kant1983pl 7 Posted September 1, 2009 Posted September 1, 2009 (edited) Stormrise to osadzona w postapokaliptycznym świecie strategia czasu rzeczywistego, stworzona przez studio Creative Assembly. Gracz trafia na futurystyczne pole walki i dowodzi bezpośrednio z jego poziomu swoimi wojskami. Stąd też charakterystyczna kamera z perspektywy trzeciej osoby (TPP) z możliwością przybliżania i oddalania widoku. Fabuła gry opowiada o walce dwóch frakcji- Echelon (polega na zaawansowanej technologii) i Sai (na prymitywnych instynktach i rozwiniętych zmysłach). Gra wykorzystuje system sterowania (tzw. Whip Select), który bazuje na wychyleniach prawej gałki analogowej w kierunku ikon grup/jednostek widocznych na skraju ekranu. Oficjalna strona >>LINK<< Whip Select Trailer >>LINK<< Trailer >>LINK<< Developers Diary 1 >>LINK<< Developers Diary 2 >>LINK<< Edited September 1, 2009 by kant1983pl Quote
ping 9042 Posted September 1, 2009 Posted September 1, 2009 Gra nie warta osobnego tematu potworek im wyszedł. Quote
kant1983pl 7 Posted September 2, 2009 Author Posted September 2, 2009 (edited) Potworek? Moim zdaniem to przesada, aby nazywać tak tę grę. Bardziej tu pasuje: "ambitna porażka". Stormrise mam od niedawna i zanim zdecydowałem się na zakup, miałem poważne wątpliwości: kilku moich znajomych, którzy w nią grali, dało mi jasno do zrozumienia, że uważają ten tytuł za crapa/ totalną porażkę. Po kilku godzinach gry wiem już, co ich zraziło. Za dużo tu nowych patentów, które wcisnęli developerzy gry: kamera TPP, sterowanie, "trójwymiar" pola bitwy. Muszę przyznać, że zauważyłem także inny, pojawiający się okazjonalnie, chaos podczas walki, wynikający ze zbyt wielu przywołanych jednostek. W jego okiełznaniu nie pomaga czasami nawet grupowanie jednostek ( LB-służy do tworzenia grup jednostek, a krzyżak do przełanczania się między 4 wybranymi). Moim zdaniem Stormrise zgubiła ambicja Twórców (chcieli przedefiniować gatunek RTSów) i nie lubiących zbyt wielu zmian/ nowości na raz Graczy. Sądzę, że AMBITNE porażki są zawsze warte poznania ( jak np.: Okami, Madworld ). Zwłaszcza za tą cenę . Co mi się podoba: mroczny klimat, kamera, intensywna akcja, dobrze pomyślane sterowanie, "trójwymiarowość"-walka może toczyć się w powietrzu, na ziemi i pod jej powiechrzchnią, ciekawa muzyka. Co wnerwia: bezużyteczna mapa dostępna pod Back'iem, bezmózgie odziały własne (ok-przesadzam, ale kiedy w końcu doczekam RTS'a, gdzie piechota SAMA się schowa za przeszkodą?)=niewykorzystany potencjał osłon, znikoma destrukcyjność otoczenia, okazjonalnie chaos. Edited September 2, 2009 by kant1983pl Quote
teddy 6895 Posted September 2, 2009 Posted September 2, 2009 Średnia ocen w necie 45.71%. Vox populi vox Dei. Widziałem ten tytuł w akcji. Średnia prawie 5/10 jest imo nieco zawyżona. Grafika, archaizmy, kiepskie sterowanie, a przecież można zrobić przyzwoitego RTSa na konsolę. Quote
ping 9042 Posted September 2, 2009 Posted September 2, 2009 Cena w media markt - 279zł. Tyle bym nie dał, na szczęście dostałem promkę. Największa bolączka tej gry to kamera, przez chaos jaki wprowadza ciężko zapanować nad jednostkami i sytuacją. Dlatego ta gra jest u mnie skreślona. Quote
kant1983pl 7 Posted September 5, 2009 Author Posted September 5, 2009 (edited) Tak się składa, że Stormrise (nówka w folii) zdobyłem drogą wymiany, za Dead Space i nie żałuję... Do kamery idzie przywyknąć. Ja stosuję trick z EndWar'a- dowodzę z kamery przyczepionej do jednostki powietrznej. Korzystam też często z Mapy, aby precyzyjniej przełączać się miedzy jednostkami( mi to pomaga i to bardzo, gdy nie ma dostępnych lataczy...). Anyway: ta gra ma w sobie coś, co powoduje u mnie odruch "jeszcze jednej bitwy"... Edited September 5, 2009 by kant1983pl Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.