Skocz do zawartości

GTA VI


Rekomendowane odpowiedzi

Mamy trailer! 

 

5.10.2023 00:09

 

 

 



 

 

Siemka! 

Chyba nikt nie ma wątpliwości, że nowa część GTA pichci się gdzieś w lochach studia Rockstar Games. Jak dotychczas raczej niewiele o niej wiadomo. 

Postanowiłem zrobić małe podsumowanie tego co "wiemy" o GTA VI 

 

* Grając w GTA V można natknąć się na wiele przedstawionych tam dat. Są tam między innymi 2013, 2019 oraz 2021. 

Plotka głosi, że 2013 ma oznaczać datę wydania GTA V, 2019 to data zapowiedzi GTA VI a 2021r to data jej wydania

 

*Bardzo długo przed premierą GTA V (ba, nawet grubo przed zapowiedzią) wyciekła lista castingowa dla postaci projektu "RUSH". Były tam przedstawione postacie Michaela, jego syna i wiele wiele innych, oczywiście pod zmienionymi imionami. Wspominam o tym, bo całkiem niedawno z podobnego źródła wyciekły informacje o GTA VI i brzmi to całkiem realistycznie. Nie każdy "wyciek" musi być prawdziwy, ale na przykładzie tego z GTA V - zdarzają się. Nawet z tak szczelnych firm jak Rockstar Games. A więc, co owy wyciek głosi?

 

- Nazwa kodowa nowego GTA to 'Project Americas'

- Fabuła będzie się opierała o motywie szmuglowania narkotyków z ameryki południowej do północnej.

- Głównym miastem w grze będzie Vice City. Będą natomiast dostępne poza tym inne, nieznane jeszcze miasta na innym kontynencie

- W misjach będziemy mogli się między mini przemieszczać

- Źródło wycieku nie jest pewne, czy rozgrywka będzie się działa w czasie przeszłym (np. lata 80) czy w teraźniejszym.

- Gra jest w bardzo wczesnej fazie produkcji I będzie wydana dopiero około 2021-2022

- Nadal nie zdecydowano kto będzie głównym bohaterem, ale podobno myślą o postaci damskiej. (taaaa)

 

Zapraszam do dzielenia się swoimi przemyśleniami na ten temat. Jakieś dodatkowe plotki mile widziane : ) 

 

 

Edit:

 

Swoja drogą, ciekawostką może być fakt, że GTAOnline ma od niedawna zarejestrowany swój znak towarowy:
logpgVV.png

 

Może to oznaczać, że kolejna część GTA (w zamyśle - 6) prawdopodobnie wyjdzie bez trybu online. Strzelam, że będzie możliwość zakupienia dodatkowych map dostępnych w GTA6 do aktualnego GTAVOnline lub zakup nowego GTAO już z cała zawartością jaka została wydana, wraz z mapami z "6"

 

 

Edit2: 

image.thumb.png.46ead2c88fc3d4a699e4346679fad22c.png

Mamy przecieki! 
https://gtaforums.com/topic/985481-gta-6-americas-leak-90-mp4-footagevideos/#comments

 

A Compiled Analysis of the Recent GTA6 Leak (Locations, Weapons, Features, so on....)
 

https://gtaforums.com/topic/985498-a-compiled-analysis-of-the-recent-gta6-leak-locations-weapons-features-so-on/

Link do 50-stronnicowego PDF analizującego przeciek. 

Uwaga! Może zawierać spojlery

https://drive.google.com/file/d/1nWe3VppmntamU6_bvFUbaylwt_OrzPqQ/view

 

 

 

spacer.png

Nowa technologia w GTA VI

Nowa fizyka wody, możliwy sufring?

https://www.rockstarmag.fr/gta-6-improvements-brought-by-the-new-version-of-the-rage-engine-a-rockstar-mag-exclusive/

 

------------------------------------------------------------------------------

Zapowiedź już niedługo
 

Edytowane przez Masny
Odnośnik do komentarza
  • Odpowiedzi 2 tys.
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najczęściej odpowiadający w tym temacie

27 minut temu, XM. napisał:

Oby jedna główna postać, a nie jak w V.

 

Bardzo wątpię w tylko jedną postać. 

