Skocz do zawartości

Developerzy nie powinni robić gier w 4K/60fps.


Rekomendowane odpowiedzi

Trochę prowokujący temat, bo każdy chciałby 4K/60fps. 

Co do 4K to są jeszcze wątpliwości, czy 4K jest widoczne, kiedy 1440p wygląda tak samo, ale przy 60fps niemal każdy jest zgodny. 

 

60fps to powinno być minimum na next geny - tak ludzie mówią. 

 

Ja mam wątpliwości. Myślę, że ludzie w M$ posłuchali się graczy i skupili się na 4K i 60/120fps. Niezależnie jednak od mocy sprzętu, to cena jest wysoka. Gry muszą mieć gorsze tekstury na takich ustawieniach. 

 

Dla perspektywy, podam gry z ps4, które chodzą w 30fps:

 

The last of us 2 - 30fps
God of War - 30fps
Witcher 3 - 30fps
Bloodborne - 30fps
Horizon Zero Dawn - 30fps
Ghost of Tsushima - 30fps
Spiderman - 30fps
Final fantasy 7 remake - 30fps
Crash Bandicoot - 30fps

Detroit: Become Human - 30fps

Death Stranding - 30fps

 

 

 

Tak więc warto rozważyć, czy naprawdę chcemy płacić cenę za 60fps. Myślę, że M$ popełnia bląd.

Odnośnik do komentarza
  • Odpowiedzi 44
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Przy 1440p i 4K gołym okiem widać różnice, zwłaszcza w grach gdzie na ekranie znajduje się mnóstwo małych elementów/listowia. Ja bym zatytułował temat: (pipi)ac 30 klatek kiedy można zrobić pięknie wyglądające tytuły w 60 (Call of Duty, Resident Evil, GTS).

Odnośnik do komentarza

@Paolo de Vesir - serio widzisz różnicę? Ja mam 65 cali i nie widzę różnicy. Tzn. jak zatrzymam grę i wcisnę nos w ekran, to może doliczę się pikseli, ale w ruchu podczas grania nie ma szans. No i pomimo mocnego PC i tak wolę ps4.

60fps z dobrą grafą da się łatwo uzyskać, jak gra idzie wąskimi tunelami. Nawet Surge1 od malego studia wygląda super na konsoli.

 

 

@devilbot - to prawda, że PCety przyjemnie podbijają rozdziałkę i klatki. Jednak PCety nie dostają wielu dobrych gier z ps4. 

Niezależnie od mocy sprzętu, to przy mniejszej ilości klatek i rozdzielczości da sie więcej efektów wcisnąć

 

7 minut temu, oFi napisał:

komfort grania jest wyższy w 60fpach, a w takim sekiro jest to nawet bym powiedział sporym ułatwieniem. 

 

Ale fakt, że gry od Sony 30fps bo cinematic experience + start rakiety Voyager w stresie prosiaka/amatora.

 

No 60fps jest przyjemniejsze, ale PC musi być 10x mocniejszy od konsoli, by to udźwignąć.

 

Jakby ps4 miało mieć 60hz w sekiro, to gra by biedniej wyglądała. 

Odnośnik do komentarza
4 minuty temu, C1REX napisał:

serio widzisz różnicę? Ja mam 65 cali i nie widzę różnicy. Tzn. jak zatrzymam grę i wcisnę nos w ekran, to może doliczę się pikseli, ale w ruchu podczas grania nie ma szans.


Tak i to na 55”, zwłaszcza dam gdzie dominuje listowie i małe elementy. Wiadomo, że w takim racerze gdzie auta wypełniają cały ekran tego nie widać, ale w Ori 2 papkę na 1440p widzę gołym okiem.


Z resztą: 4K jako rozdzielczość bazowa zostanie z nami na obecna generacje. Pytanie czy będzie płynna czy ładna, ale wole płynniejszą.

Edytowane przez Paolo de Vesir
Odnośnik do komentarza

Może najpierw by wypadało zobaczyć jaki jest procent graczy z graniem 4k i 60 fps na pc. Na nextgenach nie będzie gier w 4k 60 fps. Nie liczę gier aa i indyków. Jak już to kastrat graficzny i tyle. Sorry ale jak mam grać w 60 fps 4k na grafice halo finito to wybieram 30 z ładnie wyglądającą grą i tyle.

Edytowane przez Faka
Odnośnik do komentarza
11 minut temu, 20inchDT napisał:

To nie jest wina 60fps, po prostu robią grę na tę courwę xbox one z jaguarem i hdd.

