Skocz do zawartości

Mass Effect 2


Rekomendowane odpowiedzi

ajlenq.png

 

 

 

8e2b6990b2ccb13c.png

 

 

Platforma: Xbox 360 , PC

 

Developer: Bioware

 

Wydawca: Electronic Arts

 

Oficjalna strona gry: http://masseffect.bioware.com/

 

Gatunek: Action RPG

 

Silnik gry: Unreal Engine 3.5

 

Data premiery: 26 stycznia 2010 roku

 

Czas produkcji: ok. 2 lata

 

Wymagania wiekowe: 18+

 

Wersja językowa: Pełna polska(zwykła edycja) / Pełna angielska (edycja kolekcjonerska)

 

Singleplayer: Tak

 

Multiplayer: Nie

 

Achievements: Tak

 

Demo: Nie

Podobne do: Mass Effect , Knights of The Old Republic

 

Temat na Forum PE: Klik!

Okładki: europejska oraz amerykańska

 

383c4d60a3ed58f6.png3dd0038176e183f2.png

 

Edycja Kolekcjonerska:

 

Mass-Effect-2-Collectors-Edition-Detailed.jpg

 

177e22138acafcedmed.jpg

 

 

Edycja Kolekcjonerska Mass Effect 2 zawiera:

 

  • grę Mass Effect 2

  • kolekcjonerskie etui

  • 48-stronicowy artbook "Art of Mass Effect 2" (w jęz. angielskim)

  • pierwszy numer komiksu "Mass Effect Redemption" (w jęz. angielskim)

  • dodatkową płytę DVD z materiałami o powstawaniu gry

  • kartę Cerberus Network z kodem na bonusową zawartość

  • unikatowe przedmioty w grze: specjalny pancerz i broń (niemożliwe do zdobycia w trakcie rozgrywki)

Średnia ocen wg. gamerankings.com: 95 %

Właściwości:

 

  • nośnik: 2x DVD

  • 720p / 30fps

  • instalacja:opcjonalnie(Xbox 360)/ wymagana(PC)

Downloadable Content (DLC):

 

  • Zaeed Massani "The Price of Revenge" (darmowe) - dodatkowa postać do zwerbowania wraz questem

  • Normandy Crash Site (darmowe) - miejsce katastrofy pierwszej Normandii

  • Cerberus Assault Armor and M-22a Eviscerator Shotgun (darmowe) - dodatkowa zbroja oraz broń

 

 

439d2639068c92b9.png

 

 

Mass Effect 2 to kontynuacja jednego z najlepszych cRPG wydanych w ostatnim czasie. Gra wyszła spod ręki ludzi z Bioware, studia odpowiedzialnego za takie hity Knights of the Old Republic, Jade Empire czy Baldur's Gate.

Komandor Shepard po wydarzeniach z pierwszej części gry wyrusza na kolejną niebezpieczną misję. Misję, która może zakończyć się śmiercią, nawet dla niego samego. Fabuła gry skupia się na organizacji Cerberus, która odgrywała drugoplanową rolę w pierwszej części gry. Jest to radykalna organizacja zrzeszająca tylko ludzi i mająca na celu zwiększenie ich roli w międzygalaktycznej hierarchii.Przywódcą organizacji jest tajemniczy Człowiek Iluzja.To on wysyła Sheparda na samobójczą misję mającą na celu pokonaniu Zbieraczy,którzy porywają ludzkie kolonie. Od ciebie graczu zależy czy ludzkość przetrwa.

Długość gry: 20-40 godzin

 

Poziomy trudności: Cadet,Normal,Veteran,Hardcore,Insanity (wszystkie są dostępne od początku)

Opcja "New Game+": Tak

 

System zapisu: Po skończonej walce

 

Opis przejścia: Mass Effect Wiki

 

Dodatkowe:

 

  • Cerberus Network - opcja dzięki,której możemy pobierać wszelakie DLC do Mass Effect 2

  • Możliwy jest import danych z pierwszej części Mass Effect. Dzięki temu mamy swoją poprzednią postać wraz z kilkoma bonusami na początku rozgrywki.

Edytowane przez MYSZa7
  • Minusik 1
Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

0311358825edce92.png

 

 

 

Total Gamescore: 1015

 

Poziom trudności: Średni

 

Poradnik: GameSpy

 

Temat na Forum PE: Klik!

