Jump to content

ASX

Outer Worlds

Recommended Posts

Mi zegar na XO pokazał ponad 40h, ale starałem się zrobić wszystkie questy i przez to robiłem sobie często postoje na przeglądanie neta, jakiś odcinek serialu itp. itd.

 

Właśnie Monarch i tamtejsze questy zabijały powolnie we mnie chęć grania, no i zakończenie też było mega słabo rozwiązane :/

Share this post


Link to post


51 minut temu, Figuś napisał:

Mi zegar na XO pokazał ponad 40h, ale starałem się zrobić wszystkie questy i przez to robiłem sobie często postoje na przeglądanie neta, jakiś odcinek serialu itp. itd.

 

Właśnie Monarch i tamtejsze questy zabijały powolnie we mnie chęć grania, no i zakończenie też było mega słabo rozwiązane :/

 
40h chyba bym jednak z ta gra nie wytrzymał ;)

Share this post


Link to post

Brat zaczał grac i póki co mu się podoba, ciekawe kiedy zacznie narzekać. Jak ogra to gierka też pewnie do mnie trafi i stąd pytanie jaki poziom trudnosci jest dobry na początek? Są jakieś dodatkowe ficzery typu głód, psucie się broni?

Share this post


Link to post

Psucie się sprzętu jest na normalnym - biorąc pod uwagę ilość części jakoś nie było to dla mnie dużym problemem. Na najwyższym poziomie masz perma death dla towarzyszy, zmęczenie, głód, musisz spać, save tylko na statku.

Share this post


Link to post

Na najwyższym poziomie chyba są takie rzeczy, na innych nie z tego co pamiętam. 

 

Tak swoją drogą to skończyłem grę w 25h i szczerze powiedziawszy to więcej niż kolejne 5h to bym już nie dał rady. 

Share this post


Link to post

No ja wyczyscilem calego Monarcha z popsuta bronia i nawet nie zauwazylem jakiegos spadku dmg. Cos tam ikonka swiecila czerwona ale myslalem ze to out of ammo. Spac nie spalem w ogole. Jedzenia uzylem moze ze 2 razy. 

Share this post


Link to post

Dokładnie, też nie używałem żarcia ani dopałek i nie spałem. Broń akurat naprawiałem. 

 

Zrobiłem masę questów , właściwie wszystko co wpadało poza  buddy questem Felixa bo chciałem już skończyć grę. 30h na liczniku i 30lvl.  

 

ciekawe czy pozostałem planety na mapie będą w dlc

Share this post


Link to post

Nie wiem czy to Obsidian czy Micro, ale komuś zabrakło czasu lub/i pomysłów jak zrobić z tego naprawdę dobrego rpga w kosmosie.

Micro pewnie nie widziało w projekcie dużego potencjału i cisnęło studio, żeby już, już wydali "Macie 30% gry? A da się skończyć? Leci do tłoczni!", żeby zaczęli robić coś bardziej epickiego.

Obsidian pewnie jak to ostatnimi laty mają nie są w stanie wymyślić nic na +20h grania, dlatego chyba jedyną grą od nich, którą skończyłem, bo nie zdążyła mnie wynudzić po początkowym hype było Tyrrany. Na poprzedniej generacji tworzyli techniczne potworki (NV, AP), które po początkowych audiowizualnych wymiotach potrafiły przykuć gracza aż do napisów końcowych. Teraz robią w sumie ładne i działające gierki, ale nie umieją nawet napisać dobrego scenariusza (Tyrrany do pewnego stopnia jest wyjątkiem) o mechanikach nie wspominając. 

 

Nie dokończę OW, nie ma kurdę szans. Nie mam nic przeciwko archaizmom, którymi tak się reklamuje ten tytuł, ale co kiedy nie oferuje w sumie nic ponad to? Ok. Pierwsza lokacja, klimat, robią, ale też od początku widzimy, jak prowadzona jest fabuła. Takie pierwsze ostrzeżenie. Gra nie ma złożonych mechanik, co nie jest takie najgorsze, ale kurde cała nasza interakcja sprowadza się do zbierania pierdyliarda śmieci i mechanicznego naciskania dosyć jasno wskazanych opcji dialogowych. Zero rozkmin, raczej większość wyborów przy którym widnieje liczba w nawiasie daje nam w gruncie rzeczy profity. 

Szkoda. 

  • Upvote 4
  • Like 1

Share this post


Link to post
2 godziny temu, pajgi napisał:

Nie wiem czy to Obsidian czy Micro, ale komuś zabrakło czasu lub/i pomysłów jak zrobić z tego naprawdę dobrego rpga w kosmosie.

Micro pewnie nie widziało w projekcie dużego potencjału i cisnęło studio, żeby już, już wydali "Macie 30% gry? A da się skończyć? Leci do tłoczni!", żeby zaczęli robić coś bardziej epickiego.

akurat fakty są takie: że gra to autorskie dzieło Obisidan, MS kupił ich w zasadzie na końcowym etapie prac gdy trzeba było już szlifować produkt, a nie dorabiać pozostałe 70% i z tego co mówił Obsidian Microsoft oddelegował jakiś tam zespół aby pomógł spokojnie dopieścić grę, wyeliminować większe bugi itd. a taki przywilej rzadko spotykał Obsidian w przeszłości.

