Skocz do zawartości

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain


Fuji

Rekomendowane odpowiedzi

A przejdzie z ps3 na ps4?


jeszcze wracajac do strażników - wczesniej mieli swoje trasy i swoje zachowania. Jak sie schowalo trupa poza trasą patrolu to mialo sie spokój i pewność bezpieczeństwa.
A tutaj mam wrażenie ze wrogowie mogą dostrzec brak kolegi ktory powinien stać na posterunku kawałek od nich i zaczynają węszyc. Albo poprostu mają algorytm ze jesli w okolicy jest trup to są do niego powolii przyciagani i w koncu go odkrywają.
Tak czy siak naprawde jest trudniej bo jest wielka szansa ze kazda nasza akcja zostanie odkryta przez strażników i wzbudzi w nich czujność i poszukiwania.

raz np po zabiciu kilku wrogów w okolicy mialem wrażenie ze napewno nikt już tam nie bedzie chodził i nikt nie znajdzie ciał. A mimo to dobre 10-15 min później usłyszałem dalekie odgłosy "ej mamy tu trupa. Cos sie dzieje! Wezwijcie posilki!"

Jeszxze jeden bajer - wczesciej jak sie pozbylo wroga zanim wezwał posilki to byl koniec alarmu. A teraz jak sie zabije po tym jak już zaczął dzwonić do bazy to baza krzyczy "hej jestes tam? Odezwij sie! Cos sie stalo... uwaga ten kto jest najbliżej niech pojdzie sprawdzic czemu kontakt sie urwał"

i jeszcze jedno. Posilki wzywane do sprawdzenua sytuacji to nie sa magicznie pojawiający sie nowi ludzie tylko prawdziwi strażnicy ktorzy stali w innej części mapy. Mozna to poznac po tym ze ci co przebiegają sa odrazu zaznaczeni markerem jesli wczesniej sie ich zaznaczylo gdy sobie stali na swoich posterunkach

Edytowane przez Yano
Odnośnik do komentarza

Dokladnie, wystarczy na chwile puscic galke i od razu zaczac trzymac ja ponownie aby kontynuowac ruch na lezaco.

 

Tranq gun moim zdaniem w kazdym MGSie za bardzo ulatwia sprawe wiec staram sie zawsze grac bez niego, jak sie pozbywac kogos, to tylko jak uda mi sie podkrasc or no balls ;). Ja planuje wbic kolejne 100% w tym miechu jakos, najpierw na PS3, teraz na PS4 :).

 

Nie bylbym tez taki pewien czy progres z PS3 na PS4 przejdzie.

 

Ta inspekcja...

 

to byla wlasnie zasadzka, uzyli tego pretekstu aby dostac sie bardzo blisko bazy zanim wlacza sie jakies alarmy, mechanizmy obronne etc i zaczela sie masakra

 

Edytowane przez Bansai
Odnośnik do komentarza

jak robisz szczupaka w GZ to nie wychylaj gałki do przodu podczas lotu

spowoduję to, że Snake nie pobiegnie dalej ale zostanie na ziemi i można się czołgać

jest to chyba najlepszy dodany ruch, wiele razy uratował mi tyłek

o dzięki za info, no to fajnie, porpostu próbowałem ten efekt uzyskać metodą jaka działała w 3 i dlatego sie nie udawało

Odnośnik do komentarza

Yanusz narobiłeś mi smaka i chyba też zakupię!

mi sie za(pipi)iście podobało ale żeby potem nie było na mnie jeśli sie zawiedziesz :P

 

ktoś może być zniesmaczony samą długością - i uznać że to chamstwo płacić nawet jedynie 20zł za gre-demo którą można przejść w 15 min jak sie człowiek spieszy. no jest w tym troche racji, ale dlatego ja sie nie spieszyłem tylko chce dostać chociaż kilka godzin zabawy i myśle że spokojnie dostanę więc jestem zadowolony :) (chociaż powtarzam - nie każdy musi być bo sprawa jest kontrowersyjna)

 

tak czy siak ten przedsmak pokazał mi że naprawde jest na co czekać jeśli chodzi o PP, prawdopodbnie też kojima znacząco ograniczy ilość filmików i rozmów przez codec (co zrobił już w PW) - wiadomo masa ludzi marudziła na to w mgs4 - zresztą tam serio była przesada, przeszedlem gre w ok 20 godzin z czego pewnie z 16h to były scenki i rozmowy, a jedynie 4h gameplayu. mi i tak czwórka się podobała ale rozumiem czemu innych takie proporcje mogą wkurzać.

więc napewno na plus wezmą GZ - scenki są ale względnie krótkie, a rozmowy przez codec dzieją sie w czasie rzeczywistym, można wtedy normalnie chodzić, tak samo jak sie chce zadzwonić to naciska sie R2 i odrazu można słuchać rozmowy nie przerywając gry. skończyły sie czasy gdy co 5 minut odzywał się codec i akcja sie zatrzymywała i było 10 min rozmowy).

