Skocz do zawartości

Memory Card Annihilator


Rekomendowane odpowiedzi

=====================

= Memory Card Annihilator =

=====================

 

Dotychczas jedynymi (a raczej najpopularniejszymi) programami zdolnymi do formatowania kart pamięci były MCKiller i MCFormatter. Wraz z dniem dzisiejszym grono homebrew na PS2 powiększa się o Memory Card Annihilator. Program, który potrafi nie tylko formatować karty pamięci dla PSX/PSOne i PS2 (podobnie jak MCKill - niskopoziomowo!), ale i odformatowywać i tworzyć/wgrywać ich obrazy, a wszystko to w przystępnym dla użytkownika gui (również w polskiej wersji językowej).

 

Memory Card Annihilator pracuje na kartach 8, 16, 32, 64 i 128MB (użytkownik może sam definiować rozmiar). W przypadku kart dla PSXa program obsługuje wyłącznie karty 1Mb (lub większe, ale pracować będzie zawsze tylko na wybranej sekcji).

 

Tworzone obrazy to RAW, czyli kompletny dump całej karty. Ponadto MCA potrafi wgrywać obrazy nie tylko zrobione przez siebie, ale i przez wiele emulatorów (np. bardzo popularne *.ps2 - PCSX2 lub *.mcr - ePSXe).

 

Szczegółowy opis programu (wraz ze screenami) można znaleźć na >> stronie CDRinfo.pl <<

 

mca_02.jpg

 

 

>> Download <<

 

 

---

 

Wszelkie opinie, uwagi, bug reporty mile widziane. :)

 

Program w downloadzie jest w dwóch wersjach z cmd i gui+cmd. Gotowy do wypalenia obraz tylko dla wersji z gui.

Odnośnik do komentarza
  • Odpowiedzi 8
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Pobrałem i przetestowałem.

Program świetny. Wszystko działa sprawnie, interfejs pierwsza klasa.

Szkoda, że ten programik pojawił się dopiero teraz, bo bardzo przydatny.

 

Gratulacje programu!

 

 

Jedynym mankamentem dla mnie jest to, że gdy zapisuje się obraz memorki na nośniku (np. mass) to mogą tam się znaleść tylko dwa obrazy (po jednym dla każdego slotu) i potem trzeba je zgrać na pc, jeśli się chce zachiwizowac kolejne memorki.

 

Dodałbym jeszcze opcje wyjścia do browsera i wyłączenia konsoli a zwrot "odformatowanie" zastąpiłbym "Stan fabryczny", "Zerowanie" "Fabrykowanie" czy jakośtak :D

 

 

Tak przy okazji...

Przydałby sie jeszcze jakis manager save'ów, który pozwoli archwiwizować w fajny sposób save'y z memorki na pendrive'a i odwrotnie. Oczywiście żeby zapisywał wszelkie info o datach itp. Mile bym widział w takim progsie format *psu. Fajnie by było aby był też nieduży coby mógł lekko sobie na memorce leżeć. Możnaby go wtedy np. Swapem odpalać z memorki i sobie zarządzać. Wiem, że jest uLaunchELF, ale prościutki i malutki managerek byłby bardzo mile widziany :D

 

 

Edytowane przez Burgund
Odnośnik do komentarza
Pobrałem i przetestowałem.

Program świetny. Wszystko działa sprawnie, interfejs pierwsza klasa.

Szkoda, że ten programik pojawił się dopiero teraz, bo bardzo przydatny. [...]

 

Dziękuję/-my :)

 

Niestety stare nielicencjonowane memorki nie są wykrywane. Na razie znamy dwie takie i tu chyba może pomóc tylko -forceps2 z poziomu cmd. Z testowanych kart działają wszystkie karty do PSX/PSOne, które toleruje sio2, wszystkie oryginalne memorki do PS2, wszystkie podróbki, które łudząco przypominają oryg. (nie były testowane tylko te 128MB), i kilka testowanych kart Datela (16MB i 64MB - ale te bez płyt bootujących).

 

[...] Gratulacje programu! [...]

 

Program gratuluje. ;]

 

[...] Jedynym mankamentem dla mnie jest to, że gdy zapisuje się obraz memorki na nośniku (np. mass) to mogą tam się znaleść tylko dwa obrazy (po jednym dla każdego slotu) i potem trzeba je zgrać na pc, jeśli się chce zachiwizowac kolejne memorki. [...]

 

Dokładnie to cztery: dwa dla PS2 i dwa dla PSXa. Można to "obejść" zmieniając nazwę pliku (ale potem aby wczytać trzeba zrobić to ponownie - no i z poziomu PS2 trwa to wieki). Z poziomu cmd nie ma takich ograniczeń. Z daniem userowi możliwości wybierania obrazów wiąże się kilka problemów:

- pierwszy jest natury logistycznej: stylistycznie menu nie przewiduje takiej możliwości

- drugi: trzeba by dodatkowo załadować sporo innych modułów i powielić pracę Dlanora, a to przecież nie jest uLELF expansion pack. ;]

 

Myślę, że to nie jest taki wielki problem dla użytkownika. W końcu ile razy robi się kopię całej karty? Raz na ruski miesiąc. Do archwizacji save'ów i szbciej i prościej nadaje się uLELF (> *.psu).

