Skocz do zawartości


Rekomendowane odpowiedzi

Nintendo_3DS_logo.png

Nintendo has announced its newest portable hardware, the Nintendo 3DS (a name which is marked as "temp" in the brief press release issued by the company). This new handheld is planned for launch in Nintendo's next fiscal year, which ends March, 2011.

 

The new hardware is not an update to the original, 2004-launched Nintendo DS hardware -- as its Lite, DSi and DSi XL have been. According to the press release, the new platform will "succeed" the Nintendo DS -- which stands as Nintendo's most successful hardware platform ever.

 

The platform will allow users to play 3D games without the need for special glasses, the release said. No details on this technology, nor other aspects of the platform, beyond its backward compatibility with existing Nintendo DS and DSi games, was revealed.

 

Pricing and software lineup details are also presently undisclosed.

 

The release promised that more details will be revealed at Nintendo's E3 press conference. The E3 show begins June 15, 2010.

sauce

 

 

 

3D w kieszeni? Chce to zobaczyc :} No i nareszcie coś nie opartego na flakach starego DSa! Teraz czekam na E3 jeszcze niecierpliwiej.

 

 

 

Discuss.

  • Plusik 1
  • Minusik 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta


Co discuss,biore jak tylko wyjdzie,nintendo jak juz wydaje sprzet to przewaznie dobry (nie jak psp go;p). Zastanawia mnie czy konsola bedzie miala 100% wsteczna kompatybilnosc.

  • Minusik 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta

Pomysł wydaje się szalony. Nintendo dominuje obecnie na rynku, a jak się dominuje, to się nie wprowadza takich rzeczy w życie. Zwłaszcza, jeśli kiedyś już próbowałeś czegoś w tym stylu i była to jedna z największych twoich klęsk. A ostatnie podejście Nintendo do tematyki 3D właśnie tym było, klęską. No zobaczymy. Na razie sobie tego urządzenia nie jestem w stanie wyobrazić.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta

Jeśli to będzie prawdziwe 3D, a nie "chłyt martetindody" to to będzie największa rewolucja, jaką branża gamingu widziała od dawna. Bijąca na głowę innowacje wprowadzane przez DSa czy Wii w swoim czasie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta

Ostatnio pójście w innowacje było dobrym pomysłem - chyba jako pierwsi spopularyzowali dotykowy ekran na taką skalę - iPod Touch/iPhone to przecież lata po 2004 roku.

 

Czekam niecierpliwie, DS już lekko zarastał kurzem IMO, czas na jakieś innowacje. 3D bez żadnych okularów - to będzie dopiero sprzęt!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta

Kolejna garsc plotek dotyczacych nowej konsoli Nintendo:

 

- konsolka bedzie wyposazona w jakiegos rodzaju control stick (prawdopodobnie analogowy),

- Nintendo rozwaza implementacje akcelerometru,

- prawdopodobnie sprzet bedzie posiadal funkcje wibracji,

- bateria bedzie bardziej zywotna niz dotychczasowe,

- zasieg wireless bedzie wiekszy niz w obecnych modelach,

- ekraniki nie beda az tak duze, jak w DSi LL.

 

 

zrodlo:

http://ds.ign.com/articles/107/1079262p1.html

http://ds.ign.com/articles/107/1079233p1.html

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta

nie czaje jak 3D ma byc inowacja dla gier. Moze w sposobie patrzenia na gry, ale dla samego gameplay'u? Taka sama wydmuszka jak w kinie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta

Trzeba być trochę głupim, żeby się na ten temat w tej chwili wypowiadać. Na razie największą zagadką jest, jak to będzie w ogóle wyglądać. Wiadomo, że zbyt duża rewolucyjność tak naprawdę nie jest wskazana, bo na przykładzie DS-a i (zwłaszcza) Wii widać, że developerzy po prostu nie umieją robić gier wykorzystujących to i jest problem z ilością dobrych gier. Ilość i jakość "bajerów" wydają się bardzo duże i raczej wiadomo, że niektórzy będą zawiedzeni, iż nie wszystkie z tych obietnic będą w zadwolający sposób spełnione.