 

 

 

edit

i serio podkreślam że jest znacznie trudniej, wrogowie mają naprawde świetne zmysły i widzą nas z bardzo daleka jeśli biegamy, a nawet jak kucamy to też z niezłej odległości. już nie wspominam o mgs1 gdzie wrogowie mieli zasięg wzroku na 5 metrów i można było biegać 7 metrów od nich i nic. ale nawet w mgs3 przy wysokim camo można było leżeć w trawie czy powoli sie czołgać zaledwie kilka metrów od wroga i nas nie widział. w GZ zauważali mnie naprawde z dużych odległości.

 

w dodatku są znacznie bardziej dociekliwi, np w PW można było szybko przekraść sie w polu widzenia wroga i pojawiał sie znak zapytania (podobnie jak w assasin creed- alarm sie włączał dopiero gdy staliśmy kilka sekund w polu widzenia i wrogowie zapełnił sie pasek), w PW po takim przekradnieciu gość mówił "ej chyba coś widziałem" - i w sumie olewał sprawe, chwile sie rozglądał i mówił "chyba mi sie zdawało"

tutaj nie dość że widzą dalej to gdy coś zobaczą to potrafią opuścić miejsce posterunku i zacząć sie zakradać do miejsca w którym nas widzieli przez sekunde.

na szczęście jest jedno ułatwienie - gdy dochodzimy do granicy pola widzenia kogoś to na ekranie pojawia sie biały półkolisty pasek pokazujący z którego kierunku ktoś nas można zoabczyć, więc mamy szanse sie wycofać zanim nas zobaczą całkowicie. jednak gdy już sie pojawi ten biały pasek to oznacza że wróg mimo że nie dostrzegł nas z "pewnością" to jednak coś tam zobaczył i jest duża szansa ze zaraz zacznie do nas iść

Edytowane przez Yano
Odnośnik do komentarza

Na hardzie ich pole widzenia oraz tolerancja na bledy gracza jest znacznie podkrecona, takze radze uwazac z tym trybem :)

 

Co do dlugosci, no ja mam to szczescie ze kocham MGSy i lubie je katowac po wsze czasy takze podejrzewam ze moj czas bedzie znaczaco wyzszy od wiekszosci chlopakow z forumka, zaraz sprawdze i sie pochwale. Jasne, watek glowny mozna okreslic jako kpine, ale triale, misje poboczne, znajdzki, S ranki, to wszystko bardzo wydluza rozgrywke.

 

Edit: Ok wlasnie sprawdzilem, 35 godzin mam juz przegrane lacznie w Ground Zeroes, wliczam wersje PS3 i PS4, mysle ze jeszcze z 5 godzin dojdzie zanim zrobie 100% - az sie boje pomyslec na jaka niebotycza wartosc sie to przelozy w ogromnym Phantom Painie, az mnie sciska na sama mysl, znacznie wiekszy swiat, wiecej misji etc. :fsg:

Edytowane przez Bansai
Odnośnik do komentarza

wow 35h to naprawde nieźle wyciskasz, szacun :D

 

patrzyłem wczoraj na trofea w PW - masz w nim platyne? jak zoabczyłem że jedno z nich to zrobienie wszystkich misji fabularnych i pobocznych na S to skisłem xD trzeba być hardkorem

 

Czasami po prostu sobie wlaczam gre jak mam chwilke ot tak zeby sie powyglupiac, wczoraj np jak robilem triale na PS4 to postanowilem sobie przy okazji pomasakrowac straznikow snajperka.

 

 

Kocham te gre :fsg: Tyle mam z nia radosci ze ciezko to opisac.

 

Swoja droga nie wiem czy wiesz ale jak pogrzebiesz troche w iDroidzie, to mozesz ustawic muzyke jaka ma grac kiedy Twoj helikopter nadlatuje. Jest tez troche kaset do zebrania ktore rzucaja sporo swiatla na fabularne tlo oraz to co sie dzialo z Paz oraz Chico w tej bazie, polecam, niektore tasmy sa dosc hardkorowe. Jak zbierze sie wszystkie latki XOF to odblokowujemy ukrytka misje poboczna.

Edytowane przez Bansai
Odnośnik do komentarza

Oczywiscie ze tak, ratuje sie ich tym samym sposobem co Paz i Chico, w innych misjach tak samo. W glownej misji jest tez jeden wiezien ukryty, o ile dobrze kojarze nawet trofeum wpada jak sie go uwolni.

