Skocz do zawartości

Warmia i Mazury


Rekomendowane odpowiedzi

Zakładam te temaciwo z kilku powodów. Po pierwsze, jest to zdecydowanie rejon kraju bardzo atrakcyjny, moze nie tyle pod kątem ilości zabyktów (chociaż i tych naprawde nie brakuje) co pod kątem mozliwości doskonałego wypoczynku w kontakcie z przyrodą, w wielu miejscach w całkiem nienaruszonym stanie. Przede wszystkim siłą mazur są setki jezior, duzych i małych, parki krajobrazowe z dzikimi zwierzętami, mase miejsc, gdzie mozna pożeglować itd... Drugi powód to fakt, że urodziłem sie i wychowałem na mazurach, wiec troche znam te okolice i troche moze uda sie o nich opowiedzieć (żałuje jedynie, ze nie mam zbytnio doświadczenia w kwestii zeglarstwa, ale licze, ze wkrótce uda mi sie nadrobić). Dobra, moze styka ogólników i przejdźmy do czegoś bardziej sensownego.

 

mapawd4.png

 

Dla mnie osobiscie Mazury ograniczają sie do tego obszaru, który widzicie na mapie - w tym obszarze moim zdaniem znajduje sie wszystko to, co najciekawsze w tym regionie. Na wschód zaczyna sie juz podlasie (bardziej dzikie, jednak równie ciekawe okolice), na zachód warmia (bardziej zurbanizowany obszar, raczej równinny, niż pagórkowaty jak w mazury teren), na południe zaś - kurpie, królestwo poszukiwaczy grzybów (o tym poźniej). Teren w tych okolicach jest bardzo malowniczy, przeważają górki i pagórki, z których rozciagaja sie doskonałe widoki na lezące w dolinach jeziora i lasy. Przyroda to naprawde poezja, chodząc po lasach mozna trafic na mase dzikich zwierząt, zaczynajac od jeleni, dzików, a koncząc na czarnych bocianach, czy bobrach. Wiadomo, jak jeziora to i ryby, okazji do połowienia jest tyle ile sobie zażyczymy (jednak na wiekszych jezorach nie obedzie sie bez pozwolen - wiecej poźniej).