Skocz do zawartości

Dlaczego DC umarł?


Rekomendowane odpowiedzi

No co ty? Jak ja sobię kupię NES-a to oznajmię wszem i wobec że to next-gen, bo dopiero teraz go kupiłem? DC umarł, w sumie jest w stanie agonalnym od dawna, bo niby wychodzą jeszcze porty z automatów arcade, ale czasy swojej świetności konsola już dawno ma za sobą. Krótkie czasy, trzeba dodać.

Odnośnik do komentarza
  • 3 tygodnie później...
Gość kat_robert
No co ty? Jak ja sobię kupię NES-a to oznajmię wszem i wobec że to next-gen, bo dopiero teraz go kupiłem? DC umarł, w sumie jest w stanie agonalnym od dawna, bo niby wychodzą jeszcze porty z automatów arcade, ale czasy swojej świetności konsola już dawno ma za sobą. Krótkie czasy, trzeba dodać.

 

ironia, znasz ja, co nie?

wlasnie dzisiaj chcialem dc kupic, ale chyba nic z tego nie wyjdzie

moze kiedys...

Odnośnik do komentarza
  • 4 miesiące temu...

Dremcast upadł z kilku powodów, ale zacznijmy do tego że on nie zalicza się do ery Ps2,xboxa i gamecube.

On należy do okresu psx,n64. Dlaczego ? Ponieważ konsola wyszła w czasie dominacji playstation i dopiero

później został wydany ps2,xbox i gamecube. To tak jakby ktoś napisał, że gamecube jest next genem.

Nie jest. DC było lepsze pod względem powera od psx, tak jak ps3 jest silniejsze od Wii. To, że dziecko Nintendo

jest słabsze od ps3 i xboxa360 nie czyni z niego curet genem, to samo dotyczy konsoli Segi, ale nieco w inną

stronę, konsola bowiem była mocniejsza od psx ale dalej to ten sam "poziom". Nie mówcie o Gta3 na Dreamcasta

bo skoro na gamecube by nie mogło wyjść - wina mini dvd, to tym bardziej na płyte Segi, a o SA to możecie

zapomnieć, jak 4 gb może się znaleźć na płycie o pojemnośći 900mb ? Dodatkowo Sega skupiała się na starszych

graczach, same bijatyki, sportowe, a nie było platformówek, za wyjątkiem Sonica. W dodatku nie ukazywały się

gry multiplatformowe.

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Hej, bor, ja myślę zdeka odmiennie niż ty. Dreamcast moim zdaniem jak najbardziej zasługuje na miano "członka" poprzedniej generacji konsol i nikt nie przekona mnie, że jest inaczej. Napisałeś, że ostatnia konsola SEGI nie zalicza się do ery PS2, GaCka i X-kloca, bo miała swą premierę w czasie dominacji Szaraka. No i co z tego??? "Trzystasześćdziesiątka" przecież pojawiła się w momencie, gdy sprzedaż Czarnulki osiągnęła niewiarygodnie wysoki pułap. Czy oznacza to również, że nie jest ona godna nazwy "next gen"? Sam widzisz. Kolejna generacja konsol to tak naprawdę następna fala sprzętu (było to nawet wałkowane w PE).

 

Sprawa następna - nie przypominam sobie, aby na DeCeka było wiele gier sportowych. Ja kojarzę jeno dwie odsłony Tony'ego, JSR (na siłę to sportówka...) oraz parę piłek kopanych. SEGA skupiała się raczej na grach ARCADE jako takich - czyli dających masę frajdy, niezależnie od gatunku.

 

Dalej - piszesz także, iż nie ukazywały się gry multiplatformowe. Powiedz mi, jak miały się ukazać, skoro Makaron upadł w roku 2001? Muszę ci napisać, że plany wydawnicze dotyczące Dreamcasta były ogromne, i tak na rynku ukazać się miały Baldur's Gate, Wipeout, wspomniane przez ciebie GTA 3, GEX3, Giants: Citizen Kabuto, Half Life, HoMM3, LoK: Soul Reaver 2, Super Monkey Ball... i wiele więcej. Zobacz zresztą sam: http://sega.prv.pl/betagames.html. Oczywiście było parę tytułów, które pojawiły się na innych platformach. O czym mowa? No, na przykład Spider Man, Fur Fighters, THPS2, Wormsy, UT, Q3, itp., itd.

