Skocz do zawartości

Dlaczego DC umarł?


Rekomendowane odpowiedzi

Czy to jest normalna gałka ? Nie ... jedynie zarys ... Prawdziwa gałka, była w N64.

DC kiedy wchodził na rynek, był potężniejszy od konkurencji, wtedy psx było uważane za mocną konsole,

a Dremcast ją znokautował, w kwestii parametrów technicznych, to było coś Hiper, kiedy powstał ps2

była to mega mocna konsola, potężniejsza od DC, który i tak był bardzo mocny. Była to najsilniejsza konsola

na rynku, a wtedy gamecube i xbox były zapowiedziami, więc niektórzy pamiętają te czasy i uważają

że PS2 jest najlepsze technicznie w kategori curet geny.

Odnośnik do komentarza
  • 8 miesięcy później...
  • 5 tygodni później...
  • 4 tygodnie później...

EA było nieprzeciętnie wkurzone za to, że SEGA co chwile konsole zmienia(a devkity kosztują). A i z konsol segi mały przychód mieli tak więc im się to zbytnio nie opłacało.

A dlaczego dc umarł?? Na pewno nie dlatego, jak głosi popularna opinia, iż został u(pipi)ony przez sege. Poczytajcie, poszukajcie, a dowiecie się, że w tym momencie sega nie miała wyjścia. Gdyby dalej sprawę ciągnęła już by teraz segi nie było. A co było prawdziwym powodem?? Wyszła nie za wcześnie a za późno. Wielokrotnie słyszałem, opinie jakoby powinni z tym poczekać, ale moim zdaniem było by to kompletnie bez sensu. Dreamcast przegrałby otwartą walkę z PS2. Jedyne czym mógł by wygrać to czas. No ale to nie wyszło. Drugi problem to porażka startu konsoli. Zainteresowanie było duże, tylko konsol za mało. Gdyby sega wyrobiła się z produkcją(a raczej NEC wyprodukowało by tyle PowerVR ile trzeba)to mogli by sprzedać z palcem w (pipi)e 2x więcej. Kiedy naprodukowali już konsol(około 5 mln), już nikt dreamcasta nie chciał, wszyscy czekali na ps2(nawet kiedy konsole dawano już za bezcen). Kolejny powód to brak zaufania do marki, graczom znudziło się wymienianie konsoli co 2 lata. Tak samo i developerzy 3rd party. Albo w ogóle z tej konsoli rezygnowali(aka EA), albo nie pakowali się w wysokobudżetowe produkcje(zauważcie, że wszystkie lepsze produkcje na DC to dzieło Segi. Ale bynajmniej nie dlatego, że oni są tacy za(pipi)iści, tylko dlatego, iż nikt nie chciał pakować dużej kasy w konsole którą mało kto ma, a i tak zapewne za 2 lata się skończy). SEGA próbowała nadrobić stracone przez to gatunki, z lepszym lub gorszym skutkiem(aka seria NFL a po przeciwnej stronie SONIC shuffle).

Edytowane przez mateusz4444
Odnośnik do komentarza

No - o rynku konsol w ostatnim 10-leciu to można ciekawą książkę napisać.

Królowie detronizowani niczym w historii średniowiecza XD.

 

Ale imo z Sony nie jest tak ŹLE jak wtedy z Segą (osobiście uważam winę po stronie Utopii, jak i tego że gracze magicznie zapragneli "Plejstejszyn" - twór za które odpowiedzialne jest też w pewnym stopniu Ninny), prawdę powiedziawszy jedyne podobieństwa to "zdetronizowanie", co nie znaczy że upadek !

Edytowane przez Dr.Czekolada
Odnośnik do komentarza

Żadna tam wina utopii. To że sega miała ponad 3mln wyprodukowanych konsol które leżały w magazynach bo nikt ich nie chciał kupić to też wina Utopii?? To nie gry nie chciały schodzić tylko konsole.

 

gracze magicznie zapragneli "Plejstejszyn" - twór za które odpowiedzialne jest też w pewnym stopniu Ninny

ale tu pokręciłeś. Jeżeli "ninny" oznacza nintendo to Ci się porąbało na maksa. Nintendo współpracowało(bezowocnie)z sony przy produkcji jakiejś swojej konsoli, z czego sony miało dostarczyć czytnik. Rozmowy nie doszły do skutku a sony do tego swojego czytnika postanowiło samo dorobić resztę. Ale wiesz kiedy to było?? W 1994!!! Tymczasem historia dreamcasta rozgrywała się w latach 1999-2001. Dreamcast nie rywalizował z psx tylko z ps2(i przegrało już z jego samą zapowiedzią). A czemu sony wygrało to oczywiste. Zaufanie do marki. Gracze wiedzieli, że sony nie spierdzieli sprawy. SEGA natomiast nie była brana przez większość graczy pod uwagę z powodu tego, że SEGA konsole wymieniała co chwile a gracze nie chcieli sie po roku obudzić z ręką w nocniku z wiadomością od segi: mamy już dreamcasta w (pipi)e, zdobyliśmy tyle pieniędzy aby wydać srajcasta(co z pewnością sega prędzej czy później by zrobiła, znając ich super taktykę - prędzej). Tak samo zareagowali developerzy.

