Jump to content

REZ / REZ HD


CoATI

Recommended Posts

logosoo.png

REZ oraz REZ HD

 

infok.png

 

REZ jest grą studia UGA (United Game Artist), która zasłynęła z gry Space Channel 5. Dla jednych REZ, to synonim sztuki w grach video, a dla innych klon Panzer Dragona w świecie Tron'a. Obie definicje są słuszne, lecz należy dodać do nich genialny soundtrack, czyniący z produkcji - Tetsuya Mizuguchi'ego - rytmiczny rail shooter o ogromnym replayability.

Dużą role w procesie tworzenia gry odegrały prace rosyjskiego malarza/grafika Wassilyego Kandinskyego. Inspirację jego twórczością widać już w samej okładce REZ'a, nie wspominając o wizualnej stronie gry.

 

Oryginalna REZ ujrzał po raz pierwszy czytniki konsol (DC, PS2) w Japonii ,2001 roku [Reszta świata 2002].

REZ w wersji wspierającej odbiorniki HD został wydany w 2008 roku na konsole Xbox 360 poprzez usługę XBLA(Xbox Live Arcade)

 

Śmiały koncept, oprawa AV, oraz 'wymuszenie' grania do taktu - to kilka słów opisujących czym jest ta gra.

 

System: Dreamcast, PlayStation 2, Xbox 360

Producent: UGA (United Game Artist)

Wydawca: Sega, SCEE, Q Entertainment

Data wydania:

  • DC: 11.01.02 [EU]
  • PS2: 22.02.02 [EU]
  • X360: 30.01.08

Demo: tak [X360]

PEGI: 3 / ESRB: (E) Everyone

Wersja językowa: angielska (wszystkie edycje)

Nośnik: GD-ROM (DC), CD-Rom (PS2), XBLA (X360)

 

Okładki: Wszystkie wersje oprócz NTSC-US, posiadają identyczny motyw graficzny.

 

rezps2cover.jpgrezpaldcfront.jpg

rezusa.jpg

 

Edycja kolekcjonerska - edycja kolekcjonerska dla wersji PS2[JP], posiadała dodatkowo tzw. Trance Vibrator [produkt ASCII, możliwość kupna osobno] potęgujący wrażenia z gry. Producent urządzenia zalecał trzymanie go w dłoni lub... siedzenie na nim. TV jest kompatybilny także z innymi grami: Space Channel 5: Part 2 oraz Disaster Report.

 

ps2rezvibecvr.jpg

 

Jako ciekawostkę można dodać, że REZ HD dla X360 wspiera do 3 dodatkowych padów, które wibruja w rytm muzyki, co stanowi alternatywę dla Trance Vibratora.

 

Oceny z recenzji:

 

DC/PS2:

Playstation: The Official Magazine: 4.5/5

GameSpy: 86/100

Game Informer: 6/10

IGN: 8.5/10

PSX Extreme : 8+/10

Play Magazine: 4/5

Neo plus : gra zrecenzowana / brak oceny

GameSpot: 7.9/10

 

X360:

Game Pro: 5/5

Xboxzone: 9.1/10

Xbox Wordl 360 Magazine UK: 5/5

Official Xbox Magazine: 8/10

EuroGamer: 10/10

1UP: 10/10

IGN: 8.6/10

 

Metacritic: odpowiednio: PS2/DC/X360/100;

78/91/89/100 (średnia ocen z recenzji)

78/99/76/100 (średnia ocen z recenzji userów)

 

 

storyo.png

  • Ogromny wzrostu populacji ludzkiej.
  • Sieci komputerowe tak rozległe, że nic nie może ich kontrolować.
  • System został przeciążony dzięki internetowym przestępstwom oraz korupcji.

Te trzy powody doprowadziły do wprowadzenia nowego, centralnego procesora K-Project oraz nadzorującego AI o nazwie Eden. Docelowo przepływ informacji miał być kontrolowany przez Eden. Niestety system został przeciążony przez zbyt duży napływ informacji, co doprowadziło do zawieszenia się AI i rozpoczęcia procedury zamykania systemu. Skutki takiego stanu rzeczy mogą być katastrofalne...

Zadaniem gracza-hackera jest zalogowanie się do systemu K-project, odnalezienie Eden i ostatecznie reset całego systemu.

Światem gry jest rozległa, wizualizowana, przestrzeń wypełniona różnego rodzaju wirusami oraz zaporami systemowymi, skutecznie spowalniającymi sieć oraz gracza.

 

gamepaly.png

 

 

Długość gry: około 4h godzin [Play Mode]

Poziomy trudności: zwiększa się gdy osiagniemy 98% zestrzelonych przeciwników - trudniejszy boss

Opcja "New Game +", itp: Tak -Beyond Mode.

Replayability: wysokie

 

Głównym trybem gry jest Play Mode. Polega on na zestrzeliwaniu pojawiających się na ekranie przeciwników (namierzanie do 10 celów) oraz zniszczeniu bossa (firewall) na końcu każdego etapu.

Przechodzenie do kolejnych części poziomu odbywa się przez tzw. bramę (gate), a dokładniej zestrzelenie jej. Każde, jednorazowe przekroczenie bramy, podliczane jest w postaci procentów analizy danego etapu. Kolejnymi procentowymi wskaźnikami są: ilość zestrzelonych przeciwników oraz dodatkowych przedmiotów zapełniających paski przejścia do następnej formy postaci {niebieskie} oraz paska umożliwiającego uruchomienie trybu overdrive - atak specjalny{czerwony}.

