Skocz do zawartości

Konsole - gry na różnych nośnikach danych


dzesiino

Rekomendowane odpowiedzi

Witam dzis sie zastanawiałem jak to jest otóż gry są wydawane dla dwóch konsol x360 i ps3 i np na xboxa plyty dwu wartownie min 8gb a blu ray min 20 gb i czasami gry na x360 wygladaja lepiej niz na ps3 .Pewnie m$ zrobił jakaś kompresje skoro 2 gry są na innych nośnikach i pliki maja różna wagę ale grafika pozostaje taka sama ,Czy uwazacie ze ms przy kolejnej konsoli tez zastsosuje nosniki dvd czy moze blu ray?Mam moze ktoś dane na temat czego m$ nie chce wypuszczać gier na nosnikach blu ray( zapewne by nie było juz piractwa na kosnolach a moze zrobiono to specjalnie )

 

 

 

 

 

Interesuje mnie wasze zdanie na ten temat

Odnośnik do komentarza
  • Odpowiedzi 8
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najczęściej odpowiadający w tym temacie

Najczęściej odpowiadający w tym temacie

Widzisz, Sony wpakowalo blu-ray do swojej konsoli juz na wstepie. Niestety pomimo pojemnosci nosnika, naped ma wade w stosunku do Xboxowego DVD. Jest wolniejszy. Stad dla szybszego wyszukiwania te same dane na nosniku blu-ray moga byc nagrane wielokrotnie. Czyli mozna sobie pozwolic na rozrzutnosc. Kompresja tez jest stosowana raczej dla wydajnosci, anizeli dla zaoszczedzenia miejsca. Czy kto wie co jeszcze oni tam pakuja i jak umieszczaja dane na tym nowym nosniku..

 

W przypadku Xboxa to na wiekszosc gier DVD jeszcze starcza, ale jest juz kilka tytulow dwuplytowych. O ile dobrze pamietam Id Software ubolewalo nad zastosowaniem DVD w 360ce. No i kompresja na Xboxie jest stosowana bardzo intensywnie. Ale DVD nadal ciagnie. Pomimo, ze ten naped wyje jak odkurzacz - chyba, ze gra sie z dysku.

 

BTW - istnieja tez oczywiscie nagrywalne plytki blu ray, wiec sam nosnik problemu piractwa nie rozwiazuje.

 

W nastepnej generacji konsol jednak blu-ray powinien byc juz standardem.

Odnośnik do komentarza

no wlasnie chyba glowna odp na pytanie "jakim cudem gry na Xa sie meiszna na dvd skoro na ps3 sa na BL" to tak ze poprostu wcale nie zjamuja tak duzo, okolo 7-8gb, wiec miesza sie na dvd, a wersja na ps3 albo zjamuje podbnie i reszta plyty jest pusta, albo jak mowi kold dogrywaja wiecej tego samego zeby sie szybciej wczytywalo

 

a pytanie czemu x nie chce wydawac gier na blu?

po pierwsze to napęd konkurancji

a po drugie musieli by wydac nowy model konsoli ktory by nie byl kompatybilny z poprzednim, albo osobną stacje blu ktora by powodowala ze w niektore gry da sie grac tylko na niej itp, mimo ze M$ lubi ruchac graczy na kase to jednak zrobienie manewru w ktorym czesci gier (tych na blu) nie dalo by sie odpalic bez dokupionej stacji powodowalo by ze caly sens konsol by sie poszedl kochać (czyli mam konsole gram we wszystko, a nie jak na PC gdzie trzeba dokupowac nowe bajery by grac w nowe gry)

Edytowane przez Yano
Odnośnik do komentarza

Nastepna generacja moze zaczac sie juz od przyszlosciowego nosnika bo watpie aby DVD9 starczylo - obecnie teraz pokazuje jak Forza 3 czy przyszlosciowy tytul od Id ktorego nie pamietam ma byc na 3 dvd. Obecnie DVD starczy - konsola ma 4 lata juz a gier wydanych na wiecej niz 1 plyta jest gdzies z 10, 15 to max.

