Skocz do zawartości

PES 2014

Szprota

Rekomendowane odpowiedzi

no fajny marketingowy bełkot.

Zwlaszcza po wyprzedanych wszystkich preorderach na PS4.

Za rok powiedzą, ze nie mogą sobie pozwolić na drastyczne zmiany silnika, albo ze EA i tak zgarnelo 3/4 rynku.

Jak dla mnie jedna z firm poddala się już na starcie, szkoda.

Edytowane przez easye

całość wygląda imponujaco ale szczerze to nie podoba mi się tempo tego PESa, Arjen i Ribery biegnąc sprintem w ogóle nie mają depnięcia (mogliby zrobić analog sprint, z 3 stopnie biegu, że przy dłuższym biegu można rozhulać grajka) , nawet najszybciej klecone akcje wyglądają ospale...czekam na demo bo gameplaye piłek kłamią ;) bo nawet nie pokazali co tak naprawdę mają w bebechach tego enginu (jak działa MASS, drybling na balans itd)

• 2 tygodnie później...

Acha, no świetna decyzja, zapewne jako jedyna firma nie mieli nowych devkitow i no lepiej zaczac developing 2 lata później niż konkurencja. ^^

Tak zdecydowanie będą lepiej przygotowani na nowa platformę!

A kto powiedział, że oni go nie robią? Z tego co wiem to akurat edycja 2014 zaczęła się robić mniej więcej równolegle co 2013 żeby okiełznać fox engine.

PES 2014 miażdży cyce, aż trudno uwierzyć w taki skok jakościowy jeszcze na tej generacji konsol.

nie jest w to trudno uwierzyć, skoro do 2013 dostawaliśmy produkt z poprzedniej generacji. Może w tym roku wkońcu PES będzie grywalny, tylko do tego muszą jeszcze dołożyć troche opcji w menu i doradzałbym by master ligę przerobili na totalnie abstrakcyjny turniej z sensowną historyjką do niego, bo konkurowanie bez licencji z Fifą i trybem kariery wypada śmiesznie. Tylko, że cóż z tego, skoro za chwile fifa startuje z nowym silnikiem a oni przechodzą na nową generacje dopiero za rok. 

Edytowane przez ścierpła mi noga
  • Minusik 1

Tylko, że Fifka w singlu brandzluje się z nudą, niestety od roku 97, odkąd pamiętam. A jak już wszedł z buta tryb online to singiel jest dla mnie nie grywalny, wszystkowiedzące CPU jest schematyczne - a granie po szynach to jest dobre, ale w tpsach i fpsach. w tym roku stawiam na PESa bo jeszcze coś na tej generacji sobą prezentuje.

Edytowane przez ChevChelios

ogrywam właśnie PES 13 i przeciwnik komputerowy wcale nie jest mądrzejszy niż ten w fifie. Tylko że nudą wieje jeszcze bardziej, bo nawet normalnej ligi nie idzie zagrać, master liga to jakaś bzdura totalna, a po 10 meczach już wiedziałem z którego miejsca łatwo wpadają bramki i teraz jak przez przypadek strace bramkę, to wiem że i tak to odrobie. Schemat goni schemat i to właśnie w PES 13. W fifie dzięki taktycznej defensywie i odpowiedniemu skillowi każdy mecz jest ciekawy.

Edytowane przez ścierpła mi noga
Kilka nowych informacji:

- data wydania dema podana zostanie pod koniec miesiąca

- w Master League będzie można zmienić klub i trenować reprezentację

- edit mode: wiele nowych elementów, m.in. niskie getry, obcisłe koszulki, więcej slotów na herby

- informacje o licencjach zostaną ujawnione na Gamescom

- gra śmigać będzie w rozdzielczości 720p

- nowy system statystyk zawodników

- pogoda będzie miała wpływ na grę, a stroje będą się brudzić!

- zespoły będą posiadać trzeci zestaw stroju (w końcu), które trafią do gry wraz z premierą lub jako DLC (darmowe Data Packi?)

chodziły, też się dziwie czemu Pawlo to podkreślił :P może chodzi o to, że przy takim przeskoku technologicznym i graficznym mimo wszystko gra dalej trzyma natywne 720p

Dokładnie to miałem na myśli. Jeśli utrzymają sensowną liczbę fps (co jest raczej pewne, bo nie wyobrażam sobie, aby mogło być ich jeszcze mniej na powtórkach), to nie jest to jakaś rewelacja, ale dobra wiadomość na pewno. Może nawet będzie lepiej pod względem klatek animacji? W sumie jest to nowy/mocno zmodyfikowany silnik, więc kto wie...

Podobno szykują jakąś niespodziankę związaną z licencjami. Tylko niech to będzie jakaś "europejska" niespodzianka, nie "azjatycka".

Nowe screeny:

https://pbs.twimg.com/media/BOaf1Y6CUAAETQq.jpg:large

https://pbs.twimg.com/media/BOai4z3CQAEpuGA.jpg:large

https://pbs.twimg.com/media/BOamRfTCIAE4jSw.jpg:large

https://pbs.twimg.com/media/BOaogQBCAAAAoUE.jpg:large

https://pbs.twimg.com/media/BOar9rPCAAEbs0N.jpg:large

Edytowane przez Pawlo
  • 4 tygodnie później...