 

Ale tak w ogóel, to ta konsola ZJE targi E3. Nikt normalny nie będzie się na tych targach interesował niczym innym.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta

Wystarczylo by mi jakby to byl zwykly DS z wypasionymi mozliwosciami. Tak jestem wzrokowcem i denerwowalo mnie, jak fajne gry na DSa wygladaly (pipi)owo.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta

Pomysł wydaje się szalony. Nintendo dominuje obecnie na rynku, a jak się dominuje, to się nie wprowadza takich rzeczy w życie. Zwłaszcza, jeśli kiedyś już próbowałeś czegoś w tym stylu i była to jedna z największych twoich klęsk. A ostatnie podejście Nintendo do tematyki 3D właśnie tym było, klęską. No zobaczymy. Na razie sobie tego urządzenia nie jestem w stanie wyobrazić.

 

Fakt, Virtual Boy był klęską ale nie zapominaj, że GBA dominował na rynku gdy wyszedł totalnie innowacyjny i "dziwny" DS. A wyniki sprzedaży tego drugiego mówią same za siebie. Ja jestem jak najbardziej na "tak" ale głównie ze względu na nowe możliwości graficzne tego sprzętu. Jednak najważniejsze są gry i naprawdę chciałbym zobaczyć support świetnych developerów. Najbardziej liczę na Capcom i jakieś nowe, bajeranckie Residenty :P Wtedy łykam sprzęt bez zastanowienia :)

  • Plusik 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta

Ktoś wyraźnie powiedział, że chodzi o OBRAZ 3d czy tylko "3d games"? Nie da się zobaczyć na płaskim ekranie obrazu 3d bez okularów rozdzielających obraz na prawe i lewe oko.

Kojarzy ktoś opcje w MGS:ACID 2 na psp, dzięki której grało się w 3d? Ekranik dzielił się na 2 części i dzięki przystawce możliwe było patrzenie na każdą połówkę innym okiem. Coś takiego ewentualnie przychodzi mi na myśl.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta

To bedzie cos takiego jak na iPhone pewnie. Dziala to tak, ze mamy np kostke szescienna i trzymajac w rekach iphona widzimy ja z gory, a delikatnie przechylajac telefon na bok ukazuje nam sie boczna sciana. Jesli mocniej przechylimy to zobaczymy wiecej sciany. Wydaje sie jakby to bylo 3d.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta

Ktoś wyraźnie powiedział, że chodzi o OBRAZ 3d czy tylko "3d games"? Nie da się zobaczyć na płaskim ekranie obrazu 3d bez okularów rozdzielających obraz na prawe i lewe oko.

 

z tego co ostatnio czytalem to Samsung produkuje, lub ma w planach produkowanie, wlasnie takiego ekranu ktory nie wymaga okularow. Narazie jest tylko taki problem, ze aby widziec "pelne 3D" trzeba siedziec idealnie na wprost ekranu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta

To bedzie cos takiego jak na iPhone pewnie. Dziala to tak, ze mamy np kostke szescienna i trzymajac w rekach iphona widzimy ja z gory, a delikatnie przechylajac telefon na bok ukazuje nam sie boczna sciana. Jesli mocniej przechylimy to zobaczymy wiecej sciany. Wydaje sie jakby to bylo 3d.

no wlasnie to też bylo widać na filmiku z DSa ktory ktos podał wyzej - przechylanie konsoli zmieniało kąt wyświetlania obrazu

ale to zupelnie inna akcja niz 3D w kinie ktore powoduje że obraz "wyłazi" z ekranu

i takie coś z obrazem zmieniajacym sie zaleznie od kąta patrzenia to mozna zrobic latwo akcelerometrem i kamerką

 

 

ale zastnawiam sie jakim cudem mieli by zrobic 3D wychodzące z ekranu wielkosci DS? do tej pory caly czas slyszalem ze zeby bylo widac 3D ekran musi by duzy i zajmowac wiekszosc pola widzenia , a nie 5cm na śrdoku... hmmmm

