Opublikowano 13 grudnia 200816 l Witam. Mam problem z wyciągnięciem grafiki 3D z gier na psx. Jestem programistą C++ i chciałem zrobić konwersję paru gier z psx na PC i symbian. Czy znacie jakiś program, którym bym mógł tego dokonać? Wiem, że na pewno jest taka możliwość, ponieważ spotkałem się już z paroma takimi konwersjami na symbian i na pc.
Opublikowano 13 grudnia 200816 l Natywny format modeli 3D PSXa to *.tmd, *.hmd i *.pmd. Wspomniane formaty można konwertować też do *.lwo, *.dxf i *.rsd. Naturalnie nie przechowują one tekstur, a te z natywnych to tylko *.tim. Często i gęsto developerzy stosują własne ich modyfikacje, odmiany itp...
Opublikowano 15 grudnia 200816 l Autor A jakie programy można byłoby stosować do konwertowania tych formatów? I mam jeszcze jedno pytanko, czy romy psx można już legalnie pobrać z neta (nie, żebym nie wiedział, że można pobrać), bo słyszałem coś o ich legalizacji, ale nie jestem pewien. Jest jeszcze ktoś na tym forum? Jakoś od dłuższego czasu nie mogę uzyskać odpowiedzi. Edytowane 20 grudnia 200816 l przez Ziolo4ever
Opublikowano 29 grudnia 200816 l No chyba legalnie to nie bardzo jak np. za CTR z PS Store trzeba bulić kasę.
Opublikowano 30 grudnia 200816 l A jakie programy można byłoby stosować do konwertowania tych formatów? I mam jeszcze jedno pytanko, czy romy psx można już legalnie pobrać z neta (nie, żebym nie wiedział, że można pobrać), bo słyszałem coś o ich legalizacji, ale nie jestem pewien. Jest jeszcze ktoś na tym forum? Jakoś od dłuższego czasu nie mogę uzyskać odpowiedzi. trzeba jeszcze grrrubo poczekac na darmowe romy
Opublikowano 3 stycznia 200916 l ROM-y na PSXa? Ciekawe. Nie wiedziałem, że było na cartridge'e. ;P Tylko abandonware możesz pobierać ot tak sobie, a nie znam żadnych dobrych tytułów o takim statusie.
Opublikowano 20 kwietnia 200916 l Czy ktoś w ogóle korzysta z dodatkowego filtrowania tekstur PSX-owych gier, które umożliwia PS2? Wg mnie to straszna bida. Nieakcelerowane sprzętowo 3D ma oldskulowy urok. Tekstury, choć rozpikselowane, są przynajmniej ostre. Rozmywanie przez PS2 to nędza. Sprawdzałem w Chrono Cross i Xenogears; obie gry wyglądały z tym gorzej. Może w 2000 roku uchodziło to za postęp, ale trudno uwierzyć, że ktoś używa tego dzisiaj. Co prawda na ePSXe FA służy niektórym grom na urodę (podobnie jak AA i wysoka rozdzielczość), ale PS2 najwyraźniej używa prymitywniejszej metody. Na szczęście domyślnym trybem jest standard.
Opublikowano 21 lipca 200915 l Opcja filtrowania tekstur jest przygotowana z myślą o grach na PS2. Fakt, że masz możliwość odpalenia takiego czegoś z gierką z PSOne to efekt tego, że dwójka emuluje jedynkę. Ten efekt nie jest jednakowy na obu PlayStation. Zwróć uwagę, że układy graficzne obu konsol są bardzo różne. A tego typu efekty tworzy się raczej niskopoziomowo toteż pewne niedociągnięcia graficzne się znajdują. A swoją drogą to sprawdzać taką opcję na grach z rozdziałą 320p lub 240p to wiadomo, że będzie coś nie tak. Gry które powinny przejść ten proces w miarę bezboleśnie to Legacy of Kain: Soul Reaver, Vib Ribbon (choć szkoda tych krzywych kresek), Kula World i Inteligent Cube.
Opublikowano 21 lipca 200915 l Opcja filtrowania tekstur jest przygotowana z myślą o grach na PS2. Fakt, że masz możliwość odpalenia takiego czegoś z gierką z PSOne to efekt tego, że dwójka emuluje jedynkę. Absolutnie się z tym nie zgodzę. Po za tym PS2 nie emuluje PSXa. To wirtualizator. Ten efekt nie jest jednakowy na obu PlayStation. No właśnie nie bardzo. --- Co do tematu: ten sam ból jest na PS3 (choć jej to nie wiem po co, skoro LCD i tak zrobi "sprzetowy bluuuuuur" ). Do tej listy dodałbym też np. MGSa czy Vagranta. Efekt absolutnie nie służy grom z prerenderowanymi tłami - kupa.
Opublikowano 22 lipca 200915 l PS2 emuluje PSOne sprzętowo. To nie jest żaden wirtualizator. A filtrowanie tekstur (wygładzanie w tym przypadku) jest inne dla obu konsol. PS2 ma owe właściwe wygładzenie sprzętowe. Gry z PSOne mają ten efekt rozwiązany podobnie ale inaczej ze względu na "ziarnistość" tekstur. To trochę jak wygładzanie tekstur w starych grach z Windows 95/98 przez sprzęt taki jak GeForce FX 6200. Oto tutaj chodzi.
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.