Opublikowano 6 sierpnia 20213 l Przeglądając czeluścia internetu natrafiłem na ciekawą informację, która zainteresować powinna właścicieli OLEDów LG od CX/GX wzwyż (może NanoCell też to ma? Trzeba by sprawdzić). Jest to ukryte menu, tzw. "HDMI signalling override menu". Opcja tam zawarta pozwala wyeliminować problemy z mapowaniem HDR w różnych grach. Jak wiadomo, każda gra HDR ma różne opcje konfiguracji HDR, a niektóre nie mają ich wcale. Stąd potrzeba używania w zależności od gry opcji "dynamic tone mapping" na on lub off albo "HGIG". Problemem często jest fakt, że albo mamy wszystkie detale w bielach ale jasność ekranu jest niższa niż możliwości TV, albo jasność ekranu jest na maksa, ale detale w bielach są ucięte. Spowodowane jest to głównie tym, że konsole w przeciwieństwie do odtwarzaczy UHD nie wysyłają tzw. metadanych, mówiących telewizorowi, ile dokładnie nitów powinien mieć obraz. Rozwiązaniem miał być i w przyszłości może będzie standard HGIG, ale ilość gier to obsługujących można policzyć na razie na palcach jednej ręki. Żeby już nie przynudzać – szybka instrukcja co zrobić, aby wszystkie gry wyglądały tak, jak powinny w HDR. 1. Włączamy grę z HDR na konsoli 2. Wchodzimy w menu obrazu w TV i podświetlamy opcję „wybierz tryb” (ale nie klikamy na nią) 3. Kiedy jest podświetlona, na pilocie naciskamy następującą sekwencję cyfr: 1113111 4. W menu, które się pojawi, znajdujemy opcję "peak mastering" i klikając strzałkę ustawiamy wartość 1000 5. Wychodzimy z menu przyciskiem powrót 6. Z kolejnego menu („jasność” w opcjach obrazu w przypadku C1) przełączamy koniecznie "dynamic tone mapping" na off Od teraz każdy sygnał HDR, który przychodzi z konsoli jest traktowany przez telewizor jako 1000 nit, niezależnie od tego, co ustawimy w grze. TV bardzo dobrze mapuje 1000 nitowy obraz nie ucinając żadnych detali właśnie przy zrealizowaniu pkt. 6. Efekt jest dla mnie rewelacyjny, nawet lepszy niż Dolby Vision w grach na Xboxie, który trochę testowałem. W końcu gry z HDR nie są za ciemne a jednocześnie obraz nie jest prześwietlony. Nareszcie święty spokój z babraniem się ustawieniami obrazu. W tym miejscu należą się brawa dla LG za tak prosty i tak skuteczny pomysł. Oby inni producenci TV poszli ich śladem. Pozdrawiam i udanych eksperymentów życzę Edytowane 6 sierpnia 20213 l przez p406
Opublikowano 16 września 20213 l Przetestowałem na moim Lg65G13 i... to naprawdę działa teraz tylko odpalam gry z HDRem i nic nie zmieniam.W tym podmenu warto tez zmienic pierwszą opcję dot.kolorów z AUTO na BT2020 i kolory nabieraja zycia zwlaszcza na obrazie w SDR.szczerze polecam i podziękowania dla p406. Edytowane 16 września 20213 l przez Mambo71
Opublikowano 5 grudnia 20213 l Dzieki za tip zaraz sprawdze.Wysłane z mojego MI 8 SE przy użyciu Tapatalka
Opublikowano 5 grudnia 20213 l Wow faktycznie jest miazga.W końcu hdr w rdr wygląda kozak, a już w sdr gralem bo nie mogłem tego ustawić suwaczkami jak chciałem.Wysłane z mojego MI 8 SE przy użyciu Tapatalka
Opublikowano 11 grudnia 20213 l W dniu 5.12.2021 o 13:45, bartiz napisał: No z tą zmianą na BT2020 to bym uważał, robi z obrazu (pipi) Tylko że dyskusja dotyczy innego modelu niż na tym filmiku.Ja to zmieniłem na 65G13 i obraz w SDR duzo na tym zyskał.
Opublikowano 15 października 20222 l Ustawiłem wartość na 1000 nitów ale niewidze różnicy, obraz jest ciemny
Opublikowano 12 listopada 20222 l Na plejce trzeba ustawic (hdr włączony jeśli obsługuje)a na tv po wejściu w ustawieniach 1113111 druga pozycja z auto na hlg (pozycja w lewo) gta np wyglada dużo lepiej
Opublikowano 15 listopada 20222 l HLG fajnie sie sprawdza w kowersji niektórych materiałów SDR na HDR (coś jak opcja AutoHDR na xboxie, tylko gorsza). Natomiast odradzam uzywania tego jeśli dana gra/film ma natywne HDR.
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.