Edytowane przez tomciozdwola
  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
Sprawa następna - nie przypominam sobie, aby na DeCeka było wiele gier sportowych. Ja kojarzę jeno dwie odsłony Tony'ego, JSR (na siłę to sportówka...) oraz parę piłek kopanych.

 

 

Ja dodam do tego jeszcze Virtua Tennis, co nie zmienia faktu że gier sportowych na makarona było jak na lekarstwo.

 

A nie lepiej zorientować się trochę w grach sportowych na DC zamiast powielać plotki?

 

World Series Baseball 2K2

NBA 2k2

NBA Showtime: LA Lakers vs New York Knicks

NBA Hoopz

NCAA Football 2K2

NHL 2k2

NFL 2k2

NFL Blitz 2000

NFL Quarterback Club 2000

Tennis 2k2

Virtua Striker

Striker Pro 2000

Rippin' Riders

Razor: Freestyle Scooter

Xtreme Sports

Tee Off

ESPN International Track & Field

ESPN NBA 2 Night

Sydney 2000

Virtua Athlete 2000

Championship Surfer

Sports Jam

Trickstyle

Maximum Pool

Mat Hoffman's Pro BMX

WWE: Royal Rumble

WWF Attitude

ECW: Anarchy Rulz

 

oprócz 2k2 także 2k, 2k1 w podtytule; jeszcze wspomniany THPS i z 5 gier wędkarskich a w japonii zapewne wyszło jeszcze więcej gier sportowych

Odnośnik do komentarza

Kajam się, z głowy wyleciały mi Virtua Tennis (1, 2 oraz 2K2) oraz NBA. Wyso ma rację - gier sportowych na Makarona jest tyle, co kot napłakał. Nie liczyłem natomiast wszelkich symulatorów "wędki" (to raczej nie sport, jak dla mnie - przepraszam z góry wszystkich maniaków łapania rybek) i wrestlingów (bo to raczej bijatyki :)), Zobaczcie na inne platformy - samych część FIFA na PS2 jest z osiem (mogę się pomylić). Ale to wynika z faktu, że EA zupełnie olało DC pod względem wydawanych gier.

Odnośnik do komentarza
Sprawa następna - nie przypominam sobie, aby na DeCeka było wiele gier sportowych. Ja kojarzę jeno dwie odsłony Tony'ego, JSR (na siłę to sportówka...) oraz parę piłek kopanych.

 

 

Ja dodam do tego jeszcze Virtua Tennis, co nie zmienia faktu że gier sportowych na makarona było jak na lekarstwo.

 

A nie lepiej zorientować się trochę w grach sportowych na DC zamiast powielać plotki?

 

World Series Baseball 2K2

NBA 2k2

NBA Showtime: LA Lakers vs New York Knicks

NBA Hoopz

NCAA Football 2K2

NHL 2k2

NFL 2k2

NFL Blitz 2000

NFL Quarterback Club 2000

Tennis 2k2

Virtua Striker

Striker Pro 2000

Rippin' Riders

Razor: Freestyle Scooter

Xtreme Sports

Tee Off

ESPN International Track & Field

ESPN NBA 2 Night

Sydney 2000

Virtua Athlete 2000

Championship Surfer

Sports Jam

Trickstyle

Maximum Pool

Mat Hoffman's Pro BMX

WWE: Royal Rumble

WWF Attitude

ECW: Anarchy Rulz

 

oprócz 2k2 także 2k, 2k1 w podtytule; jeszcze wspomniany THPS i z 5 gier wędkarskich a w japonii zapewne wyszło jeszcze więcej gier sportowych

 

 

Ile z tych gier to gry dobre? Tylko w takie gra większość ludzi i takie sprzedają konsole.

