Skocz do zawartości

Awaryjność PS3


Rekomendowane odpowiedzi

na X0 masz 3 lata gwary na 95% usterek, a 2 lata na 100% usterek u producenta

wiec nie rozumiem co ma wspolnego PS3 i rok gwarancji Sony do tego?

 

zadnej rekompensaty MM nie dostal tylko naprawili im konsole, tak samo jakby Tobie naprawili jakbys do nich sie zglosil bezposrednio, nawet bez rachunku, MS nie potrzebuje nawet rachunku zeby przyjac reklmacje, i w MM na X0 masz 2 lata normalnej gwary, w Twoim przypadku zapewne chodzilo o to ze pracownik w gole tego nie zareklamowal tylko probowal Cie odeslac z kwitkiem, to tylko swiadczy jeszcze gorzej o MM i ludziach ktorych tam zatrudniaja...

 

w gole to sa dwa rozne swiaty, serwis PS3, a X0, osobiscie nigdy bym z X0 nie poszedl do sklepu tylko zawsze udezal prosto do MS, nie dosc ze nie ruszasz sie z domu bo kurier przychodzi i zabiera kosnole, a drugie ze trwa to o wiele szybciej, okolo tygodnia....

 

chcial zeby Sony dla PS3 zrobilo taki sam schemat reklmacji co MS dla X0, wtedy nikt by nie mial problemu z niczym...

Edytowane przez Juchy
Odnośnik do komentarza

A to ma wspólnego, że chciałem pokazać jak Media Markt spycha ludzi - dlatego podałem jako przykład, jak mnie próbowali olać (akurat tu chodziło o Xbox 360, nie nawiązuje do jego gwarancji i nie porównuje jej do PS3). I dokładnie to powyżej napisałem - pracownik przez dwa miesiące nie kiwnął palcem, tylko 14 dnia wysyłał standardowe pismo odmowne.

 

A co do rekompensaty, dostał nie dostał ważne, że może się na podstawie tej ustawy zwrócić do poprzedniego sprzedawcy o zwrot kasy.

 

Art.11

 

"W przypadku zaspokojenia roszczeń wynikających z niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową, sprzedawca może dochodzić odszkodowania od któregokolwiek z poprzednich sprzedawców, jeżeli wskutek jego działania lub zaniechania towar był niezgodny z umową sprzedaży konsumenckiej. Do odpowiedzialności odszkodowawczej stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego o skutkach niewykonania zobowiązań......"

 

I dlatego uważam, że jak CDProjekt potwierdził mi, że odda MM bez problemu kasę za moją konsolę to Ci stwierdzili, że przestaną mi robić problem.

Odnośnik do komentarza

Jeżeli będziesz dzwonił na infolinię pewnie nic nie uzyskasz. Ja rozmawiałem bezpośrednio z osobą odpowiedzialną, ze strony producenta, za kontakt i obsługę Media Markt w Polsce. I to ta miła Pani w 3 minuty powiedziała, że jako dystrybutor zgadzają się z moją argumentacją. W tym momencie Media dostał "oficjalne" potwierdzenie, że konsola miała wadę w dniu zakupu - czyli spełniłem\udowodniłem w 100% to o czym mówi ustawa - to na mnie spada obowiązek, po 6 miesiącach od zakupu, "udowodnienia" że wada była w momencie wydania towaru.

Odnośnik do komentarza

I znowu się zaczyna. Co 3 - 4 strony to samo. "to na mnie spada obowiązek, po 6 miesiącach od zakupu, "udowodnienia" że wada była w momencie wydania towaru" - (pipi) prawda. Ten zapis brzmi inaczej, jeżeli wada wyjdzie do 6 miesięcy to uznaje się że istniała w chwili zakupu - to wszystko.

ZAWSZE masz DWA LATA z tytułu niezgodności towaru z umową.

"Art. 10.

1. Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jedynie w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania tego towaru kupującemu (..)"

 

Odnośnik do komentarza

jak widac wszelkei mozliwosci domowe wykorzystales

wiec teraz to co mozesz to reklamacja, sciemniaj ze stalo sie to od razu po update, ciekawe jak Sony zapatruje sie na takie cos po za okresem gwarancyjnym 1 roku, ze np. po ich update konsola dziwnie zaczela sie zachowywac

 

przedzwon na infolinie Sony, ciekawe co powiedza...

