Jump to content

MaZZeo

Xbox One: komentarze i inne rozmowy

Recommended Posts

Zaden globalny spisek tylko marketingowe pjardolenie

Share this post


Link to post


1 minutę temu, XM. napisał:

Nie no, kolego Asax - fajnie ze w to wierzysz, ja tez bym chciał, ale nie ma dobrych firm i to jest tylko pier.dolenie.

w sensie co jest pyerdoleniem? 

 

Myśle że ludzie tacy jak Tim Schafer, Feargus Urquhart, czy ludzie z Ninja Theory nie wystawialiby by całej swojej reputacji na szwank, wielokrotnie i publicznie kłamiąc w   żywe oczy.

 

Straszne jest  to wyparcie, ciekaw jestem czy wszystkich innych traktujecie z taką samą nieufnością? raczej retoryczne pytanie 

 

 

Share this post


Link to post

Wyparcie to masz ty xd oni pracują w korpo, hajs płynie, stabilna i dobrze płatna praca w firmie która ma ugruntowaną pozycje na rynku. Na pewno będą mówić prawdę ,że nikt im na ręce nie patrzy albo nic nie sugeruje xd Wiadomo ,że w pewnym zakresie mają wolną rękę, robienie gierek czy filmów to jest jednak twórczy proces. jednak na 100% są rozliczani ze swojej pracy jak i ukierunkowani na wyniki. Nikt sobie nie pozwoli na zrobienie 10 gierek z czego dwie na siebie zarobią. Nie ważne czy to M$, Sony czy Nintendo. 

 

Prosta zasada, pracujesz w korpo, wypowiadasz się po myśli korpo. Nikt sobie nie pozwoli na inne zasady. Żaden spisek tylko marketing i PR. 

 

33 minuty temu, ASX napisał:

Microsoft nie wie nad jaką grą pracują jego studia xD 

 

xD

 

Share this post


Link to post

ASX- Tu raczej chodzi o zdanie że są tak wolni że MS nie wie co tam sobie tworzą. Kolorowy bełkot, no chyba że 10 kolesi z NT sobie szkicuje w zeszycie jakieś arty od pół roku do nowej gry to wiadomo.

Wydawca/właściciel studia musi wiedzieć co dev robi jak projekt jest w konkretnej fazie rozwoju. 

Już to widzę jak Spencer wpada po roku do NT zobaczyć nowe gry i wraca do domu bo nic mu nie chcieli pokazać xD

 

 

 

Share this post


Link to post

Na pewno nie ufam milionerom gadajacym na najwiekszym marketingowym spedzie naszej branzy. Odnosze sie tylko do tego ze MS nie wie nad jaka gra pracuja jego studia. No ciezko mi sobie wyobrazic na zebraniu rady nadzorczej czy tam dyrektorow dzialow ze spencer na pytanie nad czym dlubia jego studia odpowiada "ty no w sumie nie wiem, elo xD". To jest albo mocno naciagniete (moze np. dlubia sobie nad jakimis projektami na boku i nie musza sie z tego spowiadac MS dopoki sie cos z tego nie wykluje powazniejszego) albo bzdurne

 

Zeby nie bylo nie mowie ze MS to jakis kat dla tych studiow. Pewnie wspolpraca moze sie znimi ukladac owocnie, ale no kurde bez przesady. To bardzo dobrze naoliwiona, bogatsza od boga machina wysysajaca z naszej planety dolary z predkoscia swiatla a nie grupka smieszkow robiaca gierki na spontanie w garazu

Share this post


Link to post

ostatni punkt to był żart Bootego  (stąd xd na końcu) ale Ukukuki i Teddy odebrali to dosłownie oczywiście :facepalm: a wystarczyło obejrzeć wywiad 

11 minut temu, Ukukuki napisał:

Wyparcie to masz ty xd oni pracują w korpo, hajs płynie, stabilna i dobrze płatna praca w firmie która ma ugruntowaną pozycje na rynku. Na pewno będą mówić prawdę ,że nikt im na ręce nie patrzy albo nic nie sugeruje xd Wiadomo ,że w pewnym zakresie mają wolną rękę, robienie gierek czy filmów to jest jednak twórczy proces. jednak na 100% są rozliczani ze swojej pracy jak i ukierunkowani na wyniki. Nikt sobie nie pozwoli na zrobienie 10 gierek z czego dwie na siebie zarobią. Nie ważne czy to M$, Sony czy Nintendo. 

 

Prosta zasada, pracujesz w korpo, wypowiadasz się po myśli korpo. Nikt sobie nie pozwoli na inne zasady. Żaden spisek tylko marketing i PR. 

no brawo napisałeś właśnie że praca w korpo polega na zarabianiu pieniędzy. Niesamowite odkrycie, ale myśle że Microsoft i jego studia są tego świadome bo nie robią gier od wczoraj. Ale wolność kreatywna nie polega na produkowaniu wtop finansowych, wolność kreatywna polega na próbowaniu nowych pomysłów i pomysłów po to aby gra osiągnęła jak największy sukces i zarobiła jak najwięcej pieniędzy. Studia takie jak NT, Obsidian, Rare, Double Fine nie są uwiązane do jednej marki czy gatunku, dostały wolną rękę do eksploracji co zresztą już widać. 

