Jump to content

Sign in to follow this  
Guest

Reklamacje / Gwarancja

Recommended Posts

Niestety mam tylko jedno pisemko ze sklepu.

A mogą być w razie czeko kopie tych dwóch wcześniejszych reklamacji na których jest podpis sprzedawcy z data kiedy przyjął towar do reklamacji?

Share this post


Link to post


Guest donsterydo

Dołącz do pisma wszystko co potwierdza twoje reklamacje.

Share this post


Link to post

Oddałem dzisiaj konsolę do sklepu razem z pismem reklamacyjnym. Teraz pozostaje mi tylko czekać,kierownik sklepu ma wysłać moje pismo do centrali sieci i to od nich będzie zależeć czy będzie nowa konsola. Spodziewam się raczej odmownej odpowiedzi, ale kto wie...

Share this post


Link to post

Jakieś 2 miesiące temu dzwoniłem na infolinię Sony i zdementowano tam fakt 2letniej gwarancji. Jak sobie chcecie, to zadzwońcie jeszcze raz, bo bardzo chciałbym się mylić.

 

Znajomy mówił mi ostatnio że w Empiku dostał info od serwisanta że od październik 2009 jest 2 letnia gwarancja, z ciekawości napisałem do Sony (nie SCEP/playstation) bo to na ich stronie pojawiło się też kiedyś info o przedłużeniu gwarancji (ps3 nie było wymienione ale pisało że 2 lata na inne produkty Sony, swoją drogą na ich stronie jest też odnośnik do gwarancji ps3 i tam jak byk pisze 1 ROK) i dostałem taką odpowiedź:

 

Witam,

 

dziękujemy za kontakt z firmą Sony Poland.

Panie Piotrze, w tym przypadku proszę o bezpośredni kontakt z infolinią SonyPlaystation, gdzie może Pan otrzymać dokładną informację odnośnie ew. zmian w gwarancji (tel. 801 230 000).

 

Na infolinii Playstation mówią że jest dalej 1 ROK.. niestety

Share this post


Link to post

W ten czwartek kończy się czas dany Saturnowi na ustosunkowanie się do mojego pisma - naprawić konsolę, wymienić na nową. Zobaczymy jaka będzie odpowiedź (chociaż, gdyby była negatywna, to pismo z odmową powinienem dostać pod koniec zeszłego tygodnia).

 

Nowe informacje.

 

Dzisiaj dostałem z Saturna smsa, że sprzęt jest naprawiony i gotowy do odbioru. Mam się pojawić z paragonem zakupu :D:D

Edited by Guts

Share this post


Link to post

30.01.2010r. oddałem konsolę do sklepu razem z pisemkiem reklamacyjnym (niezgodność towaru). Ponieważ konsola była już dwa razy naprawiana zażądałem wymiany na nową.

O ile mi wiadomo sklep ma 14 dni na odpowiedź. Mam pytanie czy tu chodzi o 14 dni roboczych czy 14 dni od daty złożenia reklamacji? Bo jeśli to drugie to o ile dobrze liczę jutro mija 14 dni odkąd złożyłem reklamację a od sklepu nie dostałem jeszcze żadnego info odnośnie tego czy ją uwzględnili.

Bo jeśli jutro mijałoby 14 dni a oni nie odpisali na moje pisemko to znaczy, że reklamacja uwzględniona i należy mi się nowa konsola?

Share this post


Link to post

30.01.2010r. oddałem konsolę do sklepu razem z pisemkiem reklamacyjnym (niezgodność towaru). Ponieważ konsola była już dwa razy naprawiana zażądałem wymiany na nową.

O ile mi wiadomo sklep ma 14 dni na odpowiedź. Mam pytanie czy tu chodzi o 14 dni roboczych czy 14 dni od daty złożenia reklamacji? Bo jeśli to drugie to o ile dobrze liczę jutro mija 14 dni odkąd złożyłem reklamację a od sklepu nie dostałem jeszcze żadnego info odnośnie tego czy ją uwzględnili.

Bo jeśli jutro mijałoby 14 dni a oni nie odpisali na moje pisemko to znaczy, że reklamacja uwzględniona i należy mi się nowa konsola?

