CoATI 1051 Posted February 15, 2010 Posted February 15, 2010 ICO Temat na forum: Click! System: PlayStation 2 Producent: Team ICO Wydawca: SCE Data wydania: 24 września 2001 [uS] 6 grudnia 2001 [JP] 22 marca 2002 [EU] Kategorie wiekowe: CERO: 12+ ELSPA: 3+ ESRB: T OFLC: G PEGI: 7+ Wersja językowa: angielska Nośnik: CD [uS/JP], DVD [EU] Ilość graczy: 2 [opcja po jednokrotnym ukończeniu gry] Demo: TAK [PS Magazine] Okładki: Okładka w wersji EU/JP Okładka w wersji US Edycja specjalna - Gra wydana w digipack'u [tekturowe opakowanie] z dodatkowymi pocztówkami[niedostępna w US] Różnice pomiędzy edycjami gry: Wersja amerykańska różni się znacząco [na gorsze] w stosunku do edycji europejskiej/azjatyckiej. Okładka ;] Wersja EU/JP posiada okładkę stworzoną przez Fumito Uede [inspiracja pracami Giorgio de Chirico] ; Brak tłumaczenia kwestii mówionych Yordy po ukończeniu gry [w US]; Brak Trybu dla 2 graczy [w US]; Brak dodatkowej, [w US]; Brak 'filtru filmowego' [w US]; Brak [w US]; Różnice w projekcie i wyglądzie niektórych sekcji zamku w tym inny kąt nachylenia kamery [w US]; Wersja europejska posiada lekko zmienione sterowanie w stosunku do Amerykańskiej - tyczy się to 'łapania' pod klawiszem R1. W wersji US aby chwycić/puścić trzeba kliknąć przycisk, natomiast w innych edycjach gry, należy trzymać przycisk do momentu puszczenia. Oceny: VideoGamer 80/100 PSM3 Magazine UK 93/100 GameSpot 85/100 Play UK 90/100 Eurogamer 100/100 Game Informer 90/100 Official Playstation Magazine 100/100 GameSpy 95/100 GamePro 80/100 IGN 94/100 PSX Extreme #51 90/100 Średnia ocen z 68 recenzji: 90.13% Nagrody: 5th AIAS (Academy of Interactive Arts & Sciences) Achievement Awards Outstanding Achievement in Art Direction; Outstanding Achievement in Character or Story Design. GDCA (Game Developers Choice Awards) Excellence in Level Design; Excellence in Visual Arts; Game Innovation Spotlight. ECTS 2002 The Edge Award The Edge Award for Excellence in Development. CESA (Computer Entertainment Suppliers Association) Game Awards Innovation Award; Special Award (Special Jury Prize). Historia przedstawiona w grze zaczyna się od narodzin chłopca o imieniu Ico. Chłopca różniącego się od innych dzieci tak bardzo, że jego odmienność stała się jego przekleństwem. Wszystkie nieszczęścia jakie zdarzyły się w wiosce i rodzinie Ico, zostały przypisane jego dwóm wybujałym rogom. W dniu dwunastych urodzin chłopca, do wioski zawitał zamaskowany jeździec, który zabrał Ico z jego rodzinnego domu i wywiózł daleko poza wioskę... Powstała sytuacja sugeruje, że cała rodzina oraz mieszkańcy dokładnie wiedzieli, że do tego dojdzie. Nikt nie protestował gdy jeździec zabierał Ico - prędzej czy później musiało się to stać. Ico trafił do ogromnego zamku gdzie został żywcem zamknięty w sarkofagu, umieszczonym obok innych, bliźniaczych, gdzie prawdopodobnie inne dzieci spotkał tragiczny los. Na szczęście nadgryzione zębem czasu mury zamku i seria zbiegów okoliczności doprowadziły do uwolnienia chłopca... od tej chwili rozpoczyna się walka. Walka o życie, zasady oraz druga osobę, która podczas rozgrywki staje się coraz bliższa naszemu