 

Na przeciwnym biegunie są studia takie jak 343, Turn10, Age of Empires, Mojang i Coalition którym zadaniem jest rozwijać i klepać swoje marki. 

 

Nie wiem co w tym trudnego do zrozumienia 

Share this post


Link to post
Posted (edited)
34 minuty temu, teddy napisał:

moze np. dlubia sobie nad jakimis projektami na boku i nie musza sie z tego spowiadac MS dopoki sie cos z tego nie wykluje powazniejszego) 

 

no i z tego co opisują pracownicy studia tak właśnie jest. Wiadomo że microsoft nie przelewa swoim pracownikom dziesiątek milionów dolarów nie wiedząc na co wydaje pieniądze (byłaby to skrajna niegospodarność).  Ale zanim gra wejdzie w tryb pełnej produkcji i zostanie zaakceptowana przez "góre" studia mogą pracować nad swoimi różnymi prototypami i pomysłami na gierki.

 

Niech przykładem będzie  sytuacja Rare, w 2014 roku Microsoft uwolnił ich od gier na Kinecta i dał im wolną rękę. Przez kilka miesięcy Rare pracowało w tajemnicy nad prototypem, potem gdy byli już względnie gotowi zaprosili delegacje z Ameryki i dopiero wtedy Spencer po raz pierwszy zobaczył prototyp Sea of Thieves, reszta jest już historią. Ciężko powiedzieć oczywiście czy model biznesowy został narzucony Rare czy był ich to własny pomysł (myśle że raczej nie). Ale faktem po prostu że dostali od MS wolną ręke, mogli podjąć ryzyko (innowacyjny pomysł i nowe IP) a MS ich w tym wsparł oraz dał i wciąż daje pieniądze. Oczywiście nie musisz wierzyc tej historio

 

Myśle że tak samo to będzie działać w przypadku innych studiów

 

 

Edited by ASX

Share this post


Link to post

Myślę że na świecie jest tylko jeden developer który nie wie nad czym pracuje - Pan Kojima

  • Haha 6

Share this post


Link to post

Booty powiedział też że zakupione studia nie są przypadkowe i mają wobec każdego długoterminowy plan co chcą z nimi robić. Porównał to do zakupu Minecrafta w 2014 roku, kiedy wielu ludzi pukało się w głowe i zastanawiało się kiedy Microsoft zamknie studio. A teraz wystarczy porównać sobie gdzie był Minecraft w 2014, a gdzie jest teraz ;) 

Share this post


Link to post

Ktoś skorzystał z darmowej zmiany nicka? Do każdego nowego gamertaga dodają teraz # i cyferki?

Share this post


Link to post

Do każdego. Tylko jeśli masz tag założony sprzed wprowadzenia przez nich zmian (jakoś tydzień temu) jest bez #cyferek. Jeśli jednak mając czysty tag zmienisz go, to z automatu dostaniesz #cyferki. Nawet jeśli dana nazwa jest unikatowa i nikt takiej nie używa oprócz Ciebie.

Share this post


Link to post

Ale (pipi)nia, a ja jeszcze nie zmieniłem tego automatycznie przydzielanego taga, bo nie miałem pomysłu ;p. Do dupy z takim czymś. Jak GT jest unikatowy, to nie powinno być żadnych cyferek.

Share this post


Link to post

Czy kolekcja szefa kuchni dostała lub dostanie update i doda Reach? Na konfie MSu na E3 było coś o tym przez chwilę - jakby złota edycja. A wcześniej były ploty o tym. Jeśli tak to czy dostanie wersję Enhanced/renastered? Oraz czy będzie zawierać ODST.

Aha czy będzie ekstra płatne?

Share this post


Link to post
4 minuty temu, marbel007 napisał:

Czy kolekcja szefa kuchni dostała lub dostanie update i doda Reach? Na konfie MSu na E3 było coś o tym przez chwilę - jakby złota edycja. A wcześniej były ploty o tym. Jeśli tak to czy dostanie wersję Enhanced/renastered? Oraz czy będzie zawierać ODST.

Aha czy będzie ekstra płatne?

- Reach będzie płatny (podobnie jak ODST) 

- Halo Reach tak jak wszystkie gry z kolekcji będzie enhanced do 4K 

- update jest w drodze (wyjdzie jakoś w tym roku)

  • Thanks 1

Share this post


Link to post

JoyfulUnselfishBonobo-size_restricted.gi

:banderas:

 

wydaje mi się że  teraz trochę nie doceniamy tego co robi Microsoft. Ale wydaje mi się że dopiero za kilka lat zdamy sobie sprawę jak duża była to inwestycja. 