 

co do reklamacji w sklepie, to nie musisz wisiec na telefownie, wysylasz pismo (i tu pytanie do tych co byli u rzecznika, czy mus jest wyslac z pismem reklamowany towar czy jeszcze nie?) z ewentualna konsole na adres sklepu za potwierdzeniem odbioru i czekasz 2 tyg. na ich odpowiedz...

 

 

dmk: podaj ludzia ten telefon do tej Pani bo wielu tu mialo problemy i jeszcze maja z MM, to inni co maja problem skorzystaja z Twoich doswiadczen i podpowiedzi

Edytowane przez Juchy
Odnośnik do komentarza
dmk: podaj ludzia ten telefon do tej Pani bo wielu tu mialo problemy i jeszcze maja z MM, to inni co maja problem skorzystaja z Twoich doswiadczen i podpowiedzi

 

Ja po prostu zadzwoniłem do CD Projekt (pamiętaj, że problem z przyjęciem reklamacji miałem przy Xbox 360, przy PS3 za pierwszym razem przyjęli - dzisiaj właśnie konsolę odebrałem). Tam poprosiłem osobę odpowiedzialną za kontakt z MM (sorry nie podam jej danych bo nie pamiętam, to było jakiś czas temu).

Wiem, że coś odnośnie mojej walki prawdopodobnie pisałem w dziale odnośnie Xbox 360, ale nie mogę tego znaleźć (może to było na innym forum...) Jak coś odkopię, np. pisma które z nimi wymieniałem, to tu włożę. Mam 3 dni do urlopu może się wyrobię - teraz nadrabiam zaległości w graniu

 

 

Dla mnie Media Markt vs. ja = 0:2 :)

Odnośnik do komentarza

Grigori moze pokrec cos z tym updatem na 3.0 bo np z Batmanem jest numer i sprawdzalem na forach wiec nie dotyczy mnie tylko ze jak robisz quit z poziomu konsoli to konsola piknie 3 razy i plyta ciagle siedzi w srodku a ekran czarny jedyne co zostaje to resete z tylu. Moze pokrec ze zrobiles reset i od tego momentu zrobil Ci sie cyrk....

Odnośnik do komentarza
Opis usterki

 

 

 

  • Usterka polega na zawieszaniu się konsoli, czyli na braku reakcji interfejsu (?zamrożony? ekran), oraz nie reagowaniu na komendy kontrolera,
  • Usterka pojawiła się po raz pierwszy po poprawnie przeprowadzonej aktualizacji oprogramowania (poprzez opcje aktualizacji automatycznej via Internet );

 

 

Występowanie

 

 

 

  • Konsola zawiesza się najczęściej chwilę po uruchomieniu, ewentualnie przy próbie wyboru opcji,
  • Zdarza się jednak, że konsola nie zawiesza się od razu; wówczas może wydawać się że wszystko jest w porządku ? udaje się uruchomić grę lub skorzystać z którejś z innych funkcji (w tym ratunkowych), jednak prędzej lub później konsola zawiesi się ponownie;

Usterka uniemożliwia korzystanie z konsoli.

 

 

 

Przeprowadzone próby usunięcia usterki (wszystkie dostępne z poziomu użytkownika, dostępne jako ratunkowe opcje odzyskiwania funkcjonalności systemu)

 

 

 

  • Przywrócenie konsoli do ustawień fabrycznych,
  • Odzyskiwanie systemu [Restore PS3 system]; formatowaniem szybkim oraz pełnym,
  • Po konsultacji z pracownikiem infolinii PlayStation; uruchomienie konsoli w trybie awaryjnym [Recovery Menu] i sprawdzenie uszkodzonych/brakujących plików systemowych [Restore File System], oraz odbudowa bazy danych [Rebuild Database];

Żadna z powyższych opcji nie przyniosła trwałego efektu w postaci naprawienia usterki.

 

 

 

Do pisma z reklamacją będzie dołączony taki załącznik.

 

Dodam że po kontakcie z infolinią uzyskałem zapewnienie, że w razie jeśli sklep będzie robił problemy z przyjęciem reklamacji, ktoś z Sony się z nimi skontaktuje w moim imieniu.

Odnośnik do komentarza

Zakupilem poprzez allegro konsole PS3. W domu okazalo sie, ze posiada dosyc mocna ryse na obudowie ( dlugosc z 6-7 cm ). Jesli konsola sie popsuje np. padnie laser, sklep moze odmowic naprawy ze wzgledu na uszkodzenie zewnetrzne w mojej winy? Mam jeszcze pytanie odnosnie gwarancji. Jesli konsola ulegnie uszkodzeniu mozna ja oddac do naprawy do centrum Sony w swoim miescie, czy trzeba ja wyslac do sklepu na jakimis wygwizdowie gdzie zostala pierwotnie zakupiona?