Odnośnik do komentarza

Proste. SEGA traciła pieniądze na każdej sprzedanej konsoli, ich głownym dochodem były oczywiście gry. W 2000 roku grupa hakjerów Utopia, wypuściła loader który pozwalał odpalić każdą ... no prawie każdą grę. Niebiescy tracili mamonę już nie tylko na hardware ale i na grach ;)

 

Rok po premierze Utopii SEGA ogłasza koniec produkcji makarona [*].

Odnośnik do komentarza

Na Dreamcasta wydano okolo 300 gier, najwieksza grupe stanowia bijatyki, pozniej sportowe ... jest ich malo

ale jak na 300 gier to bardzo wiele. DC mial ciekawe rozwiazania, czapka mikolaja 6 grudnia, na DC nie bylo

dobrych gier, bylo kilka must have, a potem dlugo dlugo nic. Ani to dla dzieci, bo bylo N64, ani dla graczy

ktorzy cieszyli sie hitami jak driver,gta2.

Odnośnik do komentarza
Ile z tych gier to gry dobre? Tylko w takie gra większość ludzi i takie sprzedają konsole.

Nie lubię w ogóle gier sportowych więc nie jestem kompetentny do oceny ale większość wymienionych tytułów jest produkcji SEGI więc to świadczy o jakości.

 

Trochę mija się z celem mówienie o FIFIE na DC w porównaniu do PS2. FIFY nie było bo w ogóle nie było EA na DC a chyba logiczne, że jeżeli wyszła FIFA na PS2 to wychodziła co roku i stąd tyle tytułów. Kwestia gier EA na DC jest w ogóle dość dziwna i na pewno polityka tej firmy przyczyniła się trochę do upadku makarona. PES był wtedy sonowski więc też nie dziwne, że go nie było na DC.

 

Nie ma co wyszukiwać przyczyn upadku DC w braku gier bo to bardziej skutek niż przyczyna i zdecydowanie bardziej zawiniły inne rzeczy. Właściwie analizując różne przyczyny można dojść do wniosku, że DC miał po prostu pecha i na skutek różnych zdarzeń które się wydarzyły, a nie musiały, stało się to co się stało.

 

 

 

P.S.

Jeszcze tak patrzę na specyfikacje sprzętu... No przecież nic nie można zarzuć SEDZE w tym temacie. Normalnie cud jak na owe czasy. "Luksusowy" napęd i dźwięk Yamahy, zaawansowany 128-bitowy procek Hitachi, znakomita grafika od NEC-a, spora pamięć marki Hyundai... Wszystko z pierwszej ligi - zarówno "cyferki" jak i producenci komponentów. Specjalny napęd, dwukrotnie większy od CD który miał zapewnić sporo miejsca i brak piractwa (to drugie wyszło odwrotnie...) - DVD było wtedy w powijakach a GD wystarczająco nadawał się do sprzętu. Karta pamięci VMU z wyświetlaczem ala mały GameBoy i to wkładana do pada! Dlaczego ten pomysł nie jest kontynuowany??? Przecież to jest super sprawa! Świetnie zaprojektowany pad - z analogową gałką (jako pierwszy). Modem w standardzie ze znakomitą siecią do gier i darmowym graniem w wielu krajach! Wszytko to ładnie połączone w kupę, ze stylowym wyglądem, przystępną wagą, wymiarami (vs Xbox) i łatwością programowania (vs PS2)... Dlaczego to piszę? Bo żal mnie bierze, że taki kawał sprzętu z plecami softwarowymi musiał tak skończyć. Dreamcast 2 (zakładając, że 1 nie upadł)? Może byłaby to rewolucja na miarę Wii z mocą PS3? Kto wie... Niestety wielki biznes to kwestia szczęścia, można się starać i zrobić wszytko tip-top a i tak nic to nie da...

