Skocz do zawartości

Freedom Wars (Panopticon)


CoATI

Rekomendowane odpowiedzi

Zapowiada się ciekawie i z pewnością sprawdzę, wszak to jeden z nielicznych exów i nowych IP na ten rok dla Vity. I to od samego Sony. Niemniej jednak stwierdzam że trochę nie moje klimaty i nie moja stylistyka. W tym zakresie zdecydowanie wolę tytuły bliższe Monster Hunterowi, choćby takie produkcje jak Soul Sacrifice czy Toukiden. Freedom Wars natomiast bardziej pachnie mi pozycjami pokroju God Eatera czy Phantasy Star Online.

Odnośnik do komentarza

Dzisiaj ukazało się japońskie demko dostępne dla "ogółu" (wcześniej mogli w nie zagrać jedynie ci którzy zakupili SSD, niestety chociaż posiadania wersji digital żadnego kodu nie dostałem, oh well). Wrażenia generalnie pozytywne, chociaż kilka rzeczy wymaga dopracowania

 

-zapowiada się na to że dostępny w grze syntezator mowy "da radę", angielskie imiona wypowiadał bez problemu a i z Vasco dał sobie radę :). W pełnej wersji gry będzie można edytować "odgłosy" naszego towarzysza;

 

-dużo opcji modyfikowania naszej postaci (a później także naszego towarzysza, chociaż w demku jest to ograniczone) od wzrostu i grubości poszczególnych kończyn, do dobierania kolorów czego tylko się da. Nie wiem tylko czy to wina demka, ale mogło by pojawić się więcej pre-setów oczu, fryzur itp. bo generalnie większość 'uczesów" typowo japońskich. Zmiana kolorów elementów ubrania skojarzyła mi się z The Last Story- możemy dobrać kolor dla poszczególnych części z osobna. Mamy też możliwość "umalowania" twarzy czy też klaty, np. dodając na ryło kod kreskowy, literkę, cyferkę, kolor karty itd. Dostępne też były dwa akcesoria na twarz, hełmofon i okularki;

 

-demo ukazuje początek trybu fabularnego, mamy do wykonania cztery pięć krótkich misji z czego dwie to typowy tutorial. Trzy kolejne to walki z Abductorami gdzie odbijamy zakładników. Przy pierwszym podejściu towarzyszą nam fabularni NPC, przy powtórkach jesteśmy tylko my+nasz towarzysz;

 

-sterowanie jest łatwe w opanowaniu, kamera nie szaleje i wszystko idzie w miarę łatwo ogarnąć. Polecenia naszemu towarzyszowi i jeśli dobrze zrozumiałem inne komendy dla naszych współgraczy możemy łatwo wybrać dotykając ekranu;

 

-przed walką dobieramy ekwipunek sobie oraz naszemu towarzyszowi. W pierwszym slocie mamy broń białą, w drugim dystansową edit: w obu slotach możemy uzbroić się w broń dystansową. Chociaż w demku podobno można odblokować jeszcze włócznię i duży miecz, jeszcze mi się to nie udało tak więc nie wiem czy w obu slotach możemy mieć broń białą- na 90% jednak tak. Jak na razie w drugiej kategorii miałem do wyboru podstawowy karabin, wyrzutnię rakiet oraz gatling gun. Dobór broni jak i sama walka przypominała mi troszkę E.X. Troopers, jednak bez typowej dla tej strzelanki dynamiki. Samo strzelanie wypada dość słabo, nie czuć specjalnie mocy używanych giwer. Machanie mieczem też dość sztywne, wyprowadzone kombosy wydawały się mało płynne, dość automatyczne. Najlepiej chyba wypada "pnącze" ala Bionic Commando/Joseph Joestar's Purple Hermit ;) Dzięki niemu możemy przyciągać się do ścian i skakać z jednej na drugą, przyciągać się do wrogów i wyprowadzać atak, wskakiwać na Abductory co by uwolnić zakładnika czy też "odciąć" jakąś ich część (Abductora, nie zakładnika), zwalać Abductora na ziemię (co wymaga dość długiego mashowania kółka- wydaje mi się że im więcej osób użyłoby pnącza na wrogu, tym szybciej zejdzie on na ziemię) czy też po prostu szybciej się poruszać, lub dostawać w niedostępne normalnie miejsca- generalnie łatwo się nim operuje i dodaje ono nowe możliwości do walki (np. zaczepienie się na ścianie i ostrzeliwanie wroga z góry itp.);

 

-jeśli chodzi o stronę A/V- podoba mi się przejrzyste menu, ikonki itp. pierdółki. Postacie także wyglądają bardzo dobrze, jednak brakuje im troszkę luzu, mogłby być lepiej animowane. Z dwóch dostępnych miejscówek, czyli miasta i pustyni lepiej wypada to pierwsze- pustynia to typowa pustynia, nuda, bieda, nic się nie dzieje a i tekstura na ziemi wygląda co najmniej... nijako. Miasto wypada lepiej, chociaż fan God Eater pewnie będzie miał wrażenie "been there, done that". Strzelanie jak już wspomniałem nie wygląda za dobrze, wyprowadzone szlagi chociaż jakąś tam poświatę mają też jakoś tak bez efektów. W dodatku jak rzuciłem granat to z początku myślałem czy to może jakiś fajny feature i był to niewypał, bo wybuch bym co najmniej mizerny. Strona dźwiękowa jest całkiem niezła, od głosów postaci przez efekty dźwiękowe na fajnie dobranej muzyce kończąc (niektóre melodie kojarzyły mi się z nowymi Syndicate lub Deus Ex, chociaż mogłem coś pomieszać).

