Jump to content

Olej 2T z ON


Recommended Posts

Wydaje mi się, że procent korzyści jest zbyt mały aby był sens się w to bawić.

 

Do starego diesla się nie opłaca, bo jest stosunkowo tani w naprawie lub wymianie. Po drugie, szacuje, że jak ktoś nagle zacznie stosować tą metodę to zapewnia sobie około 5, góra 10% szans na to "aby było lepiej". A w międzyczasie i tak umrze turbina, wtryski, egr, dpf, cokolwiek innego co i tak spowoduje koszty.

 

Nowe silniki: niewyobrazam sobie kogoś, który kupuje nowoczesnego diesla, dajmy na to 3.0 w nowej serii 5 BMW i dolewa do tego oleju. Musialby to byc przypadek, aby kupic drogi i nowy samochod za ostatnie pieniadze, aby byc moze oszczedzic w przyszlosci - ile nie wiadomo wiec znowu brak wymiernej korzysci no i bez sens, aby kupowac drogi samochod, aby pozniej dolewac jakiś olej do paliwa.

 

Zalozmy, ze jesteśmy po środku - nie kupujemy nowe beemki z salonu, ani starego 1.9 tdi. Kupujemy Passata B6 2.0 TDI. I znowu wydaje mi sie, ze nie kupujemy tego passata, aby jezdzic nim 10 lat tylko zmienimy po 5. W tym wypadku znowu stosowanie oleju jest zbyt nieprzewidywalne i moim zdaniem bez sensu.

 

 

I najważniejsza rzecz - bardzo nie lubie, gdy ktos objawia nową prawdę bo trąci to nowym Motodoktorem czy innym Ceramizerem. Ludzie powołują sięna jakieś tajemnicze badania z Orlenu a tymczasem skanów wyników ii nnych dokumentów brak albo jestem ślepy więc samo to jak dla mnie dyskwalifikuje to na starcie bo łatwo uwierzyć artykułowi, która stara się być "mądry". Ale gdzie te wyniki badań skoro już o nich mowa.

Edited by Yacek
Link to comment
  • 8 months later...
  • 3 weeks later...

Dzieki:) Siedze juz przy kompie to chociaz skrotowo napisze co wiem.

Od trzech lat jestem Królem Nafty (kieruje stacja paliw), z racji tego wiem troche o paliwach bezposrednio od producentow. Z mojej wiedzy wynika, ze dodawanie jakichkolwiek olei do ON mija sie z celem. Powod jest taki, ze do ON i PB dodawany jest olej BIO, wprawdzie to nie to samo co ten od 2T ale mimo wszystko jest to olej. Jego maksymalna zawartosc w paliwie to 7%, oczywiscie w 99% przypadkow jest go wlasnie maksymalna ilosc. Dla producentow to czysty zysk, zamiast paliwa daja 7% wypelniacza i jeszcze sa pro ekologiczni:). Zawartosc BIO komponentow w paliwach mozna sprawdzic na kazdej stacji. Przy dostawie paliwa stacja dostaje Świadectwo Jakości dostarczonego paliwa, ktore zobowiazane jest udostepnic na kazde rządnie klienta, wywieszaja to wiec na tablicy informacyjnej i kazdy moze sobie przejzec co wlasnie zalal do baku.

 

Nie wiem czy jakikolwiek olej daje efekty jak te ktore opisal gosc w linku od Pajdy ale przynajmniej wiadomo, ze nie zaszkodzi.

 

Dodam jeszcze troche offtopowo o dodawaniu preparatow przeciw zamarzaniu ON. Tutaj znow przyda sie zajrzenie do wspomnianego swiadectwa jakosci, jest tam rubryka o odpornosci na metnienie i zamaraznie oleju napedowego. Jezeli paliwo jest tzw. arktyczne lub IZ40 czyli typowo zimowe to z reguly jego temp. metnienia to -28 stopni a zamarzania bliska -40 stopni. Wlanie jakiegos srodka w zaden sposob nie polepszy tych wlasciwosci. Co innego gdy paliwo jest tzw. przejsciowka czyli metnienie do -10 a zamarzanie -20, wtedy mozna cos dolac ale wzrost bedzie znikomy (rzedu ulamkow procenta) bo producenci dodaja do takich paliw Depresator ktory obniza wprawdzie jakosc paliwa (bardzo nieznacznie) ale zwieksza o kilka stopni jego odpornosc na niskie temperatury.

 

Imo, warto w mrozne dni miec w samochodzie butelke z takim preparatem bo gdy nie jestesmy pewni co do paliwa to mozna je sobie uszlachetnic we wlasnym zakresie i miec spokojna glowe;).

Link to comment
  • 5 months later...

Okej, uzywam podobno najlepszego oleju do silnikow diesla bez DPF czyli ELF 2T semisyntetic. Koszt takiej butelki to okolo 30zl, miesza sie w proporji 1:200. Czyli tankujac za 100zlotych lejemy niecale 100ml, tak więc można przyjąć,że na każdy zatankowany 1000zlotych dorzucamy trzy dychy. Efekty? Oczywiscie jeden moze byc subiektywny tzn bardziej cicha praca silnika, IMHO pracuje hmmm delikatniej, dla sprawdzenia kiedyś przelałem za dużo oleju i silnik całkiem chodził ciszej, jednak już moc była odczuwalnie mniejsza. Tak,więc wedlug mnie stosowanie oleju ma wpływ na jego kulture pracy, pytanie w jakim stopniu. Jednak nie chodziło mi o wygłuszenie diesla, a głownie o oczyszczenie (wedlug testów stosowanie tego rozwiązania powoli usuwa nagromadzony nagar). Co się dzieje w silniku też ciężko stwierdzić. Namacalnym dowodem jest redukcja sadzy z tlumika, normalną siłą rzeczy na końcowce tłumika pojawial się czarny rant. Po stosowaniu oleju 2T nie ma takiego czegoś, zauważalnie też redukuje się czarna chmura (akurat u mnie nie bylo problemu, ale u braciaka i jego TDCI roznica jest widoczna).

 

 

Czy stosować czy nie, sami decydujcie. Według mnie lepiej bawić się w takie rozwiązanie niż łykać hasła reklamowe Shella i jego Vpower.

Edited by Pajda
Link to comment

a co na to wtryski, pompa i turbo? pompa i wtryski/pompodyszle w starszych silnikach to pewnie jeszcze pal licho, ale jak ten syf cały co się niby czyści przelatuje przez turbosprężarkę to nie wróży to niczego dobrego. ooo oo i co się dzieje z tym nagarem, że nie dolatuje do końca wydechu? ;)

 

hehe poza tym DIESEL MUSI KOPCIĆ :)

Link to comment

Mysle,ze proces oszczyszania jest na tyle rozlozony w czasie,ze w niczym to nie szkodzi. Musze poszukac linkow do fachowych testow,gdzie polacy z jakiegos forumingu zrobili zrzutke na profesjonalne badanie w instytucie. Inna sprawa,ze i bez tego "czyszczenia" masa syfu leci ponownie do dolotu, zwlaszcza jesli ktos nie wywalil EGR

 

Diesel ma kopcic, ale nie tak jak lokomotywa z mazutem :)

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym prosimy o zapoznanie się ze zaktualizowaną Polityką prywatności Privacy Policy.