Skocz do zawartości

Rage


Gooral

Rekomendowane odpowiedzi

d0836366c8ea6d69.jpg

 

Opis z gry-online:

Rage to pierwsza od 1996 roku gra firmy id Software, która powstała w oparciu o zupełnie nową markę. Na czele zespołu odpowiedzialnego za jej produkcję stał John Carmack, twórca serii Doom oraz Quake. Rage nie jest zwykłym przedstawicielem gier FPS. Jest to bowiem potężny miks, w skład którego wchodzą nie tylko etapy strzelankowe, ale także wyścigowe oraz przygodowe. Akcja gry umiejscowiona została w post-apokaliptycznym świecie, przywodzącym na myśl klasyczny obraz kina akcji Mad Max 2: The Road Warrior. Podobnie jak w filmie z Melem Gibsonem w roli głównej, tak i w Rage głównym środkiem lokomocji oraz najważniejszym dobrem jest odpowiednio zmodyfikowany oraz przystosowany do pokonywania zdradzieckich bezdroży wehikuł, przypominający wyglądem popularne buggy.

 

Główny bohater Rage, określany przez samych jej twórców osobnikiem o klasie Bucka Rogersa (herosa z kart amerykańskich komiksów), jest nie tylko wyzwolicielem pozostałych przy życiu mieszkańców świata gry ? rządzonego żelazną ręką przez wojskowy reżim ? ale także właścicielem sporego garażu. To właśnie w nim gromadzone są pozyskane przez niego pojazdy. W trakcie gry gracz jest w stanie uczestniczyć w wyścigach ? dzięki nim jest w stanie zdobyć fundusze oraz nowe części. Pojazdy, jak już zostało wspomniane, służą również za najbezpieczniejszy i najefektywniejszy środek transportu. Gracz w każdej chwili może zatrzymać wehikuł w celach dokładniejszego zbadania terenu.

 

Zaprojektowany przez zespół Johna Carmacka wirtualny świat należy do grona jednych z największych w historii gier FPS. Stworzenie tak dużego, żyjącego i dynamicznie zmieniającego się środowiska było możliwe tylko i wyłącznie dzięki technologii MegaTexture, wykorzystanej po raz pierwszy w grze Quake Wars: Enemy Teritory. W przypadku Rage została ona jednak wykorzystana w znacznie większym stopniu. Gracze stykają się tu bowiem z dwoma takowymi silnikami ? jeden odpowiedzialny jest za teksturowanie terenu, natomiast drugi zajmuje się wszystkimi pozostałymi elementami gry.

 

id Software jest znane z kładzenia wielkiego nacisku na rozwój trybów rozgrywki wieloosobowej. Nie inaczej jest w przypadku Rage. Na jego potrzeby powstało kilkanaście specjalnych etapów, które uzupełniają pod względem fabularnym przygodę przeznaczoną dla pojedynczego gracza. W Rage zamieszczono również standardowe tryby rozgrywki wieloosobowej ? klasyczny deathmatch, zmagania w drużynach oraz capture the flag.

 

Filmy:

http://www.gametrailers.com/player/37901.html

http://www.gametrailers.com/player/36283.html

http://www.gametrailers.com/player/23174.html

 

Premiera:

2011

Edytowane przez Gooral
Odnośnik do komentarza

jak narazie to nic specjalnego, a w dobie wielkiej konkurencji Carmak napewno nie zrobi gorszej gry na xboxa mowi tak bo mu zaplacili i aby napedzał hype na konsole konkurencji. A jezeli chodzi o rewolucyjne textury zajmujące wiele miejsca to Carmack naewno dostosuje je do możliwości konsol. Gdy gra bedzie juz w zaawansowanej fazie nagle dowiemy sie ze gra na xboxa wcale nie bedzie sie wiele roznić od innych platform (co innego PC tam gra może wyglądać juz o niebo lepiej ale każdy wie dlatego :) )

 

PS. moim skromnym zdaniem Microsoft powinien pomalutku przygotowywac posiadaczy xboxów do wdrożenia Blu-ray

Edytowane przez WildFirePL
Odnośnik do komentarza

A moim zdaniem pozostawienie DVD wyszło im na dobre. Szybszy czytnik już w nie jednej grze pokazał, że wypada lepiej nad pojemniejszym, ale wolniejszym Blu-Rayem, stąd te wszystkie instalacje na HDD i powielanie tekstur (aby wolniejszy był ich doczyt).

