Jump to content

Sign in to follow this  
Mustang

Pieprzenie

Recommended Posts



pasacik ze świeżutkim przeglądem. Przeszedł praktycznie bez zająknięcia. Ręczny z prawej strony słabo trzyma i w lewym kole jeden z wahaczy do wymiany, ale to tam wiecie przy okazji. 

 

ciekaw jestem jak wyglądają przeglądy za granicą, bo u nas to trochę śmiech. Może zależy od stacji, ale u mnie jakby się rozeszło, że ostro przetrzepują furę to  kierowcy olali by taką stację. Mieli mierzyć spaliny, spotkał się ktoś z tym? U mnie na  żadnej stacji tego nie robią. Spisywanie stanu licznika często wygląda tak, że nie zaglądają tylko się pytają ile ma i wpisują to co się powie. Specjaliści też tam żadni, ostatnio byłem innym autem sprawdzić zawieszenie bo coś grzechotało z tyłu na dołach. Diagnosta stwierdził, że to zacisk ma luz i tak hałasuje(chyba powinien mieć lekki luz?) okazało się już u mechanika, że sprężyna pękła i kawałek tej sprężyny utkwił w środku i on na dołach hałasował. 

Żeby komuś zatrzymali dowód do usunięcia usterki też nie słyszałem. To jak to jest za granicą w takich niemcach na przykład? 

Share this post


Link to post

Mi w zeszłym roku w MX5 nie podbili przeglądu jak diagnosta wykrył różnicę 70% siły hamowania hamulca ręcznego, musiałem regenerować tłoczki i jechać jeszcze raz, na szczęście tylko chyba 20PLN zapłaciłem za ponowne badanie. 

Share this post


Link to post

Tam gdzie jeżdżę wszystko sprawdzają, badają spaliny, reflektory, a jak trzeba to korygują. Stan licznika spisuje na kartkę i wpisuje dokładnie. W mojej obecności nie podbił gościowi badania w starej Fieście i dał kartkę A4 z wypisanymi usterkami do poprawy. Raz słyszałem jak do jakiegoś młodziaka na skuterze powiedzieli, że jak ma zdjętą blokadę to niech jedzie do innej stacji bo u nich nie przejdzie badania. Dodam, że dużo ludzi tam jeździ i czasem trzeba czekać w kolejce na badanie.

Share this post


Link to post
Godzinę temu, D.B. Cooper napisał:

ciekaw jestem jak wyglądają przeglądy za granicą, bo u nas to trochę śmiech.

Coś takiego znalazłem:

Cytat

Z europejskich statystyk wynika, że średnio 20 proc. samochodów nie przechodzi badań technicznych. Największy odsetek niesprawnych samochodów odnotowano w Finlandii – tam aż 25 proc. pojazdów nie przechodzi pomyślnie kontroli technicznej. W Belgii jest to średnio 24 proc., a w Niemczech 18 proc. A jak wygląda to w Polsce? Z danych Transportowego Dozoru Technicznego wynika, że w 2018 roku na naszym rodzimym podwórku 2 proc. pojazdów nie przeszło pomyślnie badania technicznego. Choć na pierwszy rzut oka, odsetek ten może napawać dumą, tak naprawdę nie ma się czym chwalić. Według niektórych tak mały odsetek niesprawnych pojazdów ma związek ze zbyt pobłażliwym podejściem do badania, przeprowadzaniem go na „odczepnego” i nie ma nic wspólnego z dokładną weryfikacją stanu auta. Jeśli jednak spojrzeć by na to z drugiej strony – 2 proc. to wcale nie tak mało.

Nie chce mi się latać po necie i potwierdzać, ale sprawdziłem jeszcze Francję i rzeczywiście blisko 20% oblewa (oczywiści przeprowadza się tam wszystkie kontrole, w tym czystości spalin). To oznacza, że nikt w Europie nie dba o samochody tak dobrze jak Polacy :sapek:

Share this post


Link to post

ja mam bmw zasilane moca xboxa one x

Share this post


Link to post

Jak wszystkie te Passaty za 3,5k to dobra cena.

