Dud.ek 2058 Posted February 3, 2009 Posted February 3, 2009 Topic poświęcony wyłącznie polskiej motoryzacji. Samochody które darzycie największym sentymentem, najbardziej udane konstrukcje naszych rodaków, dawne i teraźniejsze (polskie repliki sportowych wozów). Motocykle które zaszczepiły w was bakcyla motoryzacyjnego. Filmy, fotki tuningów, egzotyki, ogółem wszystko co związane z Polską motoryzacją. Polonez coupe: http://pl.youtube.com/watch?v=g0yWSgwBacM&...re=channel_page http://pl.youtube.com/watch?v=_JaU9z5Pqfs i na ch*j wam jakieś hondy vtec pfffffff....... Quote
ojejcu 86 Posted February 3, 2009 Posted February 3, 2009 SHL M11 Motór, który się niczym nie wyróżnia z tłumu, ale jest przezajebisty. Miękkie zawieszenie, idealne do rozbijania się po lesie. Gorzej w dwie osoby, no ale to tylko motór. No i w trasie. Marzy mi się tak w ciepłą, letnią niedzielę dosiąść eshaelkę i szybować z wiatrem po bezkresie polskich, wiejskich dróg. Tak, (pipi)a! Motór leśniczego, wg mnie o wiele ładniejszy od wueski. Silnik wfm trzybiegowy i wiatr czterobiegowy. Najlepiej działa na patencie. Tutej ktoś se pomyka po bezdrożach: http://pl.youtube.com/watch?v=M2L4um0UwSc -- całkiem możliwe, że ma silnik wiatra. nie wiem tylko, czy na asfalt wjechał na jedynce czy dwójce. no mniejsza, dźwięk trochę słaby, ale. Ta zaś jest piękna: http://pl.youtube.com/watch?v=6EP1oJ8Kwl8 Czarne felgi ino średnio pasują, ale jak to pyrka Quote
Guest Oran Posted February 3, 2009 Posted February 3, 2009 Trzeba mieć prawko na taką eshaelke, czy tez wueske? Quote
Cerb 7 Posted February 3, 2009 Posted February 3, 2009 Trzeba mieć prawko na taką eshaelke, czy tez wueske? Trzeba, bez prawka to mozna tylko rowerem lub skuterem jezdzic. A SHL fakt fajne moto, troche tym posmigalem, moja naprawde elegancko jezdzila mimo ze dwojki nie bylo. Quote
ojejcu 86 Posted February 3, 2009 Posted February 3, 2009 W silniku wfm często denerwował brak czwartego biegu. Różnica między dwójką a trójką była zbyt duża. Drugi bieg zapięty na wysokie obroty, a trójka wchodzi na niskich. Quote
sir_ryszard 80 Posted February 6, 2009 Posted February 6, 2009 Syrena - prawdziwa "matka polka" http://pl.wikipedia.org/wiki/Syrena_(samoch%C3%B3d) Sam pamiętam czasy jak się miało 105tkę Quote
ojejcu 86 Posted February 6, 2009 Posted February 6, 2009 W Szczecinie do 15.02 można zwiedzać muzeum techniki. Jest kolekcja jakiegoś dziadka, ponad sto zabytkowych polskich samochodów i motórów. Nie ma chu.ja, muszę się wybrać. Quote
ojejcu 86 Posted February 8, 2009 Posted February 8, 2009 No i właśnie wróciłem. Nie jest to co prawda jeszcze muzeum techniki i komunikacji, a jego zalążek. Z całej kolekcji można oglądać nieco ponad dwadzieścia eksponatów. Dopiero w lipcu '10 będzie można oglądać większą część zbioru. Zbioru, który prawdopodobnie się rozrośnie o kilkadziesiąt pojazdów po otwarciu muzeum. A co jest teraz? Stare motóry! AAAA!!! Od standardowych, czyli romet ogar, komar, wsk, osa, mz, po jakieś kosmosy typu różne modele sokołów, shl m04, harley davidson z '30 w idealnym stanie. Auta na razie były cztery i to same jakieś chore. Smyk, otwierane od przodu, strasznie dziwne, wygląda bardziej jak narzędzie tortur. Podobnie jak bmw. Do tego wszędołaz, czyli maluch-łazik, na gąsienicach oraz inny maluch na podwoziu samuraia z napędem na cztery koła i silnikiem z przodu. Nie jakiś wiejski tuning, tylko ładnie zrobiony kapselek. To na razie tyle, ekspozycja nie imponuje rozmachem, ale podobno w maju przy dobrych wiatrach mają zorganizować większy pokaz. Palenie gumy, ćwierć mili syrenami, grill, kiełbaski. Jak ktoś jest chętny, to można zwiedzać jeszcze przez tydzień do niedzieli 15.02. Zajezdnia Niemierzyn, wstęp za frajer, wbita od ul. Lenartowicza. Aha, koleś parę fotek porobił, to jak coś tam ten, to wrzucę. Quote
