Skocz do zawartości

Datura


MBeniek

Rekomendowane odpowiedzi

Nowa gra rodzimego studia Plastic Studios ('Linger in Shadows') wykorzystująca PS Move w "innowacyjny" sposób.

Finding yourself in a mysterious forest, players will navigate their way through the game by controlling their character’s hand using Playstation Move technology. From here you are immersed into the game’s unique experimental narrative and original way of interaction, which allows the player to experience the world not only visually but also empirically: an illusion that you really touch trees, faces and other objects.

While taking inspiration from film-like narratives, Datura is a story you get a chance to parti(pipi)ate in. As the player travels through the game, they encounter choices and face their consequences. However through these puzzles it is the element of anxiety that Datura explores: was it a right or a wrong choice?

PS blog eu

http://www.youtube.com/watch?v=BYDZro1tYUI

Premiera jeszcze w tym roku na PSN.

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...
  • 5 tygodni później...
  • 2 tygodnie później...
Gość DonSterydo

No i wyszła kupa jak z Journey, tylko tym razem recenzenci nie przymknęli oczu na 2h gry i odbiło się to na recenzjach. Mam nadzieję, że teraz recenzenci będą bardziej konsekwentni i że przytemperuje to zapał twórców do pseudoartystycznych gier na 2h za 10-15$.

Edytowane przez DonSterydo
  • Plusik 1
  • Minusik 2
Odnośnik do komentarza

No i wyszła kupa jak z Journey, tylko tym razem recenzenci nie przymknęli oczu na 2h gry i odbiło się to na recenzjach. Mam nadzieję, że teraz recenzenci będą bardziej konsekwentni i że przytemperuje to zapał twórców do pseudoartystycznych gier na 2h za 10-15$.

 

Dostaje takie oceny bo nie było hajpu na tą gre a jak wiadomo wtedy obniżają ocenę o -2, standadzik ;)

Odnośnik do komentarza

No i wyszła kupa jak z Journey, tylko tym razem recenzenci nie przymknęli oczu na 2h gry i odbiło się to na recenzjach. Mam nadzieję, że teraz recenzenci będą bardziej konsekwentni i że przytemperuje to zapał twórców do pseudoartystycznych gier na 2h za 10-15$.

 

 

Grałeś w The Journey czy tylko tak pierd...... bezsensu? Journey jest genialne ale aby to pojąć trzeba chociaz grę na oczy zobaczyć.

  • Plusik 2
Odnośnik do komentarza

No i wyszła kupa jak z Journey, tylko tym razem recenzenci nie przymknęli oczu na 2h gry i odbiło się to na recenzjach. Mam nadzieję, że teraz recenzenci będą bardziej konsekwentni i że przytemperuje to zapał twórców do pseudoartystycznych gier na 2h za 10-15$.

 

 

Grałeś w The Journey czy tylko tak pierd...... bezsensu? Journey jest genialne ale aby to pojąć trzeba chociaz grę na oczy zobaczyć.

 

 

Niektórzy lubią róże, inni schabowe, Don raczej wegetarianinem nie jest ;)

 

A to na serio, ktoś się skusił na Dature? Cena nie wygórowana, ale czy warto się fatygować? Na poziom Journey nie licze, ale coś... anybody?

Odnośnik do komentarza

planuje jutro zakupic :music: payday :woot:

tak wiec IMO gierka jest tylko Dobra, gdzie przejście zajęło mi 2.5h:

 

+ las prezentuje sie mega realistycznie,

+ zadania/zagadki z wykorzystaniem pałeczki dają rade,

+ sam move sprawdza sie tutaj wyśmienicie, o ile ruchy wykonywane sa bez pospiechu(kontroler w ogole sie nie gubi),

+ sam dotyk przez dlon ktora sterujemy tez zasluguje na +,

 

- troszke nudnawo w tym lesie, nic sie specialnie nie dzieje, bez naszej ingerencji.

- fabula taka sobie, jak i postacie fabularne,

- w samym lesie wolałbym brak muzyki, aniżeli ta jaka prezentuje gra - poprostu mi nie odpowiadala.

 

6+

Edytowane przez 4 mE
Odnośnik do komentarza

O, czyli ktoś zagrał. A bez move'a nie ma sensu? Grał ktos jeszcze?

Ja skonczylem cala gre na Dualu ( move nie posiadam ), gra sie dobrze i granie na zwyklym padzie nie sprawialo wiekszych problemow,pare razy cos tam nie moglem ogarnac ale w skrocie da sie:) i co wazne, gra zacheca do ponownego przejscie ponownie bardziej od Jurney ! z uwagi na wybory jakie dokonujemy w grze. Sama gra jak za ta cene ! warta zakupu zwlaszcza ze jest rowniez w 3D i wyglada w tym trybie swietnie. Odemnie 8/10. PS: Gra wymaga duala badz navi controlera do poruszania sie procz mova.PS2: Jak dla mnie to grafika w tej grze jest lepsza niz w Call of Duty MW 3 heh... powaznie;] Las wyglada oblednie i dla niego samego - warto !
Odnośnik do komentarza

A bez move'a nie ma sensu?

z ciekawosci wczoraj odpalilem sobie Datura'e z padem w reku i musze przyznac, ze sterowanie nim jest rownie na wysokim poziomie, co move'em.