 

Ja z kolei mam na koncie ponad 20 godzin, 28 level i im dalej w grze tym bardziej wkręcam się w ten tytuł. Podoba mi się komentarz do korporacyjnej rzeczywistości, dialogi są pisane z polotem i humorkiem, a i questy trzymają poziom (poruszają przy tym ciekawe wątki społeczne, motywy tajnych korporacyjnych eksperymentów, walki o władze itd.) a wszystko to ubrane jest w ciekawy retrofutyrystyczny klimat/

 

Jasne gra posiada wiele wad, a w wielu aspektach jest co najwyżej przecięta(walka), sama grafika często przywodzi na myśl poprzednią generacje. Ale jako dobrze wykonany RPG sprawdza się bardzo dobrze.

 

Pewnie odbiór gry byłby znacznie surowszy gdyby na rynku było więcej dobrych gier rpg na rynku, wtedy OW dostałoby się za brak oryginalnośći, a solidność stałaby się wadą, ale niestety panuje taka susza na rynku że tylko dobre gry, przyjmowane są aż zbyt ciepło.

Share this post


Link to post

Aaaa hooy mnie strzeli zaraz. Jestem w ostatniej lokacji już chyba, wkraczam do jednego pokoju i gra zalicza freeza po czym wywala mnie do dashboardu. I tak za każdym razem. Próbowałem wczytywac trochę wcześniejsze sejwy ale dalej dupa. 

A nie mam zamiaru powtarzać połowy gry teraz. Miał ktoś podobny problem? 

Share this post


Link to post

ASX-Gdyby główną wadą OW była solidność... Technicznie jest bardzo solidna, zwłaszcza w porównaniu do serii z której designersko jednak mocno zrzyna (niby inny engine, a tu nawet mordki i ich animacja jak z Fallouta), ale walka? Cała solidność tego elementu polega na tym, że jak naciskasz spust, to postać strzela. Praktycznie każdy potwierdzi, że w OW nie ma właściwie znaczenia rozwój postaci w kierunku walki. Cała "taktyczna" część starć to sprawdzanie kiedy schłodzą się umiejętności specjalne twoich kompanów. Oczywiście mamy różne pukawki zadające różne obrażenia, możemy je ulepszać co skwapliwie robiłem przez dużo godzin łudząc się, że coś to zmienia, ale powiedzmy od 18 do 27 lvl mojej postaci grałem już tylko jednym zestawem. Jak na RPG w starym stylu, to raczej bardzo, bardzo słabo. 

 

Tak samo wygląda fabuła z jej realizacją. Możesz sobie odpalić język Suahili i na ślepo wybierać opcje dialogowe przy których widnieje nawias z liczbą i na 99% będą to najlepsze wybory. Super, naprawdę super erpegowo. Oczywiście kwestia tego czy fabuła jest ciekawa i dobrze napisania jest kwestią indywidualną. Moim zdaniem ten element również tkwi w poprzedniej epoce, takiej dosyć naiwnie wierzącej w to, że papier przyjmie wszystko, byle dotyczyło ważnych kwestii. Bywa uroczo (wątek miłosny pewnej postaci, to musiał pisać jakiś typ od klepania kodu), ale nie buduje to wiarygodności przedstawionego świata. Jeżeli dodamy do tego sposób wykonywania tych questów, co prawie zawsze wiąże się z "przyjemnością" walczenia, to się odniechciewa. Możemy też gadać i rozwiązać spór za pomocą nawiasu z liczbą. To, że zazwyczaj obok tego nawiasu znajduje się tekst w stylu "chłopaki, lepiej rozwiążmy to pokojowo" co pacyfikuje wyjątkowo często największych maderfakerów raczej nie ratuje sytuacji. 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
3 godziny temu, Figuś napisał:

Ja tak miałem raz, ale za drugim razem już poszło @suteq chyba coś wspominał, że miał ten sam problem i jest jakieś rozwiązanie.

Jedyne wyjście to zabicie tego ziomeczka w środku. Tylko przez to wszyscy zaczęli do mnie strzelać (a byłem w przebraniu) więc jedynym wyjściem było olanie wrogow i przesprinyowanie do celu misji. 

Share this post


Link to post

Man tego samego crasha :smutas:

Edited by ASX

Share this post


Link to post

Skończyłem. Dobra sredniobudżetowa gra w starym, trochę archaicznym stylu

 

Rozwiązaniem crashujacej sie gry w pewnym pomieszczeniu, okazało się odeslanie wspołtowarzyszy na statek

Share this post


Link to post

Dzisiejszy patch dodał tryb powiększonej czcionki. Niestety nie w menusach

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym prosimy o zapoznanie się ze zaktualizowaną Polityką prywatności Privacy Policy.