Skocz do zawartości

PlayStation 5 - komentarze i inne rozmowy


YETI

Rekomendowane odpowiedzi

7 godzin temu, McDrive napisał:

To ja poproszę to:

 

jako ciekawostkę dodam że technologia użyta w tym demie bazuje na obliczeniach wykonywanych w chmurze - cloudgine, który miał znaleźć zastosowanie w Crackdownie 3 ;) Ale w czasie prac nad grą Epic kupił Cloudgine i Crackdown został  z niczym, no i wyszło jak wyszło xD

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

W trakcie targów Computex 2019 firma AMD potwierdziła, że „konsola następnej generacji Sony” zaoferuje procesor graficzny Radeon Navi. Nową informacją jest fakt, że jednostkę przygotowano w oparciu o architekturę RDNA, a nie GCN.

 

Nowa technologia pozwoli rzekomo na znaczne zwiększenie mocy, wydajności energetycznej i efektywności pamięci w mniejszym układzie.

 

W porównaniu do architektury GCN, mowa o 1,5-krotnie lepszym stosunku wydajności do energii oraz 1,25-krotnie korzystniejszym stosunku wydajności do taktowania.

 

Na potrzeby PlayStation 5 AMD opracowało specjalną wersję procesora graficznego Navi. Nowa architektura RDNA zasili również kolejne generacje kart graficznych producenta, jak Radeon RX 5000 czy RX 5700.

 

 

https://www.eurogamer.pl/articles/2019-05-27-ps5-procesor-graficzny-amd-radeon-navi-na-nowej-architekturze-rdna

 

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

Bardzo ciekawa dyskusja na B3D:

Plotki dotyczące Navi:
 

Cytat

 

The highest SKU launching will be named RX 5700 XT, 40CU, 9.5TFLOPS, 1900MHz max clocks, with 1750MHz being the typical gaming clock. Power delivery is through 2X 6pin connectors.

It's legit. It appears Navi indeed sacrificed compute to gain more pixel pushing power, just like Digital Foundry predicted/anti(pipi)ted. A Vega 64 is 12.5 TFLOPS, yet an RX 5700 is 8.5 TFLOPS at typical gaming clocks, and it's faster than a Vega 64.

 


Dlaczego ciekawe? Wielkość karty jest do wciśnięcia w APU z rozsądnym TDP (spodziewam się APU w okolicach 200 wat). Navi jest potwierdzone dla PS5. Wszystko wygląda na to, że zmiany w architekturze CU są prawdziwe, a AMD wreszcie zrobiło kartę, która przede wszystkim będzie dla graczy, nie dla farm serwerów  (Vega 64, Radeon VII [*]).

Stawiam ostatecznie więc na:
CPU:  8c16t - 2.8-3.2Ghz (plus możliwe customizacje od Sony, patrząc po patentach, nie zdziwię się jak dodadzą AVX 512)
GPU:  Navi 10 - 9TF, zmiana architektury, więc porównania z teraflopami z GCN idą do kosza.
RAM:  16GB GDDR6 448Gb/s  + 4GB DDR4 (dla OS i działań w tle) - jeśli zastosują Samsungowe kości GDDR o prędkości 16 Gb/s, to bandwitch na 256 bitowej szynie wzrośnie do 512 Gb/s
Storage: Custom SSD 1 TB - znowu, patrząc po patentach, Sony prawdopodobnie zastosuje własne rozwiązania, które w teorii wyglądają świetnie (w dużym skrócie, SSD zrobiony od samych podstaw pod gry)
Wild Guess: możliwa jakaś forma hardware'u pod Ray Tracing - standardowo, patrząc po patentach, szybciej zobaczę Photon Mapping niż metody Nvidii

Cena: 449-499$ - dobry sprzęt, ze stosunkowo wysokim BoM w pierwszym roku produkcji.

Bonus: Spodziewam się, że Anaconda będzie zbliżoną, choć mocniejszą konsolą, ale nastawioną na inne modyfikacje (szczególnie, że w późniejszych latach musi być podstawą XCloud). Lockhart: Połowa mocy Anacondy (4.9-5.3 TF). Ceny 499$ za wonsza i 299 za juniora :V

Edytowane przez Hendrix
  • Plusik 5
Odnośnik do komentarza

SSD to będzie M2 nic innego nie wymyślą. A mocy potrzebujemy winnnncyj jeśli to ma być na kilka lat!