Edytowane przez bebbop
Odnośnik do komentarza

To chyba bedzie najleprzy temat by sie wyplakac... jak bylo z pierwszymi modelami PSX,PS2 tak jest z "niesmiertelna" PS3...

MIanowiecie dnia wczorajszego 04.09.2009 odnotowalem zgon mojej 60gb PS3, "80011514 error accured" jak wam wiadomo jest to blad blue-raya inny mi slowy czytnik siadl :( Jest to trzecia PS3 ktora zaliczyla zgon, poprzednie dwie nalezaly do moich kumpli (wszystkie 3 to pierwsze modele 60gb). Najsmieszniejsze jest to ze gwarancja zkonczyla sie 02.04.2009, sam czytnik kosztuje od 300zl + robocizna okolo 300zl......

Konsola nadal czyta cd i dvd, hdd dziala wiec oddalem ja rodzica jako odtwazacz divx, a sobie zprezetowalem PS3 Slim (wow jaka ona jest mala)

 

Cos dla tych co mysla ze PS3 jest niezniszczalan, promy kosmiczne sie psuja wiec jak najbardziej moze konsola...

Odnośnik do komentarza
Gość donsterydo

Grigori: Nieźle cwaniakują, bo jeśli to wina FW to przecież Sony powinno naprawić konsolę bez względu na to czy ich gwarancja upłynęła, a nie sklep.

 

To tak samo jakby ktoś Ci przesłał na PC wirusa który by doprowadził do zwiększenia napięcia i spalenia sprzętu, dochodzić odszkodowania trzeba by było od tego kto przesłał program a nie sprzedawcy.

 

No chyba, że w regulaminie korzystania z PSN zabezpieczyli się zapisem, który mówi np. "Po upływie okresu gwarancyjnego producent nie odpowiada za negatywne następstwa korzystania z darmowego uaktualnienia systemu konsoli".

 

Oczywiście wszystko się rozbija o to czy to przez FW, ale pamiętam, że przy jednym z poprzednich był motyw, ze część konsol zaczynała padać, więc w tym konkretnym przypadku to chyba też nie jest zbieg okoliczności.

Edytowane przez donsterydo
Odnośnik do komentarza

Witajcie, niestety wczoraj moją konsolkę (60GB) trafił YLOD ;/ a płyta została w środku. Czy jest jakiś sposób na wyciągnięcie jej z napędu? Czy istnieje coś takiego, jak w komputerowych stacjach dyslów, że wkłada się jakiś drucik i napęd się otwiera? Albo inny sposób jak odzyskać upragnioną płyte...

 

oraz czy ktoś zna może ceny serwisu PRAM, ile wyniosłaby u nich naprawa YLOD? albo może ktoś może polecić inny serwis w Poznaniu?

 

Dzięki z góry...

Odnośnik do komentarza

niestety tego się obawiałem ;/ ale jak myślicie, kupować nową czy jednak oddać do PRAM'u w końcu to 60gb ;/

Pozostaję jeszcze kwestia aukcji z naprawami YLOD na allegro, słyszałem, że takie naprawy dokonywane są za pomocą opalarki. Czy takie rozwiązanie jest trwałe czy przywróci życie jej tylko na przysłowiowy tydzień?

...oraz pomóżcie mi wyciągnąć tą płyte z napędu! ;/ any ideas?

Edytowane przez YaaHoo
Odnośnik do komentarza

Moja konsola była w naprawie (YLOD), gdy z niej wróciła działała trzy dni. Nawet nie zdąrzyłem pograć, odpaliłem ją żeby sprawdzić wiadomości. Od dwóch tygodni znowu w naprawie. Nie wiem jak się to skonczy, sklep przymując konsolę chyba uznał niezgodność towaru z umową, więc chyba powinienem spać spokojnie. Ostatnim razem niesformatowali mi w serwisie twardziela, ale niezdążyłem skopiować po naprawie sejwów wieć jak teraz sformatują to będzie lipa:(

Odnośnik do komentarza

Moja konsola była w naprawie (YLOD), gdy z niej wróciła działała trzy dni. Nawet nie zdąrzyłem pograć, odpaliłem ją żeby sprawdzić wiadomości. Od dwóch tygodni znowu w naprawie. Nie wiem jak się to skonczy, sklep przymując konsolę chyba uznał niezgodność towaru z umową, więc chyba powinienem spać spokojnie. Ostatnim razem niesformatowali mi w serwisie twardziela, ale niezdążyłem skopiować po naprawie sejwów wieć jak teraz sformatują to będzie lipa:(

 

a do jakiego serwisu oddałeś konsole?