Mie. Wpadles w pewna pulapke. To znaczy tyle, ze przyjmuje sie do wiadomosci Twoje roszczenia i w tym momencie podejmuja odpowiednie kroki:

-naprawa

-wymiana

-zwrot gotowki jesli nie da sie spelnic 2 powyzszych

 

jednak jest pewne male ale : w prawie nie ma zapisu o tym ile trwa naprawa, a jednoczesnie cosik jeszcze : niezgodnosc towaru z umowa trwa niby 2 lata, ale uznaje sie, ze wada nie istniala w momencie kupna jesli zglosiles usterke po 6 miesiacach, a jesli tak to sam wg. prawa musisz udowodnic, ze istniala...

 

Z niezgodnosci warto korzystac imho do 6 miesiecy, pozniej lepiej bawic sie gwara bo firma moze odmowic...

Share this post


Link to post
Guest

30.01.2010r. oddałem konsolę do sklepu razem z pisemkiem reklamacyjnym (niezgodność towaru). Ponieważ konsola była już dwa razy naprawiana zażądałem wymiany na nową.

O ile mi wiadomo sklep ma 14 dni na odpowiedź. Mam pytanie czy tu chodzi o 14 dni roboczych czy 14 dni od daty złożenia reklamacji? Bo jeśli to drugie to o ile dobrze liczę jutro mija 14 dni odkąd złożyłem reklamację a od sklepu nie dostałem jeszcze żadnego info odnośnie tego czy ją uwzględnili.

Bo jeśli jutro mijałoby 14 dni a oni nie odpisali na moje pisemko to znaczy, że reklamacja uwzględniona i należy mi się nowa konsola?

Masz wszystko w tym temacie, na dodatek w jednym poście wytłumaczone. Ale nie (pipi)a, najlepiej w ogóle zadać pytanie w innym temacie, bo po co we właściwym!? To, że chodzi o dni robocze, to powinno być jasne jak słońce dla człowieka myślącego.

 

No. W(pipi)iłem się, bo musiałem poprzenosić posty i mi się pochrzaniło. Pisać we właściwych tematach!

Share this post


Link to post

30.01.2010r. oddałem konsolę do sklepu razem z pisemkiem reklamacyjnym (niezgodność towaru). Ponieważ konsola była już dwa razy naprawiana zażądałem wymiany na nową.

O ile mi wiadomo sklep ma 14 dni na odpowiedź. Mam pytanie czy tu chodzi o 14 dni roboczych czy 14 dni od daty złożenia reklamacji? Bo jeśli to drugie to o ile dobrze liczę jutro mija 14 dni odkąd złożyłem reklamację a od sklepu nie dostałem jeszcze żadnego info odnośnie tego czy ją uwzględnili.

Bo jeśli jutro mijałoby 14 dni a oni nie odpisali na moje pisemko to znaczy, że reklamacja uwzględniona i należy mi się nowa konsola?

Masz wszystko w tym temacie, na dodatek w jednym poście wytłumaczone. Ale nie (pipi), najlepiej w ogóle zadać pytanie w innym temacie, bo po co we właściwym!? To, że chodzi o dni robocze, to powinno być jasne jak słońce dla człowieka myślącego.

 

No. W(pipi)iłem się, bo musiałem poprzenosić posty i mi się pochrzaniło. Pisać we właściwych tematach!

Sam napisałeś:

- sprzedawca ma 14 dni liczone od dnia następnego po dostarczeniu konsoli na ustosunkowanie się do naszej reklamacji.

Czyli według tego co napisałeś jeśli reklamację złożyłem 30. 01.10. to 14 dni mija dzisiaj.

Sorry, że wcześniej pisałem w złym temacie.

Edited by damian80j

Share this post


Link to post
Guest

No bo dobrze napisałem.

Tylko teraz z racji późnej godziny i poddenerwowania, oraz błędnej sugestii kolegi wyżej mi się powaliło.

 

Dni w sumie, nie pracujących. Chyba że upływ terminu wypada na dzień wolny od pracy, wówczas pierwszy dzień pracujący który nastąpi.

Share this post


Link to post
Guest

Nie Ty, tylko dwaj koledzy wyżej, których posty już usunąłem, skoro stwierdzały nieprawdę.

Share this post


Link to post

Nie Ty, tylko dwaj koledzy wyżej, których posty już usunąłem, skoro stwierdzały nieprawdę.

A spoko. To pytanie o te dni mogło wydawać się głupie ale jednak jeśli przeliczymy te 14 dni odejmując niedziele i (ewentualne) święta... chodziło mi o ta aby była jasność w tym temacie raz na zawsze. Dzięki.