Odnośnik do komentarza

Nie od dzisiaj przecież wiadomo, iż Dreamcast był małym rewolucjonistą w świecie gier wideo. Wszak była to pierwsza 128 bitowa konsola... A firmie SEGA trzeba w ogóle podziękować, że wrzuciła tak mocarny hardware na rynek. Bez Makarona nie byłoby chyba PS2 ze słynnym 300 MHz Emotion Engine... Pewnie sama Czarnulka istniałaby na rynku, lecz nie w takiej formie, w jakiej znamy ją teraz.

Odnośnik do komentarza

Saturn nie miał gałki, pierwszą konsolą, która wprowadziła to cudeńko to Nintendo64.

Sega pokazuje że siła sprzętu nie wystarcza, gamecube był potężny jak na curet geny (mocniejszy od ps2) a padł ... kiedy ps2 nadal żyje. Wii jest słabsze (w next genach) a najlepiej się sprzedaje.

 

Dc umożliwiało dostęp do internetu, gier online. Konsola niestety była dość głośna, ta karta z padem to

extra rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Sega pokazuje że siła sprzętu nie wystarcza, gamecube był potężny jak na curet geny (mocniejszy od ps2) a padł ... kiedy ps2 nadal żyje.

 

Że co? GaCek silniejszy od Ps2? A to ciekawe :lol:

 

 

Dc umożliwiało dostęp do internetu, gier online. Konsola niestety była dość głośna, ta karta z padem to

extra rozwiązanie.

 

W przypadku konsol dostęp do internetu nie był priorytetem dla użytkowników. Jeżeli multiplayer to raczej kilka sób przy jednej konsoli.

Chyba głośność pracy sprzętu nie wpływa na ilość sprzedanych konsol. :huh:

Na czym polega to extra rozwiązanie - karta z padem? Mam DC i PSX i jakoś nie zauważam przewagi "Drima" (rozwiązanie z kartą).

Jeżeli chodzi o pada to nie jest on taki wygodny jak ktoś wcześniej pisał.

Odnośnik do komentarza
Świetnie zaprojektowany pad - z analogową gałką (jako pierwszy).

Coś ci się pomyliło. Saturn miał pierwszy analogową gałę ... albo Nintendo 64 :rolleyes:

No tak... mój błąd.

 

Że co? GaCek silniejszy od Ps2? A to ciekawe :lol:

Oczywiście, że tak, PS2 było najsłabsze z trójcy (gacek drugi, x pierwszy). Wystarczy przeczytać praktyczne porównania w wydajności sprzętu a nie teoretyczne na papierku (zegary nie mają tu nic do rzeczy bo to 3 różne konstrukcje).

 

W przypadku konsol dostęp do internetu nie był priorytetem dla użytkowników. Jeżeli multiplayer to raczej kilka sób przy jednej konsoli.

To prawda, że nie był ale jak mógł być skoro nie było neta w konsolach? :D Można powiedzieć, że DC rozpoczął przygode konsol z Internetem i popatrzmy na obecny rynek i widać, że to był strzał w 10.

 

Na czym polega "fajność" karty? Nie trzeba podchodzić do konsoli to raz ale przede wszystkim chodziło mi o wyświetlacz i o to, że karta działa jak mały GameBoy.

 

Pad jest moim zdaniem bardzo wygodny i nie jest to tylko moje zdanie bo w prasie branżowej jedni stawiają na DCkowego pada a inni na PSXowego.

Odnośnik do komentarza
Saturn nie miał gałki, pierwszą konsolą, która wprowadziła to cudeńko to Nintendo64.

Nie cwaniakuj :no:

 

analoghm5.jpg

 

Nights was introduced alongside an optional game controller, included with most copies of the game. This gamepad featured an analog stick, among the first on any game console (launching just after the release of the Nintendo 64, which featured an analog stick on its standard control peripheral). The stick, D-pad and shoulder triggers were located in an arrangement similar to that of Sega's later Dreamcast controller

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...