Jump to content

PSX Extreme 271

Oceń okładkę PSX Extreme 271 28 members have voted

  1. 1. Oceń okładkę PSX Extreme 271

Please sign in or register to vote in this poll.

Featured Replies

Posted

PSX Extreme #271

 

001okl_psx271.jpg

 

Marcowy numer dostępny od czwartku 27.02

Prenumerata - wysyłka 24.02 (poniedziałek)

 

Roger: Gdy widzimy w telewizji obrazki z Wuhan, miasta, które jest ogniskiem nowego koronawirusa, przypominają się sceny rodem z Resident Evil. I choć śmiertelność 2019-nCoN sięga zaledwie 2%, to już widać wpływ ewentualnego wybuchu pandemii na branżę technologiczną. Jak duży? O tym między innymi w nowym numerze.

 

Nie są to jedyne złe wieści, nad jakimi pochylamy się w 271. wydaniu Extreme’a. Mowa o pudełkowej dystrybucji gier, która na naszych oczach powoli ustępuje cyfrowej. Zamykane są sklepy, zwalniani masowo ludzie, padają całe wydawnictwa. Przesłanek ku temu, że to powolny koniec dystrybucji, jaką znamy, jest dużo, a my analizujemy fakty i to, jak będzie wyglądał rynek. W Tematach Numeru mamy zarówno coś dla miłośników retro, jak i nowych technologii. Ci pierwsi docenią ogromny artykuł o polygonalnej rewolucji, czyli przejściu z 2D do 3D, w którym udzielają się również starzy redaktorzy PSX Extreme, w tym Ściera i Norby. Wspominamy, jakimi technologiami chwalili się producenci Segi Saturn, Nintendo 64 i pierwszego PlayStation, kto miał więcej polygonów, jakie gry królowały i dlaczego na kolejnych generacjach konsol nigdy nie byliśmy już świadkami takiej rewolucji. Drugi Temat Numeru dotyczy z kolei technologii, które będą rozwijane na next-genach. Jak będzie wyglądała animacja włosów? Fizyka? Nowoczesne techniki motion capture? Fotogrametria? Przed nami kolejny rozdział historii, a my uchylamy rąbka tajemnicy.

 

Mieliśmy także okazję odwiedzić studio People Can Fly i spędzić ponad cztery godziny z ich najnowszą produkcją – Outriders. Połączenie Destiny, Borderlands i Gears of War może być kolejnym polskim dobrem i nie dziwi fakt, że Square Enix pompuje kasę w promocję tego tytułu. W recenzjach o dziwo też sporo się dzieje. Mazzi zabrał się za zrecenzowanie importu najnowszej odsłony Yakuzy, która po raz pierwszy funkcjonuje jako pełnoprawna gra RPG, a przy okazji odwiedził ulice Kabukichō, jednej z najbardziej znanych dzielnic Tokio, by opowiedzieć Wam o jej mrocznych i jasnych stronach. Recenzji Hunt: Showdown towarzyszy zaś podróż do Luizjany, która nie bez powodu stała się miejscem uwielbianym przez twórców kryminałów i horrorów. Co w niej takiego pociągającego i co ma z tym wszystkim wspólnego kult voodoo? Dorzućcie do tego recenzje Dreams, nowej produkcji twórców LittleBigPlanet, Darksiders Genesis oraz konsolowe wersje Pillars of Eternity II: Deadfire i Two Point Hospital (kto grał w Theme Hospital, ręka do góry), a wyjdzie, że ten miesiąc wcale taki ogórkowy nie był.

