Jump to content

Ksiązki o tematyce gier


Recommended Posts

Witam,

 

Jako że w tym roku pisze pracę licencjacką, długo się nie zastanawiając na temat wybrałem okołogrowy "Fenomen alternatywnej rzeczywistości".

W obecnej chwili jestem w fazie zbierania materiałów, byłbym więc wdzięczny za podanie tytułów książek poruszających temat gier komputerowych.

Mogą być anglojęzyczne, interesuje mnie cokolwiek co wpadło wam w łapy a opiewa w swojej tematyce zakres elektronicznej rozrywki.

Link to comment
  • Replies 5
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

  • 5 months later...
  • 2 weeks later...

Może nie o grach ale powinno być idealnie dla twojego tematu

This Virtual Life: Escapism and Simulation in Our Media World

Jakbyś nie mógł dorwać (jest np w Bibliotece UŁ) to mogę Ci kilka zeskanowanych stron podesłać.

EDIT

Z pół roku za późno ale może komuś innemu się przyda.

Edited by Dante
Link to comment

Piotr Mańkowski, Cyfrowe marzenia - Historia gier komputerowych i wideo - 2/3 bardzo fajnie się czyta, dużo przydatnych informacji, 1/3 jest średnia - nie dostrzegłem tam jakiejś myśli przewodniej czy odkrywczych informacji, które znajdują się w pierwsze części książki.

 

Mirosław Filiciak, Wirtualny plac zabaw - książka w przeciwieństwie do poprzedniczki naukowa, głównie o PeCetowych grach sieciowych, ale sam pisząc mgr na temat związany z grami (nie sieciowymi) dużo z niej korzystam. Polecam, ogólnie po nazwisku Filiciak poszukaj w necie.

 

R. Asukura, Rewolucjoniści z Sony - książka o narodzinach PlayStation, nomen omen fenomenu.

 

Bartłomiej Kluska, Dawno temu w grach - zbiór felietonów, choć podchodziłbym ostrożnie - Mańkowski prowadził wywiady z ludźmi o których Kluska pisał, jak się okazało w paru miejscach Kluska minął się z prawdą/skorzystał z niesprawdzonych źródeł. Ale generalnie też warto skorzystać.

 

Henry Jenkins, Kultura konwergencji - o nowych mediach, grach, o ich fenomenie też trochę jest.

 

Lev Manovich, Język nowych mediów - jak w tytule, przy czym sporo jest o grach, ale nie jako fenomenie, a ewolucji mediów.

 

Polecam też artykuły z Polityki. Na Polityka.pl wpisz w wyszukiwarce "gry komputerowe" wyświetli ci się kilkanaście artykułów o fenomenie gier wideo. Powyższe książki są mniej lub bardziej specjalistyczne, a teksty z Polityki takie bardziej casualowe, żeby nie-gracz zrozumiał o co w grach chodzi i dlaczego są tak popularne.

 

Z zagranicznej literatury mam parę pozycji, ale stricte pod mój temat. "Fenomen" jest na tyle ogólny, że wpisz w Google Books jakieś słowa klucze i wyskoczą ci odpowiednie rekordy. Patrz na książki podobne też.

 

Może jeszcze Manuel Castells, Społeczeństwo sieci? Właściwie to na jakim kierunku piszesz tą prace, bo to też ma znaczenie. Jak masz jakieś pytania wal na PW. Sam miałem problem z bibliografią, wiem co to znaczy :)

 

 

P.S. Też właśnie na datę spojrzałem :/

Edited by palo
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym prosimy o zapoznanie się ze zaktualizowaną Polityką prywatności Privacy Policy.