bohaterowi. Ico - (Voice actor: Kazuhiro Shindou) dwunastoletni chłopiec, który urodził się rogami. Mimo jego odrzucenia przez społeczeństwo i rodzinę, nie utracił czysto ludzkich zachowań, gestów oraz uczuć. [więcej info: patrz Story] Księżniczka Yorda - (voice actor: Rieko Takahashi) Tajemnicza i eteryczna dziewczyna, córka Królowej. Posługuje się nieznanym jezykiem [zapis runiczny]. Po raz pierwszy pojawia się w śnie Ico podczas jego walki o życie po, której trafia do zamkniętego sarkofagu. W trakcie rozgrywki Yorda zostaje uwolniona przez chłopca i razem przemierzają niebezpieczne zakamarki zamku. Dziewczyna jest 'krucha' i słaba, przez co nie potrafi sama o siebie zadbać, dlatego jest zdana wyłącznie na swojego dwunastoletniego kompana. Jednak Ico czasem potrzebuje jej pomocy w odkrywaniu kolejnych tajemnic oraz aktywowaniu różnego rodzaju mechanizmów. Królowa - (voice actor: Misa Watanabe) Włada zamkiem i ustala wszelkie panujące w nim reguły - mistrzyni manipulacji. Królowa jest na skraju życia, które chce przedłużyć dzięki własnej córce, Yordzie (chce pozyskać jej duszę oraz młodość). W przeciwieństwie do Yordy potrafi posługiwać się oboma językami występującymi w grze. Przeciwnicy [duchy]: Przeciwnicy dzielą się na kilka klas: Spider Wraiths - Małe, niegroźne duchy, które są zbyt słabe, by pochwycić Yorde. Potrafią ewoluować. Sentries - Atakują swoimi niewykształconymi skrzydłami, potrafią tworzyć tarcze ochronne wokół siebie. Staraja sie odseparować Ico od Yordy i zawlec ja do portalu. Fortress Ghouls - Wielkie duchy o dużej sile [mogą występować w parach]. Potężnymi atakami starają się zapędzić Ico do rogu pomieszczenia nie dając mu możliwości kontrataku. Sentinels - Latające duchy, których zadaniem jest pochwycenie Yordy i przeniesienie jej do portalu. Typ gry/cechy: Gra tpp, w której kamera przyjmuje pewne położenie zależne od sytuacji i etampu [kamera nie znajduje się bezpośrednio za plecami bohatera]. Przez wiele osób Ico nazywane jest grą 'opiekuńczą' z elementami przygodówki - jest w tym wiele prawdy ponieważ większość czasu spędzamy na ochronie Yordy przed 'duchami' chcącymi zaciągnąć naszą współtowarzyszkę do portalu. Gameplay jest bogaty w różnorodne zagadki logiczne lub zadania typu puzzle do których rozwiązania nierzadko trzeba wykorzystać obie postaci. Sterowanie/poruszanie się: Postacią którą kieruje gracz jest Ico. Chłopiec potrafi wykonywać podstawowe czynności takie jak: bieganie/skradanie się, pływanie, wspinanie - to nie wymaga szerszego wyjaśnienia. Walka - w grze można walczyć za pomocą broni białej [kwadrat na padzie] jaki i przedmiotów specjalnych - dających się podnieść z ziemi[kółko]. Opieka/przewodnictwo/rozkazy - w grze można chwycić Yorde za rękę i po prostu prowadzić ja do celu. alternatywą są zawołania [można nakazać zostanie w danym miejscu]. Wszystko to, ogranicza się do klawisza R1. Save: Opcji save [zapis stanu gry] dokonuje się poprzez specjalne sofy rozsiane po zamku - wystarczy usiąść [2 osoby]. Opis/sekrety/strategia: Gamefaqs.com