 

Lista osiągnięć:

 

Missing in Action (5)

Save your crew from an overwhelming attack

 

Very Elusive (10)

Return to active duty

 

The Convict (10)

Successfully recruit the biotic Convict

 

The Krogan (10)

Successfully recruit the krogan

 

The Archangel (10)

Successfully recruit Archangel

 

The Professor (10)

Successfully recruit the Professor

 

The Quarian (10)

Successfully recruit the quarian

 

The Justicar (10)

Successfully recruit the Justicar

 

The Assassin (10)

Successfully recruit the Assassin

 

Friend or Foe (10)

Obtain geth technology

 

Colony Defense (25)

Defend a human colony from attack

 

The Prodigal (10)

Gain the loyalty of the Cerberus Officer

 

Ghost of the Father (10)

Gain the loyalty of the Cerberus Operative

 

Catharsis (10)

Gain the loyalty of the biotic Convict

 

Battlemaster (10)

Gain the loyalty of the krogan

 

Fade Away (10)

Gain the loyalty of Archangel

 

The Cure (10)

Gain the loyalty of the Professor

 

Treason (10)

Gain the loyalty of the quarian

 

Doppelganger (10)

Help the Justicar resolve her mission

 

Cat's in the Cradle (10)

Gain the loyalty of the Assassin

 

A House Divided (10)

Hack a geth collective

 

Ghost Ship (25)

Complete the investigation of a derelict alien vessel

 

Suicide Mission (50)

Use the Omega 4 Relay

 

Mission Accomplished (125)

Save humanity throughout the galaxy from certain annihilation

 

Against All Odds (15)

Survive suicide mission

 

Insanity (75)

Complete the game on the "Insanity" difficulty level without changing the setting

 

No One Left Behind (75)

Keep your team alive through the suicide mission

 

Long Service Medal (75)

Complete Mass Effect 2 twice, or complete it once with a character imported from Mass Effect 1

 

Paramour (50)

Successfully pursue a relationship with a teammate

 

Head Hunter (10)

Perform 30 headshot kills with any weapon on humanoid targets

 

Brawler (10)

Shoot and kill 20 enemies while they're knocked back by a punch

 

Big Game Hunter (10)

Thresher Maw defeated

 

Tactician (10)

Hit 20 different targets with multiple biotic powers to combine the effects

 

Master at Arms (15)

Kill enemies with 5 different heavy weapons during the game

 

Merciless (10)

Make 20 enemies scream as they fall or are set on fire

 

Overload Specialist (15)

Disrupt the shields of 25 enemies

 

Warp Specialist (15)

Warp the barriers of 25 enemies

 

Incineration Specialist (15)

Incinerate the armor of 25 enemies

 

Operative (15)

Complete a mission discovered by scanning an unexplored world

 

Agent (50)

Complete 5 missions discovered by scanning unexplored worlds

 

Prospector (5)

Retrieve mineral resources by scanning and probing a planet in the galaxy map

 

Explorer (10)

Visit 100 percent of the planets in an unexplored cluster

 

Power Gamer (10)

Reach Level 30 with one character

 

Scholar (15)

Unlock 15 new Mass Effect 2 codex entries

 

Technician (15)

Obtain (10) technology upgrades

 

Weapon Specialist (15)

Fully upgrade a weapon

 

Scientist (10)

Complete any research project in the Normandy's laboratory

 

Fashionista (5)

Personalize your armor in your quarters on the Normandy

 

Power Full (15)

Evolve any power

 

Highly Trained (15)

View all advanced combat training videos at Shepard's private terminal.

 

 

 

3c74aeafa7907685.png

 

Soundtrack z gry został wydany na dwóch płytach. Autorem wszystkich utworów jest Jack Wall.

Lista utworów:

 

Disc 1:

 

1. The Illusive Man

2. Humans Are Disappearing

3. The Attack

4. The Lazarus Project

5. A Rude Awakening

6. The Normandy Reborn

7. Miranda

8. Jacob

9. Freedom's Progress

10. Then

11. Garrus

12. An Unknown Entity

13. Samara

Disc 2:

 

1. Grunt

2. Horizon

3. Tali

4. Mordin

5. The Normandy Attacked

6. Jack

7. Legion

8. Jump Drive

9. Crash Landing

10. The Collector Base

11. The End Run

12. Suicide Mission

13. New Worlds

14. Reflections

Odnośnik do komentarza

018a0a691d13702a.png

 

illusive_man.png

Komandor Shepard

Bardzo plastyczna postać; o jego płci, wyglądzie, zachowaniu, charakterze, specjalizacji, przeszłości i przyszłości zadecyduje w większym stopniu sam gracz. Możemy wybrać spośród sześciu klas postaci (Inżynier, Adept, Strażnik, Szturmowiec, Szpieg oraz Żołnierz).

Każda z tych na swój sposób unikalna, dając możliwości używania różnorakich mocy i zdolności, dzięki temu każdą klasą się zupełnie inaczej.