jesli chodzi o zrecznosc to jest podobnie: szarpnij, przekrec, ale gdy w gre wchodzi juz poruszanie dloni to wyraznie brakuje jej głębi.

mozemy nia poruszac tylko w jednej płaszczyźnie, co ogranicza nas np. move: przyblizanie, oddalanie mapy, dotykanie ogrodzenia(siatki) z 2 strony, drzewa itp.

to nie jest juz to samo, nie ma tej frajdy.. :P

Edytowane przez 4 mE
Odnośnik do komentarza

Kupilem, pogralem troche, ale sie wnerwiłem i musialem wylaczyc. Wcisnąłem nie ta kombinację przycisków przy dużej bramie i... i nic, nie wiem jak zresetować te przyciski z rzymskimi cyframi. :ph34r:

 

Ad samej gry: (gram na padzie) - 1sze co się rzuca w oczy to nieskobudżetowość tej produkcji. Sam wygląd menu.. no ale nie o to chodzi zeby to był projekt za 1 mln $. Następnie - archaiczne sterowanie, które troche irytuje. Nie ma tak dobrze jak w zwykłych fpp. Nie da się wcisnąć "gaz" a prawą gałką sterować, całe poruszanie odbywa się tylko za pomocą lewej gały (czyli czasami trzeba obrócić się w miejscu zeby wybrać kierunek podróży). Sterowanie łapą za pomocą pada tez nie ejst zbyt intuicyjne, ciężko macać obiekty 3D przy pomocy tylko 2ch płaszczyzn - muve wskazany. Sekwencje z użyciem sixaxis'a wypadają całkiem ok.

Las graficznie wygląda fajnie, taki trochę fotoreal, niestety animacja jest jak ze starych gier pc. Mam na myśli chociażby pielęgniarkę na samym początku gry. Dobrze, że czynności wykonywane przez naszą kończynę tak nie rażą.

 

Porównywać do takich produkcji jak Flower czy Journey nie ma sensu, totalna deklasacja. Narazie gra intryguje tym że jest zakręcona, czy to tylko tymczasowe przykucie uwagi, czy porządniejsze zamieszanie w bani, to się okaże.

 

Powiedziałbym, że trochę swojsko w tym lesie :) oznaczenia szlaku na drzewach, brzozy.. wieje troche Polską, takie mam wrażenie. Gdyby to było demo (i nie od Polaków) to już bym wykasował z dysku. Jak już mam to postaram się przejść, może się rozkręci, bo niektóre motywy są ok.

Edytowane przez humanno
Odnośnik do komentarza

Kupilem, pogralem troche, ale sie wnerwiłem i musialem wylaczyc. Wcisnąłem nie ta kombinację przycisków przy dużej bramie i... i nic, nie wiem jak zresetować te przyciski z rzymskimi cyframi. :ph34r:

tego sie nie resetuje, poniewaz kolejnosc nie ma znaczenia ;)

musisz wykonac wszystkie zadania i tyle...

 

  • fontanna,
  • drzewo,
  • świnka,
  • posąg,

 

 

 

Edytowane przez 4 mE
Odnośnik do komentarza

Skończyłem wczoraj.

Skończyłem w momencie kiedy.... wydawało mi się ze gra zaczyna wreszcie się rozkręcać. :|

 

Nie wyszło to dobrze. Niestety, pomimo, że jestem otwarty na dziwne klimaty i niestandardowe podejście do gier to nie znalazło się w Daturze nic, co pozwoliłoby mi wystawić jej pozytywną opinię,

 

Tak jak pisałem, sterowanie sprawia że mozna się zmęczyć tym spacerkiem po lesie. Poruszamy się umolnie, ociężale i nieprecyzyjnie. Animacja postaci (poza nami) to powiew minionej epoki, też już wspominałem.

Przez cały czas czekałem, aż gra zacznie przybierać jakiegokolwiek sensu, że te mniej lub bardziej intrygujące momenty w grze można będzie sobie jako zinterpretować. Nic takiego niestety sie nie stało, dziwne elementy pozostały tylko dziwnymi elementami, zahaczającymi chwilami o tandetę :(. Sama opcja wyboru opcji miedzy dobrym a złym "uczynkiem" to za mało.

 

Mam wrażenie ze panowie z Plastic zbufali się czegoś konkretnego i zapodali sobie burzę mózgów rzucając pomysłami. "O! a możne tu damy schizę ze świnką! O a tu może wystraszymy gracza, albo tam rzucimy to albo to.." i wyszło takie niewiadomo co, troche na chama próbujące być tworem "artystycznym". A wszystko zamyka się w niedoskonałym technicznie tworze na jakies 1,5h sprawnego grania ( ja złaziłem cały teren 43546 razy szukając 1 pniaka wiec mi się trochę zabawa przedłużyła).

 

Prawdę mówiąc nie wiem jak ta gra trafiła na PSN, bo samo "zróbmy dziwną grę" nie wystarczy. To powinno być jakiś gratisowe demko do testowania muve'a albo kinecta, bo jako gra raczej się nie sprawdza. Nie żałuję, że zagrałem, ale zdecydowanie nie tego się poziewałem.

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...