Skocz do zawartości

PSP jako emulator PSXa?


kulak4

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Założyłem nowy temat, ponieważ zależy mi na jak najszybszej odpowiedzi.

 

Otóż jestem zupełnie "zielony" w temacie PSP, ostatnio jednak mocno zainteresowałem się ową konsolką.

Przeczytałem na necie, iż PSP jest w stanie emulować PSXa i odpalać obrazy płyty.

Jako, że zawsze chciałem mieć przenośnego PSXa, to w takim wypadku PSP zaopatrzone we wspomniany emulator wydawało by się być świetną opcją.

 

Ogólnie zależy mi na kupnie konsolki, która odpalałaby różnego rodzaju emulatory. Mam już w swojej kolekcji zarówno GP32, jak i GP2X, ale oczywiście o emulacji PSXa w przypadku owych handheldów nie może być mowy.

Moje pytanie brzmi zatem: czy faktycznie PSP nadaje się jako emulator PlayStation? Co trzeba zrobić, by wgrać taki emulator? Czy emulatory starszych konsol (SNES, NES) bądź innych systemów (MAME, CPS 1 i 2) spisują się dobrze na PSP? Czy emulator PSXa działa w 100% i czy ma opcję savestate'ów (save w dowolnym momencie)?

 

Słyszałem coś o jakiś downgrade'ach firmware'u, ale i tak nie zależy mi na tym, by grać w gry PSP, a obrazy płyt z gier z PSXa pochodziły by z mojej kolekcji licznych oryginałów, zatem miałbym czyste sumienie ;)

 

Czy gra jest w ogóle warta świeczki i PSP to jednak nie raj dal fanów emulacji?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza

PSP emuluje PSX'a sprzętowo. Na PS Store masz do kupienia klasyki z PSX'a, ale jeśli konsola jest "przerobiona" to możesz odpalić każdą grę z PSX'a po uprzednim skonwertowaniu jej do odpowiedniego formatu. Nie ma czegoś takiego jak save state, są tylko i wyłącznie savy tak jak na oryginalnej konsoli. Oczywiście możesz też spauzować grę i wyłączyć konsolę (tryb uśpienia) i powrócić do gry po późniejszym włączeniu konsoli.

Odnośnik do komentarza