Share this post


Link to post

Ja to się zastanawiam czy to już koniec czy jeszcze będą kupowac studia. 15 sztuk jest, coś tam gadają że chcą jakieś studio z jp (daj boże nie PG, FS czy najważniejsze capcom), no jest tego sporo i w sumie wystarczająco bo dbając o studia i dobrze nimi zarządzaj to będą na next boxie mieć każda grę z lubianych gatunków.

Share this post


Link to post
Teraz, XM. napisał:

Ja to się zastanawiam czy to już koniec czy jeszcze będą kupowac studia. 15 sztuk jest, coś tam gadają że chcą jakieś studio z jp (daj boże nie PG, FS czy najważniejsze capcom), no jest tego sporo i w sumie wystarczająco bo dbając o studia i dobrze nimi zarządzaj to będą na next boxie mieć każda grę z lubianych gatunków.

to nie koniec :) 

Share this post


Link to post

Marta Booty I Spencer potwierdziło że nie wykonali jeszcze swojego "targetu" jeżeli chodzi o studia ;)

Share this post


Link to post

a czy Booty nie powiedział że nie mają czegoś takiego jak target? a raczej skupiają się na tym aby kupować studia które do nich pasują i do których mają pomysł? 

 

Ciekaw jestem kiedy pieniądze z MS przestaną płynąć? kupowanie studiów to raczej droga zabawa i nie może trwać wiecznie 

Share this post


Link to post

Ja też 

Share this post


Link to post
18 minut temu, ASX napisał:

a czy Booty nie powiedział że nie mają czegoś takiego jak target? a raczej skupiają się na tym aby kupować studia które do nich pasują i do których mają pomysł? 

 

Ciekaw jestem kiedy pieniądze z MS przestaną płynąć? kupowanie studiów to raczej droga zabawa i nie może trwać wiecznie 

3-4 z 8miu studiów które nabył MS to tylko dzięki temu że inxile, obsidian, double fine miały duże kłopoty finansowe.

MS nigdy nie kupi Capcomu bo to nieopłacalne, za kilku kolesi i markę Minecrafta poleciały 2mld $ ale to już im dawno się zwróciło a gigant jak Capcom z wieloma IP kosztowałby dużo więcej.

 

Studia które może kiedyś przygarnie MS to: asobo, platinum games, from software, io interactive, mistwalker, itd.

Share this post


Link to post
11 godzin temu, Daddy napisał:

3-4 z 8miu studiów które nabył MS to tylko dzięki temu że inxile, obsidian, double fine miały duże kłopoty finansowe.

MS nigdy nie kupi Capcomu bo to nieopłacalne, za kilku kolesi i markę Minecrafta poleciały 2mld $ ale to już im dawno się zwróciło a gigant jak Capcom z wieloma IP kosztowałby dużo więcej.

 

Studia które może kiedyś przygarnie MS to: asobo, platinum games, from software, io interactive, mistwalker, itd.

 

No akurat ta trójka została kupiona za grosze. Po prostu MS spłacił również długi i wykupił niektórych IP na własność (vide: Psychonauts). Na bank minie jeszcze z 2/3 lata zanim któraś z tych ekip pokażę nad czym dla MS'a pracowali bo ten nowy projekt od Ninja Theory jest bardzo średni.  Obstawiam również, że nie będą to projekty warte 80mln lub więcej bo inaczej zamknięcie Lionhead nie miało najmniejszego sensu. Pewnie ich największe studia dalej będą kosić najwięcej z budżetu jakie będzie dawać MS a InXile, Obsidian, Ninja Theory czy Double Fine będą tworzyć dalej mniejsze produkcje kosztujące 15-40 mln.

Share this post


Link to post
20 minut temu, chrno-x napisał:

 

.  Obstawiam również, że nie będą to projekty warte 80mln lub więcej bo inaczej zamknięcie Lionhead nie miało najmniejszego sensu. Pewnie ich największe studia dalej będą kosić najwięcej z budżetu jakie będzie dawać MS a InXile, Obsidian, Ninja Theory czy Double Fine będą tworzyć dalej mniejsze produkcje kosztujące 15-40 mln.

No i mnie się taka wizja podoba, takie studia jak 343, Playground, Obsidian, Initiative, Coalition  to duże ponad 200 osobowe ekipy, produkujace blockbustery i hity. A mniejsze ekipy jak Double Fine, Ninja Theory, inExile czy Compulsion to mniejsze studia, z mniejszym budżetem, ale bardziej kreatywne i mogące zaryzykować ze swoimi pomysłami. 

 

Nie da się w dzisiejszej branży robić wszystkiego na jedno kopyto. Potrzebna jest różnorodność gatunków i pomysłów i odpowiedni balans między starymi i nowymi IP

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym prosimy o zapoznanie się ze zaktualizowaną Polityką prywatności Privacy Policy.