 

b3464b42855b2c6f.png

Mordin Solus

Pięćdziesięcioletni salariański naukowiec, poznajemy go podczas trwania zarazy na Stacji Omega, prowadzi tam klinikę, pomagającą chorym. Służył pod kapitanem Kirahee, którego mieliśmy okazję poznać w pierwszej części gry. Był członkiem zespołu pracującego nad genofagium, które dotknęło Krogan. W młodości śpiewał Gilberta i Sullivana.

Cechą charakterystyczną Mordina są jego szybkie (nawet jak na salarianina) rozumowanie, reakcja czy mowa.

Preferowaną przez niego bronią są pistolety automatyczne i maszynowe.

Używa umiejętności takich jak Spalenie, Porażenie Nerwowe, Kriowybuch

 

8a97dd83a7a116bf.png

Jacob Taylor

Były komandos Przymierza Systemów, przeżył jako jeden z niewielu rzeź na Eden Prime. Potem dołączył do organizacji Cerberus, poznał tam Mirandę Lawson, z którą udaremnił batariański atak na Cytadelę. Jacob brał udział w projekcie Łazarz, dzięki któremu Shepard ponownie wraca do gry.

Preferuje strzelby i pistolety automatyczne.

Posiada niewiele zdolności biotycznych, aczkolwiek przydatnych.

Na przykład: Bariera, Przyciągnięcie, oprócz tego ma dostęp do Amunicji Zapalającej.

 

0746c2a740c1f346.png

Miranda Lawson

Wyhodowana i urodzona jako kobieta idealna, zgodnie z egoistycznym planem swojego ojca. Jako nastolatka uciekła z domu i wstąpiła do Cerberusa. Jako agent tejże organizacji, jest bezwzględna i konsekwentna w swoich działaniach, nie pozwala aby emocje działały na niekorzyść misji.

Jej ulubioną bronią są pistolety automatyczne i maszynowe.

Miranda jest potężnym biotykiem, wyszkolonym min. w: Odkształceniu, Ciśnięciu i Przeciążeniu.

 

9008517bc14b6cfc.png

Grunt

Stworzony jako kroganin idealny, wolny od genofagium twór watażki Okeera. ?Nieco? narwany koleś? Może inaczej: nieokiełznana bestia. Miłuje się w rozwalaniu i niszczeniu większości rzeczy jakie napotka.

Uwielbia strzelbę i karabin szturmowy. Posiadając ograniczone zdolności biotyczne, Grunt potrafi wytworzyć barierę nadającą mu lepsze zdolności niszczenia? tzw. Wzmocnienie.

Oprócz tego używa Strzału Wstrząsowego i Amunicji Zapalającej.

 

6666889c29dd797a.png

Obiekt Zero

Efekt eksperymentów biotycznych Cerberusa, lubująca się w zabijaniu i ogólno pojętym wandalizmie społecznym. Osadzona w więzieniu orbitalnym Czyściec, ucieka przy małej pomocy sami wiecie kogo?

Jest bez wątpienia najpotężniejszym biotykiem jakiego uda nam się zaprosić do wspólnej rozwałki. Korzysta ze zdolności takich jak: Fala Uderzeniowa, Przyciągnięcie i Amunicja Odkształcająca.

 

367eda2c7a4ce26e.png

Thane Krios

Drell, zabójca, znany ze stoickiego spokoju i wyjątkowo nieosobistego podejścia do sprawy. Według wielu funkcjonariuszy SOC i nie tylko, jest jednym z najlepszych w swoim fachu.

Specjalizuje się w pistoletach i karabinach snajperskich

Nie posiada jakichś nadzwyczajnych mocy biotycznych, jednakże posiada umiejętność Rzutu i Odkształcenia.

Oprócz tego używa Amunicji Rozrywającej.

 

28e642f4940b1d0b.png

Samara

Egezkutorka asari jest kimś w rodzaju średniowiecznego ronina samuraja, wiernego tylko określonym zasadom (akurat w jej przypadku Kodeksowi). Miała nieco burzliwą młodość, potem pewna sprawa (wyjaśniona w trakcie gry) zmieniła jej poglądy diametralnie, regularnie przemierza przestrzeń asari. Pomimo już zaawansowanego wieku, Samara jest wysoce wykwalifikowanym zabójcą nikczemników i zaprzysięgłą obrończynią uciśnionych.

Może używać karabinów szturmowych i pistoletów automatycznych.

Jej umiejętności są dość przydatne zarówna na wrogów syntetycznych jak i biologicznych, np.: Porażenie, Przyciągniecie i Rzut.

 

3fd2a92db4b147bc.png

Tali Zorah vas Neema

Jeśli ktoś cieszył się już pierwszą częścią gry, to tejże panienki nie trzeba przedstawiać, jednakże wiem, że niektórzy nijako są laikami w Mass Effect.