Odnośnik do komentarza

Moja konsola była w naprawie (YLOD), gdy z niej wróciła działała trzy dni. Nawet nie zdąrzyłem pograć, odpaliłem ją żeby sprawdzić wiadomości. Od dwóch tygodni znowu w naprawie. Nie wiem jak się to skonczy, sklep przymując konsolę chyba uznał niezgodność towaru z umową, więc chyba powinienem spać spokojnie. Ostatnim razem niesformatowali mi w serwisie twardziela, ale niezdążyłem skopiować po naprawie sejwów wieć jak teraz sformatują to będzie lipa:(

 

a do jakiego serwisu oddałeś konsole?

Oddałem ją do sklepu. sklep wysłał ją do swojego serwisu w skierniewicach, to taki ogólny serwis komputerowo-rtv.

Odnośnik do komentarza

A jak sądzicie - w przypadku mojej usterki, czyli zawieszania konsoli - wyślą konsolę gdzieś do własnego serwisu, czy w grę wchodzi tylko Sony? Wyczytałem w necie i powtórzę nie widząc co to znaczy, że mam problem z pamięcią NAND albo filesystem na dysku. Czy ta pierwsza opcja nadaje się tylko do serwisu producenta? A ta druga - mógłbym ją naprawić po prostu wymieniając dysk? Przecież to nielogiczne, żeby o to mogło chodzić, ponieważ dysk sformatowałem kilkukrotnie i sprawdzałem filesystem w trybie awaryjnym.

Odnośnik do komentarza

Myślę że lepiej wysłać konsolę do jakiegoś dobrego serwisu. Nie wiem, może w PRAMie naprawią twoją konsolkę, wkońcu to nie YLOD.

Ogólnie to byłem zaskoczony jak moja konsola wróciła z serwisu, który niezajmuje się konsolami a udało im się ją naprawić. Fakt udało mi się włączyć ją tylko trzy razy. Teraz pewnie wysłali ją gdzieś dalej. Napisałem do nich maila, bo zaczynam się martwić...

Edytowane przez damian80j
Odnośnik do komentarza

niestety ale przed chwilą przeczytałem na jednym z serwisów coś takiego...

"YLOD jest nie naprawialny... Jest to wina Chipsetu, który po wypracowaniu iluś tam tyś godzin w wysokich temperaturach jakie zachodzą w konsoli w czasie jej pracy, po prostu się "wypala". A metoda rozgrzewania płyty, to tylko tymczasowe regenerowania i tak już ( nie bójmy się tego powiedzieć) "MARTWEJ" konsoli. Podobno w nowej wersji konsoli PS3 SLIM ten problem został zredukowany do minimum."

Pozostaję mi więc wyciągnąć jakoś tą diabelną płytę z czytnika!! (ktoś ma jakiś pomysł jak?) i konsola zajmię honorowe miejsce w gablocie koło pegazusa itp. a samemu sobie pozostaję kupić slima ;/

Odnośnik do komentarza

Bez rozkręcania konsoli nie wyciągniesz.

 

Ja natomiast nie zamierzam wysyłać swojej konsoli do serwisu - o to niech już się sklep martwi. Zastanawiam się tylko jakie jest prawdopodobieństwo że naprawi to ktoś inny niż Sony? Innymi słowy zastanawiam się czy nie jest to taka wada, której sklep naprawiać nie zechce i albo będzie się wypierał roszczenia, albo - oby - wymieni mi konsole na nową.

Co to w ogóle jest ten PRAM, jakiś nieoficjalny super serwis?

 

Na tą chwilę zgłosiłem reklamację formularzem - poproszono bym przysłał komplet; napisałem pismo, wysłałem je do sprawdzenia do federacji konsumenta i w środę jadę na stancję zabrać papiery od konsoli i dowód zakupu. No i wysyłam. BTW. Jakim kurierem wysłać? Bo zupełnie się nie znam, wiem że niektórzy nie wysyłają jeśli nie ma się z nimi umowy podpisanej. Kto mnie nie orżnie na wysyłce i przyjedzie odebrać paczkę z domu?

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...