A co do tego co ktoś napisał kilka postów wyżej, to według mnie zawsze warto próbować reklamować konsolę na niezgodność towaru, nie tylko do pół roku od zakupu. Mi w ten sposób już dwa razy ją naprawiali. Teraz zażądałem wymiany na nową i jeśli właśnie dzisiaj mija 14 dni to powinienem nówkę otrzymać. No chyba, że w piątek wysłali jakieś pisemko i jeszcze nie doszło. :confused:

Edited by damian80j

Share this post


Link to post

Ostatnio rozmawiałem z rzecznikiem praw konsumenta.

Okazuje się że nawet jeśli sklep nie da nam odpowiedzi na reklamację w ciągu 14 dni to i tak sprawa może się skończyć w sądzie. Jedyną rzeczą przeciw sklepowi w tym przypadku będzie to, że nie ustosunkował się w ciągu 14 dni do reklamacji.

Oczywiście i w tym przypadku sąd to ostateczność, ponieważ po tych 14stu dniach możemy iść do sprzedawcy i zakomunikować mu, że taka i taka ustawa daje nam takie i takie prawo.sprzedawca może przyznać nam rację albo po prostu odmówić.

 

Zadzwoniłem w końcu do sklepu do którego reklamowałem konsolę, bo jakbym czekał aż oni się odezwą to raczej bym się nie doczekał. Powiedzieli mi że czekają na decyzję Sony w sprawie wymiany mojej konsoli. To trochę dziwne bo przecież konsola nie była na gwarancji Sony. Oczywiście kolesiom trzeba za każdym razem przedstawiać sprawę od początku, bo ogólnie nie ogarniają tego tematu.

Share this post


Link to post
Guest

A kto ma to naprawiać jak nie Sony? Lokalni spece od ekspresów do kawy i czajników elektrycznych?

 

Oczywiście upływ 14 dni oznacza tyle, że reklamacja zostaje uwzględniona z mocy prawa, ale żeby to prawo wyegzekwować od opornego sprzedawcy, trzeba w skrajnych przypadkach oczywiście orzeczenia sądu. Ale w takim przypadku można z palcem w nosie pisać pozew, a sprawa zostanie rozpatrzona w trybie ekspresowym, bo nie zachodzi nawet potrzeba wyznaczania rzeczoznawcy i konfrontowania stron, a wynik jest pewny, tak samo jak to, że koszty poniesie sprzedawca-idiota.

Share this post


Link to post

Nie wiem czy to sprawa Sony. Konsola jest już rok po ich gwarancji więc co ma ich obchodzić.

Ogólnie to meczę się z tą konsolą od sierpnia i już ręce opadają.

Dzięki za odzew w mojej sprawie.

Edited by damian80j

Share this post


Link to post

PS3 slim ma 24 miesiace gwarancji ?

 

 

....pierwszy post Grigoriego.

 

No tak... tylko myslalem ze to sie tyczy wersji FAT bo na allegro widzialem aukcje SLIM gdzie pisali 24miesiace gwarancji.

Share this post


Link to post

Mam zamiar reklamować PS3 w avansie i teraz 2 pytania:

1. Muszę w tym salonie, w którym kupiłem, czy w najbliższym ?

2. Wystarczy dowód zakupu ? (faktura)

Share this post


Link to post

Lepiej tam gdzie kupiłeś,mogą pyskować i styka paragon/faktura.Mnie Sony zareklamowało po 23 miechach PS3,tylko musiałem troche powalczyć-nie zgodność towaru z umową.

Edited by Litwin25

Share this post


Link to post

Lepiej tam gdzie kupiłeś,mogą pyskować i styka paragon/faktura.Mnie Sony zareklamowało po 23 miechach PS3,tylko musiałem troche powalczyć-nie zgodność towaru z umową.

Mi 3 dni do końca gwarancji.

Share this post


Link to post

No to nie siedź na forum tylko śmigaj reklamować,ja też miałem po tej rocznej gwarancji,tobie zostały 3 dni do końca ewentualnej nie zgodności z umową.

Share this post


Link to post

Udało się zareklamować, teraz pytania, przez co najczęściej SONY odrzuca reklamacje ?

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym prosimy o zapoznanie się ze zaktualizowaną Polityką prywatności Privacy Policy.