 

ogolnie brzmi to dziwnie

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta

Jak najbardziej da się osiągnąć efekt 3D bez okularów i to na różne sposoby. Co więcej, Nintendo osiągnęło go już na DS-ie:

 

 

Podejrzewam, że w tę stronę to pójdzie. Może nie jest to 3D naszych marzeń, ale po pierwsze: Nintendo to już zrobiło, a ich pomysły na hardware często wynikają z jednej prostej gierki "pokazującej możliwości". Drugi powód: Iwata zapowiadał, że urządzenie będzie miało wykrywacz ruchu. A ta technologia właśnie tego potrzebuje. Ta gierka na DSi używa jako "wykrywacza ruchu" DSi-owej kamery, ale na razie nie zapowiedziano, by 3DS ją miał. Wykrywacz ruchu w DS-ie, działający na podczerwieni, to byłoby dość tanie i precyzyjne rozwiązanie, podobne nieco do tego, na którym oparty jest Wiilot. A Nintendo lubi wykorzystywać swoje własne pomysły. Dodatkowo przechylenie konsolki, żeby zobaczyć głębię, jest dokładnie w założeniach programowych Nintendo: nie robimy sprzętu, na który po prostu się patrzy. Trzeba dotknąć, poruszać, pobawić się. Widzicie te rzędy ludzi na E3, gdzie każdy trzyma coś w ręku i przechyla ciągle na lewo i prawo, ciesząc japę z nowego gadżetu? To bardzo w stylu Nintendo.

 

Jest też inna technologia, wymyślona przez inne firmy, która odmiennie rozwiązuje 3D: żeby go dostrzeć, nie trzeba ruszać głową ani urządzeniem, jest po prostu "wrażenie głębi" jak w kinie 3D.

 

nintendos-3ds-3d-tech-20100323022931540.jpg

 

Ta technologia działa bez okularów, natomiast człowiek musi patrzeć na ekran z bliska i pod kątem prostym - ale to nie powinna być przeszkoda w przypadku kieszonsolki. Wydaje mi się ona mniej prawdopodobna w przypadku 3DS, ale może np. Sony z niej skorzysta robiąc za rok PSP 3D.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta

Wiem. Ale to ma sens, bo tak naprawdę 3DS jest przecież odpowiedzią na iPhone'a. Sony i jego PSP ma w porównaniu z Nintendo i Apple dość niszowy target do opanowania, jest sprzętem dla młodych ludzi lubiących gry. Tymczasem iPhone jest od DS-a jeszcze bardziej mainstreamowy, przystępny, casualowy - jak to sobie nazwiemy. W sumie, jak o tym pomyślę - można powiedzieć, że wibracje i czujnik ruchu to będzie tylko nadgonienie iPhone'a. 3DS będzie miał tę przewagę, że Nintendo na pewno zrobi coś, czego Apple nie zrobi chyba nigdy: przyciski. Zapowiedziana "gałka" analogowa i przyciski to coś, o czym marzy chyba każdy, kto grał w jakąś "poważną" grę na iPhone'a. Sam ekran to jednak trochę mało do wygodnego grania, nawet przy "casualowym" podejściu.

 

Jest chyba jeszcze ta przewaga nad iPhone'em, że tam to 3D jest, jak rozumiem, zaprogramowane software'owo, za to tutaj konsola "sama" będzie robiła ten efekt, więc developerowi zostanie tylko stworzenie środowiska w 3D, czyli chyba to samo, co musi on zrobić obecnie.

 

Innymi słowy: 3DS zapowiada się jako krzyżówka DS-a, iPhone'a i PSP.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta

Jak najbardziej da się osiągnąć efekt 3D bez okularów i to na różne sposoby. Co więcej, Nintendo osiągnęło go już na DS-ie:

 

To nie jest obraz 3D a zwykła zmiana perspektywy na podstawie informacji pochodzących z czujnika ruchu. Obraz jest płaski.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta

Wiesz no, w prawdziwym życiu też obraz masz płaski, a wrażenie trójwymiarowości powstaje przy zmianie perspektywy. Nie powiesz chyba jednak, że "ludzkie oko nie ma 3D"?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się


  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×