Jump to content

Ar Tonelico 2


sakiu

Recommended Posts

  • Replies 17
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

  • 5 months later...
  • 2 weeks later...

Jakies 57h na liczniku. Jeszcze z 5h i koncze. Gra jest w kazdym aspekcie lepsza od poprzedniczki.

 

Grafika jest 2d, cos ala Mana Khemia czy Disgaea takze NIS(z)owy standard. Ladne efekciki czarow.

Muzyka jest genialna. Polecam zaopatrzyc sie w OST Hymnos Concertos. Naprawde wspaniale nutki.

Gameplay jest.. fajniutki. Walka podzielona na 2 czesci. W jednej atakujemy, w drugiej sie bronimy. Postacie przypisane pod klawisze.

 

Jezeli ktos ma czas/mozliwosc wyprobowania tego szpila to polecam.

 

Na wszelkie pytania z checia odpowiem.

Link to comment

@sakiu

Albo jeszcze nie doszedlem, albo sprytnie ominalem poniewaz walka z bugopedna panna odbywa sie kilka razy. Podczas mojej drugiej potyczki, a jestem pod koniec gry, nie zarejestrowalem buga. Po prostu chyba za szybko ja zniszczylem ;]

 

@Figaro

Walka wyglada tak, ze masz 2 "czarodziejki", ktore spiewaja rozne piesni/czary. Spiewanie to czynnosc dosyc dluga, dlatego gdy panie z tylu dra ryja dwoch bohaterow w pierwszym rzedzie je oslania. Obok spiewaczek jest pasek, ktory mowi ci jaka dana piesn ma moc.

 

Bohaterowie walczacy (2, pod kwadratem i iksem) maja 4 rozne mozliwosci. Strzalka w gore, w dol, w lewo i w prawo + klawisz bohatera modyfikuje atak. Strzalka w prawo i klawisz to w sumie bardziej cos co odnawia czesc mpkow spiewaczek. Strzalka w gore i klawisz to ataki wzmacniajace wiez miedzy bohaterem, a spiewaczka. Daje to dostep do mocniejszych atakow (3 lvle). Strzalka w dol pomaga synchronizowac spiewaczki miedzy soba, co doprowadza do stanu, w ktorym mpki nie leca i mozna uzyc magii synchronicznej (strasznie mocnej). Strzalki w lewo to zwykle ataki.

 

Gdy chcemy kogos zaatakowac wchodzimy w faze ataku. Podczas niej leci nam czas, ktory mozemy odnawiac poprzez zadawanie mocarnych atakow. W fazie ataku magia sie laduje, mpki leca, my atakujemy, przeciwnik stoi i sie gapi. Gdy minie nam czas nadchodzi faza obrony. W niej to przeciwnik atakuje, magia nam nie wzrasta, mpki stoja w miejscu. Kazdy atak przeciwnika pokazany jest na pasku. Gdy nacisniemy klawisz atakowanego bohatera w odpowiednim momencie blokujemy cios. Jest kilka poziomow bloku - terrible, bad, good, great i perfect, przy czym ten ostatni blokuje cale obrazenia + nie dostajemy negatywnych statusow, jezeli atak przeciwnika takie naklada. Aha, w fazie synchronizacji mozemy atakowac bez limitu czasowego.

 

Magia naszych spiewaczek moze ewoluowac w kilka innych spellow. Kazdy czar ma swoja "drabinke" rozwoju. Aby czar sie ulepszyl, nalezy spelnic kilka warunkow tzn. uzyc okreslonych atakow w turze okreslona ilosc razy. Gdy nam sie to uda, a magia ma odpowiedni stopien naladowania, wtedy czar zalicza upgrade i jest fajniej ;]

 

No i w sumie chyba tyla. Aha, poprzez uzywanie wielu roznych atakow (wielu roznych kombinacji strzalek) nabijamy sobie paseczek do limitow. Ogolnie czytac/pisac o tym jest ciezko, ale w praniu wszystko, po lekkiej wprawie, jest jasne i proste.

 

AT2 wydane przez NISA ma troche s(pipi)a lokalizacje, ale w sumie da sie grac. Poza jednym konkretnym mispellingiem (ze niby mialem udac sie do lokacji, do ktorej udac sie juz nie moglem, a tak naprawde chodzilo o cos zupelnie innego), od czasu do czasu pojawiajacymi sie tekstami/dzwiekami jap, bledow nie ma tak duzo. Gra jest naprawde strasznie wciagajaca i dla ludzi, ktorzy trawia specyficzny styl NIS bedzie strzalem w dziesiatke. Ja jRPGi z po(pipi)kowymi sprite'ami 2d zawsze sobie cenilem, dlatego i Mana Khemia, i AT1/AT2 podeszly mi bardzo. Przy czym AT2 zdecydowanie postawilbym najwyzej, poniewaz jest najbardziej rozbudowane. Dosc powiedziec, ze pomimo lezacej obok mnie Persony 4 czy nowymi gierkami na PS3, od AT2 po prostu oderwac sie nie moge ;]

 

Edit: Polecam obczaic na yt filmiki MasterLL czy cos takiego. Wszystkie, gdzie koles walczy z jakims I.P.D. Dzieki temu nie bedziecie sobie spoilerowac fajnej fabuly, a i zobaczycie jak wyglada walka ;]

Edited by estel
Link to comment
  • 1 year later...
  • 3 months later...

Muszę przyznać, że gierka jest naprawdę dobra, oglądając gameplaye miałem wątpliwości, ale okazały się nieuzasadnione - gra wsysa jak odkurzacz ;] Mam jednak pytanie do których którzy grę skończyli,

jestem teraz w siedzibie Grand Bell, gdzie mam wybrać między Grand Bell i Cloche, a Lucą i przeciwną frakcją

Czy ten wybór ma jakieś odbicie w późniejszej rozgrywce? Czy opłaca się robić osobnego save'a by później wybrać drugą stronę, czy to nie ma większego znaczenia co wybiorę?

Link to comment

Opłaca się zrobić save jak chcesz przejść grę jeszcze raz. Musisz wybrać pomiędzy jedną, a drugą. Wtedy fabuła potoczy się trochę inaczej, i u jednej będziesz mógł więcej skilli rozwinąć i głębiej nurkować w świadomość. Później masz jeszcze wybór pomiędzy jedną z tych dwóch, a jeszcze trzecią laską ;)

Link to comment
  • 1 month later...

Jestem w 5 piątym rozdziale i mam udać się do Promise Hill, ale

jestem właśnie po rozwaleniu połowy świata oraz stworzenia wieży i tej lokacji już nie ma X_x.

Czy to ten bug o którym wcześniej była mowa w tym temacie? Gdzie ja mam iść? ;/

Druga sprawa to to, że mam stosunkowo mało odblokowanych tematów do gadania z Reyvateilami. Niby nie ma problemu z odblowywaniem kolejnych lvli soulspace, ale jak do 3-4 lvlu miałem u każdej większość, a czasem wszystkie tematy odblokowane, tak teraz brakuje mi połowę albo więcej. Każdą lokację do jakiej idę przechodzę dokładnie i staram się nie mijać żadnego kąta i nie mam pojęcia dlaczego tak dużo mi brakuje ( np. u Cloche przy lvlu 5 mam równe 3 tematy ;o). Niby to nie problem, ale trochę mnie to ciekawi bo wygląda jakby mnie ominęła całkiem spora część gry...

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym prosimy o zapoznanie się ze zaktualizowaną Polityką prywatności Privacy Policy.