Skocz do zawartości

Dragon Age: Veilguard

Featured Replies

Opublikowano
1 godzinę temu, DarkStar napisał(a):

Zainstalowałem sobie ten darmowy kreator postaci i zrobiłem dwóch bohaterów. Szkoda, że Qunari wyglądają jakby mieli wodogłowie tudzież Downa, ale coś tam są się wyrzeźbić. Jak się doda jakiej malowanie na twarz, to można przykryć niedostatki. W Inkwizycję grałem Qunari, chyba dlatego, że to jest rasa unikatowa dla tej serii i po prostu super wygląda(ła).

Zrobiłem sobie też elfa z domyślnego presetu, on mi się podobał od razu, włącznie z bielactwem (plamy na ciele dodają mu charakteru). Z drobnymi modyfikacjami mogę nim grać.

Jeszcze może człowieka obejrzę.

W Origins grałem łotrzykiem, w dwójce nie pamiętam czy coś się wybierało (dla mnie to była najsłabsza odsłona tej serii), a w trójce łucznikiem, bo chciałem czegoś innego spróbować.

@KrYcHu_89 nie pamiętam czy pisałeś, jaką klasą grałeś? Robiłeś swojego małpiszona? :)

Tak, tym razem typowym ludzkim wojownikiem nastawionym na miecz i tarczę, w sumie całkiem całkiem się nim grało.

Po ukończeniu Veilguard na pewno dwójka to dalej również dla mnie najgorszy DA.

  • Odpowiedzi 1,1 tys.
  • Wyświetleń 96,9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Najpopularniejszy posty

  • Nie wiem czy kiedykolwiek na forum to sprecyzowałem, ale pisząc o zwyrodnialstwie i chorobie psychicznej nie mam na myśli trzech pierwszy literek w Twoim ulubionym skrócie, tylko wszystkie kolejne. Zn

  • Tak w ramach przypomnienia, że nie "akcenty" tworzą chujowe gry, ale ludzie, dla których te "akcenty" są priorytetem - całe dzisiejsze spierd#lenie idealnie podsumowane w tym jednym (bardzo długim, al

  • Macie streszczenie, żeby się tak nie męczyć przy czytaniu. 

Opublikowano

Kupiłem i sobie gram. PlayStation pokazuje, że grałem już 7 godzin. Moje pierwsze wrażenia są naprawdę pozytywne, przy czym z góry wiedziałem na co się piszę, czyli na grę akcji z elementami RPG w stylu Guardians of the Galaxy, taki Marvel w uniwersum Dragon Age. W swojej głowie myślę o tej grze jako o spin-offie serii raczej niż jej kontynuacji.

Domyślny poziom trudności jest trafnie nazwany "Ahoj, Przygodo!" i dokładnie tego oczekiwałem i to dostaję od gry - poczucie PRZYGODY. Mam tak, że już rano zasiadając do roboty myślę o tym, że bym sobie w Veilguard zagrał i odliczam godziny do fajrantu (a jeszcze zawsze czekają jakieś obowiązki).

Gra dostała łatkę PS5 Pro Enhanced i to widać, bo pod względem grafiki jest bardzo ładnie, a w niektórych miejscówkach wręcz imponująco. Jest to jedna z ładniejszych gier w jakie grałem ostatnio. W trybie jakości jest pełny raytracing, ja trochę grałem tak, a trochę w trybie wydajności. Nie umiem się do końca zdecydować, bo 60fps fajne, ale niektóre lokacje są po prostu przepiękne i klimatyczne z włączonym pełnym śledzeniem promieni.

198150cceae7-screenshotUrl.jpg

Zawiązanie historii mi się podoba, akurat to było pokazane na trailerach. Niestety nie grałem w DLC do Inkwizycji, bo nie mam swoich sejwów :( (grałem na PC/Origin w 2015 i nic nie ma w chmurze, być może taka opcja została dodana później). Jestem zainteresowany.

Veilguard nie jest grą z otwartym światem (przynajmniej w tych pierwszych godzinach, ale wszystko wskazuje na to, że dalej też tak będzie). Na początku to w zasadzie liniowa produkcja, trochę przywodząca na myśl gry z ery X360/PS3, ale ze współczesną grafiką. Mamy tu trochę korytarzowych lokacji, czasem trafia się jakaś odnoga, gdzie niejednokrotnie można znaleźć jakąś skrzynię ze skarbem czy inne śmieci. Do tej pory gra prowadziła mnie po sznurku, dopiero przed chwilą dostałem pierwsze rozgałęzienie, gdzie mogłem wybrać gdzie moja drużyna się teraz uda. Ale na pewno po prostu będę robił wszystkie lokacje w zmiennej kolejności. Świetnie jest w końcu zobaczyć Tevinter i stolicę imperium - Minratus.

1981cf4e57a96-screenshotUrl.jpg

Walka jest poprawna, na tę chwilę raczej taki erpegowy standard, skręcający bardziej w stronę gier akcji. Gram magiem, ale rozgrywka tą klasą w Veilguard jest bardziej dynamiczna niż w innych grach, a nawet w poprzednich grach z tej serii. Raczej cały czas trzeba być w ruchu, bo przeciwnicy skracają dystans, trzeba robić uniki, blokować lub parować ataki. Mag nie jest bezbronny nawet z bliska, ponieważ ma dwa style walki - tj. laskę, którą robi piu piu na odległość, ale też kulę (orb) i magiczny sztylet, którymi walczy na średnim i krótkim dystansie. Kula zadaje obrażenia od elementów i akumuluje na przeciwnikach energię, którą następnie się detonuje atakując wspomnianym sztyletem.

Podobna synergia występuje między atakami poszczególnych bohaterów, przeważnie warto walczyć w tandemie, np. jedna postać nakłada jakiś status, a druga ma skilla, która potrafi ten status zdetonować, dzięki czemu atakując razem potrafią zadać przeciwnikowi ogromne obrażenia.

To czego mi brakuje w grze, to rozbudowanych drzewek dialogowych, ale tak było już wcześniej. Jedynie Origins było naprawdę rozbudowane pod tym względem. Niestety gra, tak samo jak wszystkie gry BioWare od lat, nadal posiada ten durny system dialogowy wyświetlający ikonki dla debili. Zawsze musi być jakaś odpowiedź z pozycji siły, jakaś sarkastyczna, jakaś smutna, itd. Wszystko opatrzone odpowiednią ikonką, tak żeby głupi gracz nie miał wątpliwości co wybiera. Wtedy sam tekst wypowiedzi jest nieistotny. Ja akurat częściej wybieram opcje na podstawie pokazanego tekstu niż ikonki, bo wybitnie mi się nie podoba takie granie, że moja postać ma być np. przez całą grę sarkastyczna. Chciałbym, żeby ten system zdechł.

19818c4512d6-screenshotUrl.jpg

Edytowane przez DarkStar
Screenshot ze świątynią w Minratusie

Opublikowano

@DarkStar szkoda właśnie braku trybu 40 FPS VRR w kontenerze 120 Hz, takiego jak w np. AC Shadows.

Gdyby taki tutaj był, bez wahania bym wybrał, tak to grałem całą grę na Priosaku w 60, też było stosunkowo ładnie.

Opublikowano

Tak, mi również brakuje tego trybu. Ta gra generalnie jest bardzo dobrze zoptymalizowana, nawet na Steam Decku jest bardzo grywalna. Być może taki tryb by się pojawił w łatce, gdyby gra nie była takim flopem. Teraz to już na pewno nic nie będzie, to jest gra z kosza w markecie, a wygląda i działa jak AAA. Cóż.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

Ostatnio przeglądający 0

  • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.