Opublikowano 24 listopada 20159 l Robaczki, naszła mnie myśl o zaopiekowaniu się swoimi cennymi danymi na komputerze, chciałbym zrobić jakiś backup i teraz standardowo pojawia się pytanie - jak tego dokonać? Zwykły zewnętrzny dysk? Cloud? Dyskietki? Jak wy to robicie?
Opublikowano 24 listopada 20159 l Kopie trzymam na 4 zewnętrznych notebookowych dyskach 1TB + kopia na dropboxie i mirror na google drive.
Opublikowano 24 listopada 20159 l Ważne dane mam na dwóch osobnych dyskach (kopia 1:1) a na pozostałych mam raczej materiały video, które w najgorszym wypadku można odtworzyć z internetu stąd też faktycznie zbackupowanego materiału na hdd mam około 3TB - muzyka we flacu, jakieś video w 1080p, zdjęcia itp. Ważne dane w postaci dokumentów, jakiś projektów, skanowanych obrazów mam około 2GB po spakowaniu rarem więc można to trzymać na darmowych planach dropboxa czy g drive. Wszystko podwójnie zrarowane i zabezpieczone haslem. Jeszcze od jakiegos czasu mam właczony program DSynchronize w postaci usługi w systemie, który mi synchronizuje wszystkie dokumenty oraz pulpit na ssd do osobnego folderu na drugim dysku w kompie, tak na wszelki wypadek jakby ktorys z dysków postanowił nagle umrzeć z powodu przepięcia. Dokumenty podpięte realtime pod g drive.
Opublikowano 24 listopada 20159 l Ostrożnie z dyskami zewnętrznymi. Miałem jakieś 900GB danych na WD1TB (w tym ponad 100GB ulubionych pornoli). Pożyczyłem dysk na jakieś 30 minut (nie było mnie przy przegrywaniu) i wrócił uszkodzony. Prędkość zapisu/odczytu spadła kilkunastokrotnie. Po paru dniach dysk padł kompletnie. Anyway - dobry zwyczaj, nie pożyczaj, lub jakość WD.
Opublikowano 24 listopada 20159 l WD ma dobrą jakość. Widocznie pożyczyłeś komuś, który podłączył dysk i następniu mu spadł z biurka. Dlatego ja na wszelki wypadek robię kopię kopii na kolejny dysk, ostrożności nigdy za wiele.
Opublikowano 25 listopada 20159 l na OSX mam Time Machine i dane z kompa synchronizuję z zewnętrznym dyskiem, planuję też kupić jakiś jeszcze jeden żeby na nim też robić kopie.
Opublikowano 24 grudnia 20159 l Robię regularnie kopię Time Machine na dysk zewnętrzny, do tego mam kolejny dysk na USB 3.0 na którym trzymam wszystkie dokumenty i pliki, w tym zdjęcia, muzykę, video i ten dysk mam zabezpieczony hasłem. Do tego najważniejsze dokumenty i programy mam na Dropboxie i Google Drive. Backup wszystkich zdjęć mam na Flickr, Google Photos, Copy a dokumenty w iCloud Drive. Planuję zaprzyjaźnić się jeszcze z jakimś serwisem backupowym jak Backblaze albo Crashplan. Czuję się dosyć bezpiecznie z takim systemem.
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.