Jump to content

Reklamacja laptopa


Recommended Posts

Witam,

chcę prosić o pomoc odnośnie reklamacji.

Otóż, w dniu 06.05.2022 r. do jednego ze sklepów RTV wysłałem wniosek o reklamację laptopa (poprzez formularz na ich stronie). Napisałem jakie sprzęt ma "objawy" i jako formę dostarczenia wybrałem Paczkomat na dzień 10.05.2022 r. W dniu 09.05.2022 r. dostałem e-mail, że zlecono odbiór towaru od klienta i że w ciągu kilku dni przyjedzie kurier, który będzie będzie miał ze sobą list przewozowy. Dzisiaj mamy 19.05.2022 r., laptop nadal leży u mnie na tapczanie, bo do tej pory nikt się do mnie nie odezwał, nikt nie przyjechał, ani nie wysłał żadnej etykiety do wysłania laptopa. Na stronie cały czas w statusie reklamacji widnieje "zlecono odbiór towaru od klienta". Wiem, że sprzedający ma 14 dni na ustosunkowanie się do reklamacji i dzisiaj jest dzień 14 właśnie od wysłania formularza i przyjęcia przez sklep reklamacji. Z tym, że teraz nie wiem co dalej. No i czy 14 dni liczy się od daty złożenia wniosku, czy od daty odebrania sprzętu (czego do tej pory nie zrobiono)? Bo rozumiem, że po upływie 14 dni sklep musi rozpatrzyć reklamację na moją korzyść skoro przez ten czas nie ustosunkował się do mojego wniosku i nawet nie odebrał sprzętu? Co mogę zrobić w takim przypadku? Mogę zażądać od razu wymiany sprzętu na inny lub też oddania go i zwrotu pieniędzy? Czy też w grę wchodzi tylko naprawa? Dodam tylko, że laptop nie ma nawet roku, a 12 miesięcy od zakupu mija 26 czerwca.

Miał ktoś może podobny problem, albo wie co i jak teraz robić?
Link to comment
Posted (edited)

Jak złożyłeś wniosek reklamacyjny 06.05.2022 to termin 14-dniowy do ustosunkowania się biegnie dopiero od 07.05.2022.

Natomiast jeśli nie dostałeś od nich KONKRETNEJ odpowiedzi jakie jest ich stanowisko odnośnie złożonej reklamacji (czyt. uznajemy, odrzucamy), to moim zdaniem wraz z upływem jutrzejszego dnia można przyjąć, że sprzedawca reklamację uznał. Liczy się przede wszystkim to abyś otrzymał jakąkolwiek decyzję od sprzedawcy DO JUTRA.

Edited by Snake_Plissken
Link to comment
10 minut temu, Snake_Plissken napisał:

Jak złożyłeś wniosek reklamacyjny 06.05.2022 to termin 14-dniowy do ustosunkowania się biegnie dopiero od 07.05.2022.

Natomiast jeśli nie dostałeś od nich KONKRETNEJ odpowiedzi jakie jest ich stanowisko odnośnie złożonej reklamacji (czyt. uznajemy, odrzucamy), to moim zdaniem wraz z upływem jutrzejszego dnia można przyjąć, że sprzedawca reklamację uznał. Liczy się przede wszystkim to abyś otrzymał jakąkolwiek decyzję od sprzedawcy DO JUTRA.

Oni mi przez te 2 tygodnie nawet tego laptopa nie odebrali, a co dopiero mówić o jakiejś decyzji. Wybrałem wysyłkę paczkomatem, ale wiadomo, że muszę dostać od nich etykietę. Oni mi napisali, że mam spakować produkt i czekać na telefon od kuriera. Telefonu do dzisiaj nie było, etykiety też. Laptop cały czas jest u mnie. 

Link to comment
Posted (edited)
8 minut temu, Snake_Plissken napisał:

Rozumiem. Jak do jutra nie napiszą konkretnie co robią z reklamacją to po upływie tych 14 dni przyjmuje się, że reklamację uznali. :) I nie ma znaczenia, że kurier nie odebrał albo coś, to ich problem, że nie dopilnowali.

Wtedy będę się musiał do nich odezwać tak? I poinformować, że minęło 14 dni i w związku z tym chcę zwrotu kasy, albo wymiany sprzętu na nowy? Bo w naprawę w sumie nie chcę się bawić, jeżeli byłaby możliwość zwrotu, albo wymiany. Tym bardziej, że nie minął rok od zakupu.

 

A, no i nie ma znaczenia fakt, że datę wysyłki Paczkomatem wybrałem na 10.05?

Edited by MaLeKrSkr
Link to comment

Jak mnie mój sklepik na V*** olewał ok 30 dni to właśnie za sugestia UOKIK skorzystałem z argumentu, ze brak ustosunkowania się oznacza rozpatrzenie pozytywne zgłoszenia. Jedna kwestia - w zgłoszeniu musi być jasne roszczenie (naprawa, zmniejszenie kosztu, zwrot etc.).

 

 Z ciekawości, jaki sklep tak Cię dyma?

 

edit: autokorekta fixed

  • Thanks 1
Link to comment
2 godziny temu, _Red_ napisał:

Jak mnie mój sklepik na V*** olewał ok 30 dni to właśnie za sugestia UOKIK skorzystałem z argumentu, ze brak ustosunkowania się oznacza rozpatrzenie pozytywne zgłoszenia. Jedna kwestia - w zgłoszeniu musi być jasne roszczenie (naprawa, zmniejszenie kosztu, zwrot etc.).

 

 Z ciekawości, jaki sklep tak Cię dumą?

No ja w zgłoszeniu napisałem tylko jakie lapek ma "objawy". No ale z tego co czytam, to po 14 dniach reklamację uznaje się za nieskuteczną i wtedy ponownie rusza czas na roszczenia w ramach rękojmi, a wtedy mogę żądać wymiany sprzętu albo zwrotu kasy. A kasę zwracają całą, czy odejmują sobie zużycie sprzętu? Bo o tym to różnie czytam. A sklep to ME (żeby nie reklamować :P ). 

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym prosimy o zapoznanie się ze zaktualizowaną Polityką prywatności Privacy Policy.