p406 46 Posted August 6, 2021 Posted August 6, 2021 (edited) Przeglądając czeluścia internetu natrafiłem na ciekawą informację, która zainteresować powinna właścicieli OLEDów LG od CX/GX wzwyż (może NanoCell też to ma? Trzeba by sprawdzić). Jest to ukryte menu, tzw. "HDMI signalling override menu". Opcja tam zawarta pozwala wyeliminować problemy z mapowaniem HDR w różnych grach. Jak wiadomo, każda gra HDR ma różne opcje konfiguracji HDR, a niektóre nie mają ich wcale. Stąd potrzeba używania w zależności od gry opcji "dynamic tone mapping" na on lub off albo "HGIG". Problemem często jest fakt, że albo mamy wszystkie detale w bielach ale jasność ekranu jest niższa niż możliwości TV, albo jasność ekranu jest na maksa, ale detale w bielach są ucięte. Spowodowane jest to głównie tym, że konsole w przeciwieństwie do odtwarzaczy UHD nie wysyłają tzw. metadanych, mówiących telewizorowi, ile dokładnie nitów powinien mieć obraz. Rozwiązaniem miał być i w przyszłości może będzie standard HGIG, ale ilość gier to obsługujących można policzyć na razie na palcach jednej ręki. Żeby już nie przynudzać – szybka instrukcja co zrobić, aby wszystkie gry wyglądały tak, jak powinny w HDR. 1. Włączamy grę z HDR na konsoli 2. Wchodzimy w menu obrazu w TV i podświetlamy opcję „wybierz tryb” (ale nie klikamy na nią) 3. Kiedy jest podświetlona, na pilocie naciskamy następującą sekwencję cyfr: 1113111 4. W menu, które się pojawi, znajdujemy opcję "peak mastering" i klikając strzałkę ustawiamy wartość 1000 5. Wychodzimy z menu przyciskiem powrót 6. Z kolejnego menu („jasność” w opcjach obrazu w przypadku C1) przełączamy koniecznie "dynamic tone mapping" na off Od teraz każdy sygnał HDR, który przychodzi z konsoli jest traktowany przez telewizor jako 1000 nit, niezależnie od tego, co ustawimy w grze. TV bardzo dobrze mapuje 1000 nitowy obraz nie ucinając żadnych detali właśnie przy zrealizowaniu pkt. 6. Efekt jest dla mnie rewelacyjny, nawet lepszy niż Dolby Vision w grach na Xboxie, który trochę testowałem. W końcu gry z HDR nie są za ciemne a jednocześnie obraz nie jest prześwietlony. Nareszcie święty spokój z babraniem się ustawieniami obrazu. W tym miejscu należą się brawa dla LG za tak prosty i tak skuteczny pomysł. Oby inni producenci TV poszli ich śladem. Pozdrawiam i udanych eksperymentów życzę Edited August 6, 2021 by p406 2 Quote
Mambo71 2 Posted September 16, 2021 Posted September 16, 2021 (edited) Przetestowałem na moim Lg65G13 i... to naprawdę działa teraz tylko odpalam gry z HDRem i nic nie zmieniam.W tym podmenu warto tez zmienic pierwszą opcję dot.kolorów z AUTO na BT2020 i kolory nabieraja zycia zwlaszcza na obrazie w SDR.szczerze polecam i podziękowania dla p406. Edited September 16, 2021 by Mambo71 Quote
Michał102 870 Posted November 20, 2021 Posted November 20, 2021 Ta zmiana może mieć jakiś wpływ na gwarancję? Quote
Schranz1985 704 Posted December 5, 2021 Posted December 5, 2021 Dzieki za tip zaraz sprawdze.Wysłane z mojego MI 8 SE przy użyciu Tapatalka Quote
bartiz 1647 Posted December 5, 2021 Posted December 5, 2021 No z tą zmianą na BT2020 to bym uważał, robi z obrazu gówno Quote
Schranz1985 704 Posted December 5, 2021 Posted December 5, 2021 Wow faktycznie jest miazga.W końcu hdr w rdr wygląda kozak, a już w sdr gralem bo nie mogłem tego ustawić suwaczkami jak chciałem.Wysłane z mojego MI 8 SE przy użyciu Tapatalka Quote
Mambo71 2 Posted December 11, 2021 Posted December 11, 2021 W dniu 5.12.2021 o 13:45, bartiz napisał: No z tą zmianą na BT2020 to bym uważał, robi z obrazu (pipi) Tylko że dyskusja dotyczy innego modelu niż na tym filmiku.Ja to zmieniłem na 65G13 i obraz w SDR duzo na tym zyskał. Quote
Iudakis 0 Posted October 15, 2022 Posted October 15, 2022 Ustawiłem wartość na 1000 nitów ale niewidze różnicy, obraz jest ciemny Quote
Kelimen 0 Posted November 12, 2022 Posted November 12, 2022 Na plejce trzeba ustawic (hdr włączony jeśli obsługuje)a na tv po wejściu w ustawieniach 1113111 druga pozycja z auto na hlg (pozycja w lewo) gta np wyglada dużo lepiej Quote
Magik 1129 Posted November 15, 2022 Posted November 15, 2022 HLG fajnie sie sprawdza w kowersji niektórych materiałów SDR na HDR (coś jak opcja AutoHDR na xboxie, tylko gorsza). Natomiast odradzam uzywania tego jeśli dana gra/film ma natywne HDR. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.