Skocz do zawartości


pajgi

Senior Member
  • Zawartość

    9776
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    12

Ostatnia wygrana pajgi w dniu 16 Grudzień 2018

Użytkownicy przyznają pajgi punkty reputacji!

Reputacja

3233 Diamentowy Pies

O pajgi

  • Urodziny 14.03.1984

Informacje o profilu

  • Płeć:
    mężczyzna
  • Skąd:
    Zakopane/Kraków
  • Zainteresowania:
    zupełnie nic
  • GamerTag:
    Pajgi
  • PSN ID:
    pajgi

Ostatnie wizyty

25768 wyświetleń profilu
  1. pajgi

    GOTY 2018

    Zamykanie tego typu ankiet na FORUM wypacza sens wyboru najlepszych gier z danego roku. Za 2 lata większość głosujących zda sobie sprawę (przykładowo), że RDR 2 to balas, ale będzie już za późno.
  2. pajgi

    Marvel Cinematic Universe

    szczudel to mój nowy ulubiony bohater marvela, chociaż całkowicie wymyślony
  3. pajgi

    Spider-Man Cinematic Universe

    Polecasz jakiś dobry horror?
  4. pajgi

    Cinema news

    To jak kolego w końcu jest z tym oraniem średniej mc ?
  5. pajgi

    Spider-Man Cinematic Universe

    Do dzisiaj nie wiedziałem, że można nakręcić tak ŁADNY film. Do tego to jest naprawdę dobry film.
  6. pajgi

    PES 2019

    To prawda, nowa fizyka i animacje robią bardzo dużo dla pierwszego wrażenia 19-stki.
  7. pajgi

    PES 2019

    Jak na moje 2018 to najlepszy PES ever, pozbawiony przesadnej (jak na piłkę) randomowości i bez OVP mechanik. W 2019 wprowadzno ZNACZNE zmiany w fizyce zawodników, bramkarze najlepsi w historii (chociaż po którymś tam patchu zrobili się odważniejsi i zaczęli popełniać głupie błędy), podania zrobiły się bardziej... hmm...fizycznie logiczne, trochę na wzór FIFA. Niby fajnie, ale gra zrobiła się też bardziej randomowa, obrona zbyt często popełnifa błędy typu "dlaczego obrońca bez żadnego powodu stoi przez dłużą chwilę w miejscu i zostawia wolny korytarz napastnkowi", ogólnie poczucie chaosu z którego nie wiadomo co się zrodzi jest bardzo częste. Mecze w których rywal 3 razy strzela na bramkę specjalnie nawet nie wiedząc gdzie jest i co się dzieje, ale 3 razy mu wchodzi (wrzutka, wrzutka, strzał z pierwszej z 30m), a ty ostrzeliwujesz słupki było zbyt częste. Ja podziękowałem.
  8. pajgi

    eShop - małe gry, VC, ciekawe promocje itd.

    Z tego co widzę promocje trwają do różnych dni stycznia ;). Zależy od gry
  9. pajgi

    PES 2019

    Okej, czyli w trybie polegającym na farmieniu chciałeś mieć w dniu zakupu zespół złożony z samych gwiazd?
  10. pajgi

    PSX Extreme 257

    Stawiam na czysty przypadek. Prawie jak biografie wypuszczane tydzień po pogrzebie.
  11. Ej, ale proszę o rozwinicie tej wypowiedzi!
  12. pajgi