 

EDIT:

 

Pograłem chwilkę dłużej i udało mi się odblokować jeszcze jedną misję, po której to ukończeniu dopiero dostałem ekran "thank you for playing", tak więc to musiałem troszkę pozmieniać w tym co napisałem. Dodatkowo:

 

-w ostatniej misji padał deszcz i było słychać odgłosy burzy, chociaż warunki pogodowe nie miały żadnego wpływu na walkę;

 

-pnącze (w grze zwane IBARA) o czym zapomniałem napisać wcześniej ma także swój pasek użycia, nie można więc polegać na nim cały czas (pasek jednak regeneruje się sam, tak więc wystarczy na niego uważać żeby nie przedobrzyć). Pnącze też można "ładować" poprzez przytrzymanie, co po wystrzeleniu w stronę Abductora sprawi że ten będzie spętany i będziemy mogli wyprowadzić spokojnie kilka ciosów;

 

-nieodpowiednie przygotowanie do walki może sprawić nam dużo kłopotów- w ostatniej misji Abductor posiadał tarcze generujące pole siłowe, które skutecznie obniżało efektywność broni palnej. Tarcze można było usunąć za pomocą broni białej (musimy wskoczyć na Abductora i mashująć kółko odcinamy dany fragment), gdyby jednak ktoś wkroczył do walki tylko z dwoma karabinami lub inną kombinacją broni palnej miałby spore kłopoty.

 

 

Podsumowując tytuł ciekawy jednak wciąż według mnie wymagający dopracowania. Z tego co wiem właśnie po to też wypuszczono to demko, żeby uzyskać konkretny odzew od zainteresowanych graczy.

Edytowane przez Vasco
  • Plusik 2
Odnośnik do komentarza

Famitsu dało 35/40 (9/9/9/8) czyli ciut mniej niz God Eater2

 

Ja sie najbardziej boje o urozmaicenie - na razie caly czas widze 3 miejscowki - pustynie,miasto i wnetrze jakis hal i chyba z 3 typy przeciwnikow, no i rozgrywka i sam bieg jest bardzo slamazarny

 

Czekam na wrazenia graczy, juz za tydzien premiera, do nas do europy pewnie od razu trafi wersja po patchach, a jak wiemy nie wszystkie tryby gry beda dostepne na premiere w jpn i maja sukcesywnie dochodzic w darmowych patchach

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

Freedom Wars na premiere w KKW rozeszla się w 187890 sztukach co czyni ją grę z drugim otwarciem ever w historii Vity w KKW

01. [PSV] God Eater 2 (Bandai Namco Games) {2013.11.14} - 258.826 / 387.30502. [PSV] Freedom Wars (Sony Computer Entertainment) {2014.06.26} - 187.890 / NEW 03. [PSV] Hatsune Miku: Project DIVA f (Sega) {2012.08.30} - 158.009 / 217.02804. [PSV] Persona 4 Golden (Atlus) {2012.06.14} - 152.499 / 256.49405. [PSV] Sword Art Online: Hollow Fragment (Bandai Namco Games) {2014.04.24} - 136.736 / 193.35006. [PSV] Final Fantasy X / X-2 HD Remaster Twin Pack (Square Enix) {2013-12-26} - 134.645 / 219.32907. [PSV] Toukiden: The Age of Demons (Koei Tecmo) {2013.06.27} - 127.744 / 232.57708. [PSV] Super Robot Wars Z 3rd: Jigoku Hen (Bandai Namco Games) {2014.04.10} - 125.048 / 151.11709. [PSV] Soul Sacrifice (Sony Computer Entertainment) {2013.03.07} - 105.863 / 190.59210. [PSV] Hatsune Miku: Project DIVA F 2nd (Sega) {2014-03-27} - 103.581 / 131.877


			
		
Odnośnik do komentarza
  • 3 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

Rozglądał się już ktoś gdzie najtaniej/najlepiej zamawiać? Będzie trzeba chyba kupić, a jakoś do tej pory umknęła mi data premiery. Myślałem że gierka będzie gdzieś w połowie listopada. :P

Odnośnik do komentarza

Na allegro jest jeden duzy sklep, ktory sprzedaje po 129zl, taniej nie widziałem.

 

Ficus, moze jakby ludzie nie kupowali ps4 "bo tak", a kupowali gry na vite, bo dobre, to reklamowaliby inaczej :P

Sam po czesci jestes sobie winien [*]

Edytowane przez Copper
Odnośnik do komentarza

od jakiegos czasu kazda nowosc tyle kosztuje - bralem killzone mercenary, football manager i ffx/x-2 na premiere i za kazdym razem placilem 129zl, najdrozej mi wyszla disgaea4revitalized bo ok 140zl po przeliczeniu na zlotowki, ogolnie w przedziale 129-150zl kazda duza nowosc przy premierze na vite da sie wyrwac

Odnośnik do komentarza

Tales mam bodajze za 132l z Ultimy wiec tam zostawie juz pre-order'a, ale oczywiscie zgadzam sie ze ta oferta na Freedom Wars jest bardzo dobra.

 

Aczkolwiek nadal mam podejrzenia ze jest to wersja z USA. Sprzedawca wpisal ze wysyla po premierze ktora ustalil na 31 pazdziernika (piatek). Napisal ze wysylka w dzien premiery lub dzien po...co mu daje czas do poniedzialku, wiec pewnie nada we wtorek.

 

Premiera EU jest dzis/jutro, premiera USA byla wczoraj/dzis. Tak wiec 31 pazdziernika to data nie wiem skad...no i jezeli z USA mu by wyszlo wczoraj, to na poniedzialek znajac VGP bedzie mial. <detektyw>

 

dick-gumshoe-954.jpg

Edytowane przez Velius
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...