Jump to content

Stormrise


kant1983pl

Recommended Posts

Stormrise to osadzona w postapokaliptycznym świecie strategia czasu rzeczywistego, stworzona przez studio Creative Assembly.

Gracz trafia na futurystyczne pole walki i dowodzi bezpośrednio z jego poziomu swoimi wojskami. Stąd też charakterystyczna kamera z perspektywy trzeciej osoby (TPP) z możliwością przybliżania i oddalania widoku.

Fabuła gry opowiada o walce dwóch frakcji- Echelon (polega na zaawansowanej technologii) i Sai (na prymitywnych instynktach i rozwiniętych zmysłach).

Gra wykorzystuje system sterowania (tzw. Whip Select), który bazuje na wychyleniach prawej gałki analogowej w kierunku ikon grup/jednostek widocznych na skraju ekranu.

 

Oficjalna strona >>LINK<<

Whip Select Trailer >>LINK<<

Trailer >>LINK<<

Developers Diary 1 >>LINK<<

Developers Diary 2 >>LINK<<

 

48763b6e34799_featured_without_text_stormrise.jpg

Edited by kant1983pl
Link to comment

Potworek? Moim zdaniem to przesada, aby nazywać tak tę grę. Bardziej tu pasuje: "ambitna porażka".

 

Stormrise mam od niedawna i zanim zdecydowałem się na zakup, miałem poważne wątpliwości: kilku moich znajomych, którzy w nią grali, dało mi jasno do zrozumienia, że uważają ten tytuł za crapa/ totalną porażkę.

Po kilku godzinach gry wiem już, co ich zraziło. Za dużo tu nowych patentów, które wcisnęli developerzy gry: kamera TPP, sterowanie, "trójwymiar" pola bitwy.

Muszę przyznać, że zauważyłem także inny, pojawiający się okazjonalnie, chaos podczas walki, wynikający ze zbyt wielu przywołanych jednostek. W jego okiełznaniu nie pomaga czasami nawet grupowanie jednostek ( LB-służy do tworzenia grup jednostek, a krzyżak do przełanczania się między 4 wybranymi).

 

Moim zdaniem Stormrise zgubiła ambicja Twórców (chcieli przedefiniować gatunek RTSów) i nie lubiących zbyt wielu zmian/ nowości na raz Graczy.

Sądzę, że AMBITNE porażki są zawsze warte poznania ( jak np.: Okami, Madworld ).

Zwłaszcza za tą cenę :) .

 

Co mi się podoba: mroczny klimat, kamera, intensywna akcja, dobrze pomyślane sterowanie, "trójwymiarowość"-walka może toczyć się w powietrzu, na ziemi i pod jej powiechrzchnią, ciekawa muzyka.

Co wnerwia: bezużyteczna mapa dostępna pod Back'iem, bezmózgie odziały własne (ok-przesadzam, ale kiedy w końcu doczekam RTS'a, gdzie piechota SAMA się schowa za przeszkodą?)=niewykorzystany potencjał osłon, znikoma destrukcyjność otoczenia, okazjonalnie chaos.

Edited by kant1983pl
Link to comment

Tak się składa, że Stormrise (nówka w folii) zdobyłem drogą wymiany, za Dead Space :) i nie żałuję...

Do kamery idzie przywyknąć. Ja stosuję trick z EndWar'a- dowodzę z kamery przyczepionej do jednostki powietrznej. Korzystam też często z Mapy, aby precyzyjniej przełączać się miedzy jednostkami( mi to pomaga i to bardzo, gdy nie ma dostępnych lataczy...).

Anyway: ta gra ma w sobie coś, co powoduje u mnie odruch "jeszcze jednej bitwy"...

Edited by kant1983pl
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym prosimy o zapoznanie się ze zaktualizowaną Polityką prywatności Privacy Policy.