 

Ponadto Zax wrócił do Fallouta 76, aby zobaczyć, jak gra prezentuje się po ponad roku i setkach patchy, wykupując przy okazji elitarny abonament Fallout 1st. Czy był z tego powodu prześladowany? :). Zax to prawdziwy bydlak, więc nawet promieniowanie mu niestraszne. Numer jak zawsze dopychamy publicystyką wysokiej próby. Przeczytacie zawiłą i fascynującą historię marki Killzone, dowiecie się, jak w przyszłości będą wyglądały konsole bez napędów i co o takim rozwiązaniu sadzą najwięksi w branży, sprawdzicie też, jak mechanikę takich gier jak Bloodborne czy Doom przeniesiono na poletko planszówek. Polecamy te najciekawsze na długie zimowo-wiosenne wieczory. No i są jeszcze trzy wywiady (w tym z twórcą ikonicznej wersji Catwoman) oraz test przystawki z łopatkami do DualShocka. Miłego czytania!

 

polygonalna.jpg

 

fotorealizm.jpg

 

koronawirus.jpg

 

luizjana.jpg

 

kabukicho.jpg

 

beznapedu.jpg

 

killzone.jpg

 

PROSIMY NIE PODAWAĆ OCEN GIER ZRECENZOWANYCH W TYM NUMERZE!
 
TEMAT NUMERU

#zmiany – o ekspansji cyfrowej dystrybucji
Fotorealizm – co nas czeka na next-genach
Polygonalna rewolucja

 
CO NOWEGO

Smutne żniwa koronawirusa
Deliver Us The Moon
Magic: Legends
Captain Tsubasa: Rise of New Champions
DualShock 4 Back Button Attachment – test

 

PLAYTEST

Outriders

 

RECENZJE

7th Sector
Arc of Alchemist
Bayonetta & Vanquish 10th Anniversary Bundle 
Darksiders Genesis
Dawn of Fear
Dreams
Hunt: Showdown
It came from space and ate our brains
Mad Age & This Guy
Metro Redux
Music Racer
Patapon 2 Remastered 
Pillars of Eternity II: Deadfire – Ultimate Edition
Street Fighter V: Champion Edition 
Tokyo Dark: Remembrance
Two Point Hospital
Yakuza: Like a Dragon
Zombie Army 4: Dead War
Rewizja: Fallout 76

 
HARDKOR

Kabukicho – rozrywka w cieniu yakuzy
Luizjana – po uszy w bagnie
Płyta? Wolę bez!
Z ekranu na planszę
Myszaq lubi

 
RETRO

Holenderska partyzantka – historia serii Killzone

 
FELIETONY

Z uKosa [Koso]
Fabularna tawerna [Zax]
Savepoint [Michał Walkiewicz]
Dwóch zgryźliwych tetryków [Zooltar / Marcellus]
Achievement Unlocked [Krooger]
Od gracza dla graczy [Mazzi]
Okiem maniaka [Roger]

 
STAŁE RUBRYKI

Co nowego 
Ohayo Nippon
Dobre, bo polskie
Hyde Park
Headshot
Prenumerata
Region Filmowy
Comix Zone – wywiad z Jimem Balentem
Graczpospolita
Listy
Głos Ludu

 
PROSIMY NIE PODAWAĆ OCEN GIER ZRECENZOWANYCH W TYM NUMERZE!

PRENUMERATA zostanie wysłana w poniedziałek, 24.02. W przypadku jakichkolwiek kłopotów z dostawą, opóźnień lub innych problemów - prosimy o maile na prenumerata@psxextreme.pl lub posty w tym temacie.

Informacje o najnowszym PE znajdziecie także na naszym profilu facebookowym.

  • Replies 26
  • Views 10k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • To obiektyw krotkoogniskowy (fisheye lense) wiec wszystko naturalnie zaokragla. A moze popatrz lepiej na siebie, zamiast wytykac innym kilogramy. Tlusty czwartek musial dac ci niezle w kosc    

  • Już tłumaczę skąd ta wpadka. Dostaliśmy info z kim z ekipy Dreams możemy zrobic wywiad, ale początkowo tylko stanowisko. Często takie wywiady odbywają się przez Skype'a, ale tym razem po prostu napisa

  • W celu pobrania wersji elektronicznej najnowszego numeru (#271) prosimy o wejście na stronę http://shop.psxextreme.pl/shoppsx/prenumerata_pdf/ Następnie należy podać adres email oraz kod poc

Legancka okładeczka, tak trzymać. :lapka:

Wczoraj ledwie przeczytałem 266#, a tu już 271. Trza nadrobić szybko 5 numerów :)

Piękna okładka. Napisów brak, artwork przykuwa oko, kolorki są skomponowane ładnie, wygląda to ładnie na ekranie.