Otrzymane obrażenia degradują postać do poprzedniej formy.

 

Dodatkowe tryby gry:

 

Score Attack - Zdobywanie jak największej ilości punktów. Aby odblokować ten tryb dla danego poziomu wystarczy go ukończyć.

Beyond Mode - Tryb pozwalający odblokowac/uruchomić dodatkowe opcje(działają tylko w tym trybie). Aby odblokować należy ukończyć 5 poziom.

Beyond Mode - Direct Assault - Tryb gry bez ilości żyć. Tryb ten posiada różne warianty kolorystyczne oraz dodano nowy rodzaj "kostek-bram". Aby odblokować należy ukończyć 5 poziom oraz kolejno inne warianty Direct Assault dla następnych DA.

Lost Area - Dodatkowy poziom gry (nie posiada boss'a). Aby odblokować należy ukończyć 5 poziom.

Boss Rush - Tryb potyczki, kolejno z wszystkimi Bossami. Aby odblokować należy ukończyć wszystkie 5 poziomów [Play mode] z wynikiem co najmniej 95% zestrzelonych przeciwników .

Trancemission - Niekończący się poziom. Aby odblokować zdobądź pierwsze miejsce w Lost Area Level (Score).

 

Opis przejścia oraz sekrety: Gamefaqs

 

 

mediacx.png

 

Video

 

REZ - Promotion Clip

 

REZ HD - Promotion Clip

 

Rez - Live and More...

 

REZ - Concept Beta

 

Screenshoty:

 

DC/PS2

stg412b.th.jpgstg301b.th.jpgstg217b.th.jpgstg106b.th.jpg

 

X360

medium2167304378721c701.th.jpgmedium2166518219540cb76.th.jpgmedium2166516921fdb0a8c.th.jpgmedium2166508867a23cfba.th.jpg

Link to comment

ost.png

 

rez_cd.gif

 

Track list:

1. Buggie Running Beeps 01 / Keiichi Sugiyama

2. Protcol Rain / mist

3. Creation The State Of Art (Full Option) / Ken Ishii

4. Rock is Sponge / Joujouka

5. Fear (Rez mix) / Adam Freeland

6. Boss Attacks (Remix) / Coldcut and Tim Bran

7. F6-G5 / ebz

8. Octaeder 01 / oval

9. Creative State / Ken Ishii

10. P-project / oval

 

Kompletny OST mozna odsłuchać za darmo na Grooveshark'u.

 

achievy.png

 

12 osiągnięć do odblokowania, co daje 200 punktów do zdobycia.

 

 

 

The EARTH - 20g, Ukończ Play Mode AREA1

The MARS - 20g, Ukończ Play Mode AREA2

The VENUS - 20g, Ukończ Play Mode AREA3

The URANUS - 20g, Ukończ Play Mode AREA4

ESEN - 20g, Ukończ Play Mode AREA5

The Forgotten - 15g, Zdobądź 1 miejsce w rankingu Lost Area

Laser Assassin - 15g, Zestrzel 95% przeciwników na Arenach 1-5

The Rezident - 15g, Zdobądź 100% zestrzelonych przeciwników oraz przedmiotów specjalnych na Arenach 1-5 lub graj ponad 10godzin.

Trance Hacker - 15g, Ukończ Airect Assault (trance)

Firewall Buster - 15g, Zdobądź 1 miejsce w rankingu Boss Rush

Power Breaker - 10g, Ukończ Time Attack 30 razy.

Ultimate Cracker - 15g, Zdobądź 1 miejsce w rankingu na Arenach 1-5 (score attack)

 

 

 

hakunamatata.png

Dodatkowe informacje:

 

Wasilij Wasiljewicz Kandinski (ur. 4 grudnia 1866 w Moskwie, zm. 13 grudnia 1944 w Neuilly-sur-Seine) ? rosyjski malarz, grafik i teoretyk sztuki. Współtwórca i jeden z przedstawicieli abstrakcjonizmu. Założyciel grupy Der Blaue Reiter (niem. Błękitny Jeździec) oraz "Die Phalanx". Działał we Wchutiemasie i Bauhausie. Swoje myślenie o sztuce ugruntował w metafizycznej spekulacji, uważał, że sztuka pełni funkcję metafizyczną, że dzieło sztuki jest bramą do transcendencji. Poglądy te wyłożył w rozprawie O duchowości w sztuce.

Synestezja - poznanie poprzez zmysły. W psychologii stan lub zdolność, w której doświadczenia jednego zmysłu (np. wzroku) wywołują również doświadczenia, charakterystyczne dla innych zmysłów. Na przykład odbieranie niskich dźwięków wywołuje wrażenie miękkości, barwa niebieska odczuwana jest jako chłodna, obraz litery lub cyfry budzi skojarzenia kolorystyczne itp.

 

Źródła:

http://www.sonicteam.com/rez/e/sounds/index.html

http://en.wikipedia.org/wiki/Main_Page

http://www.youtube.com/ :P

Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym prosimy o zapoznanie się ze zaktualizowaną Polityką prywatności Privacy Policy.