Skocz do zawartości

Wiedźmin 3: Kwestie techniczne


Rekomendowane odpowiedzi

Pc masterrace

 

Maciomaniak, opier.dalasz sie w dziale hardware wiec tutaj poprosze co i gdzie w ini zmienic zeby mi sie obiekty nie materializowaly 150m przed Gerardem mimo ustawien ultra ;(

 

No ok, to w takim razie podrzucę swój pliczek. Od kilku dni testuję wiele różnych ustawień z pliku konfiguracyjnego, latam po polskich i zagranicznych forach w poszukiwaniu dodatkowych wpisów i próbuję odnaleźć szereg nowych komend i sposobów na modyfikację starych. 

 

Gra jest testowania na sprzęcie i7-3770K, 16GB RAM i GTX970 (po OC), wobec czego nie gwarantuję, że te ustawienia będą chodzić dobrze na innych konfiguracjach, nie mam jak tego sprawdzić. Uzyskane detale są sporo powyżej jakości uber, w rozdzielczości 1920x1080.

 

- Poprawiłem wygładzanie krawędzi i zmieniłem zastosowaną technologię z FXAA, na SMAA.

- Poprawiłem zasięg i obszar rysowania trawy, jej różnorodność i gęstość

- Poprawiłem geometrię wody, oraz jej teselację i zachowanie, kiedy Geralt pływa czy chodzi po brzegu

- Poprawiłem jakość tekstur - wyostrzyłem je, odnalazłem wpis zwiększający ich jakość i uwypuklający mip-mapping - tekstury są mniej płaskie, więcej na nich detali (to dalej w fazie testów)

- Poprawiłem krew i jej ilość, także na ciałach przeciwników widać jej więcej, poza tym leci więcej juchy po odcięciu głowy np. 

- Udało mi się poprawić jakość cieni, ich liczbę, dorzuciłem też ich większą szczegółowość

- Trawa i rośliny lepiej reagują na ruch Geralta

- Jest więcej źródeł światła, dodałem zaawansowane procesy oświetleniowe (można zaaplikować coś a'la HDR w pliku konfiguracyjnym), które ze wschodem i zachodem słońca implementują efekt ludzkiego oka - widok rozjaśnia się nieznacznie po przejściu do cienia, czy też po spojrzeniu najpierw na słońce, później na ścieżkę - ogólnie oświetlenie wygląda zdecydowanie lepiej

- Lepsze są także efekty podczas opadów deszczu

- Zwiększyłem zasięg i obszar rysowania tekstur i postaci

- Poprawiłem też nieznacznie wygląd tekstur mapy

- Zwiększyłem liczbę klatek na sekundę po zastosowaniu wszystkich powyższych modyfikacji - gra chodzi szybciej w wyniku dodaniu niektórych wpisów do pliku konfiguracyjnego i próbuję ustalić, które są za to odpowiedzialne 

 

Na tym nie koniec, bo nadal próbuję dotrzeć do jeszcze większej ilości wpisów - choćby tych odpowiedzialnych za zachowanie drzew. Po wrzuceniu pliku konfiguracyjnego, pewne opcje w samej grze ustawią się na "low" - nie ruszajcie ich, tak czy inaczej nie będą działać.

 

Pamiętajcie o stworzeniu kopii zapasowej swojego pliku konfiguracyjnego i ustawcie parametr pliku "tylko do odczytu"  :) Plik wrzucamy do Documents/The Witcher 3

http://mgdrv.com/1SCpAGF

 

Poniżej też moja modyfikacja plików SweetFX autorstwa Azgana. Zawartość folderu wrzucamy do katalogu The Witcher 3 Wild Hunt/bin/x64 (czyli łącznie 4 pliki i jeden folder o nazwie "SweetFX")

 

http://mgdrv.com/1SCeZLN

 

Po zakończeniu, przy odpalaniu gry wyświetli się na chwilę w lewym górnym rogu informacja o implementacji zmian. Screeny nie oddają prawdziwej jakości tej gry, ale i tak wygląda całkiem nieźle :)

 

f3c99b6278aa171b.png
 
3cf276fb7f566d21.png
 
cb7a1fa5525e1147.png
 
ec97adf4f39e3a24.png
 
93fffdc99a45aa51.png
 
1ab6fa1210ba2ad5.png
 
7e9de812d8c00d4d.png
 
6a5530146d03045d.png
 
f9dc62a6a650d897.png
 
3b24ae9dc49e7038.png
Edytowane przez Maciomaniak
  • Plusik 4
Odnośnik do komentarza

u siebie nie widze specjalnej różnicy, niektórzy co mają licznik FPS w oczach mowią że jest troche lepiej, ale mi osobiscie nie przeszkadzało to co było przed paczem, chrupnięcia animacji któe ja widze są sporadyczne, jeśli są oprocz tego pomniejsze spadki to ja na to nie zwracam uwagi