 

Za to nagłówek z tekstu Piechoty wywołał u mnie flashbacki i silne skojarzenia z Pewnym Pseudoportalem, który powinien poddać się Eutanazji. Na postawione pytanie odpowiadam "nie" i... i w sumie nie muszę czytać dalej, jeśli ta odpowiedź faktycznie zgadza się z moją opinią. Taki pudelkowy styl zaczynania artykułu nie przystoi Ekstrimkowi.

Okładka zaje.bongo! Dycha się należy jak nic.

Świetna okładka! Fajny art + oszczędnie z napisami i wygląda to elegancko.

Ciekawe jak będą wyglądały słupki sprzedaży tego numeru, bo podobno te, które mają na okładce więcej treści schodzą lepiej niż te z czystą okładką. :D

 

Jeśli chodzi o treść, to też zapowiada się bogato. Najbardziej liczę na powrót Ściery! I trzymam kciuki, żeby to nie był epizod, tylko początek bardziej regularnej współpracy.

Edited by LeifErikson

Killzone to jedna z najbardziej przereklamowanych serii w historii gier video.

Dziwnie piszesz Halo.

 

A poza tym historia Killzone juz pojawiła się przynajmniej raz w PSXE.

Piechota zaczyna irytować. Zapowiadał się nieźle, ale obecnie z każdego jego tekstu bije aura samouwielbienia. Nie pomaga fakt, że co drugą stronę widzę jego nazwisko.

1 hour ago, blantman said:

Mazzi coraz większy. A podobno żarcie w Japonii takie zdrowe. 

To obiektyw krotkoogniskowy (fisheye lense) wiec wszystko naturalnie zaokragla. A moze popatrz lepiej na siebie, zamiast wytykac innym kilogramy. Tlusty czwartek musial dac ci niezle w kosc :) 

 

Mazzi

  • Author

W celu pobrania wersji elektronicznej najnowszego numeru (#271) prosimy o wejście na stronę

http://shop.psxextreme.pl/shoppsx/prenumerata_pdf/

Następnie należy podać adres email oraz kod pocztowy i system prześle na email linka do pobrania zawartości.

Życzymy miłej lektury!

Zespół PSX EXTREME

PS. W razie problemów prosimy o email na adres hello@idea-ahead.com

Ale się dziś zaskoczyłem jak na mailu zobaczyłem link do nowego numeru! Przeoczyłem zupełnie ten temat. A to już duży plus! W dodatku druga okladka z Metro Redux wprowadziła mnie w konsternację, bo przecież to stara gra. Dopiero jak dotarłem na koniec pdfa się zorientowałem o co kaman. Sporo publicystyki jak zwykle na plus. Tylko gdzie te gry? ;) Szkoda, że nie ma materiału o RE3, niesamowicie wkręciłem się w remake dwójki właśnie.

Edited by marbel007

On 2/21/2020 at 12:15 PM, blantman said:

Mazzi coraz większy. A podobno żarcie w Japonii takie zdrowe. 

Ty też grubas jesteś, a ponoć bida taka w Polszy. 

W końcu super okładeczka . Jaka zwykle jutro do kiosku dla działu retro.ocena okładki 9/10. 

Okładka taka nijaka. Kolorystyka i grafika tak dziecinna i nie pasująca do tematyki gier. Może coś w stylu magazynu bravo lub strażnicy. Ostatnimi czasy okladki nie rozpieszczają. Czyta się przyjemnie ale przydalaby sie zmiana aranżacji calego magazynu. 