 

Generalnie to opcja wykonywania obrazu memorki jest dla tych, którym np. zj*a się strona/blok (nagminne na podróbkach) i chciałby odzyskać save. Myślimy nad opcją automatycznego przywracania takich save'ów ale to nie jest takie proste jak się czyta i ciężko to jakoś zautomatyzować. Na razie to tylko pomysł. W przypadku kart dla PSXa można by przywracać skasowane save'y (o ile nie został ten blok skasowany/nadpisany) co myślę byłoby bardzo proste do zrobienia (save istnieje nadal tylko został skasowany wpis w 1 bloku (tym 'ukrytym')).

 

[...] Dodałbym jeszcze opcje wyjścia do browsera i wyłączenia konsoli a zwrot "odformatowanie" zastąpiłbym "Stan fabryczny", "Zerowanie" "Fabrykowanie" czy jakośtak :D [...]

 

Powrót do browsera to banał, więc możemy dodać. Z wyłączeniem konsoli jest niestety problem: inaczej się to robi dla każdego biosu z osobna (szczegółów nie znam).

 

Odformatowanie z ang. Unformat. IMO nie da się tego lepiej przetłumaczyć. Zerowanie? Też nie bo na jednych kartach maże się same 00h, a na innych FFh.

 

[...] Przydałby sie jeszcze jakis manager save'ów, który pozwoli archwiwizować w fajny sposób save'y z memorki na pendrive'a i odwrotnie. [...]

 

Zapomnij. Program działa na za(pipi)iście niskim poziomie (podobnie jak MCKill).

 

 

//thx za uwagi

 

 

---

 

W planach:

 

- Defragmentacja :)

- Sprawdzanie obsługi Magic-Gate (coś jak w PSP), a więc będzie można sprawdzić czy karta jest nieoryginalna (co wcale nie oznacza sprawdzenie czy karta jest oryginalna). Innymi słowy: jeśli MC nie obsługuje MG to jest to 200% podróba! Jeśli obsługuje to jest spore prawdopodobieństwo, że memorka jest oryginalna (niektóre nielicencjonowane mc obsługują MG np. Memor32 czy MC+).

Odnośnik do komentarza
  • 3 tygodnie później...

woah !

progs wypaśny - grats Berion, PeeSowy wojowniku :D

działanie programu - wiadomo, cycus glancuś - jak napisane powyżej : szkoda, że progs powstał dopiero teraz kiedy PS2 wykupiło sobie juz miejsce na cmentarzu. Choć wiem, że homebrew'owcom to nie szkodzi ;]

 

takie pytanie - co znaczy, że program działa na niskim poziomie ?

Odnośnik do komentarza
  • 2 miesiące temu...

Jak ESR 1.0 wyjdzie he he.

 

Ze zmian jakie nadejdą to niestety tylko wypis info o karcie (między innym MG supported/not supported - tyle, że wiele nowych podrób już obsługują MG :(), poprawionych kilka drobnych bugów, dodana obsługa kart nieobsługujących ECC/EDC (pierwsze nielicencjonowane karty 8MB<), dwukrotnie zmniejszona waga pliku (bowiem txt będzie na czcionce a nie bitmapach) i...

 

...będzie po angielsku w NTSC (sorry). Jeśli zależy Wam na wersji polskiej w PAL męczcie ffgrievera. Ja nie mam na to wielkiego wpływu. Jegomość udziela się regularnie na forach: psx-scene.com, konsola.pl i czasem cdrinfo.pl. Jak dostanie tonę PMek to pewnie zmięknie. :)

 

takie pytanie - co znaczy, że program działa na niskim poziomie ?

 

Nie korzysta z wysokopoziomowego API.

Jakoś mi to umknęło.

Odnośnik do komentarza
  • 2 lata później...

Memory Card Annihilator z okazji testu frameworka pod PS2PSXe dobił właśnie do wersji 2.0. Co nowego? Wymieniona część grafik i przepisana spora część kodu co objawia się m.in:

 

- prawie dwukrotne przyspieszenie operacji na karcie.

- możliwość zapisu obrazu karty pod dowolną nazwą.

- możliwość wczytania obrazu karty dowolnie nazwanej.

- obsługa host, mc0, mc1 i więcej jak jednego urządzenia na usb (mass0, mass2 itd. aż do 10).

- wirtualna klawiatura do wprowadzania nazw plików.

- manager plików (tylko do przeglądania).

- możliwość wyjścia z programu do dowolnej aplikacji (tylko elf. kelf nie są i nie będą obsługiwane).

- możliwość sprawdzenia parametrów karty (ilość stron, bloków, pojemność itd).

- możliwość formatowania kart na niestandardowe wielkości (od 1MB do 128MB).

- wczytywania kart o dowolnej pojemności na karty o dowolnej wielkości.

- stare-nowe gui (musiałem się pochwalić).

- obsługa PAL, NTSC i VGA (można wymuszać ręcznie).

- dodane nowe formaty kart (gme, vmc, mem, vmp i mcs).

- dodana obsługa dodatkowych języków (bez lang.lng odpali się po Polsku).

 

MD5 po rozpakowaniu:

0D9E0952C5732942CD1246CA2BED22E8

 

>> Download <<

Edytowane przez Berion
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...