnego, żeby twoje życie wisiało na włosku. Full-time exploration. Jeśli już gadamy o grach, w których "nic się nie robi" prawą gałką, to Resident Evil 4 jest po stokroć trudniejszy.

Użytkownik ogqozo edytował ten post 20 November 2011 - 20:36

  • 0

#40 S_600

S_600
  • Użytkownicy
  • 1455 postów
  • GG2222635
  • Skądchoszczno
  • GamerTagJarci83
  • Nintendo IDJarci83

Napisano 20 November 2011 - 20:36

Przyzwyczailes się do fps'ów i drugiej gałki, muszę ciebie zasmucić, metroid prime to nie fps ;] przyzwyczaj się, pograj, zmienisz zdanie...obiecuje tobie;]
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 3