 

Dla mnie Rage będzie grą drugiej ligi i nie widze nic specjalnego, póki co jeszcze może za szybko by rokować, może na GC coś będzie jeszcze. Haze też miał być super, a wyszło jak wiemy.

Odnośnik do komentarza
PS. moim skromnym zdaniem Microsoft powinien pomalutku przygotowywac posiadaczy xboxów do wdrożenia Blu-ray

Chyba sam nie wierzysz w to co piszesz. Microsoft wprowadzi Blu-ray na pewno. Ale odbędzie się to w następnej generacji. I to nie jest wcale wada. Do 2011 powinny powstać czytniki BR z odpowiednio szybkim odczytem danym by gry nie musiały byc instalowane na HDD.

Edytowane przez Gooralesko
Odnośnik do komentarza

piszecie o dwoch roznych rzeczach

jeden pisze o tym zeby gry byly na BD a to co innego niz naped BD do filmow, ten naped niema nic wspolnego z grami i nigdy nie bedzie w tej konsoli takiego napedu do gier, do filmow, moze... jak juz to w przyszlej generacji ale nikt nie mowi jaki to bedzie naped, moze jeszcze ciekawsze rzeczy wymysla...

 

nowy dash z mozliwoscia instalacji gier na hdd rozwiazac moze problem pojemnosci nosnikow, co za problem wydac gre na 2xDVD gdzie jedna to gra a na drugiej plyta instalacyjna z plikami ktore sie nie zmiescily...

na PS3 juz od jakiegos czasu wiekszosc gier sie instaluje dodatkowo wiec tak jak Robsonf pisal co z tego ze jest BD jak trzeba instlowac...

 

jak pisza ze wydadza slabsza gre na X0 to widac MS slabo podsypal im kasy albo nie licza na duza sprzedaz w sektorze posiadaczy X0, moze podchodza do tego tak ze na X0 jest wiele gier tego typu i nie przebija sie ze swoim słabym produktem, a na PS3 co by nie zrobili to i tak sie sprzeda bo tam gier jak na lekarstwo tego typu...

Odnośnik do komentarza

Gra mi się spodobała. Lubię postapokaliptyczne klimaty. Zobaczymy jak się będzie rozwijać. Oby nie straciła zbyt wiele na Xa, jak wspomina ID.

 

PS. Ja też tego nie rozumiem, czemu dla niektórych producentów jeden nośnik, to ograniczenie nie do przeskoczenia. Np. Lost Odyssey 4 nośniki, a cena jak za nówkę na premierze.

Odnośnik do komentarza
  • 11 miesięcy później...
  • 2 tygodnie później...
Gość donsterydo

Jak na razie Rage chodzi dużo lepiej na X360 niż na PS3

 

W ostatnim wywiadzie dla Edge, Carmack powiedział trochę o wydajności swojego najnowszego dziecka na obu konsolach. Na dzień dzisiejszy na X360 gra chodzi w 60 fps, a wersja na PS3 w 20-30 fps. Carmack przy tej okazji tłumaczy taki stan rzeczy, jego zdaniem bez wątpienia RSX jest wolniejszy od swojego odpowiednika w X360, a procesory w obu konsolach mają właściwie taką samą wydajność. W przypadku PS3 dużo trudniej jest podzielić zadania i na tym skupia się lwia część pracy przy Rage na PS3. W wywiadzie nie wspomniano czy "framerate" na PS3 zostanie podciągnięty ponad to co jest obecnie.