CoATI 1051 Posted February 16, 2010 Author Posted February 16, 2010 Screenshot'y Video ICO: Melody in the Mist(2002) 01."Prologue" 0:36 02."Coffin" 1:33 03."Impression" 0:32 04."Castle in the Mist" 3:05 05."Beginning" 1:26 06."Who Are You?" 0:58 07."Darkness" 1:16 08."Heal" 1:39 09."The Gate" 0:38 10."Queen" 1:43 11."Continue" 1:28 12."Déj? Vu" 0:52 13."Shadow" 1:33 14."Entity" 2:10 15."Collapse" 1:41 16."ICO -You Were There-" 4:27 ICO Respect Arrange Album(2007) Remixy utworów z płyty "ICO: Melody in the Mist". 01."Intro" 1:13 02."Misty Wish -Hope in the castle-" 4:15 03."not continue" 4:40 04."roots" 5:49 05."Heal me" 4:53 06."E" 6:14 07."Opium Shop" 5:39 08."I wish you sweet dream" 6:08 09."We were there -Re:mix-" 2:42 10."Outro" 1:35
CoATI 1051 Posted February 18, 2010 Author Posted February 18, 2010 Język, którym posługuje się Yorda Yorda posługuje się fikcyjnym językiem (zapis runiczny, przypominający hieroglify), stworzonym specjalnie na potrzeby gry przez członka Tema Ico - Kei Kuwabara. W trakcie gry, Ico nie rozumie słów dziewczyny dlatego oboje muszą kontaktować się ze sobą poprzez proste zawołania i gesty. Po jednokrotnym ukończeniu gry kwestie Yordy są przetłumaczone na język angielski [brak w wersji US gry]. Sam zapis jest prostym kodowaniem, w którym jeden znak odpowiada, jednej literze: Zdekryptowane słowa są zapisane w romanji [czytane od prawej do lewej] przy czym są one pozbawione części samogłosek [zabieg celowy]. Nowela Ico: Castle in the Mist - jest to nowela, napisana przez znanego japońskiego autora Miyabe Miyuki. Historia pierwotnie ukazał się w odcinkach na łamach w Shukan Gendai (japoński tygodnik o bieżących wydarzeniach), od maja 2002 do maja 2003. Powieść nie została przetłumaczona na język angielski (jedynie Tajski). Powieść jest osobistą interpretacją autora, wydarzeń i wątków przedstawionych w grze. Miyabe stara się rozwiać wszelkie wątpliwości oraz stara się wyjaśnić pewne zawiłości fabularne. Nowa wersja powieści (pod tym samym tytułem) został wydana 19 czerwca 2008. Posiada nową okładkę, utworzoną specjalnie dla reedycji (wydawca- Neonvision). Nowe wydanie zawiera pocztówkę z motywem powtarzającym sie na okładce oraz plakat Ico i Yordy. Okładki obu edycji: Nadal nie ma planów wydania powieści w języku angielskim. Official Guide BookPoniżej okładki oficjalnych poradników do gry. Zawartość: Wstęp do historii; Opis przejścia; Mapa zamku; Sekrety; Artworki [wersja JP] Ico w LittleBigPlanet 11 czerwca 2009r. został wydany 'Ico and Shadow of the Colossus theme pack', zawierający kostiumy [ico, Yorda + 3 dodatkowe kostiumy z Shadow of The Colossus], efekty dźwiękowe oraz nalepki do upiększania świata w LittleBigPlanet! Bonnus Papercrafts: 1. Ico 2. Yorda 3. Skrzynka 4. Save/sofa 5. Idol/puzzle Screensavers: 1. 2D dla Windows 2. 3D (OpenGL) dla Windows pliki pochodzą z www.i-c-o.net _________________________________________________________________ Źródła: a) http://www.i-c-o.net/main/index.html b) http://en.wikipedia.org/ c) http://www.icothegame.com/en_GB/index.htm d) http://cytaty.eu/ e) http://google.com _________________________________________________________________ Wszystkie obrazki użyte w wpisie: Tutaj hosting wazny 31dni od 21.II
Recommended Posts