GTX 1080 ma ok 9 tflops a te Navi stać na więcej, obstawiam okolice 11 tflops

 

Kiedy obstawiacie impreze Sony i prezentacja, lipiec?

Edytowane przez Fanek
Odnośnik do komentarza

@Fanek

Raczej nie, to nie będzie zwykłe m2 na PCIE 4.0 - jeśli patent się potwierdzi, to SSD będzie całkowicie przemodelowane. Np.S-RAM zamiast DRAM w SSD, Dodatkowy CPU, DMAC (Direct Memory Access Controller) i dodatkowy akcelerator  (wszystko po to, żeby dekompresja danych nie odbywała się poprzez CPU/GPU). Oczywiście to nie koniec. Dla biegłych w temacie polecam: http://www.freepatentsonline.com/y2017/0097897.html

Fanek, wiesz, że ten GTX 1080 to nadal topowa karta, której cena to ponad 2300 zł? AMD po ostatnich wtopach z Vegą, będzie zadowolone z tego co udało się zmienić, chociaż nadal nie zamknie dystansu do Nvidii.

Jeśli śledziłbyś rynek, wiedziałbyś, że wyżej wymieniona przeze mnie karta, z rodziny Navi, będzie miała prawdopodobnie wielkość 250mm2 i pełne TDP w okolicach 180w. Proponowane przez ciebie 11 TF oznaczałoby większą kartę, z większym TDP, cieplejszą i potrzebującą jeszcze więcej przepustowości, żeby utrzymać wydajność bez bottlenecków.  Sony nie zaryzykuje z gigantycznym APU w produkcie przeznaczonym na rynek masowy ( i potrzebującym dobrych yieldów z wafli krzemowych).

Dlatego też, Anaconda będzie mocniejszą konsolą (szczególnie, że krążą plotki, że MS spodziewa się podobnego podziału sprzedaży swoich konsol: czyli 70% Xbox Lockhart, 30% Anaconda - dzięki ograniczonej produkcji, mogą celować w większe APU i bardziej selekcjonować otrzymane elementy).

Uważam również, że Sony i MS w marketingowych materiałach będą używać mnożników zamiast dokładnej ilości TF. Łatwiej przeciętnemu konsumentowi wytłumaczyć, że produkt będzie np. 3 razy mocniejszy od poprzedniego, niż wytłumaczyć, że Teraflop obecny, nie jest równy poprzedniemu :v 

Edit: no tak musiałem rozdzielić S od Ram, żeby nie cenzurowało xDDDD

EDIT: No i wygląda na to, że muszę update'ować swoje przypuszczenia: Zamiast 9TF Navi, 9-11 TF (11 TF, jeśli zegary z Navi 12 będą utrzymane, a CU zwiększone do 48, 9 jeśli zegary będę niższe, a liczba CU 48 zostanie zachowania). Zwiększyć muszę też maksymalne TDP do 200 <
 

Edytowane przez Hendrix
  • Plusik 5
Odnośnik do komentarza
  • 3 tygodnie później...

@Jakim

Firestrike jest słabym wyznacznikiem jeśli chodzi o realny pomiar wydajności w grach, ostatecznie taki test nic nie wskaże.  Poza tym wyniki nie są linearne, więc mnożnika nie powinno się używać i nie warto umieszczać go w tytule newsa, hehe.

Apu o nazwie Gonzalo nie jest też w żaden sposób oficjalnie powiązane z PS5 i jedynie osoby szperające po wpisach do benchmarków/baz danych producentów związanych z branżą itp. powiązały ten produkt AMD z Sony ( technicznie system kodowania produktu jest podobny do tego jaki Sony używa do swoich APU od AMD). Ja mam swoje obiekcje. Przede wszystkim trochę za wcześnie na takie dane, premiera sprzętu dopiero za 16-18 miesięcy i mimo tego, że design SoC jest zamknięty już od jakiegoś czasu, to generalnie produkt jest jak najdłużej ukrywany - szczególnie jeśli mowa o testach z użyciem popularnych benchmarków i robionych w środowisku windows :V

Sam wynik jest b.dobry (jeśli rzeczywiście nowa architektura AMD jest zrobiona głównie pod gry) i pokrywa się z przewidywaniami a propos siły konsol w przyszłej generacji: czyli poziom między GTX1080 a GTX2070. Na taki stawiam od początku.