 

Przy okazji zostalo napisane, że gra na X360 będzie na 4xDVD, ale może to być błąd na stronie gdyż ostatnio Carmack mówił, że nie da się Rage wsadzić na 3xDVD ze względu na architekturę gry i dlatego będzie na 2xDVD.

 

Więcej na: http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=220530

Odnośnik do komentarza
Gość donsterydo

Później jeszcze dodali, że gra jest zaprojektowana na 60fps i że będą do tego dążyć na wszystkich platformach. Ale najciekawsze jest to co mówi o samej PS3, procesor o tej samej wydajności co ten z X360 i słabszy procesor graficzny - a niby PS3 to sprzęt z kosmosu ;-)

 

Ciekawe czy ta gra faktycznie będzie chodzić w 60 fps bo jak dla mnie to narazie jest abstrakcja przy takiej zamierzonej jakości oprawy, mam tylko nadzieję, że jak nie wyjdzie im stabilne 60 fps to zdecydują się na stabilne 30 fps.

Odnośnik do komentarza

Ale niestabilne 60 FPS to klatki na sekundę od 31 do 60 więc i tak gracz powinien być zadowolony z takiej płynności. Ja już raz widziałem newsa o tym, że procesory w tych konsolach mają mniej więcej tą samą wydajność. Autorem tych rewelacji był Dave Shippy z IBM który projektował obydwa procki. Teraz technologiczny maniak Carmack mówi to samo. Coś musi być na rzeczy. A że RSX jest słabszy od Xenosa? Pff o tym wiem od dawna. Odkąd przeanalizowałem specyfikację techniczną dostępną w necie obydwu tych GPU.

 

PS: Co wynika z podobnej wydajności CPU i większej wydajności GPU Xboxa 360? To już ludzie obeznani w sprawach sprzętowo technicznych będą wiedzieli doskonale. A reszcie zostaje błoga ignorancja i przeświadczenie o niesamowitej wydajności konsoli spod bandery Sony.

Edytowane przez Gooralesko
Odnośnik do komentarza
Gość donsterydo

Raczej nikt by nie był zadowolony jakby miał zjazdy z 60 fps do 30 fps, bo wtedy widzisz, że gra zaczyna wolniej chodzić, dlatego lepiej jak gra cały czas chodzi w 30 fps bo płynność jest cały czas jednakowa.

Odnośnik do komentarza

Tak ale przy spadkach z stałych 60 do 50 różnicy dużej nie zauważysz. Jeśli dodamy sporadyczne spadki do dolnej granicy 30 FPS to i tak jest to korzystnijesza sytuacja niż spadki z stałych 30 klatek do 20. Bo 20FPS a 50FPS to nie jest to samo. Pierwszy tryb jest niegrywalny a drugi jak najbardziej. Polecam jako benchmark udowadniający moje racje świetnie skalującego się FEARA na PC. W nim widac idealnie jak się ma sprawa płynności na 20-30 FPS a na 50-60FPS.

 

-------------------------------------------------------------------

Wywiad:

 

http://www.gametrailers.com/video/todd-hol.../46570?type=flv

Edytowane przez Gooralesko
Odnośnik do komentarza

W CODzie masz czesto 60fpsow gdy jestes w pustym pokoju czy czyms takim, w sumie duzo gierek tak ma (pusto i juz 60) ale po chwili robi ci sie stale 30 lub 40/50. Cos niewierze aby gra na silniku IDTECH miala cos kolo 60fpsow. Zobaczymy jak bedzie dzialal Wolfenstein (trailery pokazuja spore dropy przy sredniej oprawie wizualnej, niedlugo premiera) bo chyba jest tworzony na podobnym silniku co Rage

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym prosimy o zapoznanie się ze zaktualizowaną Polityką prywatności Polityka prywatności.