Jump to content

Konfiguracja HDR w grach na LG CX/GX i C1/G1


p406

Recommended Posts

Przeglądając czeluścia internetu natrafiłem na ciekawą informację, która zainteresować powinna właścicieli OLEDów LG od CX/GX wzwyż (może NanoCell też to ma? Trzeba by sprawdzić). Jest to ukryte menu, tzw. "HDMI signalling override menu". Opcja tam zawarta pozwala wyeliminować problemy z mapowaniem HDR w różnych grach. Jak wiadomo, każda gra HDR ma różne opcje konfiguracji HDR, a niektóre nie mają ich wcale. Stąd potrzeba używania w zależności od gry opcji "dynamic tone mapping" na on lub off albo "HGIG". Problemem często jest fakt, że albo mamy wszystkie detale w bielach ale jasność ekranu jest niższa niż możliwości TV, albo jasność ekranu jest na maksa, ale detale w bielach są ucięte. Spowodowane jest to głównie tym, że konsole w przeciwieństwie do odtwarzaczy UHD nie wysyłają tzw. metadanych, mówiących telewizorowi, ile dokładnie nitów powinien mieć obraz. Rozwiązaniem miał być i w przyszłości może będzie standard HGIG, ale ilość gier to obsługujących można policzyć na razie na palcach jednej ręki. Żeby już nie przynudzać – szybka instrukcja co zrobić, aby wszystkie gry wyglądały tak, jak powinny w HDR.

 

1.       Włączamy grę z HDR na konsoli

2.       Wchodzimy w menu obrazu w TV i podświetlamy opcję „wybierz tryb” (ale nie klikamy na nią)

3.       Kiedy jest podświetlona, na pilocie naciskamy następującą sekwencję cyfr: 1113111

4.       W menu, które się pojawi, znajdujemy opcję "peak mastering" i klikając strzałkę ustawiamy wartość 1000

5.       Wychodzimy z menu przyciskiem powrót

6.       Z kolejnego menu („jasność” w opcjach obrazu w przypadku C1) przełączamy koniecznie "dynamic tone mapping" na off

 

Od teraz każdy sygnał HDR, który przychodzi z konsoli jest traktowany przez telewizor jako 1000 nit, niezależnie od tego, co ustawimy w grze. TV bardzo dobrze mapuje 1000 nitowy obraz nie ucinając żadnych detali właśnie przy zrealizowaniu pkt. 6. Efekt jest dla mnie rewelacyjny, nawet lepszy niż Dolby Vision w grach na Xboxie, który trochę testowałem. W końcu gry z HDR nie są za ciemne a jednocześnie obraz nie jest prześwietlony. Nareszcie święty spokój z babraniem się ustawieniami obrazu. W tym miejscu należą się brawa dla LG za tak prosty i tak skuteczny pomysł. Oby inni producenci TV poszli ich śladem.

 

Pozdrawiam i udanych eksperymentów życzę:)

Edited by p406
  • Upvote 2
Link to comment
  • 1 month later...

Przetestowałem na moim Lg65G13 i... to naprawdę działa teraz tylko odpalam gry z HDRem i nic nie zmieniam.W tym podmenu warto tez zmienic pierwszą opcję dot.kolorów z AUTO na BT2020 i kolory nabieraja zycia zwlaszcza na obrazie w SDR.szczerze polecam i podziękowania dla p406.

Edited by Mambo71
Link to comment
  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym prosimy o zapoznanie się ze zaktualizowaną Polityką prywatności Privacy Policy.