Nie ma co, dreamcast się sedze udał, ale zabiło go echo przeszłości. Ta firma popełniała w przeszłości swoich konsol pierdyliardy błędów a później z uporem maniaka dalej je powtarzała. Jak jasio z kawalu o walcu. Kiedy firma zrobiła, a raczej chciała zrobić, wszystko jak należy, nikt już jej nie zaufał.

 

 

Nie każdy może ten kawał znać tak więc wam opowiem wersję którą ja znam(na necie są jakieś takie inne):

Nauczycielka w szkole pyta się Jasia:

- Jasiu, czy masz pracę domową??

- Nie, nie mam, bo moją mamę przejechał walec

- O boże Jasiu, współczuję. Możesz przynieść pracę domową na następną lekcję

Kilka dni później nauczycielka ponawia pytanie, a na to jasiu:

- nie mam pracy domowej bo mojego tatę przejechał walec

- jasiu czy ty masz jakąś rodzinę jeszcze??

- no została jeszcze babcia

Na następnej lekcji, znów to samo pytanie:

- jasiu czy masz w końcu pracę domową??

- niestety nie mam bo moją babcię przejechał walec

- no to jasiu, już nie masz rodziny. Co będziesz teraz robił

Na co jasiu:

- dalej będę jeździł walcem

Edytowane przez mateusz4444
Odnośnik do komentarza

Widzę że odrobiłeś pracę domową (przeczytałeś artykuł z psxextreme dotyczący v generacji konsol), szkoda tylko że tak ślepo prawie wręcz zacytowałeś ten artykuł <_<

Akurat jeśli chodzi o zaufanie to w tamtych czasach Sega nadal cieszyła się nim u graczy, popełniła tyle samo błędów co i Nintendo które również wydało wiele "niewypałów"-nie popełnia błędów ten kto nic nie robi -Sony wydało wtedy jedyną konsolę więc za bardzo nie miało się na czym "połozyć".

Dreamcast przegrał z zapowiedziami PS2 które miało być mega sprzetem (efekty z Terminatora 2 w czasie rzeczywistym...taaa, jasne), i duzo osób to kupiła.Format gd-rom też nie był najszczęśliwszym rozwiązaniem.

Patrząc z perspektyty czasu (gram już od ponad 25 lat) to największy przeskok graficzny zauważyłem właśnie na DC widząc w akcji Soul Calibura i Sonica-ogólnie przypominając sobie jak wygladało takie np.Shenmue, Resident Evil CV, Le Mans (obie wygladające lepiej od póżniejszych portów na PS2 )warto zastanowić się jak wyglądałyby gry na DC, gdyby konsola miała szansę rozkręcić się tak jak PS2.

 

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
ale tu pokręciłeś. Jeżeli "ninny" oznacza nintendo to Ci się porąbało na maksa

Lojej jaki znafca :P.

Tak dokladnie jest tak jak piszesz, Ninny dostalo wtedu po (_)_)'ie a Sony cieszylo sie z nowoczesnej konsoli.

Nie zmienia to jednak 1 faktu, DC nie przegral z PS2, a z PSX.

Odnośnik do komentarza

mateusz - A ty to pomysl zanim napiszesz ;).

Inaczej po prostu zainterpretowalem to co sam napisales, zupelnie jakbys przeczyl sam sobie :P.

Tobie chodzilo o to ze DC przegral m'in dzieki sukcesowi PSX, nie napisalem nigdzie ze rywalizowaly ze soba.

Naprawde fascynuje mnie jaka konsola teraz bylby DC gdyby jeszcze zyl, w jakiej roli lezalby teraz PS2 i w ogole marka Sony ...

Odnośnik do komentarza

A no to tak to się zgadzam(źle zrozumiałem przesłanie twojego postu). Gdyby nie ogromny sukces PSX, popularność ps2 wyglądała by zupełnie inaczej. Tak samo i w tym wypadku popularność dreamcasta. Ale nie ma co rozpamiętywać. Gdybanie nic nie da.

Edytowane przez mateusz4444
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym prosimy o zapoznanie się ze zaktualizowaną Polityką prywatności Polityka prywatności.