Nieśmiała panna Tali jest quarianką, jest to rasa specjalizująca się w wielu dziedzinach techniki i elektroniki. Wielkim spoilerem nie będzie powiedzenie, że quarianie stworzyli gethy (co wiemy już od ME1)

Specjalnością Tali są pistolety automatyczne i strzelby.

Zgodnie ze stereotypowym obrazem quarianina, Tali posiada mnogość mocy technologicznych, takich jak Sonda Bojowa, Hakowanie Sztucznej Inteligencji i Wysysanie Energii.

 

a48e45f47f96bc5d.png

Zaeed Messani

Łowca nagród dostępny w darmowym DLC.

Używa karabinów snajperskich i szturmowych.

Umiejętności: Strzał Wstrząsowy, Amunicja Dystrupcyjna, Granat Inferno

 

ed2ffd33084e65de.png

Archanioł

Główny problem najemników na stacji Omega.

Używa karabinów snajperskich i karabinu szturmowego.

Umiejętności: Strzał Wstrząsowy, Przeciążenie, Amunicja Drążąca

 

8df70200ab70d9f2.png

Legion

Szukał Sheparda po całej Galaktyce, wyspecjalizowany technik ofensywny.

Używa karabinów snajperskich i szturmowych

Umiejętności: Sonda Bojowa, Hakowanie Sztucznej Inteligencji, Wzmocnione Tarcze

Edytowane przez MYSZa7
Odnośnik do komentarza

b0fb39e615020bd9.png

 

 

aa29bc54562711fc.jpg

Omega

Galaktyka Drogi Mlecznej > Mgławica Omega > Układ Sahrabarik

 

Nieformalna stolica Układów Terminusa, ulubione miejsce wszelakich szmuglerów, łowców nagród, handlarzy informacji, paserów i innych ciemnych typów szukających zarobku lub paru wybitych zębów. Główne miejsce niejasnych działań organizacji najemniczych Zaćmienia, Błękitnych Słońc i Krwawej Hordy. Na stacji, w wydzielonym sektorze panuje epidemia nieznanej choroby dotykającej tylko nieludzi i nievorchów.

Najbardziej wpływową osobą jest szefowa klubu Zaświaty; Aria T?Loak.

 

728289f7c5b6a91a.jpg

Illium

Galaktyka Drogi Mlecznej > Mgławica Półksiężyc > Układ Tasale

 

Jedna z najmłodszych kolonii asari. Leży na granicy Przestrzeni Asari i Układów Terminusa. Niebieskolice zarządczynie uczyniły z Illium główny szlak tranzytowy pomiędzy tymi dwiema częściami Galaktyki, spowodowało to wzrost nielegalnych transakcji i przestępczości, w szczególności nasilenie asariańskigo ramienia Zaćmienia.

Tutaj mieści się też firma Illium Entertainment, producent takich filmów jak ?Blasto ? Atak Meduzy? ? opowiadającym o pierwszym hanarskim widmie, oraz ?Vaenia? ? romansidle lubianym przez asari.

 

ed1ba11813ecdc42.jpg

Tuchanka

Galaktyka Drogi Mlecznej > Krogańska Strefa Zdemilitaryzowana > Układ Aralakh

 

Potargana wiatrami i pyłem, rodzinna planeta krogan jest wynikiem połączenia ich krewkiej i niszczycielskiej natury z rozszczepionym jądrem atomowym. W ciągu tysięcy lat na planecie wymarło 90% organizmów żywych, a wszystkie które zostały, przejawiają przystosowania mięsożerne, nawet rośliny to groźni drapieżcy. Kroganie kształtowali się w tych warunkach, stając się jedną z najbardziej odpornych ras rozumnych w Galaktyce. Pomimo nauczki, jaką dostali we wcześniejszych, kroganie nadal walczą podzieleni na klany, aktualnie najsilniejszym z klanów są Urdnoci.

 

c2457ad539ec5709.png

Cytadela

Galaktyka Drogi Mlecznej > Mgławica Węża > Układ Wdowa

 

Gigantyczna stacja kosmiczna zbudowana przez protean.

Stolica społeczności międzyrasowej, ucierpiała po ataku gethów i Suwerena w pierwszym Mass Effect. Miejsce względnie bezpieczne, monitorowane przez oficerów Służb Ochrony Cytadeli (C-Sec). Mnogość sklepów i barów pozwala na rozrzutne wydawanie kredytów.

Najemnicy oficjalnie tam nie działają, jednakże niektóre grube ryby niezbyt jasnego półswiatka wynajmują ich jako prywatnych bramkarzy lub ochroniarzy.

Służba celna zaostrzyła poziom inwigilacji, chcąc zapobiegnąć infiltracji ze strony gethów.

Odnośnik do komentarza
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...