ojejcu 86 Posted February 13, 2009 Posted February 13, 2009 Ch.uj, chciałem wrzucić zdjęcia, ale imyczszak leci w kulki a imyczweniu nie inaczej. Wobec tego. Quote
Dud.ek 2058 Posted February 13, 2009 Author Posted February 13, 2009 Shakuj internet i wrzucaj a nie pier.dol Quote
ojejcu 86 Posted February 14, 2009 Posted February 14, 2009 Trzecia próba, ciekawe czy coś z tego wyjdzie. http://img25.imageshack.us/my.php?image=bmwyo1.jpg BMW coś tam, otwierany od przodu, strasznie pokraczny i pewnie niewygodny. Chora fantazja konstruktorów. http://img23.imageshack.us/my.php?image=dudekfe4.jpg WSK Dudek, jakaś rekreacyjna wersja wuechy, zacna. http://img5.imageshack.us/my.php?image=emzetaqh5.jpg emzeta coś tam, wielki silnik, jeśli chodzi o gabaryty, bo tak to tylko 350cm3. Przeniesienie napędu poprzez wał korbowy zamiast przez łańcuch. To ci dopiero ciekawostka. No i świetny stan, chyba najładniejszy motór na wystawie. http://img25.imageshack.us/my.php?image=harleyxm6.jpg harlej dawitson. Oryginalny Harley z '36, 1,3dm3!!! Masa przedziwnych rozwiązań, sprzęgło nożne. Zmiana biegów w tej machinie to jakiś kosmos. Stan idealny. http://img6.imageshack.us/my.php?image=maluszekib0.jpg kapsel z podwoziem od samuraja. silnik z przodu 0,8dm3, 4wd, kierownica od poloneza. ale trzeba przyznać, że jest piękny. profesjonalna robota, bez prowizorek. http://img25.imageshack.us/my.php?image=osaej1.jpg osica. nic dodać, nic ująć. świetny stan, a jeśli wierzyć typom, co się tym opiekują, to wszystkie eksponaty są na chodzie. chciałbym je zobaczyć i usłyszeć odpalone. jeeeee 8) http://img6.imageshack.us/my.php?image=shlm04bm3.jpg shl m04. piękna w ch.uj, silnik 125cm3 http://img25.imageshack.us/my.php?image=sokbm1.jpg sokół 1000 z koszem, używany chyba podczas wojny, zachowany w przyzwoitym stanie. skąd ten dziadek to wszystko kołował? http://img8.imageshack.us/my.php?image=tornedoil4.jpg tornedo. ch.uj wie co to. http://img25.imageshack.us/my.php?image=tuitamii8.jpg wszędołaz, maluch na gąsienicach, skonstruowany dla ekip energetycznych, ale wycofali, bo się pier.dolił. silnik z tyłu w kabinie!!! ładnie musi grzać. powinienem jeszcze mieć kilka zdjęć, ale to wszystko to ch.uj przy majowej wystawie. ja yeti. Quote
Guest Grzegosz Posted May 10, 2009 Posted May 10, 2009 http://yojo2.ovh.org/kpm/ Strona, którą właśnie odwiedziłeś zawiera skany artykułów z cyklu zamieszczanego niegdyś przez tygodnik "Motor" - "Kulisy Polskiej Motoryzacji". Patrząc na zainteresowanie, jakim cieszył się w serwisie wykop.pl artykuł o Syrenie Sport (zapomnianym polskim protoypie niewdrożonym do produkcji) pomyślałem, że kogoś mogłoby zainteresować więcej artykułów o polskich prototypach samochodów, silników i o ogólnie szeroko pojętej polskiej motoryzacji w dawnych czasach. Tak więc poświęcając swój wolny czas postanowiłem się podzielić swoimi zbiorami. Aby przejśc do artykułu, kliknij na datę jego zamieszczenia w tygodniku. Życzę miłego czytania. [Autor strony] Dobra rzecz ;]. Quote
Średnio zaawansowany Gracz 0 Posted May 19, 2009 Posted May 19, 2009 Cóż, Polska motoryzacja prototypy miała ładniejsze wg. mnie od starego Mercedesa E-Classe, ale niestety tylko nieliczne auta weszły do produkcji. Takich super jak Syrena Laminat, Syrena Sport, Syrena 110 http://pl.wikipedia.org/wiki/Syrena_(samoc...#Syrena_Laminat Oczywiście też ,, Poldki'' miały swoje najlepsze prototypy: http://pl.wikipedia.org/wiki/FSO_Polonez_Analog http://pl.wikipedia.org/wiki/Stratopolonez Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.