Skocz do zawartości

Instalacja wodorowa


Rekomendowane odpowiedzi

No to sie przyznac kto ma w planie zalozyc? ;> Wiadomo, ze "nie mozna" w Polszy, na cale szczescie jednak sprytni placa mniej i ludziki zakladaja sami. Schematy ogolno dostepne, sam zesta w sumie nie taki drogi jesli liczyc oszczednosc. Kto duzo jezdzi wie o czym pisze.

 

Nizej przykladowe linki do aukcji na aledrogo.

 

KLIK

 

woda550.jpeg

 

Artykul (?) na wp.pl

Edytowane przez 2razyjot
Odnośnik do komentarza
  • Odpowiedzi 6
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najczęściej odpowiadający w tym temacie

Najczęściej odpowiadający w tym temacie

Ja pie.rdole rozpisałem się jak mickiewicz i opera posłała tekst w pi.zdu. Bez jaj:) Myślę,że będzie problem nawet z 20%. Zamontowalismy to w ramach testu w fordowskim 2.5D. Silnik chodzi troszkę ciszej,ale to ze względu na ogromny pobór prądu. Można sobie zrobić krzywdę, półlitrowa butelka z włożonym na 15sekund wężem od generatora,po odpaleniu wybuchła i to nie słabo. Raczej gów.no, u nas zostanie zaadaptowane do palnika - prędzej się przyda i sprawdzi niż w samochodzie ;)

Edytowane przez Pajda
Odnośnik do komentarza

Moim zdaniem to trochę naciągane. Urządzenie musi pobierać prąd na elektrolizę, co za tym idzie obciąża silnik. A że w przyrodzie nic nie ginie to bilans się wyrówna i tak. Większe obciążenie silnika = większe spalanie, a jak wiadomo nie wszystka energia zawarta w paliwie jest wykorzystywana do pracy silnika. To tak na prosty rozum biorąc, być może się mylę ;)

Odnośnik do komentarza
  • 3 tygodnie później...
  • 2 lata później...

Oczywiscie w Polsce ( i ogólnie w Europie) jest cisza o wodorowych ogniwach paliwowych. Juz od kilku lat istnieja jednostki zdolne do przetwarzania wodoru w "w locie" na energię elektryczną. Są nawet firmy oferujące gotowe silniki ( bez przekladni) do montazu w pojazdach. Z tego co pamiętam to zakres mocy to od 50kW do nawet 400kW. W sąsiednim miescie istnieje fabryka z wozkami widlowymi opartymi na takim rozwiazaniu. Wodor produkowany jest na zasadzie elektrolizy, zasilanie do tego brane jest z fotowoltaiki. Pozniej wodor tankowany jest w butle i montowany na wozki. Drugim przykladem mogą być autobusy miejskie zasilane w ten sposób wodorem.

 

Tak, wiec to co oferuja wielkie koncerny paliwowe mozna sobie wsadzic. Celowo nowe technologie wdrazane sa tak powoli. O samochodach elektrycznych z akumulatorami nawet szkoda sie rozpisywac, bo to wiecej niz zenada i ogłupianie ludzi. 

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym prosimy o zapoznanie się ze zaktualizowaną Polityką prywatności Polityka prywatności.