BQgALlwCEAI81in.jpg

na WENB pojawiły się pierwsze wrażenia z wersji preview, w 2 wersjach, oficjalna - pozytywna i nieoficjalna - negatywna  :)

pozytywna tu

http://winningelevenblog.com/blog/pes-2014-preview-impressions/

a negatywna od Asima (który pewnie już nie dostanie nigdy prevki od Konami) tu

Before I give my brief thoughts, I just want to clarify that me not writing up proper impressions has nothing to do with pressure from Konami or anything like that, it was my choice. I also want to say that it is worth bearing in mind that this is preview code and there is quite a bit of time left for Konami to hopefully improve things. I'm expecting big things at Gamescom and soon after.

That said, time to tell you about preview code. It's the least featured and advanced preview code I've played in the years I've had access to PES preview code. Just the four teams (Bayern, Santos, Italy and Germany), no modes and no option to change difficulty settings - just a limited exhibition mode. Right from the off, that makes it very difficult to preview the game, especially considering that it was the Windsor code (slightly updated from E3).

Now I'm not complaining about the above, but if you can understand it's very difficult to write a fully formed preview of a tiny iteration. Usually preview code has modes and all the teams, so you can get a full understanding and feeling of what Konami are going for with the full release. Anyhow, being a PES fan, I still played it and came away with disappointing impressions.

Sometimes first impressions based on playing just a few games can be deceiving in some respects and only extended time with the game will tell you more about it. That is the case so far with PES 2014. Having played this code quite a bit in the comfort of my home, I was left mostly disappointed. Again, it's preview code, so I certainly expect there to be improvements made. Hence me saying early on that I expect big things at Gamescom and beyond.

Right now though, and I could be totally wrong here, but it feels like this isn't a totally new engine. It feels like the old engine with elements of the Fox Engine thrown into the mix. That's the main problem for me at the moment, as it's essentially affecting the overall quality of the game. Again, I could be totally wrong and it's just case of tweaking a few things to optimise the inclusion of the Fox Engine, but I can only go off of what I have played. I'm not going to sugar coat things or lie to you guys, it's not me. There are elements of MASS and True Ball Tech there, but just not fully formed or good enough at the moment. Controlling players like Pirlo, Ozil or Neymar should be a joy, intricate even. However, at the moment, it feels like your trying to maneuver a tank or really heavy vehicle. This might be down to weight shifting elements not being optimised correctly, so it could be a case of doing that. Hopefully Konami know how to improve or fix it.

Then there's the Barycentre physics, which I noticed little evidence of after playing for an extended period. Foot planting was pretty much non-existent, with players sliding into position to take a shot rather than doing it realistically. I'll be honest, it doesn't look great. Clipping was also present, with players literally going through one another, but I would almost expect that at this stage and to be cleared up in the final game, so not as big of an issue.

The defensive side of the game, even though the awareness has improved slightly since E3, leaves a lot to be desired right now. I came across many frustrating scenarios where my defender had made a tackle or intercepted the ball, only to just stand there watching whilst the opposing player took the ball. In general, the defending seemed a bit off, almost like if the game decided you weren't going to make a tackle then it wasn't happening. It reminded of PES 2012, where the defensive side of the game was a mystery. Not as bad, granted, but still a concern.

Going back to the 'it doesn't feel like a totally new engine' point, thinking about it, it might well be but perhaps the PS3 is restricting the Fox Engine in some ways. Probably not the case, but I thought I'd mention it. I know the Fox Engine is supposed to be very flexible, hence Kojima Productions getting great results on both the PS3 and next-gen consoles. This then leads me to believe, if it is indeed a totally engine, that maybe the PES team are still getting to grips with its intricacies. That's fair enough, and I'm willing to believe they can get to grips with it before PES 2014 is released.

There is a good game here, but right now it's at the stage where its hidden under issues and trying to find its way out. Some elements still stand out as being great though, especially the passing, which is still my favourite thing about PES 2014. It's so free, and the introduction of advanced through balls that you can curve and weight as you like only enhances that side of the game. Goalkeepers, believe it or not, have also been slightly improved. There's still the odd error here and there,but on the whole they react to shots much better than before and actually catch shot quite a bit rather than parrying them into danger zones. Heading is great too, plus the improved goalkeepers pretty much nullify the worry behind the guided corners and free-kicks.

So, yeah, there's definitely stuff to like about the game, but at this stage extended play has revealed some real concerns, which I really hope Konami look into before the game is released. At the moment, the game is more frustrating to play than anything else, not entirely enjoyable. Like I said a couple of times now though, I'm expecting big things at Gamescom. Hopefully it will show us a much improved game from this preview code.

tbh też już widziałem na filmikach tę kontrolę piłkarzyków która wygladała jak wykręcanie samochodu, dlatego nie nastawiam się na nic specjalnego, jeśli do tego dodać stary cytat typa od Konami że Fox Engine wpłynie głównie na grafikę i animacje twarzy postaci to naprawdę nie ma co liczyć na świetną kopankę :pinch:

Edytowane przez black mamba

Co wy sie demami podniecacie, przecież jak co roku gamepkay z wersji finalnej nie będzie miał z nimi nic wspólnego, a potem będzie się zmieniał z każdym apdejtem składów, piłek i skarpetek. Swoją drogą jak już konami po premierze przy każdej okazji bawi się na pałę suwaczkami, to mogliby pisać co zmieniają, a nie żeby się trzeba było domyślać i zastanawiać się czy to nagle ja apomniałem jak się gra, czy znowu coś pozmieniali.