 

mam nadzieje za to że patch niweluje wszelkie bugi i drobne upierdliwości

 

 

btw podobno okinko lootu jest wieksze, nawet nie zwrocilem na to uwagi

Odnośnik do komentarza
Gość ragus

kwestie techniczne to nie tylko podkręcanie kompa by pociągnął 3 pixele więcej :P

 

 

ragus tak przy okazji - mógłbyś sie odtentegować odemnie?

dziękuje bardzo.

pozdrawiam

Powiedział typ, któremu drżała ręka nad nowym 3dsem i pisał posty na milion znaków NO BO LEPSZE TEKSTURY!!!!1111 :kaz:

 

Ciekawe czy patch 1.04 poprawi trawę tak jak to zrobił na PC. Roślinność jest teraz ostra ja żyleta.

Odnośnik do komentarza
Gość _Be_

Ja pierdziu ile ja bym oddał za granie w to w 60fpsach. Macio jaki jest koszt takiego sprzętu tj. 1080p/60fpsów na high nie musi być ultra tak mniej więcej? Bez taboretu i dywaniku pod skrzynkę?

Odnośnik do komentarza

komp za 2500zl kupiony w grudniu, 40fps na high, rozdzialka 1080p

 

ale chuy z klatkami i ostrymi jak zyleta texturami - najwiekszy game changer to kilku sekundowe loadingi w porownaniu z konsolowymi wersjami

Edytowane przez kermit
Odnośnik do komentarza

Mam to samo co Kermit dosłownie, tyle że kupiłem swojego w styczniu.

 

Mój kumpel, który ma ten sam procek co ja, ale posiada 970 miał jakieś 50-53, bo sobie poustawiał wszystko na uber razem z tymi włosami Nvidii. Trochę z niego Janusz i nawet nie wiedział o co biega z tym fpsem i co to fraps. Jak zbiłem te włosy to miał już 60 fpsów non stop podczas biegania po mieście. Było to co prawda jeszcze zanim dwa ostatnie patche wyszły, więc teraz pewnie byłoby 60 nawet z tymi włosami (plus nie wiem, czy on w ogóle ściągnął dedykowane sterowniki).

Edytowane przez Zarathustra
Odnośnik do komentarza

Ja gram bez włosów i klatki rzadko spadają poniżej 50, w zasadzie przez większość czasu, w Velen i Novigradzie jest 60 klatek, dopiero Skellige potrafi pokazać pazur i niekiedy zdołałem go zmęczyć do 46 klatek, ale i tutaj gra przez zdecydowaną większość czasu chodzi w 60 klatkach. Mam wieśka na SSD i czasy wczytywania to jest jakaś bajka.

Nie przeszkadza mi to, takie dropy są chwilowe, a jakość grafiki w pełni mi to rekompensuje. Ustawienia z .ini, który wrzuciłem są minimalnie niższe od tego co mam ja (gram z wyższej jakości cieniami i trochę większym zasięgiem widzenia aktualnie) - cały czas jest to wszystko w fazie testów :)

 

@Bluber, mam taki sprzęt:

 

11revn0ikq19.jpg

 

W środku siedzi i7-3770K @4,2Ghz, 16GB RAM 2400MHz CL10, GTX970, MSI MPower Z77, dysk SSD OCZ Vertex 4 128GB, magazyn 1TB, a procesor schładza BeQuiet Dark Rock 3 - w stresie nie przekracza 60 stopni. 

Cały sprzęt ciągnie Wieśka 3 na uber po modyfikacjach w 50-60 klatkach bez włosów, a podejrzewam, że nowszy model procesora mógłby tu sporo zmienić :)

 

Na taki sprzęt z lepszym procesorem potrzebujesz ok. 5k (cała skrzynka), ale podejrzewam, że na najbliższe 2-3 lata miałbyś kompletny spokój ;) 

Dzisiaj prawdopodobnie dojdzie kolejny plik .ini z nowymi ustawieniami.

Edytowane przez Maciomaniak
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym prosimy o zapoznanie się ze zaktualizowaną Polityką prywatności Polityka prywatności.