Obecne konsole to straszna bieda sprzętowa, ale ghost of tsushima na biednej ps4 wygląda cudownie. Wolę wygląd tych gier tak jak jest, niż 60hz w okrojonej grafice.

Odnośnik do komentarza
8 godzin temu, C1REX napisał:

Trochę prowokujący temat, bo każdy chciałby 4K/60fps. 

Co do 4K to są jeszcze wątpliwości, czy 4K jest widoczne, kiedy 1440p wygląda tak samo, ale przy 60fps niemal każdy jest zgodny. 

 

60fps to powinno być minimum na next geny - tak ludzie mówią. 

 

Ja mam wątpliwości. Myślę, że ludzie w M$ posłuchali się graczy i skupili się na 4K i 60/120fps. Niezależnie jednak od mocy sprzętu, to cena jest wysoka. Gry muszą mieć gorsze tekstury na takich ustawieniach. 

 

Dla perspektywy, podam gry z ps4, które chodzą w 30fps:

 

The last of us 2 - 30fps
God of War - 30fps
Witcher 3 - 30fps
Bloodborne - 30fps
Horizon Zero Dawn - 30fps
Ghost of Tsushima - 30fps
Spiderman - 30fps
Final fantasy 7 remake - 30fps
Crash Bandicoot - 30fps

Detroit: Become Human - 30fps

Death Stranding - 30fps

 

 

 

Tak więc warto rozważyć, czy naprawdę chcemy płacić cenę za 60fps. Myślę, że M$ popełnia bląd.

 

No nie wiem, takie Gears 5 i Halo 5 latają w 60fps i wyglądają cudownie na XOX. WIęc tak, pchanie się w 60fps ma zdecydowanie sens. Po prostu Halo Infinite to jakiś potworny wypadek przy pracy..

Odnośnik do komentarza
2 minuty temu, C1REX napisał:

Może nawet i 1080p podbijane do 4K.


Fuuuuu, jak odpalam dzisiaj grę FHD na 4K to od razu widzę, że to nie jest natywna rozdzielczość.. reszta, 1080p to jest już rozdzielczość która nie powinna juz  pojawiać się na konsolach.

Odnośnik do komentarza
3 minuty temu, Shago napisał:

 

No nie wiem, takie Gears 5 i Halo 5 latają w 60fps i wyglądają cudownie na XOX. WIęc tak, pchanie się w 60fps ma zdecydowanie sens. Po prostu Halo Infinite to jakiś potworny wypadek przy pracy..

Xbox one X jest sporo mocniejsze od ps4 i ps4pro. 

ps4 nie mogło by pociągnąć tej grafiki w 60fps. Albo okrajami grafikę, albo fps, albo dokupujemy nową kartę graficzną.

6 minut temu, Paolo de Vesir napisał:


Fuuuuu, jak odpalam dzisiaj grę FHD na 4K to od razu widzę, że to nie jest natywna rozdzielczość.. reszta, 1080p to jest już rozdzielczość która nie powinna juz  pojawiać się na konsolach.

Natywna rozdziałka wygląda najlepiej, ale technologia upscalingu się zmienia. Nowa wersja od nvidii jest niesamowita.

Odnośnik do komentarza
13 minut temu, C1REX napisał:

Natywna rozdziałka wygląda najlepiej, ale technologia upscalingu się zmienia. Nowa wersja od nvidii jest niesamowita.

 

Jeśli mówisz o DLSS to też troszkę inny klimat i w dodatku ficzer na kartach RTX od Zielonych. Na konsolach liczę tylko, że rozdziałka nie będzie spadała poniżej 1440p.

Odnośnik do komentarza
7 minut temu, Paolo de Vesir napisał:

 

Jeśli mówisz o DLSS to też troszkę inny klimat i w dodatku ficzer na kartach RTX od Zielonych. Na konsolach liczę tylko, że rozdziałka nie będzie spadała poniżej 1440p.

Tak, mówię o DLSS i mam nadzieję, że technologia się rozpowszechni, bo rezultaty są imponujące. 

Odnośnik do komentarza

Każda gra powinna mieć wybór, super grafa lub fps, Demons Souls czy nowy Spider Man taki wybór będą miały, co cieszy. Każdy wówczas powinien być zadowolony. Poza tym rozdzielczość 4K, obecnie techniki upscalingu są na takim poziomie, że nawet Digital Foundry ma problemy ze stwierdzeniem, czy gra chodzi w natywnym 4K czy nie. Więc jeżeli nie widać różnicy, to po marnować zasoby mocy? 

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...