 

Od czasów GTA: San Andreas ekipa Rockstar myślała nad wieloma protagonistami żyjącymi jednocześnie na mapie gry. Za czasów PS2 niestety (?) musieli z tego zrezygnować i trzymać się tylko jednego grywalnego bohatera (ale całkiem sporo kodu w grze zostało co ewidentnie dowodzi, że pomysł taki był i funkcjonował na bardzo podobny sposób do tego z GTA V a nawet o wiele bardziej rozbudowany. Każda z postaci miała własny portfel, mogła uczyć się sztuk walki, miała ogółem własne statystyki... dodatkowo mogła też kupować swoje kryjówki, kupować do nich umeblowanie i wiele wiele innych).

 

Pamiętam, że w jakimś wywiadzie odnośnie GTAV motywowali swoje poczynania związane z umieszczeniem paru grywalnych bohaterów w grze tym, że mapa jest duża i gracz może się szybko znużyć wjeżdżając przypadkiem na jakieś pustkowie. Dzięki opcji szybkiego przełączania - gracz ma możliwość "teleportacji" po całym obszarze (gdyż każda z grywalnych postaci ma swoje miejsce na mapie, w którym najczęściej przebywa) bez psucia immersji w grze. Gdyż faktycznie nie dzieje się nic niezgodnego "z prawem" obowiązującym w grze.  

 

Biorąc pod uwagę fakt, że mapa w GTA VI będzie na pewno większa niż w GTA V to sprawa kilku grywalnych protagonistów jest niemal przesądzona. 

Edytowane przez łosion
Odnośnik do komentarza

nie, nie, nie 80s. Moim zdaniem nie ma co tego rozgrzebywać w formule jaką wszyscy idealizują, czyli neony, drinki z palemką i Michael Jackson w radiu, bo Vice City dwukrotnie to zrobiło no i nie wiem, ciężko byłoby wymyślić koło na nowo, choćby pod względem satyry która w każdej części grała dużą rolę.

 

Jakieś lata siedemdziesiąte w San Fierro może, albo współczesność w całkowicie nowej lokacji.

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Jak nie lata 80's(o których po prostu marzę) to może bardziej poważne klimaty jak lata 30-40? To byłoby konkretne odejście od klimatów GTA, bo na taką satyrę jak w innych częściach nie mogli by sobie ludzie z Rockstara pozwolić, specyfika tamtych czasów raczej by na to nie pozwalała. Ewentualnie lata 70's, które w takim Driverze Parallel Lines dawały mocno radę i pokazały, że piaskownica w takich klimatach od Szkotów mogłaby dawać radę.

Odnośnik do komentarza

Przy panującym w szeroko pojętej popkulturze trendzie na granie na nostalgii, nawiązania do lat 80, powroty dawnych marek/twarzy itd., to Vice City w wydaniu next gen (choć raczej z akcją osadzoną w czasach współczesnych) wydaje mi się niemal pewniakiem, co oczywiście przyjąłbym z otwartymi ramionami. Nie widzę problemu w "powtarzaniu się", z prostego względu : jesteśmy dwie generacje do przodu, zresztą Los Santos w piątce pokazało, jak można na nowo zaprojektować pozornie znane miejsce. 

 

Zresztą na co by się Rockstar nie zdecydowało, i tak będzie moc, choć najmniej jarałbym się szarą, generyczną metropolią (broń Boże Liberty City). Lata 60-70 też mają potencjał, ale już mocniejszego cofania się w przeszłość nie widzę (mam wrażenie, że jak na rozbudowanego sandboxa zwyczajnie za mało byłoby w tamtych czasach do roboty). 

Odnośnik do komentarza
12 godzin temu, ragus napisał:

-fizyka jak w GTA IV

 

Taka ciekawostka:

GTA V (jeżeli patrzymy na sprawę czysto na podstawie plików a nie efektów na ekranie :D ) posiada dużo bardziej zaawansową fizykę niż GTA IV. 

 

- Podstawowe różnice to np koła samochodów posiadające mase + dodatkowo przenoszące mase pojadu na ziemię (serio, w GTA IV nadwozie pojazdu mogło ważyć 10ton, ale ta masa obrazowana była tylko na koła. Kola natomiast dalej już nie przekazywaly masy. Stąd np można było wjechać tirem kołami na jakąś płaską sportową furkę i nie zrobić jej krzywdy)

 

- Dodatkową różnicą miedzy GTA IV a GTA V to  postacie posiadały swoją mase w stanie "normalnym" czyli wtedy, kiedy nie jest odpalona euphoria. W GTA IV postać miała wtedy masę zerową podczas gdy w piątce już coś tam waży. 