Share this post


Link to post
2 godziny temu, krupek napisał:

Jak wszystkie te Passaty za 3,5k to dobra cena.

A jak 350k ta łączny przebieg ich wszystkich, to jeszcze lepsza. 

Share this post


Link to post

Udało mi się nawet w tej Kanadzie, bo rezerwowałem minivana, a ostatecznie dostałem full size suv jakim jest Chevrolet Suburban. Nie powiem, dla kogoś przyzwyczajonego do kompaktów jest ciekawie: ponad 2,5 tony napędzane benzynowym 5.3 V8 o mocy 355 koni.

Jakie wrażenia? Siedzi się bardzo wysoko, a suvy w stylu BMW X5 wydają się z niego małe i niskie. Manewry nie wypadają tak źle dzięki obecności kamery z tyłu, ale szukanie miejsca w mieście nie zawsze jest proste, lepiej też unikać parkingów podziemnych. Zawieszenie jest nastawione na komfort i buja się mocno, chociaż trzymanie drogi jest w porządku przy przepisowych prędkościach. Niemniej takie nastawy zachęcają zdecydowanie do spokojnej jazdy.

Z drugiej strony to V8 po prostu słabe nie jest i popędzone gazem w podłodze, żwawo rozpędza tego kolosa przy akompaniamencie przyjemnego dla ucha dźwięku dużego amerykańskiego silnika. Tak więc prowadząc wyczekuję okazji do mocniejszego wciśnięcia gazu, bo w tych pierwszych dniach dają one zawsze sporą radochę. Spalanie na razie widzę nieco ponad 10 litrów przy ekonomicznej jeździe, czyli jakieś dwa razy tyle co moje A3. No cóż, mocy jest trzy razy tyle. Bak na szczęście pojemny.

Wnętrze przestronne i wygodne, zmontowane solidnie, ale z wykończeniem bez finezji i z pomysłami w stylu plastikowego drewna. Jak ktoś oczekuje więcej, może zawsze kupić Escalade.

Ogólnie - na wakacje będzie ekstra i będzie co wspominać. W Europie bym tym nie chciał jeździć na co dzień. 

Share this post


Link to post

A jak z komfortem jazdy, jeśli chodzi o zawieszenie? Ponton, czy bardziej sztywno? Marzy mi się mieć kiedyś takiego wielkiego bydlaka.

Share this post


Link to post
Posted (edited)

Pewnie miał na myśli galonów. 

I penie nie ponad 2.5 Tony tylko ponad 3 raczej. 

Edited by mozi

Share this post


Link to post
5 godzin temu, krupek napisał:

A jak z komfortem jazdy, jeśli chodzi o zawieszenie? Ponton, czy bardziej sztywno? Marzy mi się mieć kiedyś takiego wielkiego bydlaka.

Ponton. Czujesz się jak kapitan statku. 

 

Jeżdżę w miarę przepisowo (bo rzeczywiście jadąc tutaj dokładnie wg ograniczenia tamujesz ruch albo jesteś wyprzedzany przez ciężarówki), 80-120 zależnie od typu drogi i komp pokazuje poniżej 11 litrów. Silnik wyłącza 4 cylindry przy stabilnej prędkości. Rezerwa mocy do normalnej jazdy jest niesamowita, nigdy w zasadzie nie wciskasz gazu do oporu, a w tej chwili jedziemy w 3 osoby i bagaż, a dojdą jeszcze 2 i bagaż (miejsce jest). No i czuć masę auta na wzniesieniach - na podjazdach zwalnia jak przy hamowaniu i trzeba ostro wciskać gaz, na zjazdach rozpędza się od razu i bez hamulca się nie obejdzie. 