Generalnie po Computexie i konferencji AMD na E3, nadal nie zmieniam przewidywań:
wariant realistyczny a propos siły GPU: 9TF, optymistyczny: 10TF+, realistyczny przy niższej cenie niż 499$: 8.2 TF 

Edytowane przez Hendrix
  • Plusik 2
Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, Jakim napisał:

Tylko jak te tf maja sie do tf z obecnych konsol. Pewnie nie jeden do jednego


Navi to zupełnie inna architektura niż Polaris/Vega (GCN 4/GCN5), więc tak, bardzo ciężko porównywać względem TF (TF to po prostu jednostka wyznaczająca liczbę operacji zmiennoprzecinkowych/s, z bardzo prostym wzorem do obliczenia: 2 * taktowanie rdzenia * liczba procesorów strumieniowych) jeśli chodzi o wydajność w grach.

Navi trochę zmieniło paradygmat kart AMD (bo nie mieli wyjścia, hehe i tak są daleko za Nvidią biorąc pod uwagę wydajność per wat), budowa Compute Units jest zupełnie inna niż dotychczas. Jednak jak ktoś się tym nie interesuje, to trochę ciężko mi wchodzić w szczegóły, więc raczej wątku nie pociągnę.

Ostatecznie - z obecnych informacji, wynika, że karta Navi ( architektura RDNA) o teoretycznej mocy 9.75 TF  wypada lepiej niż karta Vega 64 o teoretycznej mocy 12.66 TF (GCN 5.0)*


*Hehe, w przypadku Navi mamy w ogóle utrudnioną sprawę. RX 5700XT ma trzy zegary (Vega posiada dwa): bazowy - 1605 MHz, game clock -1755 MHz, boost clock - 1905 MHz. Realnie te karty będą działały pewnie na tym drugim :)

Teraz, używając wzoru, który wcześniej wymieniłem, obliczmy ile TF ma karta w najbardziej nas interesującym aspekcie:
2 * 1755 MHz * 2560 SP = 8.98 TF

Bonusowo: APU Gonzalo, z poprzedniego pytania, ma zegar o taktowaniu 1800 MHz, więc:
2 * 1800 MHz * 2560 SP = 9.21 TF (jeśli używa 5700XT jako bazy, czyli posiada 40 CU)  lub 2 * 1800 MHz * 2304 = 8.29 TF (jeśli bazą jest 5700, 36 CU)

Edit: Jeszcze dodam, że tak naprawdę w konsolach równie dobrze może być więcej CU, a więc i więcej procesorów strumieniowych - wszystko rozchodzi się o rozmiar APU, emisje i rozprowadzenie ciepła (bardzo ważne), maksymalny, dopuszczalny pobór prądu przez całą konsolę oraz rzecz najważniejszą: die yields z każdego zakupionego wafla krzemowego. Konsole to produkt przeznaczony na rynek masowy i tak też musi być produkowany :)

Edytowane przez Hendrix
  • Plusik 6
  • Lubię! 3
Odnośnik do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
8 minut temu, Paolo de Vesir napisał:

Scarlett ma być czterokrotnie potężniejsze od XoX, więc ciężko mi uwierzyć w taką dysproporcję w mocy między dwoma konkurencyjnymi maszynami.

 

Jeśli liczyć na TFLP to wychodzi 24, nie powstała nawet taka karta graficzna o zbliżonej mocy :D

wstawaj kolego

 

obie konsole będą miały ok 10.

  • Plusik 2
Odnośnik do komentarza

4 times more powerful to cytat z prezentacji Scarlett. Druga sprawa, że na forum już tłumaczono że fanki nie przekładają się 1:1, więc karty o takiej samej mocy (w flopsach) nie dają takich samych rezultatów.

 

edyta: to w sumie dalej tylko plotka, liczę jednak na oficjalne info od Sony. Może na GC dowiemy się nieco więcej.

Edytowane przez Paolo de Vesir
Odnośnik do komentarza

Odnośnie liczb z twitta wyżej:

Gen2 : GFXCLK = 2.000GHz.  PS5

Gen1 : GFXCLK = 0.911Ghz.  PRO   4.2tflp

Gen0 : GFXCLK = 0.800Ghz.  PS4

Tylko w taki sposób to oszacowali, że ok 9.2

 

https://www.pcmag.com/news/370199/report-ps5-gpu-outperforms-a-geforce-rtx-2070-super

 

Plotkina temat prezentacji konsoli - luty 2020

playstation_5_reveal_sooner_reveal_event.jpg

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...