Skocz do zawartości

Czyszczenie systemu


Rekomendowane odpowiedzi

Dobra, mam półtorarocznego lapka. Ostatnio zrobiłem sobie na dysku gruntowny 'porządek'. Niedługo będę musiał odbierać i wysyłać dosyć poufne dane, także zależy mi żeby system był ultrabezpieczny. I tak, na stacjonarnym kompie nie byłoby problemu. Format z płyty z Windą i już. Ale na lapku nie mam takowej, a jeżli chodzi o restory/backupy itd. jestem zielony. Chcę wyczyścić komputer dokumentnie z syfu i mieć pewność, że nie mam żadnych trojanów, keylogerów ani innego gów.na. Wiadomo, przez rok naściągało się na dysk trochę syfu, nawgrywało się pluginów i odwiedzało się niekoniecznie zaufane strony. Forumie, pomóż (antywir - Kasper 2012).

Odnośnik do komentarza
  • Odpowiedzi 2
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Pwinieneś mieć ukrytą partycję na lapku, którą można wywołać zaraz po włączeniu którymś z klawiszy "F_ileś_tam". Każdy producent robi inaczej, wiec nie powiem Ci którym dokładnie. Czytaj do jest napisane na dole ekranu zaraz po włączeniu kompa gdy pojawia się logo producenta. Zwykle nazywa się to "system restore".

A jeśli chcesz być absolutnie pewien bezpieczeństwa, to polecam ściągnąć i wypalić na płycie dystrybucję linuxa "tails" http://tails.boum.org/ Odpala się go z płyty, po wyłączeniu komputera linux ten "zapomina" o wszystkim co robiłes na komputerze. Ma zainstalowane na start wszystkie najpopularniejszer sterowniki, a nawet programy biurowe i szyfrujące, więc możesz spokojnie wszystko odebrać i wysłać, a na komputerze nie zostawisz żadnego śladu po tym co robiłeś.

Nie ma rady by były na tym systemie jakie kolwiek wirusy czy trojany, więc jest bardzo bezpieczny.

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...