Skocz do zawartości

DualSense i PSPortal


MBeniek

Rekomendowane odpowiedzi

DualSense na PS5 pozwoli "poczuć" krople deszczu - sugeruje deweloper, który testował pada. 

Mike Bithell - twórca niezależnych Thomas Was Alone i John Wick Hex - miał niedawno okazję sprawdzić pada do PlayStation 5. Deweloper zasugerował, że DualSense pozwoli „poczuć” deszcz.

Projektant wziął udział w internetowej audycji Play, Watch, Listen. W rozmowie uczestniczył też kompozytor Austin Winstory, który wypowiedział się o systemie audio PS5, przekonując, że będzie symulował odgłosy pojedynczych kropel deszczu. Wątek kontynuował Bithell.

Pokochacie też to, co robią z kontrolerem do PS5. System haptyczny… krople deszczu; widziałem kilka prezentacji, są bardzo dobre (…) będziecie się nieźle bawić - przekonuje deweloper.

Deweloper nie powiedział tego wprost, ale - na co zwraca uwagę redakcja serwisu IGN - odnosząc się do słów o deszczu, zasugerował, że dzięki kontrolerowi użytkownicy „poczują” spadające w wirtualnym świecie krople.

https://www.eurogamer.pl/articles/2020-05-19-dualsense-na-ps5-pozwoli-poczuc-krople-deszczu-sugeruje-deweloper-ktory-testowal-pada

Odnośnik do komentarza
7 godzin temu, Ukukuki napisał:

Jest w tych wibracjach potencjał co widać po Switchu. Szkoda ,że temat zlewa samo Nintendo. 


To nie jest nawet dokładnie ta sama technologia (chociaż podobna) - Nintendo w Joyconach korzysta z LRA (linear resonant actuator - w zasadzie podobny do tego samego co w Iphone'ach) - LRA są w telefonach i Joyconach, bo po prostu są małe i współpracują z małą masą.

W przypadku Dual Sense jest to VCA (Voice coil actuator) - inaczej wywoływane są wibracje i potrafią przekazać dużo więcej, bardziej precyzyjnie, nawet punktowo (vide ten przykład z deszczem).  Standardowo pady korzystają z motorków rotacyjnych do wywołania wibracji, więc generalnie technologicznie to zupełnie inna rzecz.

Osobiście chciałbym aby devsi wykorzystywali te funkcje, jak będzie to się okaże - potencjał jest. Nie martwię się raczej o wykorzystanie adaptive triggers - to powinno szybko się przyjąć na rynku (choćby przez popularność FPSów)

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
Gość Rozi

W jaki sposób wibracje, czy wibracje haptyczne przeszkadzają w graniu? Nie wyobrażam sobie grania bez, czy to na konsolach stacjonarnych, czy na Switchu. Traci się połowę przyjemności. Strzelanie, czy jazda po żwirze bez wibracji? Ne.

Odnośnik do komentarza
38 minut temu, Faka napisał:

Te wszystkie bajery, te uje muje wibrujące i co tam wymyślają, to i tak większość poważnych graczy to wyłącza i wypiedala w pizdu te ficzery, bo tylko przeszkadzają podczas grania jak przykładowo w szuterach, czy wyścigach.

Nowa generacja to nie tylko graficzka. Skoro wszyscy piszą że to nie tylko bajer a faktycznie pogłębia doznania? Zastanawiam się jak np wtedy będziemy czuć topór Kratosa przy rzucaniu skoro na DS jest kosa :)

Edytowane przez Szymek
Odnośnik do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
32 minuty temu, Ludwes napisał:

 

ta stopa jest ku.rwa ohydna

 

Ja jej nawet nie zauważyłem , widzę jesteś mocno zainteresowany samym padem ;)

 

Troszkę się jaram tymi wibracjami haptycznymi. Na x360 zazwyczaj je wyłączałem , później w ds4 z przyzwyczajenia tak samo , wolałem żeby pad dłużej działał. Ale jak ostatnio zagrałem przypadkiem w F1 na jakimś koncie bez wibracji , to dramat - gra się stała jakaś taka płaska , że szkoda gadać. Musi wibrować !

Odnośnik do komentarza

Joo, tak jak DS3 uznaję za niesmaczny żart tak od DS4 Sony mocno poprawiło swojego pada. Ten zapowiada się na jeszcze bardziej masywny, więc w sumie mi jak najbardziej na plus.

 

No i przezroczyste przyciski, mam fioła na ich punkcie. :wub:

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...