Share this post


Link to post

Tutaj napisze aby nie zaśmiecac tematu pomoc przy kupnie auta. Od 2 tygodni uczę się delikatniej naciskać pedał gazu i ogólnie jeździć mniej agresywnie. Jeszcze miesiąc temu trasa dom - fizjoterapeuta na drugim końcu olsztyna - praca (znowu w zupełnie innym kierunku) to było 9,8 czy nawet ponad 10 l a dzisiaj 

 

86AVk9u.jpg

 

Czyli da się tylko trzeba lekko zmienić przyzwyczajenia.  A najzabawniejsze że wcale nie trwa to dłużej bo i tak światła czerwone co 2 minuty :sapek:.  Potrzebowałem samochodu który pokazuje spalanie aby zmienić nawyki. Lepiej późno niż wcale.:ragus:

  • Upvote 1

Share this post


Link to post

Masz 60 lat? jak nie to deptaj póki nie masz 60 lat.

Share this post


Link to post

Jeszcze na szybko o Suburbanie po oddaniu do wypożyczalni. Na dystansie prawie 3000 km spalanie wyszło ostatecznie 11,9 litrów według komputera. Na początku pokazywał mniej, potem doszły dwie osoby i kilkaset kilometrów po szosach w nieco bardziej górzystym terenie. Ogólnie jako auto na wakacje w Kanadzie sprawdził się w 100%, mieszcząc wygodnie 5 osób w 3 rzędach i 5 dużych walizek, a dodatkowe kilogramy niespecjalnie robiły na nim wrażenie. Silnik zawsze dawał radę, natomiast szczerze mówiąc, przy normalnej jeździe tylko raz na tym dystansie moc przydała się do czegoś więcej niż zabawy - przy wyprzedzaniu ciężarówki na wzniesieniu. Z racjonalnego punktu widzenia Multivan z dieslem też by wszystko przewiózł i spalił pewnie połowę paliwa, chociaż funu byłoby mniej.

 

Podsumowując spodobała mi się pakowność, rezerwa mocy przy przyspieszaniu niezależnie od obciążenia i dość bogate wyposażenie (nie ma jak Android Auto - wsiadasz do obcego auta, podłączasz telefon i masz GPS oraz muzykę jak u siebie; elektryczne fotele z pamięcią były z kolei fajne przy zmienianiu się za kierownicą; szyberdach natomiast okazał się w zasadzie bezużyteczny). Do tego w takim kolosie czujesz się jednak bezpieczniej niż w mniejszych autach, co w krainie pełnej pick-upów i ciężarówek jeżdżących szybciej niż w Europie ma znaczenie.

 

Mniej zachwycony byłem strasznym bujaniem na nierównościach autostrady i słabą precyzją układu kierowniczego oraz wyjątkowo marną kierownicą jak na wartość samochodu (przeciętnie wykończoną, z ogromnym środkiem w stylu lat '90).

 

Za oceanem ten samochód ma sens jeśli ktoś często wozi pasażerów i bagaż. W Europie byłby za duży na parkingi, ociężały na krętych drogach i mimo sporej mocy niezbyt nadający się do utrzymywania wysokich prędkości na autostradach - Suburban jest mocny i potrafi wbić w fotel, ale nie nazwałbym go dynamicznym ani szybkim. Tym samym pozostanie jednym z miłych wakacyjnych wspomnień, natomiast nie zacząłem marzyć o jeżdżeniu nim na co dzień.

 

Share this post


Link to post

Jeżeli chodzi o spalanie, to u mnie przez weekend Warszawa - Zakopane - Warszawa, 950km, 4 osoby i bagażnik wypchany na maxa i komputer pokazuje średnie 6.2, przy czym trasa Kielce - Radom w pewnych momentach 160/h. Lubię to autko.

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym prosimy o zapoznanie się ze zaktualizowaną Polityką prywatności Privacy Policy.