Skocz do zawartości

AlChemik_

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich.

 

 

Przede wszystkim witam czytelników, forumowiczów. Byłem i po trosze nadal jestem czytelnikiem PSX Extreme. Jestem teraz aktywnym graczem Xbox Live i ogólnie gier na tą konsolę. Jednak problem tyczy się licencjatu, który dotyka też gier.

 

 

Jestem studentem socjologii, akurat kierunek mogę uściślić, iż jest to socjologia reklam i marketingu, mimo to praca licencjacka reklam nie obejmuje aż nadto. Problem mam z doborem literatury, szukałbym czegoś mocnego i wyraźnie nastawionego na brutalność gier wideo. Mam kilka tytułów, które za chwilkę podam by się nie pokrywało.

Moim tematem jest Brutalność gier wideo w społeczeństwie, ich wizerunek i spostrzeganie przez ... (tutaj muszę jeszcze popracować kogo będę badał).

Chciałbym Was prosić, jakbyście mogli podać kilka tytułów z jakimi się spotkaliście, lub z jakimi pracowaliście nad licencjatem czy innymi pracami. Zależy mi na takich, które są do złapania w internecie lub na terenie Śląska.

Wiem, że to dużo, ale może ktoś już ma kilka zachowanych pozycji, oczywiście Google pytałem, a do biblioteki też się przejdę.

Moja lista jest taka:

 

1. Braun-Gałkowska, M., Ulfik, I., (2000).

Zabawa w zabijanie. Oddziaływanie przemocy

prezentowanej w mediach na psychikę dzieci.

Warszawa: Wyd. Krupski i S-ka.

 

2. Gała, A., Ulfik, I. (red.) (2000).

Oddziaływanie agresywnych gier komputerowych

na psychikę dzieci. Lublin: Wydawnictwo

Artom.

 

 

3. Piotr Mańkowski, Cyfrowe marzenia - Historia

gier komputerowych i wideo

 

4. Mirosław Filiciak, Wirtualny plac zabaw

 

5. Bartłomiej Kluska, Dawno temu w grach

 

6. Henry Jenkins, Kultura konwergencji

 

7. Lev Manovich, Język nowych mediów

 

8. Manuel Castells, Społeczeństwo sieci

 

 

9. Społeczne aspekty korzystania z nowych

technologii, w: J. Czapiński, T. Panek

(red.), Diagnoza Społeczna 2005: Warunki i jakość życia Polaków

 

10. Caillois, R., Gry i ludzie, tłum. A. Tatarkiewicz, M. śurowska, Warszawa 1997

 

11. Konzack, L., Krytyka gier komputerowych: metoda analizy gier komputerowych

 

12. Kulturotwórcza funkcja gier, red. Augustyn Surdyk, Poznań 2007

 

13. The Ultimate History of Video Games, Steven L. Kent

 

14. How to Do Things with Videogames - Ian Bogost

 

15. Światy z pikseli - red. Mirosław Filiciak

 

16. Zjawisko przemocy w mediach na przykładzie reklam i gier komputerowych dla dzieci i młodzieży / Wojciech Walat

 

17. Wpływ gier komputerowych na dziecko / Barbara Kubiak

 

PS: Jak widać, kłopotem jest też do kogo kieruje ten problem, stąd mieszana literatura z dziełami poświęconymi złym wpływom na dzieci. Myślę by uchwycić jakoś kilka grup, ale sam nie wiem jak.

Edytowane przez AlChemik_
  • Minusik 1
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...