Blu niby ma wieksza pojemnosc ale tego za bardzo nie widac aby pojemnosc plyty podnosila jakosc tekstur - Uncharted 2 czy Killzone 2 posiadaja tekstury slabej jakosci jak rowniez nosnik nie wydluzyl gier. Szkoda :C. Skoro gry Xboxowe pokazuja ze mozna zmiescic gre na DVD9 to do czego ma sluzyc Blu? Chyba tylko do filmow HD ma zastosowanie niz do gier. Bo zachwalano sie 20gb pojemnoscia plyt ale gra niczym sie nie rozni od wersji na 360 - wciaz podobnie wyglada, jest taka sama podwzgledem czasu gry. Dla mnie lipa.

 

Patrzac srednia pojemosc gry na 360 to wynosi 5-7gb, zdarzaja sie gry ktore nawet nie przekrocza pojemosci DVD5 jak np. Borderlands czy Afro Samurai.

 

Obecnie w PS3 chyba naped jest w fazie eksperymentow - w porowaniu do napedu 360 to Blu pada czesciej jak rowniez sama konsola w dzieijszych czasach - 2 lata temu bylo odwrotnie - X padal co chwile gdy PS3 chodzilo bez problemow.

Edytowane przez Scorp1on
Odnośnik do komentarza
  • 3 tygodnie później...
Blu niby ma wieksza pojemnosc ale tego za bardzo nie widac aby pojemnosc plyty podnosila jakosc tekstur -

Od kiedy pojemność nośnika determinuje wielkość czytaj jakość tekstur? Pojemność nośnika może się przekładać na niesamowitą różnorodność lokacji (czytaj dużo różnych tekstur w danej jakości zaleznej od wydajności platformy). MOże się też pośrednio przekładać na długośc gier. W końcu gdy ma sie do dyspozycji50GB pojemności i ma się pomysł na je\szcze jedną lokację, którą zespół jest wstanie zgrabnie połączyć z resztą gry to można tą lokację przygotować używając nowych tekstur aby była wyjątkowa w swym designie (Vide Lost Odyssey i jej różnorodne tekturowo czyli unikatowe lokacje). Powtarzam ci scorpioniku - pojemnośc nośnika nie ma nic do gadania jeśli chodzi o jakośc tekstur. To dlatego większość tekstur najładniejszych gier wcale nie grzeszy ostrością.

Edytowane przez Gooral
Odnośnik do komentarza

Pojemnosc nosnika w dzisiejszych czasach w zadnym stopniu nie wplywa na dlugosc gry czy "teren dzialan". W dobie internetu te 50gb jest malo zapelniane, wycinaja kawalek gry, wrzucaja na sklep/rynek z etykieta DLC i niby sa fajni. Zobaczymy czy ME2 przyniesie dobrej jakosci tektury (czy tylko na statycznych screenach ciekawie wyglada) + dluzsza kampanie. MW2 przynioslo 60 klatek, dobrej jakosci tektury, szczegolowe modele postaci czy broni,itp i zajmuje 6,8gb, Borderlands wyglada slabo ale swoim stylem unikalnie, 30 badz mniej klatek gra dluzsza od CODa ale mamy tylko kilka aren. Gra zajmuje 3,3gb, po 30 dniach wychodzi pierwsze DLC o wadze ponad 1gb, zapowiedziano juz kolejny. Ciekawe ile tym razem zajmie miejsca na dysku. Ani gry lepiej nie wygladaja ani sa dluzsze wiec co daje nam nosnik wiekszy niz DVD? Obecnie nic

Odnośnik do komentarza
Ani gry lepiej nie wygladaja ani sa dluzsze wiec co daje nam nosnik wiekszy niz DVD? Obecnie nic

Dają bardziej różnorodne lokacje. Właściciele PS3 wiedzą co nieco na ten temat. No chyba, że nawet tego nie zauważyli, że w ich super exach różnorodność lokacji, a konkretnie mówiąc teksur, jest duża. MGS4, Killzone 2 czy Uncharted 1 i 2 to przykłady takich gier.

Edytowane przez Gooral
Odnośnik do komentarza
  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym prosimy o zapoznanie się ze zaktualizowaną Polityką prywatności Polityka prywatności.