    PES 2019

    Mimo zawodu oraz masy zyskanego czasu jaki sprawiła mi ta część, to podbijam post eaysego. Ludzie chyba dla zasady piszą o pay to win, nawet jak nie ma to nic wspólnego z prawdą. Okej, wyobrażam sobie, że problem z budowaniem składu mają osoby źle zarządzające wpadającymi momentkami (zaczynający przygodę z MC) lub/i głównie przegrywający spotkania. Najczęściej jedno ma dużo wspólnego z drugim. Chcesz grać pięciogwiazdkową drużyną? Możesz, dużo łatwiej i szybciej niż u konkurencji, ale musisz wygrywać. To trochę oddaje... hmmm.... zasady normalnej piłki. Grasz w lidze (a co za tymi piłkarzami) na jaką jesteś dobry. PES ma to do siebie, że im mocniejszym grasz zespołami tym gra robi się bardziej wymagająca, szybsza, obnaża nie tylko swoje słabości, ale również gracza (casus superstarów którymi większość ludzi zupełnie nie umie grać, stawiając głównie na długą lagę i na(pipi)ianie strzałów z kilometra). Ponad 1.5k h w tym trybie i wiem, że z moim skillem najlepiej gra mi się 2-3 gwiazdkowcami (może w 2018 dałbym radę mocniejszymi) . Oczywiście jak ktoś jest baaaaardzo dobry w PESa specjalnie nie będzie miał problemów w MC, ale mniej wprawni powinni sobie zdać sprawę, że to nie jest tryb (również dzięki bolączkom kodu sieciowego robionego od lat na kolanie) do casualowego pykania pięciogwiazdkowymi zespołami.
  13. Przytoczony fragment dotyczy nesa i do tego autor się odnosi. Pisze o (jego zdaniem) "cichym" sukcesie sprzedażowym konsoli stacjonarnej na której grało się w mario, nie pisze nic o gameboyu. Prawdopodobnie na następnej stronie podsumuje to stwierdzeniem typu "wkraczając na rynek konsol przenośnych Nintendo nie musiało wymyślać koła od nowa. Ograniczenia taniego sprzętu przenośnego nie zmusiły firmy do zmiany strategii wydawania gier", czy coś w ten deseń. Tak czy siak na tej stronie o gameboyu jest tylko tytuł, reszta dotyczy nesa. Nie twierdzę, że w mario nie grają obecnie 30 i 10 latkowie, piszę o tym, że nie znam 30 latków grających w minecrafta itd. To jest mniej więcej ten kierunek (oględnie mówiąc stawiania na upraszczanie mechanik, a w tym wypadku głównie narracji) z którym ówczesna "doświadczona" klientela zetknęła się w przypadku nesa. Mańkowski pisze o odwróceniu się starszych graczy od konsol i przejściu na 8-bitowce, które oferowały inne doświadczenia. Pamiętajmy, że to były specyficzne czasy pod względem otwartości na inne platformy, granie też było dużo bardziej hermetyczną rozrywką, gracze dzielili się na obozy w których się okopywali i nie jest mi trudno uwierzyć, że można było nie grać w mario będąc wtedy nastolatkiem. Z różnych powodów. Mómimy tutaj jednak głównie o osobach, które przeżyły załamanie rynku gier i jakby nie patrzyć wypieły się na granie konsolowe. Pomijam już zupełnie, że gdzieś do lat 90 konsolki w naszym kraju to była sama egzotyka. Dużo większa niż kultowe (bez googlowania,) Knight Lore od firmy znanej później jako Rare. Ogólnie mam wrażenie, że za dużo nadinterpretacji zostało użyte jak na jedną stronę tekstu
  14. pajgi

    Co ostatnio jadłeś/piłeś?

    Kogel mogel z ovomaltine. Pychota.
  15. Książki jeszcze nie czytałem, ale czy cytowany fragment jest jakoś specjalnie szokujący? Jeżeli pozwalamy autorowi na uzewnętrznianie się w publikacji, która nie jest encyklopedią i mniej więcej orientujemy się w gamingowym klimacie w jakim wyrastał, to poczucie niesprawiedliwości dziejowej u Micza specjalniej nie dziwi. Obrazuje to stosunek do pewnej formy rozwoju gier wideło, za którą autor specjalnie nie przepada. Dlaczego? Mniej więcej dlatego, dlaczego nasze pokolenie nie gra w minecrafta, nie rozumie jak można komuś płacić za skina broni i jeszcze nie lubić singla/kampanii. Jeżeli Mańkowski miał okazję poznać magię nintendo i specyfikę konsolowego grania, to już raczej jako ukształtowany klikacz, a nie osesek. W tamtych mrocznych czasach gry na komputerki i konsole znacznie się różniły i nie chodzi tylko o gatunki charakterystyczne dla danej platformy, tylko ogólne założenia podejścia do grania. Mańkowski nie mija się specjalnie z prawdą twierdząc, że gry na konsole były proste, bo takie w gruncie rzeczy miały być. Granie konsolowe miało przypominać granie na automatach i skupiało się na przystępności, a nie komplikowaniu i rozwlekaniu mechanik oraz narracji przy których gracz mógł odpaść już w pierwszych minutach (np.przygodówki tekstowe). Taki podział istniał przez lata i wiele razy przecież czytaliśmy o tym, że jakaś gra z pc nie wyjdzie na konsole, bo jest mało przystępna lub trzeba ją znacznie przemodelować. Obecnie takiego mocnego podziału nie ma i na konsole nie wychodzą już właściwie tylko takie gierki, w które zwyczajnie nie dałoby się grać na padzie. Zdecydowanie inne czasy, ale przecież nawet dzisiaj, nawet na tym forum granie na nintendo dla wielu nie jest utożsamiane z rozrywką dla dorosłych. Po części dlatego, że akurat Nintendo specjalnie nie odeszło od swojej filozofii robienia gier, a że ten kierunek bywa bardziej skupiony na faktycznym graniu niż przeżywaniu filmowej narracji i grafiki na wypasie to inna rzecz. I mowa tutaj o ludziach, którzy wyrastali na konsolach, tylko innej firmy. Obrażanie się na Mańkowskiego za coś z czym akurat prezesi Nintendo w latach 80 (a i pewnie dzisiaj) przybiliby mu piątkę? Kwestia "dorosłości" gierek, to rzecz na inną dyskusję.
×

Powiadomienie o plikach cookie

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym prosimy o zapoznanie się ze zaktualizowaną Polityką prywatności Polityka prywatności.