12 minut temu, Jontek80 napisał:

Okładka taka nijaka. Kolorystyka i grafika tak dziecinna i nie pasująca do tematyki gier. Może coś w stylu magazynu bravo lub strażnicy. Ostatnimi czasy okladki nie rozpieszczają. Czyta się przyjemnie ale przydalaby sie zmiana aranżacji calego magazynu. 

W kwestii okładki poczekaj do kolejnego numeru - powinna Ci przypaść do gustu. 

Okładka wreszcie naprawdę ładna. Co do treści, to jeszcze nie skończyłem numeru, ale ogólne odczucia są takie, że w tym numerze wyjątkowo dużo materiału niezbyt mnie interesującego i, co gorsza, mało gierkowego. Mam też delikatny, nazwijmy to, zarzut, który tyczy się nie tylko tego numeru. Otóż coraz częściej mam wrażenie, że artykuły dotyczące spraw retro albo historycznych w dużym stopniu polegają na chronologicznym jechaniu datami, wydarzeniami i tytułami. Ot, w tym miesiącu tekst o polygonowej rewolucji, z którym wiązałem duże "nadzieje". W praktyce dosyć suche wymienianie kolejnych kamieni milowych itd. Więcej "serca", więcej osobistych refleksji, a nawet więcej materiałów graficznych (niekoniecznie artworków). 

W dniu 10.03.2020 o 18:34, kotlet_schabowy napisał:

a nawet więcej materiałów graficznych (niekoniecznie artworków).

Przeglądam numer styczniowy (269, ale się tu podepnę, bo mi przypomniałeś), sezon lipny, tylko kilka recek. Wydawać by się mogło, że z racji tego, będzie pełno screenów (dla zapchania miejsca:), a tu recka na dwie strony i 1 screen. W Personie, czy Cywilizacji. W Snajperze 2 strony tekstu i 2 screeny, trochę lepiej. Wiem, że gry można oglądać na YT, ale jak ktoś czyta gazetkę, to raczej nie śledzi wszystkiego w necie, a po jednym screenie na reckę, to za dużo nie obrazuje.

  • 3 weeks later...

Wywiad z laska z PR od Dreams to trochę wtopa. W tłumaczeniu wszystkie jej wypowiedzi są męskoosobowe, więc wygląda jakby tłumaczył ktoś, kto nie wie o co w ogóle chodzi jakby, a redakcja dostała gotowca po angielsku . Bo rozumiem, że jeśli pytania zadaje "Redakcja PE" a nie konkretny redaktor, to jednak kryje się za tym ktos spoza redakcji? :reggie::notbad:

21 minut temu, dee napisał:

Wywiad z laska z PR od Dreams to trochę wtopa. W tłumaczeniu wszystkie jej wypowiedzi są męskoosobowe, więc wygląda jakby tłumaczył ktoś, kto nie wie o co w ogóle chodzi jakby, a redakcja dostała gotowca po angielsku . Bo rozumiem, że jeśli pytania zadaje "Redakcja PE" a nie konkretny redaktor, to jednak kryje się za tym ktos spoza redakcji? :reggie::notbad:

Już tłumaczę skąd ta wpadka. Dostaliśmy info z kim z ekipy Dreams możemy zrobic wywiad, ale początkowo tylko stanowisko. Często takie wywiady odbywają się przez Skype'a, ale tym razem po prostu napisaliśmy pytania i wysłaliśmy do Sony. Tuż przed końcówką dostaliśmy odpowiedzi. Przetłumaczyliśmy je faktycznie z góry zakładając, że rozmawiamy z mężczyzną. Grafik złożył stronę zostawiając miejsce na nazwisko i zdjęcie - ja ją sprawdziłem i czekaliśmy na resztę informacji.  Zdjęcie i nazwisko przyszło dosłownie na sam koniec deadlin'ue, gdzie jest 100 różnych palących się spraw. Grafik po prostu wlał je do składu (zazwyczaj nie czyta tekstów) i puścił dalej do druku. Ja zupełnie nie ogarnąłem, że trzeba zmienić w wywiadzie wypowiedzi na damskie :(

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

Recently Browsing 0

  • No registered users viewing this page.