Jump to content

Recommended Posts

Posted

Dla obecnych w liczbie co najmniej jednego superfanów serii Shin Megami Tensei, trzeba by założyć temat o jednym z najbardziej interesujących mnie nowych RPG na rok 2023. Być może jego amerykańskość tylko okaże się zaletą. Gra nie będzie iść do przodu jak SMT V, ale spróbuje zajrzeć w przeszłość... lepiej?

 

image.png.f3ed0a95288a8f52ec5804b825f3b30c.png

 

 

Gra jest inspirowana wiadomą japońszczyzną, ale też wieloma zachodnimi klasykami. Zarówno włoskimi giallo, jak i np. filmami Wesa Cravena. Nawet rozwalanie czachy i wylatujący jej mózg są raczej fajowe i ładne, niż odrzucające czy straszne.

 

Walka? To będzie turóweczka, ale bez grindu typowego dla Person. Szczerze mówiąc, dla mnie to brzmi z opisów nieco jak Into the Breach. Oby łatwiejsze... (Albo klasyk z 2022 roku, Chained Echoes, gdzie w sumie można było sobie ułożyć schemat, ale opierał się on na kolejnych buffach i warunkach, nie tylko wciskaniu A jak w Tensejach).

 

 

- "mówimy o tym: RPG z taktycznymi walkami, nie taktyczne RPG. Bo walki są dość krótkie. Jeśli wiesz, co robisz, zajmą może trzy minuty".

- Nasze postaci mają na początku 3 HP. I pod koniec gry nie będą mieć wiele więcej. Skoro ataki zabierają pojedyncze punkty, a zginąć możemy nawet od jednego ataku przeciwnika (nie losowo - będzie pokazane, w które pole on uderzy), to istotniejsze będzie wszystko, co zmienia tę cyferkę choćby o jeden. Buffy, debuffy. Kombinacje. Ataki będą miały bonusowe efekty tylko w odpowiedniej sytuacji, co oznacza, że taktyka będzie wymagać odpowiednich zagrywek.

- potężną bronią będzie sidestep, bo nie kosztuje punktów akcji

- ogólnie im więcej ruszania, tym więcej zużytych punktów akcji. Dlatego wykorzystanie pozycji i synergiczne atakowanie zespołem będzie działać znacznie lepiej, niż opieranie się na atakach jednej postaci

- całość wymaga starannego zaplanowania i potem oglądania egzekucji naszej maestrii

- jednak sterowanie jest bardzo proste, trzeba po prostu pomyśleć gdzie ruszyć daną postać i co się wydarzy w danym miejscu i po drodze

 

Gra ma też warstwę socjalną:

- relacje ze znajomymi jak w Personie... choć tutaj dialogi są dużo krótsze

- aby zdobywać sympatię, będziemy musieli stanąć po stronie danej postaci w jakiejś dyskusji czy kłótni. Tak więc trudny wybór

- lepsza relacja z daną postacią to większa synergia w walce, a także dodatkowe sceny i możliwe inne zakończenia gry

- nieco jak w SMT, będziemy mogli obczajać różne wątki poboczne i misje, odwiedzając znane lokacje w innych godzinach itd.

 

Wykonanie:

- 2D/3D ma swoje główne założenie: zwykły świat to 2D, a inwadujący świat demonów to 3D. Postaci więc są uderzone tym niepojętym światem, i to odzwierciedla grafika

- resztę chyba widać na każdym materiale... nie bez powodu gra ma tak dobre opinie z dema

 

Przegląd serii Persona od jedynki po piątkę + żwawe tempo progresu i mało gadania o niczym? Kurde no mam to na liście. Gra ma wyjść na wszystkich konsolach.

 

 

  • Upvote 1
  • Thanks 1

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...