 

Jest tez pewien smaczek z tymi wieznami, mianowicie:

jak sie ich uwolni zanim zaczniemy otwierac klatke chico, to zmienia sie cutscenka, nikt z wiezniow nie halasuje bo ich tam nie ma :), cisza i spokoj w przeciwienstwie do ich wrzaskow kiedy chico nie chce z nami

 

Edytowane przez Bansai
Odnośnik do komentarza

no już widze że to "Demo" jest mocne.

dziś odpaliłem tą misję któą widać na filmików mavek'a

 

oczywiście nie robiłem takich szalonych akcji jak on, tylko starałem sie cichaczem

 

no ale mam 2 spostrzeżenia

1 w dzień grafika nieco mniejsze wrażenie robi niż deszcz w nocy, ale wiadomo ogrywam to na ps3 więc nie ma porównania do nextgetów

 

2 i to już ciekawsze - w dzień mam wrażenie ze wrogowie mnie jeszcze lepiej widzą niż w nocy w deszczu (co jest logiczne), wybrałem tą misje bo myślałem że będzie najłatwiejsza - w końcu zabić 2 typów, co to kłopot? - no właśnie, w każdym poprzednim MGSie to nie był kłopot ale teraz jest. dwaj kolesie są rozrzuceni daleko od siebie, na około masa strażników, w dodatku nasze cele potrafią jeździć samochodem po całej bazie.

no ale po 20 min skradania sie udało mi sie jednego z nich podejść dosyć blisko - no i wykorzystałem okazje i zasadziłem mu headshot'a... no i co? nie wiem czy ktoś dostrzegł to zabicie czy to był skrypt - ale tak czy siak odrazu uruchomił sie alarm "uwaga mamy trupa, wróg jest w pobliżu, słychać było strzały, wszyscy na stanowiska"

no więc ja sarałem się cichaczem wycofać (wcześniej będąc na jakiejś górce starałęm sie zaznaczyć jak najwięcej wrogów, więc moja ucieczka była troszkę ułatwiona, bo widziałem pozycje wielu wrogów i mogłem lepiej ich unikać, ale to i tak potrwało tylko z minutę, w końcu znalazłem sie w miejscu gdzie nie miałem sie gdzie schować i ktoś mnie zauważył. mimo starań uruchomił sie nowy alarm. a ja dostałem info na codec (oczywiście bez przerywania akcji, tylko w czasie biegu) że mój drugi cel ucieka. starałem się zrobić cokolwiek ale w sumie nie miałem szans, po kilkunastu sekundach pojawiła się krótka scenka ze mój drugi cel uciekł z bazy i jest game over.

a przecież wybrałem tą misje bo myślałem że będzie łatwa i luzacka, a tymczasem zostałem rozgromiony.

nie wiem jakim ninja'ą trzeba być żeby tą misje zrobić zabijając pierwszego typa tak żeby nie zwrócić na siebie uwagi i mieć szansę dotrzeć do drugiego gościa i sie go pozbyć.

 

ale to kolejny raz pokazuje że ta gra to nie są żarty jak w poprzednich mgs'ach, gdzie wrogowie byli mocno schematyczni i łatwo dało sie ich oszukać. tutaj wszystkie sztuczki ze starych gier są szybko weryfikowane przez nowe AI i wrogowe bardzo szybko wchodzą na nasz trop

 

jest ciekawie, jest dobrze!

Odnośnik do komentarza

@Yano

 

To na pewno nie byl skrypt, ktos musial cos zobaczyc/uslyszec.

 

Sama misja jest w miare latwa, ale na pewno nie za pierwszym podejsciem jak jeszcze nic nie wiesz, cele co jakis czas zmieniaja pozycje, raz sa slabiej chronione, raz lepiej, grunt to timing. Mozna tez ich np w 5 minut ze snajperki obu sciagnac ;), przygotowac zasadzki z C4, no opcji jest multum.

Odnośnik do komentarza

O ile dobrze kojarze na pace ciezarowki niedaleko ladowiska helikopterow, mozna tez oczywiscie zdobyc odpowiednia ocene na koniec i bronie typu snajpa etc. beda sie respic zaraz na poczatku misji.

 

Dobrym sposobem jest C4 na wyjsciu bazy jak probuja sie ewakuowac, nie ma to jak uzycie mechanizmow obronnych AI przeciwko nim, ot taka zasadzka :fsg:

Edytowane przez Bansai
Odnośnik do komentarza

jak narazie odwiedzałem tylko jedną ciężarówkę ( i to w głównej misji więc być może w innych misjach są inne fanty) i było tam tylko jakieś uzi (w sumie zastąpiło mi to usypiający pistolet bez naboi)

 

pokombinuje, przyznam że marzyłem o snajperce gdy kisiłem się i próbowałem ich jakoś podejść

Odnośnik do komentarza

ja tych dwóch ananasków wsadzięłm do helikoptera bez zabijania ich i wpadł S

no ale to trochę było męczenia żeby mnie nikt nie zobaczył :)

 

słyszłałem również, że wszystkie zebrane rzeczy przeniosą się do TPP

czyli jak porwałem wszystkich strażników do helikoptera (chyba jest ich koło 40 a po wsadzeniu chico do helikoptera przejeżdża jeszcze 20)

będe miał ich na starcie w motherbase?,

swoją drogą wersja na ps3 strasznie świruję kiedy lezy koło siebie 6 ciał

zwykle część ciał znika, trzeba się przejść i wtedy pojawiają się na nowo

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...