 

-  Z tego co kojarze (mogę się mylić, bo już dokładnie nie pamiętam) to w GTAV jest jakieś 20% więcej danych opisujących zachowanie się auta niż w GTAIV. W piątce licza oscyluje w okolicach 50(!) różnych kategorii wartości dla zwykłego samochodu. Tylko co z tego, skoro te niektóre parametry są ustawione na "0" (czyli wartość jest czytana do pamięci ale jest neutralna. Po zmianie wartości na inną - faktycznie ma wpływ na to co się dzieje na ekranie). Oczywiście piszę to w dużym uproszeniu. 

 

To, co psuje fizykę w GTA V to wszelakie skrypciki-pomagacze, które ingerują w logikę fizyki w grze. Stąd np latające motory, tragiczna fizyka rowerów albo samochody teleportujące się na krawężniki. 

 

Dla mnie to wygląda tak, jakby programiści tworzący fizyke w grze przez 99% czasu produkcji gry starali się zrobić jak najbardziej realistyczną fizykę w grze a w ostatnich 1% przyszedł do nich jakiś ziom, powiedział "to się nie sprzeda, za cieżkie" i zaczeli na kolanie tworzyć wspomagacze upraszające fizykę

 

Niestety, ale też raczej wątpie w to, żeby Rockstar się pozbył tych wspomagaczy. Gra ma się sprzedawać a nie stawiać wyzwanie ;f 

 

Chyba, że realia rynku się do tamtego czasu zmienią i gry ponownie zaczną przykładać uwagę do realistycznej fizyki i dojrzalszego klimatu. Na co bardzo, bardzo liczę!  

 

Edytowane przez łosion
  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
33 minuty temu, Nemesis napisał:

Teraz to pracują nad RDR 2 ale VI już bankowo się robi. Wiecie co mnie zastanawia? Czy tym razem zmienia formułę rozgrywki i postawią bardziej na jakieś erpegowe aspekty,których obecnie pełno w każdej grze open world. Oby nie, bo już dawno w żadne GTA nie grałem. 

 

Elementy RPG będą na bank; gdzieś pewnie na poziomie tych z GTAV

Odnośnik do komentarza

Niech w koncu zmienią model poruszania się postacią. Bo ten obecny, korzeniami tkwiący w erze PS2 to tragedia, przypomina sterowanie workiem ziemniakow po lodzie.

I żadnych tam lat 80. czy 70. Wolę teraźniejszość z wykorzystaniem zabawy internetem , beką z social media etc

Odnośnik do komentarza
Gość _Be_

Jestem pewien, że Rockstar nie będzie wracać do lat 80. Nie po to zresetowali cały timeline i od GTA IV przetwarzają całe 'gtaverse' na czasy współczesne żeby przy okazji nowej części to wszystko porzucić. 

 

To o czym kotlet piszesz czyli modzie na nostalgie za 80's to już praktycznie minęło, w tym roku nie będzie za dużo takich produkcji hołdującym tym czasom a co dopiero mówiąc o przyszłości i latach 2020-2021, które mialyby być domniemaną datą premiery GTA VI. 

 

o ten obecny, korzeniami tkwiący w erze PS2 to tragedia, przypomina sterowanie workiem ziemniakow po lodzie

Mówisz, że się wzorowali na Wiedzminie już w czasach PS2? :obama: 

Edytowane przez _Be_
Odnośnik do komentarza

Również wydaje mi się, że będzie kilka postaci głównych (może koleś i baba?). To by było cofnięcie się do tyłu, względem V. I jak pamiętam, to wszyscy zachwalali, jakie to nowatorskie i świetne, że mamy trzech bohaterów, którymi gramy jednocześnie. W żadnym innym sandboxie tego nie było. 
IV na premierę mi się nie podobała, jakaś taka szara i monotonna - misje typu "jedź z punktu A do punktu B". Chociaż po ogrnaiu "kolorowej" piątki, jakoś zatęskniło mi się za tamtym klimatem. 
Co do pomysłu, to fajnie jakby udało im się odzwierciedlić mapę na podstawie google maps street view. Wybieralibyśmy miasto i akcja toczyła by się np. u Ravena w Berlinie, czy u Milana w Poznaniu... Ech, ale to pewnie dopiero na PS7.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym prosimy o zapoznanie się ze zaktualizowaną Polityką prywatności Polityka prywatności.